Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3106E w m. Sulejów ul. Jagiełły i ul. Klasztorna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590654581
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. 3 Maja 33
1.5.2.) Miejscowość: Piotrków Trybunalski
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.cejnuk@zdp.powiat-piotrkowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdppiotrkowtrybunalski.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3106E w m. Sulejów ul. Jagiełły i ul. Klasztorna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9bf0c8f1-9ad6-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00074316
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030860/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3106E w m. Sulejów ul. Jagiełły i ul. Klasztornej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdppiotrkowtrybunalski
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zdppiotrkowtrybunalski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DP-II.2200.1.2022.MC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zadanie inwestycyjne pn.:
„Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3106E w m. Sulejów ul. Jagiełły i ul. Klasztorna”.
na odcinku: 941 m.
Inwestycja realizowana będzie w woj. łódzkim, pow. piotrkowski na dz. ewid. Nr 21/5, 198 obr. 4 i działkach nr ewid. 17/1, 17/2, 111, 388, 114, 115, 116, 117 obr. 7 miasta Sulejów.
1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) dostosowanie parametrów przedmiotowej drogi do klasy technicznej "Z", w tym korektę geometrii i parametrów łuków poziomych i pionowych;
b) poprawę geometrii skrzyżowań z drogami gminnymi, wewnętrznymi;
c) rozbiórkę istniejących warstw konstrukcji nawierzchni i wykonanie nowych z dostosowaniem do klasy technicznej - Z, kategoria ruchu - KR3;
d) przebudowę istniejących chodników;
e) budowę ciągu pieszo - rowerowego;
f) przebudowę, korektę zjazdów indywidualnych i zjazdów publicznych;
g) poprawę systemu odwodnienia – rozbudowa i przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej
h) frezowanie istniejącej nawierzchni na drogach gminnych i powiatowej (włączenie w istniejące jezdnie asfaltowe);
i) regulację wysokościową istniejących zaworów wodociągowych, studni i zasuw kanalizacji sanitarnej;
j) budowy kanału technologicznego;
k) zabezpieczenie kolidujących z przedmiotowa inwestycją następujących sieci uzbrojenia: - sieci kanalizacji sanitarnej; - sieci energetyczna kablowa; - sieci wodociągowej, - sieci gazowej;
l) wycinka drzew i krzewów
m) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
n) zagospodarowanie terenów zielonych (niwelacja i obsianie terenu pasa drogowego).
Doprowadzenie istniejącej drogi powiatowej do parametrów odpowiadających klasie technicznej „Z” wymaga poszerzenia istniejącego pasa drogowego. W tym celu zostaną wykonane poddziały i wykup działek przyległych.
2. Zestawienie powierzchni po rozbudowie
a) pow. jezdni asfaltobetonowej, po rozbudowie : 5 860,00 m2;
b) pow. zjazdów indywidualnych i publicznych 652,00 m2;
c) pow. chodników: 1 786,00 m2;
d) pow. ścieżki rowerowej: 1 860,00 m2;
e) pow. zatoki autobusowej, z kostki granitowej: 150,00 m2.
3. Charakterystyczne parametry obiektu
a) kategoria drogi - droga powiatowa nr 3106E;
b) klasa techniczna drogi – droga powiatowa „Z”;
c) długość planowanej rozbudowy – 941,00 mb;
d) przekrój poprzeczny - jednojezdniowy o dwóch pasach (po jednym dla każdego kierunku);
e) szerokość jezdni - 6,00 m i 6,30 m;
f) szerokość zjazdów indywidualnych - min. 5,00 m; - skosy wyjazdowe - 1:1;
g) szerokość pasa ruchu dróg - 2 x 3,00 m;
h) spadek poprzeczny: jezdni - 2,0%; chodnika i ścieżki - 2,0%,
i) pochylenie podłużne niwelety - dostosowane do aktualnej niwelety drogi.
