Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Żarnowie” w formule zaprojektuj i wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŻARNÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647842
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Opoczyńska 5
1.5.2.) Miejscowość: Żarnów
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-330
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zarnow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zarnow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Żarnowie” w formule zaprojektuj i wybuduj
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e27fbbc3-ac47-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00099447
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004493/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Żarnowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 Oś priorytetowa V Ochrona Środowiska, Działanie V.3 Gospodarka wodno-kanalizacyjna, Poddziałanie V.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.zarnow.eu/4---513---520---548---kategoria_zamowienia-publiczne-powyzej-130-000-zl-2022
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej – zamowieniapubliczne@zarnow.eu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Gminy w Żarnowie danych osobowych klientów urzędu jest Wójt Gminy Żarnów. Adres Urzędu: Urząd Gminy w Żarnowie, 26-330 Żarnów, ul. Opoczyńska 5, tel. 44 7577055 , e-mail: sekretariat@żarnów.eu
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Żarnowie prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2019 r., poz. 2019 ze zm.),
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGWK.Z.271.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy oczyszczalni ścieków w Żarnowie gm. Żarnów.
Przedsięwzięcie dotyczy rozbudowy istniejącej oczyszczalni cieków w technologii osadu czynnego niskoobciążonego w układzie SBR do planowanej wydajności Qdr=474m3/d, dla ilości obsługiwanych mieszkańców równoważnych RLM = 4218 MR.
W ramach rozbudowy oczyszczalni ścieków między innymi należy:
a) wybudować:
pompownię ścieków,
stację zlewczą ścieków i osadów dowożonych,
zbiornik retencyjny ścieków z kanalizacji,
budynek oczyszczalni ścieków – wielofunkcyjny z wydzielonymi pomieszczeniami technologicznymi, z częścią socjalną oraz z częścią hali reaktorów,
wiatę do składowania i odbioru osadu,
wylot ścieków oczyszczonych,
wodociąg, linie energetyczną do nowych obiektów,
b) zmodernizować istniejący zbiornik retencyjny ścieków i osadów dowożonych, modernizacja polega na montażu nowego wyposażenia,
c) rozbudować i przebudować istniejący budynek techniczny,
d) zamontować instalacje technologiczne,
e) zagospodarować wody opadowe z powierzchni terenu oczyszczalni ścieków,
f) wykonać drogę, plac manewrowy oraz miejsca postojowe dla samochodów osobowych,
g) przewidzieć rozbudowę szafy sterowniczej,
h) zakupić agregat prądotwórczy o mocy 100kWA,
i) zainstalować monitoring pracy urządzeń,
j) dokonać nasadzeń zieleni.
1.1.1. W ramach prac projektowych należy opracować:
a) wielobranżową dokumentację projektową, opracowaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia. 11.09.2020 (Dz. U. poz. 1609 ze zmianami) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi normami, zawierającej między innymi:
komplet niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych z odpowiednimi instytucjami oraz z ZUDP,
wykonanie mapy do celów projektowych
dokumentację geotechniczną,
informację projektanta o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
b) projekt wykonawczy wszystkich niezbędnych branż umożliwiających prawidłową realizację inwestycji,
c) operat wodnoprawny w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia wodnoprawnego
d) kosztorys inwestorski, który służyć będzie do rozliczeń finansowych robót budowlanych,
e) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych dla zakresu robót objętego przedmiotem umowy,
Dokumentacja, o której mowa w pkt a), powinna umożliwić uzyskanie pozwolenia na rozbudowę oczyszczalni ścieków. Cała dokumentacja opracowana przez Wykonawcę powinna być sporządzona w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF, Word, DXF, Excel.
Zamawiający informuje, że dla powyższej inwestycji uzyskał Decyzję nr 92/2019 z dnia 24 października 2019 r. o środowiskowych uwarunkowaniach znak: WOOŚ.420.30.2019.JKu.16, która stanowi załącznik nr 10 do SWZ
Zamawiający informuje, że istniejąca oczyszczalnia ścieków posiada aktualne pozwolenie wodnoprawne.
