Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa drogi powiatowej nr 1272N Rakowice – Lubawa na odc. Targowisko Dolne – Lubawa (ul. Przemysłowa)” – część I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT IŁAWSKI - POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W IŁAWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510854569
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 33A
1.5.2.) Miejscowość: Iława
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-200
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd@powiat-ilawski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-ilawski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa drogi powiatowej nr 1272N Rakowice – Lubawa na odc. Targowisko Dolne – Lubawa (ul. Przemysłowa)” – część I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5859a100-bee1-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00066751
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002406/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1272N Rakowice - Lubawa na odc. Targowisko Dolne - Lubawa (Ul. Przemysłowa)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
pzd@powiat-ilawski.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zd_ilawa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: § 3 ust. 3 RPRM w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zam. Pub. oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz.
1320; dalej: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: stały dostęp do sieci Internet
o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, komputer PC lub MAC: pamięć min. 2 GB
Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, system operacyjny - MS Windows 7, Mac Os x
10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku
Internet Explorer minimalnie wersja 10 0, włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe
Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, Platformazakupowa.pl działa według
standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, Oznaczenie czasu odbioru danych
przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 2.Wyk.a, przystępując do
niniejszego postępowania o udzielenie zam. Pub.o: akceptuje warunki korzystania z
platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej oraz uznaje
go za wiążący, zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej
https://platformazakupowa.pl/pn/zd_ilawa. 3.Zalecenia: Formaty plików wykorzystywanych przez wyk
powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia RM w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz min wymagań dla systemów teleinformatycznych”. Zam. rekomenduje
wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf W celu
ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip .7Z
Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp
.numbers .pages. Dok. złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. Zam.
zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania
podpisu osobistego, który wynosi max 5MB. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku
oraz weryfikację podpisu, zam. zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających
się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES. Pliki w innych formatach
niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Zam. zaleca, aby Wyk. z odpowiednim
wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania
plików oferty. Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za
pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji. Ofertę należy
przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia
publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania
ofert/wniosków. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert/wniosków.
Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1. Jeśli
wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze
skompresowanych plików. Zam. rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem
czasu. Zam. zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem
kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z
koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT4A.260.17.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1272N Rakowice – Lubawa na odc. Targowisko Dolne – Lubawa (ul. Przemysłowa)” – część I
Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części SWZ „obiektem” lub „przedmiotem zamówienia”.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
W ramach zadania planuje się budowę sieci kanalizacji deszczowej na odc. Targowisko Dolne – Lubawa (ul. Przemysłowa) zgodnie z załączonym planem orientacyjnym. Inwestycja w ciągu DP 1272N znajduje się na terenie Gminy Lubawa, powiat iławski. Budowa sieci kanalizacji deszczowej dla zadania I polega na wybudowaniu wylotu (wylot B) kanalizacji deszczowej tj. od strony Targowiska (D46 + Sep + wylot) oraz przebudowę przepustu pod drogą w km 0+390,70 dokumentacji projektowej, ułożenie nowej konstrukcji nad przepustem.