4. Rozwiązania architektoniczno – konstrukcyjne
Konstrukcja jezdni:
a) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (wg PN-EN 13108-1) - 5 cm;
b) warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (wg PN-EN 13108-1) - 6 cm;
c) podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego (wg PN-EN 13108-1) - 7 cm;
d) warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm (wg PN-EN 13242) - 5 cm;
e) podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0/63,0 mm (wg PN-EN 13242) -
15 cm;
f) warstwa stabilizująca - odsączająca (wg PN-EN 13242) - 20 cm.
Konstrukcja zjazdu indywidualnego i publicznego:
a) nawierzchnia z kostki betonowej, kolorowa (bezfazowa) - 8 cm;
b) podsypka piaskowo-grysowa 0/5 mm - 3 cm;
c) podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm
d) wg PN-S-06102 - 20cm.
e) warstwa stabilizująca (Pś) - odsączająca (wg PN-EN 13242) - 10 cm.
Konstrukcja chodnika, ciągu pieszo - rowerowego:
a) nawierzchnia z kostki betonowej, kolorowa (bezfazowa) - 6 cm / 8 cm;
b) podsypka piaskowo-grysowa 0/5 mm - 3 cm;
c) podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm
d) wg PN-S-06102 - 10 cm i 15 cm;
e) warstwa stabilizująca (Pś) - odsączająca (wg PN-EN 13242) - 10 cm.
Konstrukcja chodnika, ciągu pieszo-rowerowego w obrębie zjazdu:
a) nawierzchnia z kostki betonowej, kolorowa (bezfazowa) - 8 cm;
b) podsypka piaskowo-grysowa 0/5 mm - 3 cm;
c) podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm
d) wg PN-S-06102 - 20 cm;
e) warstwa stabilizująca (Pś) - odsączająca (wg PN-EN 13242) - 10 cm.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, STWiORB oraz przedmiar robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- w zakresie zdolności zawodowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej dwie roboty budowlane. Za robotę budowlaną Zamawiający uzna prace polegające na budowie lub rozbudowie lub przebudowie dróg publicznych obejmujące m.in. wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego o długości co najmniej 500 mb;
Wykazane roboty winny być uwierzytelnione stosownymi dowodami określającymi, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie (referencje).
- w zakresie zdolności zawodowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że osoby które będą przez niego skierowane
do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadały kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie niezbędne do czynności w zakresie co najmniej:
- do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności: drogowej, oraz do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności: telekomunikacyjnej, która spełnia następujące wymagania:
Posiadają co najmniej 5 lat doświadczenia jako kierownik budowy/robót rozumiane jako kierowanie robotami, w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych) w danej branży.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
5. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wskutek następujących okoliczności;
- siły wyższej,
- zjawisk atmosferycznych niebędących siła wyższą,
- zagrożenia epidemicznego,
- ograniczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub decyzji organów administracji rządowej lub samorządowej, zmian w przepisach prawa,
- działania lub zaniechania organów władzy publicznej lub instytucji, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania robót budowlanych,
- wstrzymania realizacji umowy przez Zamawiającego,
- warunków odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności istnienia podziemnych urządzeń, instalacji, obiektów infrastrukturalnych, budowli, itp.
- przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
- wprowadzenia w trybie nadzoru autorskiego zmian w dokumentacji projektowej w celu wykonania robót budowlanych,
- konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
- wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, bez których nie można wykonać prawidłowo zamówienia, jeżeli ich wykonanie wstrzymuje lub wydłuża wykonanie robót budowlanych,
- utrudnień w nabyciu wyrobów budowlanych lub jednostek sprzętowych niezbędnych do wykonania robót budowlanych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
Terminy realizacji zamówienia ulegają wydłużeniu o czas, w którym wskazane powyżej okoliczności uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie robót budowlanych lub o czas niezbędny do ich wykonania.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdppiotrkowtrybunalski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-22 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni