Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„ROZBUDOWA I PRZEBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOŚCI ŚWIĄTKI na dz. nr geod. 57/1 obręb Świątki, gm. Świątki” Znak postępowania: ROS.271.2.2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIĄTKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743203
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 87
1.5.2.) Miejscowość: Świątki
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-008
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@swiatki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiatki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ROZBUDOWA I PRZEBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOŚCI ŚWIĄTKI na dz. nr geod. 57/1 obręb Świątki, gm. Świątki” Znak postępowania: ROS.271.2.2021
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-63bcba5a-acab-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00053092
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.swiatki.pl/?c=1793.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postepowaniu o udzieleniezamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu,który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu, dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: przetargi@swiatki.pl. 2. Wykonawcazamierzający wziąć udział w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać́ kontona ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy:Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do Formularza do komunikacji”.https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń́ oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.4. Maksymalny rozmiar plikówprzesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku i Formularza do komunikacji wynosi 150 MB.5. Za datę̨ przekazania oferty, wniosków, zawiadomień́, dokumentów elektronicznych, oświadczeń́ lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń́ oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.6. Zamawiający przekazuje link do postepowania oraz ID postepowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postepowanie można wyszukać́ również̇ na Liście.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świątki – Sławomir Kowalczyk; inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Świątki jest Pan Marek Hodowskie - mail: marek.hodowski@swiatki.pl.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Świątki na dz. nr geod. 57/1 obręb Świątki, gm. Świątki”, znak postępowania: ROS.271.2.2021, prowadzonym w trybie podstawowym.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Pzp.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.posiada Pani/Pan:na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.Nie przysługuje Pani/Panu:w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): brak
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROS.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest.Przedmiotem opracowania jest modernizacja Oczyszczalni ścieków w m. Świątki pracującej w układzie mechaniczno-biologicznym w technologii osadu czynnego. Zakres modernizacji obejmuje remont istniejących obiektów wchodzących w ciąg technologiczny oczyszczania ścieków, w tym przede wszystkim remont pokrycia zbiorników oraz wymiana wyposażenia technologicznego zbiorników (mieszadła oraz systemu napowietrzania) oraz budowa punktu zlewczego ścieków dowożonych wraz z infrastrukturą, montaż instalacji do odwadniania osadów ściekowych wraz z silosem na wapno i biofiltrem, budowa wiaty na osad ściekowy.Szczegółowy zakres modernizacji: 1. przebudowa pomieszczenia budynku obsługi BO – montaż instalacji mechanicznego odwadniania osadów w pomieszczeniu garażowym, 2. budowa silosa wapna, 3. budowa biofiltra, 4. budowa wiaty do magazynowania osadu odwodnionego, 5. przebudowa zbiornika zagęszczania osadu nadmiernego ZON – montaż mieszadła i strumienicy, wymiana pokrycia zbiornika osadu, 6. wymiana wyposażenia technologicznego w obiektach: komora retencyjna – mieszadło, komora denitryfikacji KD – mieszadło, komora nitryfikacji KNA i KNB mieszadło, strumienica, 7. remont wiaty separatorów – ocieplenie kraty i piaskownika, 8. rozbudowa instalacji wodociągowej: doprowadzenie wody do maszynowni, stacji odwadniania osadów, stacji przygotowania i roztwarzania polielektrolitu, biofiltra, punktu zlewczego ścieków dowożonych, 9. rozbudowa rurociągu osadu nadmiernego, 10. budowa rurociągu odprowadzania odcieków ze Stacji odwadniania osadów oraz z palcu magazynowania osadów, 11. budowa Punktu zlewczego ścieków dowożonych wraz ze zbiornikiem retencyjno-mineralizacyjnym, 12. wymiana pompy zatapianej w przepompowni odcieków,oraz wykonanie: 13. sieci zasilania elektrycznego, 14. placów: manewrowy, technologiczny, 15. rozbiórki poletek ociekowych i miejsca składowania osadów, 16. zagospodarowania terenu.W skład przedmiotu zamówienia wchodzą także: 1) tyczenie geodezyjne,zabezpieczenie terenu budowy,inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza,dokumentacja powykonawcza,próby szczelności sieci ciśnieniowych i zbiorników technologicznychpomiary elektryczne instalacji i urządzeń elektrycznych,rozruch oczyszczalni ścieków,uzyskanie efektu ekologicznego potwierdzonego pozytywną analizą ścieków oczyszczonych wykonaną przez WIOŚ.Zakres objęty przedmiotem zamówienia został przedstawiony w: 1) projektach budowlano-wykonawczych wielobranżowych, 2) przedmiarach i kosztorysach, 3) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.Wszystkie obiekty technologiczne muszą być zrealizowane w technologii zamieszczonej w projektach budowlano-wykonawczych wielobranżowych łącznie z wyposażeniem.Wykonawca ponosi wszystkie koszty oraz opłaty administracyjne związane z realizacją przedmiotu zamówienia od momentu podpisania umowy do odbioru końcowego.Do wyceny przedmiotu zamówienia Wykonawca otrzymuje: 1) opis przedmiotu zamówienia,przedmiary,kosztorysy ofertowe szczegółowe,projekty budowlano-wykonawcze wielobranżowe,specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.Wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wzajemnie wyjaśniające się. W przypadku powstania nie dających się pogodzić niezgodności – podstawą do ostatecznego ustalenia przedmiotu zamówienia oraz wyceny tego przedmiotu – jest projekt budowlano-wykonawczy.Dokumentacja projektowa jest integralną częścią SWZ i jest dostępna na stronie zamawiającego http://bip.swiatki.pl/?c=179 jak również w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego.Kod zamówienia wg CPV:45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych45262210-6 – Fundamentowanie45223800-4 – Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji45300000-0 – Roboty instalacyjne w budynkach45310000-3 – Roboty instalacyjne elektryczne45311200-2 – Roboty w zakresie instalacji elektrycznych45311100-1 – Roboty w zakresie okablowania elektrycznego45331000-6 – Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych71000000-8 – Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolneUwaga: Wszystkie wartości wyszczególnione w niniejszym dokumencie podane zostały z należytą starannością, na podstawie sporządzonej dokumentacji technicznej. Odchylenia od podanych parametrów mogą wystąpić ze względu na przyjęty poziom dokładności obliczeń, sposób obliczeń, a także nieznaczne zmiany rzeczywistych parametrów w granicach dopuszczalnych przez obowiązujące przepisy prawa i dobrą praktykę budowlaną.Głównym celem przeprowadzenia niniejszego przedsięwzięcia jest poprawa niezawodności pracy obiektów technologicznych części mechanicznej i biologicznej oczyszczalni oraz poprawa warunków odbioru ścieków dowożonych i przetwarzania osadów ściekowych.Obecnie ścieki dowożone zrzucane są do studni zlokalizowanej przed oczyszczalnią ścieków na sieci kanalizacji grawitacyjnej doprowadzającej ścieki do oczyszczalni. Nowy punkt zlewczy ścieków dowożonych zapewni pełną kontrolę jakości i ilości zrzucanych ścieków do oczyszczalni oraz kontrolę dostawców. Dodatkowo wraz z punktem wybudowany zostanie zbiornik retencyjno-mineralizacyjny, którego zastosowanie poprawi stabilność pracy reaktora biologicznego dzięki wstępnej mineralizacji i odświeżeniu ścieków dowożonych. Uchroni to część biologiczną przed wprowadzaniem do reaktora ładunków zanieczyszczeń, które mogły by powodować inhibicję (hamowanie) procesów biologicznych. Budowa stacji odwaniania osadów ściekowych zapewni prowadzenie tego procesu w sposób kontrolowany umożliwiający osiągnięcie niskiego uwodnienia osadu (około 70%) i jego higienizację.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45262210-6 - Fundamentowanie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zaprosi do negocjacji (o ile zadecyduje o ich przeprowadzeniu) trzech wykonawców, których oferty nie podlegają odrzuceniu i uzyskają największą liczbę punktów w kryterium ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji serwisowej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10