1.1.2. W ramach robót budowlanych należy:
a) wykonanie wszelkich robót budowlanych oraz dostaw i montaż maszyn, urządzeń, instalacji i wyposażenia w zakresie podanym w programie funkcjonalno-użytkowym oraz zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową,
b) wykonanie wszelkich innych niezbędnych prac wraz z obowiązkiem poniesienia wszelkich opłat administracyjnych, badań i innych koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia,
c) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem rozbudowanej oczyszczalni do użytkowania i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie,
d) wykonanie rozruchu oczyszczalni i uzyskanie co najmniej stopnia oczyszczenia ścieków wynikających z pozwolenia wodnoprawnego,
e) dostarczenie kompletu sprzętu, oznakowań, instrukcji, środków ochrony indywidualnej i zbiorowej z zakresu bhp i ochrony przeciwpożarowej, wymaganych przepisami szczegółowymi dla prawidłowej eksploatacji obiektu oczyszczalni cieków,
f) przeprowadzenie szkolenia obsługi oczyszczalni,
g) wykonanie instrukcji obsługi i konserwacji urządzeń,
h) sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną, z instrukcją eksploatacyjną, opisami zabezpieczeń fizycznych sprzętu, terminami przeglądów,
i) uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego pozwolenia na użytkowanie,
1.1.3. Sprawowanie nadzoru autorskiego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1) Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu robót podobnych do robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia.
2) Zamówienia, o których mowa pkt 1 będą polegały na powtórzeniu robót zgodnych z zakresem robót stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem robót stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 1 będą prace z zakresu:
a) Projektowania sieci wodociągowo – kanalizacyjnych.
b) Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne.
c) Roboty budowlane związane z budową rurociągów.
d) Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
e) Roboty instalacyjne w budynkach.
f) Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków.
g) Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów sprężonego powietrza.
h) Roboty instalacyjne elektryczne.
i) Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych.
j) Wyposażenie oczyszczalni ścieków.
k) Roboty w zakresie zagospodarowania terenu.
Zakres rzeczowy robót stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 1 nie przekroczy wartości 20 % wartości niniejszego zamówienia.
3) Zamówienia, o których mowa w pkt 1) będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki, a jeżeli wartość szacunkowa będzie mniejsza od kwoty o której mowa w art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp tylko po przeprowadzenie negocjacji.
4) Zamówienia, o których mowa w pkt 1) będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót, zmiana technologii lub wprowadzenia zakresu dodatkowego w przypadku konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej oraz gdy wystąpi potrzeba wykonania dodatkowego zakresu po dokonanym odbiorze końcowym.
5) Zamówienie o którym mowa w pkt 1) może obejmować rodzajowo cały lub częściowy zakres robót wskazanych w pkt. 2).
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres udzielonej gwarancji jakości (G)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (D
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie:
3.1. Informacje potwierdzającą, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (wykonywaniem robót) na kwotę: 5 000 000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych).
3.2 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. Wykonawca potwierdzi spełnienie warunku jeżeli wykaże, że posiada nie mniej niż: 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych).
Zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie:
4.1 Wykonanych robót i usług:
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykazu robót budowlanych i usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat dla robót i 3 lat dla usług przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż wykonał przynajmniej 2 roboty budowlane zrealizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj polegającą na wykonaniu rozbudowy/ przebudowy/ budowy oczyszczalni ścieków o wartości nie mniejszej jak 5 000 000 zł każda lub o przepustowości nie mniejszej niż 300m3/d każda z podaniem rodzaju robót, dat i miejsca wykonania, oraz podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane ,co winien potwierdzić dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, oraz czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
lub
- wykonał co najmniej 2 kompletne projekty budowlano-wykonawcze dotyczące budowy/rozbudowy/ przebudowy oczyszczalni ścieków, o wartości nie mniejszej jak 60 000 zł brutto każdy lub o przepustowości nie mniejszej niż 300 m3/d każdy z podaniem przedmiotu, miejsca wykonania usługi, okresu w którym realizowana była usługa oraz podmiotu na rzecz którego została wykonana, co winien potwierdzić dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
i
- wykonał przynajmniej 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu rozbudowy/ przebudowy/ budowy oczyszczalni ścieków o wartości nie mniejszej jak 4 500 000 zł brutto każda lub o przepustowości nie mniejszej niż 300m3/d każda z podaniem rodzaju robót, dat i miejsca wykonania, oraz podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane ,co winien potwierdzić dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty ,oraz czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
2 Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:
1) dysponuje minimum jedną osobą projektanta branży konstrukcyjno - budowlanej posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Z 2019r. poz.831) lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na byciu w ostatnich trzech latach przed terminem składania ofert projektantem w branży konstrukcyjno – budowlanej na co najmniej 2 zadaniach obejmujących wykonanie dokumentacji projektowej budowy/przebudowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 300 m3 /d każda;
2) dysponuje minimum jedną osobą projektanta branży sanitarnej posiadającą uprawnienia do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Z 2019r. poz.831) lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na byciu w ostatnich trzech latach przed terminem składania ofert projektantem w branży sanitarnej na co najmniej 2 zadaniach obejmujących wykonanie dokumentacji projektowej budowy/przebudowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 300 m3 /d każda;
3) dysponuje minimum jedną osobą projektanta branży elektrycznej posiadającą uprawnienia do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych , w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Z 2019r. poz.831) lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na byciu w ostatnich trzech latach przed terminem składania ofert projektantem w branży elektrycznej na co najmniej 1 zadaniu obejmującym wykonanie dokumentacji projektowej budowy/przebudowy/rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 300 m3 /d;
4) dysponuje jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t. j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2021r. poz. 2351) uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej wraz z przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. Z 2019 r., poz. 1117) lub równoważne odpowiadające im uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, Osoba ta musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na byciu w ostatnich trzech latach przed terminem składania ofert kierownikiem budowy lub robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej na co najmniej 2 inwestycjach związanych z budową/ przebudową/rozbudową oczyszczalni ścieków o przepustowości min. Qdśr=300 m3/d każda.
Warunek powyższy jest punktowany.
5) dysponuje jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w branży sanitarnej posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t. j. Dz. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Z 2019r. poz.831) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wraz z przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. Z 2019 r., poz. 1117) lub równoważne odpowiadające im uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na byciu w ostatnich trzech latach przed terminem składania ofert kierownikiem budowy lub robót w branży sanitarnej na co najmniej 2 zadaniach obejmujących budowę/ przebudowę/rozbudowę oczyszczalni ścieków o przepustowości min. Qdśr=300 m3/d każda;
6) dysponuje jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w branży elektrycznej posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t. j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Z 2019r. poz.831) uprawnienia budowlane w specjalności w instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. Z 2019 r., poz. 1117) lub równoważne odpowiadające im uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na byciu w ostatnich trzech latach przed terminem składania ofert kierownikiem budowy lub robót w branży elektrycznej na co najmniej 1 zadaniu obejmującym budowę lub przebudowę oczyszczalni o przepustowości średniodobowej nie mniejszej niż 300 m3 /d.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej o. Żarnów nr rachunku: 15 8973 0003 0080 0800 0257 0004 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: IGWK.Z.271.3.2022
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia przed upływem terminu składania ofert, w postaci elektronicznej podpisany przez Gwaranta kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem nieważności.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt.1 ustawy PZP.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia przedstawiając następujące dokumenty:
a) oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; oświadczenie należy dołączyć do oferty w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii,
b) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oddzielne dokumenty wymienione w rozdziale 13 ust. 1 SWZ w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia,
c) dokumenty, o których mowa w rozdziale 14 ust.1 pkt 1 i 2 SWZ, winni złożyć wspólnie.
d) dokumenty, o których mowa w rozdziale 14 ust.1 pkt 3 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie we własnym imieniu.
2) Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
3) Wypełniając formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ w miejscu „nazwa i adres wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie.
Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zamawiający wezwie do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, których wykaz został określony w rozdziale 14 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określono szczegółowo we wzorze umowy (załącznik nr 4 do SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-12 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. https://epuap.gov.pl/wps/portal Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-12 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-11