Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3941P na odcinku Szczodrowo - Sierakowo wraz z budową...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3941P na odcinku Szczodrowo - Sierakowo wraz z budową oświetlenia ulicznego w m. Sierakowo
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKościan
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-11-16
  • ZamawiającyZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH,KOŚCIAN
  • Data publikacji ogłoszenia2023-10-26
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00463385
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3941P na odcinku Szczodrowo - Sierakowo wraz z budową oświetlenia ulicznego w m. Sierakowo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH,KOŚCIAN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411111810

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Gostyńska 38

1.5.2.) Miejscowość: Kościan

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-000

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 655127418

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.buchert@zdp.koscian.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zdp.koscian.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3941P na odcinku Szczodrowo - Sierakowo wraz z budową oświetlenia ulicznego w m. Sierakowo

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d34c243-73d1-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00463385

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00023875/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.11 Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Szczodrowo - Sierakowo wraz z budową oświetlenia ulicznego w m. Sierakowo

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1d34c243-73d1-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zdp.biuletyn.eu/index.php/zamowienia-publiczne/ , https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-1d34c243-73d1-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Udział Wykonawcy w postępowaniu, w tym złożenie oferty, wymaga posiadania przez Wykonawcę: kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu (profilu) zaufanego lub podpisu osobistego (e-dowodu). Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-1d34c243-73d1-11ee-9aa3-96d3b4440790
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych zawiera SWZ.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce
„Formularze” („Formularze do komunikacji”). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: m.buchert@zdp.koscian.pl (nie dotyczy składania ofert).
7. Postępowanie, którego dotyczy niniejsza specyfikacja warunków zamówienia, jest oznaczone znakiem: ZDP.262.14.2023. Wykonawcy winni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie
Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
a. w zakresie przedmiotu zamówienia: Adam Gabryelski, od poniedziałku do piątku w godzinach: 900 -1400, tel. jak w pkt. I SWZ;
b. w zakresie procedury przetargowej: Małgorzata Buchert-Janiszewska, od poniedziałku do piątku w godzinach: 900 - 1400, tel. jak w pkt. I SWZ.

Złożenie oferty w postępowaniu
1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy.
2. Proces składania ofert zawiera SWZ
3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu.
4. W przypadku nieprawidłowego złożenia oferty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.
5. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce „Oferty/wnioski” używając przycisku „Wycofaj ofertę”.
6. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kościanie, ul. Gostyńska 38, 64 – 000 Kościan, tel. 65 512 74 18, mail: biuro@zdp.koscian.pl;
• inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kościanie jest Pani Anna Ziegler, kontakt: a.ziegler@zdp.koscian.pl, telefon: 65 512 74 18 wew. 22
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „ Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Szczodrowo – Sierakowo wraz z budową oświetlenia ulicznego w m. Sierakowo”
• numer ZDP.262.14.2023, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów w oparciu o art.74 ustawy PZP
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
• wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust.1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego;
• w trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art.15 ust.1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP.262.14.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z „„ Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Szczodrowo – Sierakowo wraz z budową oświetlenia ulicznego w m. Sierakowo”
Zadanie składa się z dwóch odcinków: pierwszy 3+144,00 – 3+753,00 od końca miejscowości Szczodrowo (początek ogródków działkowych) do początku wiaduktu nad drogą krajową S5 długości 609,00, drugi 4+090,00 – 4+898,00 od końca wiaduktu nad drogą krajową S5 przez miejscowość Sierakowo do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3949P (była droga krajowa nr 5) o długości 808,00 m. Na odcinku drogi 3+753,00 – 4+090,00 został wykonany wiadukt podczas budowy drogi ekspresowej S5. Łączna długość rozbudowy drogi powiatowej będzie wynosić 1417,00 m. Na początkowym odcinku w km 3+144,00 – 3+364,00 zgodnie z zaleceniami opinii geotechnicznej zaprojektowano nową konstrukcję jezdni. Jezdnia ta będzie miała szer. 6,00 m. Na odcinku w km 3+364,00 – 3+753,00 zaprojektowano poszerzenie jezdni do 6,00 m z wymianą podbudowy (przełomy), ze wzmocnieniem istniejącej nawierzchni geosiatką na całej szerokości, z wyrównaniem istniejącej nawierzchni masą bitumiczną średnio 3 cm i położeniem warstwy ścieralnej z SMA 8 gr.4 cm. W km 3+144,00 do km 3+369,00 zaprojektowano przekrój uliczny, a od km 3+369,00 do 3+753,00 przekrój półuliczny z krawężnikiem po prawej stronie. Na całej długości pierwszego odcinka zaprojektowano ścieżkę rowerową z masy bitumicznej przy krawężniku o szerokości 2,00 m.Na drugim odcinku w km 4+090,00 – 4+327,00 oraz 4+704,00 – 4+898,00 zaprojektowano poszerzenie jezdni do 6,00 m z wymianą podbudowy (przełomy), ze wzmocnieniem istniejącej nawierzchni geosiatką na całej szerokości, z wyrównaniem istniejącej nawierzchni masą bitumiczną średnio 3 cm i położeniem warstwy ścieralnej z SMA 8 gr. 4 cm. W ul. Długiej w km 4+410,00 – 4+501,00 po lewej stronie jezdni i w ul. Kościańskiej w km 4+799 – 4+834,00 po prawej stronie jezdni zaprojektowano zatokę parkingową z kostki betonowej szer. 2,50 m.Na odcinku 4+090,00 – 4+198,00 po prawej stronie drogi zaprojektowano ścieżkę rowerową szer. 2,00 m o nawierzchni bitumicznej. W miejscowości Sierakowo na ul. Długiej od km 4+327,00 do km 4+594,00 zaprojektowano obustronnie nowe chodniki z kostki betonowej szerokości 2,00 m przy krawężniku. Zastosowanie w warstwie ścieralnej nawierzchni jezdni mieszanki mastyksowo-grysowej SMA podniesie poziom trwałości nawierzchni, zwiększy odporność na koleinowanie przy jednoczesnej gwarancji odczuwalnej redukcji natężenia hałasu komunikacyjnego (o ok. 5 dB w stosunku do nawierzchni mineralno- asfaltowej).Projekt swym zakresem obejmuje: budowę ścieżki rowerowej szer. 2,00 m; budowę chodnika szer. 2,00 m; utwardzenie istniejących zjazdów; wykonanie poboczy szer. 1,0 m; budowę zatoki parkingowej w m. Sierakowo; przebudowę kanalizacji deszczowej na odcinku 4+179,00 – 4+791,00; budowę kanalizacji deszczowej na odcinku 3+229,00 – 3+246,00; odtworzenie, odmulenie, kopanie rowów lub skarpowanie pobocza; oznakowanie poziome grubowarstwowe, nowe oznakowanie pionowe. W ramach inwestycji wybudowane zostanie oświetlenie uliczne w miejscowości Sierakowo. Dokładny zakres robót określa Szczegółowa Specyfikacja Techniczna , przedmiary robót i projekty budowlane. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza ofert częściowych. Robota budowlana będąca przedmiotem zamówienia jest do wykonania w jednym ciągu drogi, w jednej technologii, co do której mają zastosowanie te same przepisy i podział byłby bezzasadny. Na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych, w przedmiarach robót i kosztorysach ofertowych w miejscach, w których zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca materiałów) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych tj. zaproponowania rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zastosowaniem tych samych standardów technicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zamawianej inwestycji. Poprzez pojęcie materiałów równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż założone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a ponadto muszą to być materiały dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.
Ilekroć w niniejszej SWZ wraz z załącznikami przedmiot zamówienia jest opisany ze wskazaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłyby doprowadzić do wyeliminowania lub uprzywilejowania niektórych wykonawców to przyjmuje się, że każdemu takiemu wskazaniu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a wskazanie ma charakter przykładowy.

. Jeżeli na przebudowywanym odcinku drogi przewidziana jest rozbiórka albo demontaż to wówczas:
a. znaki drogowe, studnie rewizyjne, kratki ściekowe należy zwrócić do ZDP w Kościanie (ul. Gostyńska 38).
b. destrukt, nieuszkodzone płytki, kostkę , bariery ,obrzeża owinięte w folię na paletach, krawężniki, trylinka i bloczki betonowe luzem należy zwrócić na Plac w Racocie.
Wszystkie pozostałe materiały z rozbiórki Wykonawca zagospodaruje w swoim zakresie.
Pas drogowy na dzień odbioru musi być wykoszony i uporządkowany na całej szerokości przebudowanego odcinka. Należy wykonać Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji jakości i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania
określone w niniejszej SWZ.
Zamawiający na podstawie art.112 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu, które dotyczą:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: - przedstawi informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w kwocie nie mniejszej niż 4.000.000 PLN , w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem
- wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000 PLN brutto.
d) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
- w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. budowa/przebudowa / rozbudowa drogi – o wartości co najmniej 2.500.000 PLN brutto wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dowody dotyczące robót określających czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
- dysponuje minimum jedną osobą do wykonania zamówienia, która posiada uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane oraz jest uprawniona do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej ( Kierownik budowy), dysponuje minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych zgodnie z przepisami Prawa budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która będzie kierowała robotami,
Wymaga się aby w/w osoby z uprawnieniami uczestniczące w wykonaniu zamówienia posiadały min. 3 letnie doświadczenie w w/w specjalności.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby , niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zamawiający ocenia czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępniania zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej i ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
b) Oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej
Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

c) Odpis lub informacja z KRS lub CEIDG
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz osób
Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

b) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej

Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem

c) Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.

d) Wykaz robót budowanych
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz robót budowlanych dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

- formularz ofertowy,
- zobowiązanie innego podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli dotyczy;
- dokument potwierdzający wniesienie wadium;
- dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty – jeżeli nie są ogólnie dostępne, pełnomocnictwa;
- oświadczenie o elektromobilności;
Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Przystępując do przetargu wykonawca powinien wnieść wadium w wysokości 85.000 PLN. Wadium należy wpłacić przelewem na konto Zarządu Dróg Powiatowych w Kościanie r-k nr 54 8666 0004 0108 6147 2000 0003 Spółdzielcza Grupa Bankowa Bank Spółdzielczy w Kościanie z dopiskiem „ Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Szczodrowo – Sierakowo wraz z budową oświetlenia ulicznego w m. Sierakowo” wykonawca może wnieść wadium również w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty,o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2020 r., poz.299) .
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uznaje za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej, termin uznania rachunku Zamawiającego.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w ustawie PZP;
b) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest zamawiający – Powiat Kościański reprezentowany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie
g) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art.58 ustawy PZP), zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swoją treścią wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W tytule przelewu, a także treści poręczenia lub gwarancji wykonawca winien umieścić nazwę i numer postępowania, którego dotyczy wadium.
Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art.98 ust.2 pkt.3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art.98 ustawy PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia
- Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
- Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców – jeżeli nie została złożona wraz z ofertą
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenia, o których mowa w pkt.16 a SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
- Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projektowane postanowienia umowy stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Wszystkie zmiany postanowień umownych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności zgodnie z okolicznościami zawartymi w art. 455 ust.1 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w sprawie zamówienia publicznego w poniżej określonych sytuacjach:
a. W sytuacji losowej niemożliwej do przewidzenia dopuszcza się zmianę podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 118 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
b. Zmiany umowy dotyczyć mogą przedłużenia terminu realizacji umowy, w sytuacji: wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót potwierdzonych przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów, przy czym zaistnienie takiej sytuacji wymagać będzie potwierdzenia stosownym wpisem w dzienniku budowy lub notatką służbową dokonaną przez Inspektora nadzoru.
c. Zmiany umowy mogą wynikać z przedłużającej się procedury uzyskania zezwoleń, uzgodnień, konieczności przeprowadzenia ratowniczych badań wykopaliskowych, jeżeli wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w umowie w chwili jej zawarcia – zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych lub innych instalacji).
Potwierdzeniem zaistnienia takiej sytuacji będzie pisemne zgłoszenie do Zamawiającego potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego, zawierające datę wstrzymania prac. Data ponownego rozpoczęcia prac winna być również udokumentowana w formie pisemnej przez obie strony.
d. W sytuacji losowej niemożliwej do przewidzenia dopuszcza się zmianę: kierownika budowy wymienionego w umowie (osoba ta powinna posiadać niezbędne kwalifikacje).
e. Zmiany wynagrodzenia wynikającego ze zmiany stawki podatku VAT. Wynagrodzenie ulegnie zmianie odpowiednio do nowej stawki VAT obowiązującej w dniu wystawienia faktury. Zmiana stawki VAT może nastąpić tylko w drodze nowelizacji ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
f. W sytuacji przekroczenia przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego lub przepisów szczególnych.
g. Konieczność wykonania robót dodatkowych niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego.
h. Zmiana umowy wynikać może z konieczności przeprowadzenia procedury waloryzacyjnej wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1 według trybu opisanego w § 14.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-16 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e- zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-16 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-15

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w art. 505 – 590 ustawy Pzp.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace projektowe i budowę instalacji fotowoltaicznej - Stęszew
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę prace projektowe, uzyskanie pozwoleń i uzgodnień oraz dostawa materiałów i robót budowlanych związanych z budową instalacji fotowoltaicznej do wytwarzania energii elektrycznej z energii słonecznej o mocy nie mniejszej niż ok. 409 kWp (408,76 kWp wg audytu efektywności energetycznej). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Następne ogłoszenie o zamówieniu: Dostawa warzyw i owoców
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Kościan: Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3904P Śmigiel - Morownica o ścieżkę rowerową
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Szyku – stan surowy otwarty
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: "Termomodernizacja budynku szpitala dziecięcego "Olszówka" w Rabce – Zdrój"
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI