Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku dydaktycznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy Al Grunwaldzkiej 137
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170711628
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polska 1
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 556290553
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pwsz.elblag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pwsz.elblag.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku dydaktycznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy Al Grunwaldzkiej 137
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9965f69a-ef8f-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00129998
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011363/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku dydaktycznego przy Al Grunwaldzkiej 137
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie dot. projektu pt. „Centrum Kompetencji Społecznych w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Elblągu”, dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 9 Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych Działanie 9.3 Infrastruktura edukacyjna, Poddziałanie 9.3.2 Infrastruktura dydaktyczna szkół wyższych
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.pwsz.elblag.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://www.pwsz.elblag.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do
komunikacji”. Dostęp do ww. formularzy Wykonawca może uzyskać ponadto poprzez miniportal UZP
za pomocą adresu internetowego: https://miniportal.uzp.gov.pl/FormsRedirect.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP), dostępnym pod adresem
internetowym: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB i
uzależniony jest od parametrów technicznych systemu ePUAP oraz miniPortalu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP/2312/13/1081/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku dydaktycznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy Al Grunwaldzkiej 137.
1) Inwestycja obejmuje, nadbudowę, przebudowę segmentu „A” obiektu przy Al. Grunwaldzkiej o jedno piętro na potrzeby laboratoriów i pracowni modelowania 3D, montażu, programowania i badania dronów, wytwarzania prototypowych części dronów, robotyki i mechatroniki, Internetu rzeczy, programowania urządzeń mobilnych i eksperymentów z materiałami. Ponadto planuje się wydzielić przestrzeń na aktywności studenckie, prowadzące do nabywania kompetencji społecznych (prace zespołowe, gry strategiczne, miejsce spotkań i dyskusji kół naukowych, zajęcia z zakresu komunikacji społecznych, warsztaty i seminaria studenckie) w ramach przedmiotu Kultura Społeczna i Zawodowa. Cała planowana powierzchnia użytkowa rozbudowy (w tym komunikacja i toalety) wynosi 1 207 m2, w tym planowana powierzchnia dydaktyczna 807,30 m2. Zaprojektowane pomieszczenia są skomunikowane z resztą budynku dwiema klatkami schodowymi i windą dla osób niepełnosprawnych.
2) Przeznaczenie, program użytkowy oraz udział poszczególnych funkcji.
Projektowany budynek użyteczności publicznej z przeznaczeniem na cele uczelni wyższej.
- główna funkcja - laboratoryjno-badawcza i dydaktyczna,
- funkcje pomocnicze - węzły sanitarne, komunikacja, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia pomocnicze.
3) Inwestycja obejmuje roboty budowlane w zakresie przede wszystkim:
a) W ramach prac rozbiórkowych planuje się:
• Na zewnątrz budynku:
- częściową rozbiórkę sieci wodnej, kanalizacyjnej kolidującej z projektowaną rozbudową,
- częściową rozbiórkę nieczynnej sieci eNN kolidującej z projektowaną rozbudową,
- rozbiórki związane z przebudową istniejącego budynku,
- rozbiórkę nawierzchni utwardzonych.
• Wewnątrz budynku:
- rozbiórkę fragmentów ścian i stropów kolidujących z nowym układem funkcjonalno-przestrzennym,
- demontaż okien i drzwi,
- rozbiórkę pokrycia dachu wraz z płytami korytkowymi,
- zmianę posadzki.
b) Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe przyjęte w projekcie:
• Fundamenty:
- istniejące ławy fundamentowe żelbetowe,
- projektowane żelbetowe wg projektu konstrukcji.
• Ściany zewnętrzne i wewnętrzne:
- istniejące: ściany nośne zewnętrzne i wewnętrzne w systemie wielkoblokowym „cegła żerańska” (elementy szkolne), ściany zewnętrzne docieplone gazobetonem gr.18cm, budynek po termomodernizacji (ocieplony).
- projektowane: ściany fundamentowe z bloczków betonowych typu M lub fragmentami żelbetowe, konstrukcyjne – cegła ceramiczna lub żelbetowe, działowe murowane z cegły dziurawki oraz uzupełnienia ścianek szkieletowych g-k, ściany zewnętrzne– dwuwarstwowe z cegły ceramicznej gr. 25cm ocieplonej styropianem gr. 20 cm metodą lekką mokrą
c) Słupy: projektowane słupy żelbetowe monolityczne wg projektu konstrukcji.
d) Stropy:
- istniejące stropy pozostają bez zmian, płyty stropowe kanałowe (o różnej nośności),
- projektowany strop – prefabrykowane płyty sprężone oraz miejscami uzupełnienia płytą monolityczną żelbetową.
e) Klatka schodowa:
- istniejąca prefabrykowane elementy wielkopłytowe,
- projektowana żelbetowa wg projektu konstrukcji.
f) Dach
- istniejąca konstrukcja dachu - dach wentylowany: płyty stropowe kanałowe typu I + płyty dachowe korytkowe oparte na ściankach ażurowych gr.12cm z cegły dziurawki, ocieplenie wełna mineralna 20cm. W ramach termomodernizacji wykonano dodatkowe ocieplenie (wstrzyknięty granulat) przestrzeni międzystropowej a także ułożono nowe pokrycie z papy termozgrzewalnej. Projektuje się rozbiórkę dachu od płyt dachowych korytkowych z pozostawieniem płyty stropowej kanałowej.
- projektowana konstrukcja dachu stalowa wg projektu konstrukcji.
g) Wymiana stolarki okiennej.
h) Podciągi, nadproża, słupy, wieńce:
- prefabrykowane L19 lub inne o analogicznej nośności oraz monolityczne żelbetowe– według rysunków szczegółowych konstrukcji,
- nadproża okienne i drzwiowe w istniejących ścianach nadproża z profili stalowych.
i) Akcesoria dachowe: wymaga się, aby dach był wyposażony w akcesoria dachowe.
j) Obróbki blacharskie:
- rynny i rury spustowe - z blachy powlekanej,
- wszystkie obróbki blacharskie utrzymać w tej samej kolorystyce.
k) Elewacje: cienkopowłokowa wyprawa tynkarska– kolorystyka wg projektu elewacji.
l) Okna fasadowe: aluminiowe.
m) Nadbudowa będzie polegała m.in. na:
- demontażu pokrycia dachowego,
- nadbudowie klatek schodowych,
- nadbudowie istniejących kominów,
- wykonaniu lekkiej konstrukcji ścian i dachu,
- wykonaniu fasad, stolarki wewnętrznej okiennej i drzwiowej,
- wykonaniu instalacji,
- oraz wszelkich robót budowlanych i instalacyjnych służących nadbudowie i połączeniu nadbudowy z budynkiem „A”.
n) Wykonanie stolarki okiennej wewnętrznej i zewnętrznej.
o) Wykonanie stolarki i ślusarki drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej.
p) Wykonanie i instalacja schodów, poręczy, balustrad.
q) Roboty tynkarskie i malarskie.
r) Wykonanie węzłów higieniczno – sanitarnych.
s) Wykończenie posadzek, ścian i sufitów.
t) Schody i balustrady.
u) Izolacje przeciwwilgociowe
- izolacje posadzek - 2x papa termozgrzewalna lub inne materiały bitumiczne oraz folia w pomieszczeniach mokrych,
- izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne projektuje się jako typu ciężkiego,
- izolacja pozioma ścian fundamentowych – papa podkładowa termozgrzewalna,
- izolacja pionowa ścian fundamentowych- masa bitumiczna dwuwarstwowo z wtopiona siatką zbrojącą,
- izolacje pionowe istniejących ścian fundamentowych- należy wykonać izolacje pionowe odkopując je, oczyszczając i osuszając, w formie mas bitumicznych dwuwarstwowo, z wtopioną siatką zbrojącą w Izolacje termiczne, akustyczne:
- ścian zewnętrznych ocieplonych tradycyjną metodą lekką mokrą,
- ocieplenie dachu – PIR,
- ocieplenie podłogi na gruncie – styropian do ociepleń podłogowych gr. 15cm,
- izolacja cieplna pionowa ścian fundamentowych – styropian ekstrudowany np. XPS.
