Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa istniejącego budynku usługowo – magazynowego o część biurowo – usługową
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rykach Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430844647
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słowackiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Ryki
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-500
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 818651539
1.5.8.) Numer faksu: 818651602
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pgkimryki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pgkimryki.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa istniejącego budynku usługowo – magazynowego o część biurowo – usługową
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec0747b8-da54-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00101282
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Oferty należy składać za pośrednictwem platformy (link poniżej:)
https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
Pozostałe dokumenty (poza ofertą) oraz wszelkie wyjaśnienia można składać za pośrednictwem powyższej platformy lub e-maila:
przetargi@pgkimryki.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu: Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Marek Janic, tel. (81)8651539 - od poniedziałku do piątku w godz. 07:00 – 15:00.
3. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl
4. Korzystanie z platformy zakupowej jest bezpłatne.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w: Instrukcji składania oferty dla Wykonawcy: https://platformazakupowa.pl
6. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl poprzez przycisk Wyślij wiadomość do zamawiającego.
7. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku Wyślij wiadomość do zamawiającego, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego
8. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: przetargi@pgkimryki.pl
9. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl jak i na adres e-mail przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
10. Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
11. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
12. Wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej Zamawiającego:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
13. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce Instrukcje dla Wykonawców na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
14. Link do postępowania: https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 02/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącego budynku usługowo – magazynowego o część biurowo – usługową, położonego w Rykach przy ul. Słowackiego 5. Zakres robót obejmuje w szczególności:1) Zakres robót obejmuje rozbiórkę posadzek i fundamentów w obiektach „A” i „B” oraz wyburzenie jednej sekcji budynku usługowo-magazynowego oznaczonego jako obiekt „C” wraz z uporządkowaniem terenu po wykonaniu robót i wywiezieniu materiałów pochodzących z rozbiórki. Części naziemne obiektów „A” i „B” zostały wyburzone przez Zamawiającego, w związku z powyższym Zamawiający dokonał pierwszych wpisów do Dziennika budowy w tym zakresie; 2) Przygotowanie terenu pod budowę i roboty pomiarowe, związane z wyznaczeniem obrysu projektowanych obiektów budowlanych i ich punktów wysokościowych; 3) Roboty ziemne, polegające w szczególności na wyrównaniu terenu i
przygotowaniu go do prowadzenia prac budowlanych;4) Wykonanie robót żelbetowych, polegające w szczególności na wykonaniu deskowań wraz z usztywnieniem oraz układaniu i zagęszczeniu mieszanki betonowej; 5) Wykonanie robót zbrojarskich, polegające w
szczególności na montażu zbrojenia przy pomocy drutu wiązałkowego i spawania wraz z jego stabilizacją i zabezpieczeniem odpowiednich otulin zewnętrznych beton, oczyszczenie terenu robót z odpadów zbrojenia stanowiących własność Wykonawcy oraz usunięcie ich poza obręb budowy; 6) Roboty murarskie, polegające w szczególności na wykonaniu ścian fundamentowych, ścian zewnętrznych i wewnętrznych; 7) Roboty izolacyjne, polegające w szczególności na
ociepleniu ścian nadziemnych oraz ścian fundamentowych, a także ocieplenie dachu; 8) Roboty stolarskie i ślusarskie, polegające w szczególności na montażu stolarki okiennej i drzwiowej oraz
wykonaniu poręczy na klatce schodowej;9) Roboty tynkarskie; 10) Pokrywanie podłóg i ścian, obejmujące w szczególności wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie
okładzin ściennych (glazura, pomieszczenia sanitarne), podłoża (gres szlifowany, w strefie wejścia i klatki schodowe antypoślizgowe z cokołami w wysokości 15 cm) i sufitowych (sufit podwieszany, rozbieralny z płyt pochłaniających dźwięk); 11) Roboty malarskie; 12) Roboty sanitarne, obejmujące w szczególności wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wybudowanie zewnętrznej instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej; 13) Roboty elektryczne,
polegające w szczególności na wykonaniu robót związanych z układaniem i montażem elementów instalacji elektrycznej (układanie kabli i przewodów, montaż osprzętu i opraw, montaż instalacji odgromowej, oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne) oraz wykonaniu instalacji w obiektach kubaturowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45262800-9 - Rozbudowa budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45410000-4 - Tynkowanie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej SWZ w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał:
1) Doświadczenie - potwierdzone wykazaniem wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zamówień obejmujących swym zakresem roboty polegające na budowie lub przebudowie budynku w technologii murowanej o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł netto każde. Zamawiający zastrzega, że:
a) jedno z dwóch wymaganych zamówień musi dotyczyć budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego, biurowego lub użyteczności publicznej (z wyłączeniem hal produkcyjnych, magazynowych, pasaży handlowych czy hangarów),
b) użyte powyżej określenia „budowa lub przebudowa” należy interpretować w rozumieniu nadanym ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.),
c) w przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednej umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien on wyodrębnić i podać wartość robót budowlanych polegających tylko na budowie lub przebudowie budynków, o których mowa w ppkt 1),
d) Wykonawca zobowiązany jest wykazać 2 roboty budowlane realizowane w ramach dwóch odrębnych umów, Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku robót budowlanych i sumowania ich wartości w celu wykazania spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu,
e) Wykonawca musi przedstawić dowody czy roboty zostały wykonane w sposób należyty;
2) Kadrę - posiadającą uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia tj. w specjalności:
a) konstrukcyjno – budowlanej (Główny Kierownik Budowy) – min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń,
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń.