Zakres zamówienia dla części I obejmuje:
a) opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót przez Starostę iławskiego w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Iławie, ustawienie na okres inwestycji stosownego oznakowania na czas prowadzenia robót;
b) zawiadomienie gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia prac podając przy zgłoszeniu nr uzgodnienia oraz przestrzeganie przez wykonawcę/podwykonawcę warunków uzgodnienia. Po zakończeniu prac zgłosić do odbioru
c) roboty przygotowawcze, pomiarowe, rozbiórkowe;
d) roboty ziemne;
e) budowa separatora, osadnika oraz kanałów z rur PP i PVC, wylot kanalizacji deszczowej
f) przebudowa przepustu pod drogą dł. 20 mb i średnicy 80 cm,
g) wbudowanie podbudowy oraz w-wy odsączającej (nad przepustem);
h) ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego (nad przepustem);
i) roboty wykończeniowe;
j) stałą obsługę geodezyjną oraz wykonanie geodezyjnego pomiaru powykonawczego
(3 egz.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy wyznaczonego do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu nazasadach określonych w § VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki
udziału w postępowaniu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub
finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej
lub zawodowej:4.1) doświadczenie zawodowe: a) dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek
posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda by Wykonawca wykazał, iż w okresie
ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed
upływem terminu składania ofert ukończył realizację minimum jednej usługi podobnej do objętej
przedmiotem zamówienia.b) w przypadku wykonawców występujących wspólnie, o których
mowa w art. 58 ust. 1 ustawy Pzp w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego
doświadczenia zawodowego, wykonawca musi wykazać, że co najmniej jeden z podmiotów
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zrealizował wymagane roboty budowalne,
zgodnie z zasadami określonymi w lit. a);c) jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach
technicznych lub zawodowych innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1
ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego doświadczenia zawodowego,
wykonawca musi wykazać, że podmiot ten zrealizował wymagane roboty budowlane, zgodnie z
zasadami określonymi lit. a);d) w przypadku, gdy w zadaniu przedstawionym przez wykonawcę
jako spełniające warunek, rozliczenie pomiędzy wykonawcą a zamawiającym za wykonane
zamówienie zostało dokonane w innej walucie niż w złotych polskich, wykonawca (dla celu
oceny oferty) dokona przeliczenia wartości wykonanych zamówień w innej walucie niż w złotych
polskich – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w
tabeli kursów A średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia
ogłoszenia o zamówieniu z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień
Publicznych, e) jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót
wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykonawca musi wskazać, iż bezpośrednio
uczestniczył w wykonywaniu wymaganych robót budowalnych, zgodnie z zasadami określonymi
w lit. a)f) ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie z
Załącznikiem nr 2A do SWZ, o którym mowa w §IX ust. 1 SWZ, które stanowi wstępne
potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Następnie na podstawie
dokumentu, o którym mowa w §IX ust. 4 pkt 2 lit. a) SWZ, złożonego na wezwanie
Zamawiającego, przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, tj. wykazu
wykonanych robót. Do przedmiotowego wykazu (załącznika nr 3 do SWZ) należy dołączyć
dowody potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane w sposób należyty; 4.2) kadra
techniczna: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca na czas realizacji
zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych
niezbędnych do wykonania zamówienia, tj.:a) kierownikiem budowy w specjalności drogowej
pełniącym jednocześnie rolę kierownika robót. Minimalne wymagania: posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej
do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające
wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym
uprawniają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie
przedmiotowego zamówienia oraz co najmniej 3 - letnie doświadczenie w kierowaniu robotami
drogowymi.b) ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie
z Załącznikiem nr 2A do SWZ, o którym mowa w §IX ust. 1 SWZ, które stanowi wstępne
potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Następnie na podstawie
dokumentu, o którym mowa w §IX ust. 4 pkt 2 lit. b) SWZ, złożonego na wezwanie
Zamawiającego przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (zgodnie z
załącznikiem nr 4 do SWZ). Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych
uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia nabyte w
innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach
członkowskich Europejskiego porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej,
wówczas wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i
biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni
tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego
zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez
Zamawiającego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać,
że łącznie spełniają w/w warunek.. Zamawiający informuje, że wymaga, aby osoby wskazane w
załączniku nr 4 do SWZ brały bezpośredni udział w wykonywaniu zamówienia.4.3) potencjał
techniczny: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresi
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr
2A do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia
zgodnie z Załącznikiem nr 3 i 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, napodstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w sytuacjach wymienionych w istotnych
postanowieniach umowy § 11. Wszystkie postanowienia § 11 stanowią katalog zmian, na które
Zamawiający może wyrazić zgodę. Zmiany te nie stanowią jednocześnie zobowiązania
Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. W przypadku każdej zmiany, o której mowa powyżej
po stronie wnoszącego propozycje zmian leży udokumentowanie powstałych okoliczności.