v) Zmiany adaptacyjne – przebudowa w segmencie „A” polegałyby głównie na:
- wykonaniu na każdej kondygnacji korytarza wzdłuż klatki schodowej głównej w celu prawidłowej komunikacji pionowej i połączenia komunikacyjnego z projektowaną windą,
- wykonaniu nadbudowy obu znajdujących się w segmencie „A” klatek schodowych,
- wykonaniu robót rozbiórkowych ścian, drzwi nadproży, fragmentów stropów nad klatkami schodowymi,
- korekcie instalacji,
- wydzieleniu segmentu „A” jako nowej strefy pożarowej i dostosowanie segmentu do obowiązujących przepisów,
- oraz wszelkich robót budowlanych i instalacyjnych służących przebudowie segmentu „A” w celu utworzenia niezbędnej całości z rozbudową i nadbudową.
w) Budynek zostanie wyposażony w następujące instalacje:
- instalacje zimnej i ciepłej wody,
- instalacje kanalizacji sanitarnej,
- instalacje kanalizacji deszczowej,
- instalacja hydrantowa i przeciwpożarowa,
- instalacje centralnego ogrzewania,
- wentylacje z rekuperacją,
- klimatyzacje,
- instalacje oświetlenia,
- instalacje gniazd i siły,
- instalacje uziemienia,
- instalacje odgromowe,
- instalacje informatyczną,
- instalacje SSP.
4) Prace inwestycyjne w obiekcie przy al. Grunwaldzkiej 137 obejmą również montaż wentylacji wraz z rekuperacją jako niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania obiektu oraz możliwości prowadzenia zajęć w ramach procesu kształcenia. Inwestycja pozwoli na odzysk energii cieplnej, tym samym wpłynie na zmniejszenie zapotrzebowania na energię cieplną i jest zgodne z politykami horyzontalnymi Unii Europejskiej – zrównoważony rozwój. Instalacja wentylacji mechanicznej z rekuperacją dla pomieszczeń dydaktycznych i laboratoryjnych projektowanego piętra obejmuję:
- centrale wentylacyjną z nagrzewnicą, chłodnicą i układem odzysku ciepła (rekuperacja),
- agregat chłodniczy do centrali,
- kanały nawiewne i wywiewne z doborem ilości nawiewanego do pomieszczeń powietrza,
- nawiewniki i wywiewniki w poszczególnych pomieszczeniach,
- układ mechanicznej instalacji wywiewnej dla sanitariatów.
Centrale wentylacyjną wyposażoną w chłodnicę freonową umożliwiającą schłodzenie nawiewanego do pomieszczeń powietrza. Z centralą będzie połączony agregat chłodniczy o mocy chłodniczej dostosowanej do potrzeb centrali. Urządzenia zapewnią niezbędną wymianę powietrza w pomieszczeniach oraz utrzymanie wewnątrz założonej temperatury. Dzięki obrotowemu wymiennikowi ciepła zamontowanemu w centrali wentylacyjnej zapewniony będzie odzysk energii cieplnej zimą oraz chłodu latem. Zakładana sprawność odzysku energii cieplnej (chłodu) ma być na poziomie ok. 90 %.
2. Szczegółowo zakres zamówienia w tym zakres inwestycji, warunki gwarancje i sposób realizacji i odbioru robót określony został w:
a) Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym ZAŁĄCZNIK Nr 1 do SWZ,
b) Dokumentacji stanowiącej ZAŁĄCZNIK Nr 2 do SWZ,
c) Projekcie umowy stanowiącym ZAŁĄCZNIK Nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44112310-4 - Ścianki działowe
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje zamówienia, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, których wartość nie przekroczy 10% wartości zamówienia podstawowego.
Zamówienia, o których mowa w ust. 9 będą polegały na powtórzeniu podobnych robót budowlanych określonych w zamówieniu podstawowym w szczególności dotyczących wykonania robót budowlanych i instalacyjnych realizowanych w budynku lub jego otoczeniu, określonych w Dokumentacji w tym w Przedmiarach Robót stanowiących ZAŁĄCZNIK nr 2.4 SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 12
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekty społeczne
4.3.6.) Waga: 8
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
warunki udziału w postępowaniu, w tym dotyczące:d) zdolności technicznej lub zawodowej:
- warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie tj.:
co najmniej jednej roboty budowlanej polegającą na budowie i/lub przebudowie i/lub nadbudowie budynku o wartości nie mniejszej niż: 5.000.000,00 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych),
co najmniej jednej roboty budowlanej polegającą na budowie i/lub przebudowie i/lub nadbudowie obiektu budowlanego która zrealizowana była w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub w oparciu o równoważne warunki kontraktowe,
Spełnienie powyższych warunków może zostać potwierdzone jednym lub dwoma zrealizowanymi odrębnymi zamówieniami.
- warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w celu prawidłowej realizacji przedmiotowego zamówienia dysponuje kadrą, posiadającą wymagane aktualne uprawnienia i doświadczenie w swojej branży, tj.: do realizacji zamówienia posługiwać się będzie co najmniej osobami pełniącymi funkcje:
• kierownika budowy – 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w w/w specjalności, w tym w zakresie dwóch wykonanych robót dotyczących budowy i/lub przebudowy i/lub nadbudowy budynku, w tym co najmniej jednej obejmującej swym zakresem wykonanie konstrukcji zawierającej słupy żelbetowe o wysokości minimum 6 m,
• kierownika robót sanitarnych – 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót w w/w specjalności, w tym w zakresie dwóch wykonanych robót dotyczących budowy i/lub przebudowy i/lub nadbudowy budynku ,
• kierownika robót elektrycznych – 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót w w/w specjalności, w tym w zakresie dwóch wykonanych robót dotyczących budowy i/lub przebudowy i/lub nadbudowy budynku,
• kierownika robót teletechnicznych – 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót w w/w specjalności, w tym w zakresie dwóch wykonanych robót dotyczących budowy i/lub przebudowy i/lub nadbudowy budynku,
Uwagi dotyczące oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 3 dot. zdolności technicznej lub zawodowej:
- Za budowę lub przebudowę, Zamawiający uzna budowę lub przebudowę w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego tj. - za budowę – należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego, - za przebudowę – należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego;
- Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się wszelkie tożsame ogólne warunki i zasady dotyczące prowadzenia procesów inwestycyjnych, na podstawie których sporządzona została umowa na roboty budowlane np. PRAG (UE).
- Zamawiający uzna roboty budowlane, które zostały zakończone i odebrane przez zleceniodawców. Jako zakończenie roboty należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia - dla Kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC lub podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu - w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia.
- W przypadku wartości realizowanych robót rozliczanych w innej walucie niż PLN, Wykonawca przeliczy te wartości na PLN wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego na dzień, złożenia danego oświadczenia.
- Zamawiający wymaga uprawnień budowlanych w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego oraz Rozporządzenia w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
- Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej( tj. Dz.U.2018.2272).
- Zamawiający informuje, że doświadczenie wykazane w celu spełniania warunku udziału należy liczyć od daty uzyskania wymaganych uprawnień.
- Zamawiający zezwala na łączenie funkcji kierowników robót w przypadku, gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie w więcej niż jednej specjalności
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca dołącza Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, według wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK Nr 4;
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) potwierdzających brak podstaw wykluczenia:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej według wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK Nr 5 do SWZ;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
c) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
d) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
e) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 3-6 oraz art.109 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP według wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK Nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu dotyczących:
a) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty:
- Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego
w Rozdz. V ust. 1 pkt. 2) lit. d) tiret 1.
- Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 7 do SWZ.
b) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego
w Rozdz. V ust. 1 pkt. 2) lit. d) tiret 2.
- Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 8 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularza Oferty, którego wzór stanowi ZAŁĄCZNIK Nr 3.Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.
Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych) lub równowartość tej kwoty wg średniego kursu NBP z dnia wniesienia wadium.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) W przypadku, o którym mowa w pkt. 1), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Zamawiający nie wymaga od Wykonawców jw. posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty.
4) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
5) Jeżeli w postępowaniu zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.