Wymagania dotyczące personelu Wykonawcy:
i) osoby skierowane do realizacji zamówienia muszą legitymować się posiadaniem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach wymienionych powyżej oraz muszą przynależeć do odpowiednich samorządów zawodowych,
ii) Zamawiający dopuszcza możliwość, aby jedna osoba pełniła jednocześnie więcej niż jedną funkcję pod warunkiem, że posiada wymagane uprawienia,
iii) uprawnienia osób, o których mowa powyżej powinny być zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2020r., poz. 1333 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831 ze zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Uprawnienia budowlane nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa zostaną uznane przez Zamawiającego za ograniczone, jeżeli będą opiewać na obiekty budowlane, budowle i instalacje o powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych,
iv) w przypadku osób, o których mowa powyżej, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2020., poz. 220 ze zm.),
v) w przypadku osób będących obywatelami państwa członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone na zasadach określonych w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów i inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019r., poz. 1117 ze zm.),
vi) dopuszcza się uprawnienia równoważne – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3. Wykonawca nie może polegać na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem (np. konsorcjum) przy innym zamówieniu publicznym, jeżeli faktycznie i konkretnie nie uczestniczył w jego realizacji. W sytuacji, w której Wykonawca ten działał w grupie podmiotów i to inny podmiot takie doświadczenie zdobył, realizując daną część zamówienia, Wykonawca powołując się na to doświadczenie winien wykazać je jako potencjał podmiotu trzeciego/innego podmiotu a nie jako swoje doświadczenie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn nie zależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami:
a) przed podpisaniem Umowy Zamawiający może zażądać od Wykonawcy decyzji, zaświadczeń, dyplomów i innych dokumentów potwierdzających, że osoby biorące udział w realizacji niniejszego zamówienia posiadają odpowiednie uprawnienia, a także że są zrzeszeni w odpowiednich samorządach zawodowych;
b) przed podpisaniem Umowy Zamawiający może zażądać od Wykonawcy, który będzie dysponował osobami niebędącymi obywatelami polskimi „Decyzji uznania kwalifikacji zawodowych” wydanej przez Polską Izbę Inżynierów Budownictwa w formie, która uprawnia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwa członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, które nabyły w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje odpowiadające uprawnieniom budowlanym w Polsce – zgodnie z polskim prawem budowlanym, chyba że osoby te spełniają przesłanki określone w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa ,i posiadają uprawnienia do świadczenia usług transgranicznych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert.2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł,
(słownie: dziesięć tysięcy złotych).
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie wymienionej poniżej formie:
a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
Pekao SA I O/Ryki 05124024251111000032419528 z adnotacją:
„Wadium – zamówienie ZP 02/21 – roboty budowlane ”
b) w gwarancjach bankowych,
c) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
5. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - „Rozbudowa istniejącego budynku usługowo – magazynowego o część biurowo – usługową”. Oznaczenie sprawy: ZP 02/21.
9. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp
10. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Gwarancje i poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, a wszystkie spory odnośnie gwarancji poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
11. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2 – 4 Pzp, występuję odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek w zakresie doświadczenia będzie spełniony, jeżeli każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będzie legitymować się doświadczeniem na poziomie co najmniej dwóch wymaganych w SWZ robót budowlanych (budowy lub przebudowy budynku) o wartości 2 000 000 zł netto każda, przy czym Zamawiający dopuszcza wykazanie się doświadczeniem w zakresie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego, biurowego lub użyteczności publicznej w technologii murowanej (z wyłączeniem hal produkcyjnych, magazynowych, pasaży handlowych czy hangarów), tylko przez jednego Wykonawcę.2. W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek w zakresie kadry (personelu) może być spełniony przez jednego Wykonawcę bądź kumulatywnie (łącznie) przez kilku bądź wszystkich Wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie, wraz z ofertą składają:
a) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
b) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony zgodnie ustalają, że zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, z zastrzeżeniem poniższego.2. Zamawiający dopuszcza następujące zmiany umowy:
1) W zakresie ceny, w przypadku:
a) w sytuacjach opisanych w § 4 ust. 3 umowy,
b) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2) W zakresie terminu wykonania zamówienia, w przypadku:
a) zmiany w prawie bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy,
b) gdy nastąpi konieczność wykonania robót zamiennych, robót dodatkowych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
c) w sytuacjach opisanych w § 3 ust. 5 umowy,
d) w przypadku innych nieprzewidzianych sytuacji niezależnych od stron o ile na zmianę terminu wyrażą zgodę obie strony,
3) W zakresie przedmiotu umowy, w przypadku:
a) wycofania z produkcji elementów przedmiotu umowy,
b) braku dostępności na rynku elementów przedmiotu umowy, o ile na rynek wprowadzono nowocześniejsze rozwiązania techniczne zastępujące stare rozwiązania,
c) rezygnacji z wykonania części zamówienia,
4) Na skutek wystąpienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w momencie zawierania umowy,
a które warunkują należyte wykonanie przedmiotu umowy.
3. Jeżeli w trakcie realizacji umowy Zamawiający lub Wykonawca dojdzie do wniosku, że w celu właściwej realizacji zamówienia istnieje potrzeba dokonania przewidzianej przez Zamawiającego w SIWZ zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty, to każda ze stron może się zwrócić do drugiej na piśmie z wnioskiem o dokonanie takiej zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy