Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
”Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Lututowie na ul. Piaski, ul. Wieluńskiej i ul. Złoczewskiej z przepompowniami i przyłączami w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lututów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Klonowska 8
1.5.2.) Miejscowość: Lututów
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-360
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 438714052
1.5.8.) Numer faksu: 436767026
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@lututowgmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lututowgmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
”Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Lututowie na ul. Piaski, ul. Wieluńskiej i ul. Złoczewskiej z przepompowniami i przyłączami w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c89a6c9-0b71-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00275600
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00045493/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Lututowie na ul. Piaski, ul. Wieluńska i ul. Złoczewskiej z przepompowniami i przyłączami w formule "zaprojektuj i wybuduj"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/, http://bip.lututowgmina.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: • W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu mini Portalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej Zamawiającego email gmina.lututow@gmail.com z zastrzeżeniem, że złożenie oferty i dokumentów składanych równocześnie z ofertą następuje wyłącznie przy użyciu platformy mini Portal.
• Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
• Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Instrukcji użytkownika mini Portalu oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
• Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z mini Portalu określone w Regulaminie mini Portalu oraz zobowiązuje się korzystając z mini Portalu przestrzegać postępowań tego regulaminu.
• maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
• za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP;
• W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączników do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego o przez mini Portal (formularz do komunikacji) Korespondencja przesyłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
• dokumenty należy sporządzać w języku polskim, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach:.doc, .docx,.rtf, .odt lub .pdf,
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016,str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem danych osobowych będzie Gmina Lututów z siedzibą ul. Klonowska 8, 98-360 Lututów,
- z inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się za pomocą adresu e-mail: iod@lututowgmina.pl, tel. (43)87 14 052.
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn.
,,Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Lututowie na ul. Piaski, ul. Wieluńskiej i ul. Złoczewskiej z przepompowniami i przyłączami w formule „zaprojektuj i wybuduj”
- nr ref. IPB.7013.3.2022 prowadzonym w trybie przetargu podstawowego bez przeprowadzenia negocjacji, na podstawie przepisu art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
- odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ), dalej „ustawa Pzp”;
- Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
- obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do danych osobowych uzyskanych w tym postępowaniu decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
Osoba, której dane osobowe zostaną uzyskane w tym postępowaniu:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych tej osoby dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IPB.7013.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
,, Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Lututowie na ul. Piaski, ul. Wieluńskiej i ul. Złoczewskiej z przepompowniami i przyłączami w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Zakres wszystkich prac do wykonania w ramach zamówienia obejmuje:
• Sporządzenie projektu budowlanego i uzyskanie dla niego map do celów projektowych oraz wynikających z przepisów: opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę,
• Obsługę geodezyjną;
• Wykonanie robót budowlanych i montażowych na podstawie projektu;
• Przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem sieci kanalizacji sanitarnej w użytkowanie;
• Inwentaryzację powykonawczą.
• Nadzór autorski projektanta.
Sieć kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami przebiegać będzie przez działki prywatne, w pasie drogowym dróg gminnych oraz powiatowych (pobocze) oraz przez działki należące do Województwa Łódzkiego, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, Powiatowego Zarządu Dróg w Wieruszowie oraz Gminy Lututów.
W opracowaniu uwzględniono:
• ul. Złoczewska:
-kanał sanitarny grawitacyjny DN200 PVC-U kl. S (SN8) SDR34 lite o długości ok. 508,5 m;
-przykanaliki kanalizacyjne DN160 PVC-U kl. S (SN8) SDR34 lite o długości ok. 501,0 m;
-kanał sanitarny tłoczny PE100 SDR17 Ø110x6,6 o długości ok. 8,5 m,
-przepompownie ścieków – szt. 1.
Nowoprojektowaną sieć, należy włączyć do studni o rzędnych 171,68/169,48 znajdującej się na działce nr 465 obręb Lututów (droga powiatowa).
• ul. Wieluńska:
-kanał sanitarny grawitacyjny DN200 PVC-U kl. S (SN8) SDR34 lite o długości ok. 473,09 m;
-przykanaliki kanalizacyjne DN160 PVC-U kl. S (SN8) SDR34 lite o długości ok. 468,5 m;
-kanał sanitarny tłoczny PE100 SDR17 Ø110x6,6 o długości ok. 18,5 m,
-przepompownie ścieków – szt. 1.
- modernizacja przepompowni sieciowej na dz. nr 148/1 obręb Lututów.
Nowoprojektowaną sieć, należy włączyć do studni o rzędnych 169,98/168,48 znajdującej się w ul. Wspólnej na działce nr 561 obręb Lututów (droga gminna).
• ul. Piaski:
-kanał sanitarny grawitacyjny DN200 PVC-U kl. S (SN8) SDR34 lite o długości ok. 1464,5 m;
-przykanaliki kanalizacyjne DN160 PVC-U kl. S (SN8) SDR34 lite o długości ok. 1238,5 m;
-kanał sanitarny tłoczny PE100 SDR17 Ø110x6,6 o długości ok. 611,0 m,
-przepompownie ścieków – szt. 2.
Nowoprojektowaną sieć, należy włączyć do studni o rzędnych 168,53/167,25 znajdującej się przy ul. Wieruszowskiej na działce nr 245/6 obręb Piaski (działka prywatna).
Do wykonania sieci oraz przyłączy, należy zastosować:
-rury PVC-U kl. S (SN8) SDR 34 lite oraz rury PE100 SDR17 posiadające aprobatę techniczną,
-kształtki, złączki i uszczelki tego samego producenta, w tym samym systemie i klasie wytrzymałości co rurociągi,
Sieć kanalizacji sanitarnej oraz przepompownie ścieków należy projektować tak, aby umożliwić dalszą rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej. Planowana trasa sieci kanalizacji sanitarnej została przedstawiona w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. W przypadku konieczności poprowadzenia sieci po innej trasie, Wykonawca zobowiązany jest na etapie projektowania przy udziale Inspektora i Zamawiającego zaproponować alternatywny przebieg.
Na trasie projektowanej kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej należy zaprojektować studnie betonowe o średnicy min. Ø1000 oraz studnie tworzywowe Ø425.
Przepompownie ścieków
W ramach budowy sieci planowana jest budowa 5 przepompowni ścieków:
• ul. Złoczewska - Przepompownia na działce nr ewid. 87/9 obręb Lututów.
• ul. Wieluńska – Przepompownia na działce nr ewid. 225 obręb Lututów;
• ul. Piaski – Przepompownia na działce nr ewid. 171 obręb Piaski;
• ul. Piaski – Przepompownia na działce nr ewid. 205/3 obręb Piaski;
Istniejąca pompownia w ul. Wieluńskiej przeznaczona pod modernizację.
Parametry obecne:
Qśr = 24,0 m3/d
Qmaxd=31,5 m3/d
Statyczna wysokość podnoszenia: 4,27 mH2O
Długość rurociągu tłocznego: L=196,0 m
Średnica rurociągu tłocznego: DN110
Materiał rurociągu tłocznego: PVC
Rzędna terenu: 170,34 m
Rzędna dna napływu: 166,08 m
Rzędna osi rurociągu tłocznego: 168,61 m
Rzędna dna wypływu (odbiornik): 169,21 m
Rzędna dna pompowni: 164,90 m
Średnica wewnętrzna: 1200 mm
Modernizacji podlega cały teren przepompowni wraz z ogrodzeniem.
Średnica przepompowni ma być dostosowana do możliwości pracy człowieka podczas awarii w jej wnętrzu. Na terenie przepompowni znajduje się również studnia z koszami na skratki. Należy przewidzieć wymianę urządzeń wraz z zastosowaniem żurawia ułatwiającego wyciąganie koszy ze skratkami.
Podane parametry są parametrami orientacyjnymi. Wykonawca zobowiązany jest do ponownego wykonania obliczeń oraz doboru pomp z uwzględnieniem możliwości dalszej rozbudowy projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej.
Pompownie ścieków
• Pompownie należy lokalizować na działkach o uregulowanym stanie prawnym
z dostępem do drogi publicznej. Pompownię, należy ogrodzić przed dostępem osób trzecich. Teren pompowni powinien być ogrodzony i utwardzony.
• Pompownię, należy dostarczyć jako kompletne, monolityczne urządzenie wykonane
w warunkach stabilnej produkcji na hali producenta.
• Pompy i armaturę w pompowniach montować wg wskazówek producenta.
• Zbiornik pompowni powinien uwzględniać zamontowanie w nim minimum dwóch pomp, armatury oraz zachowania wygodnego dostępu do urządzeń. W przypadku zamontowania armatury wewnątrz komory pompowni należy zainstalować podest ułatwiający dostęp do armatury.
• Dno zbiornika powinno być wyprofilowane w sposób zmniejszający ryzyko odkładania się w zbiorniku zanieczyszczeń zawartych w ściekach.
• W pompowniach należy przewidzieć dwie na przemian pracujące pompy. Parametry pomp, należy opisać w Projekcie budowlanym.
• Pompy powinny być przystosowane do pompowania surowych, nieoczyszczonych ścieków. Dobór zespołów pompowych powinien zapewniać ich ciągłą pracę w pobliżu punktu maksymalnej sprawności. Sterowanie pracą pomp w zależności od poziomu ścieków w zbiorniku za pomocą sondy hydrostatycznej.
• Orurowanie i kształtki wewnątrz przepompowni będą wykonane ze stali nierdzewnej łączone na kołnierz ze stali.
• Wyposażenie przepompowni będą stanowić następujące elementy:
-drabina ze stali nierdzewnej,
-stopa sprzęgającą,
-prowadnice rurowe ze stali nierdzewnej,
-łańcuch do pomp,
- zawór płuczący,
-kominki wentylacyjne
-przykrycie włazowe ze stali nierdzewnej
-zawór zwrotny
-zasuwa,
-2 pompy pracujące naprzemiennie.
• Szafę sterującą należy zamontować przy pompowni. Rozdzielnica powinna być wykonana w obudowie z tworzywa i wyposażona.
• Przed pompownią zaprojektować studnię osadnikową z osadnikiem min. 1,0 m.
• Szafkę sterującą i automatykę przepompowni wykonać zgodnie ze specyfikacją gestora sieci - Zakład Usług Komunalnych w Lututowie.
• Szafkę wykonać jako antywłamaniową z czujnikiem otwarcia (sygnał włączony do istniejącego systemu monitoringu z podwójnym zamknięciem na klucz). Sterownia
i monitoring przepompowni wpiąć do istniejącego systemu monitoringu posiadanego przez Zamawiającego.
Materiały przeznaczone do wykorzystania w ramach prowadzonej inwestycji będą materiałami w najwyższym stopniu nadającymi się do niniejszych robót. Będą to materiały fabrycznie nowe, pierwszej klasy jakości, wolne od wad fabrycznych i o długiej żywotności oraz wymagające minimalnej obsługi, posiadające odpowiednie atesty lub deklaracje zgodności.
Przed zaplanowanym wykorzystaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do robót Wykonawca przestawi do zatwierdzenia Inspektorowi szczegółowe informacje na temat źródła wytwarzania, zamawiania lub wydobywania proponowanych materiałów oraz odpowiednie aprobaty techniczne lub świadectwa badań, dokumenty dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie.
Wskazane jest przeprowadzenie wizji lokalnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia warunku w zakresie zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
2) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej wynikającej z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) posiadają zdolność ekonomiczną lub finansową niezbędną do realizacji zamówienia;
Zamawiający nie stawia warunku w zakresie posiadania zdolności ekonomicznej lub finansowej niezbędnej do realizacji zamówienia;
4) posiadają niezbędną zdolność techniczną lub zawodową umożliwiającą realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy Zamawiający określa warunki dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
a)
- dokumentacji projektowej wykonanej w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej jedną dokumentację projektową obejmującą swym zakresem budowę lub rozbudowę kanalizacji sanitarnej porównywalną z zakresem stanowiącym przedmiot zamówienia,
- roboty budowlanej – wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 roboty o wartości brutto nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł za robotę, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia (tj. obejmujących swym zakresem budowę, rozbudowę kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami), wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających czy ta dokumentacja i robota budowlana zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługa i robota budowlana były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
b) w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, za spełnienie warunku Zamawiający uzna dysponowanie:
- min. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności niezbędnej do prawidłowego opracowania projektu rozbudowy kanalizacji sanitarnej, przy czym projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych, musi posiadać udokumentowane doświadczenie przy wykonywaniu co najmniej jednego projektu budowlanego w zakresie budowy, rozbudowy, przebudowy kanalizacji sanitarnej.
- min. jedną osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
- min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
Uwaga: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65 z późn. zm.). Osoba, o której mowa wyżej winna posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww. warunek
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 108 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający będzie wymagał:
Oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja) lub spółki cywilne ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną lub każdy wspólnik spółki cywilnej według wzoru określonego w załączniku nr 7 do SWZ;
W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający będzie wymagał: odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
Zamawiający zgodnie z art. 119 ustawy Pzp będzie żądał od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdziale IV pkt 2.8, 2.9, 2.10 i 2.11;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)
- dokumentacji projektowej wykonanej w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej jedną dokumentację projektową obejmującą swym zakresem budowę lub rozbudowę kanalizacji sanitarnej porównywalną z zakresem stanowiącym przedmiot zamówienia,
- roboty budowlanej – wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 roboty o wartości brutto nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł za robotę, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia (tj. obejmujących swym zakresem budowę, rozbudowę kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami), wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających czy ta dokumentacja i robota budowlana zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługa i robota budowlana były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty- załącznik nr 8;
b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru - załącznik nr 9
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert: 1 - Formularz ofertowy 2 - Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu 3 - Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp4 - Oświadczenie wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art.
125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 5 – Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie
art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 6 - Zobowiązanie
innego podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w trybie
art. 118 ustawy Pzp7- Kosztorys ofertowy opracowany na podstawie PFU i przedmiaru robót 8- Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
w Rejonowym Banku w Lututowie konto nr 57925600040000003920000060
z dopiskiem „Wadium” na zadanie pn.: ,, Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Lututowie na ul. Piaski, ul. Wieluńskiej i ul. Złoczewskiej z przepompowniami i przyłączami w formule „zaprojektuj i wybuduj”
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
Brak wniesienia wadium spowoduje odrzucenie oferty.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawców.
Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną(-ę) do jego udzielenia tj. zgodnie z formą reprezentacji
każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem
osobistym).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki zmiany zawartej umowy są uregulowane w § 19 projektu umowy (załącznik nr 10 SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty (zaszyfrowane) należy przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-09 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835) Zamawiający
przewiduje wykluczenie z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy :
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia
24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.