Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„ROZBUDOWA DROGI GMINNEJ O NUMERZE 104458E RELACJI GRODZISKO -GUSIN- STAWISZYN I PRZEBUDOWA DROGI W MIEJSCOWOŚCI KRASKI”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWINICE WARCKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019533
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 1
1.5.2.) Miejscowość: Świnice Warckie
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-140
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 632881021
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@swinicewarckie.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swinice.akcessnet.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ROZBUDOWA DROGI GMINNEJ O NUMERZE 104458E RELACJI GRODZISKO -GUSIN- STAWISZYN I PRZEBUDOWA DROGI W MIEJSCOWOŚCI KRASKI”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7c0128ac-b600-11ee-b628-1a85378e6c0a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00049721
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024492/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa dróg gminnych o numerze 104458E relacji Grodzisko-Gusin-Stawiszyn i drogi wewnętrznej w miejscowości Kraski
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://sidaspzp.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale XIII SWZ
Adres strony internetowej https://sidaspzp.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zamówień Publicznych PZP
SIDAS, który dostępny jest po zalogowaniu się pod adresem: https://sidaspzp.pl (złożenie oferty jest możliwe wyłącznie za
pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych PZP SIDAS strona: https://app.sidaspzp.pl. Szczegółowe instrukcje użytkowania
platformy PZP SIDAS dostępne są na stronie internetowej:
https://sidaspzp.pl/static/executor_instruction-d8a4beb56d5910ac9edc31d6c3aceebc.pdf.
2) Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie pzp, odbywa
się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji
elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020 r., poz. 344).
3) Strona internetowa prowadzonego postępowania: https://sidaspzp.pl
4) Na stronie internetowej prowadzonego postępowania jest udostępniona dokumentacja postępowania, a także będą udostępniane
zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie
zamówienia.
5) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, a dokumenty składane w postępowaniu muszą być sporządzane w języku
polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski.
6) Komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem
strony internetowej prowadzonego postępowania, gdzie wykonawca:
• po zalogowaniu się na uprzednio założone swoje konto
• wskazuje postępowanie i wchodzi w szczegóły wskazanego postępowania
• przechodzi do zakładki „Komunikacja”, która dotyczy wybranego postępowania
• w celu przygotowania nowej wiadomości wybiera opcję „Utwórz wiadomość”
• następnie wskazuje „Kategorię wiadomości” i wprowadza treść w polu „Wiadomość”
• w ramach korespondencji można dodać załącznik poprzez opcję „Dołącz plik”.
7) Wykonawcy są zobowiązani do składania ofert, oświadczeń i innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania, po uprzedniej rejestracji wykonawcy.
Szczegóły w rozdziale XIII i XIV SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Świnice Warckie z siedzibą w Świnicach Warckich, ul. Szkolna
199 – 140 Świnice Warckie;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
pukaczewski@hotmail.com.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego
prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IK-ZP.271.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „ROZBUDOWA DROGI GMINNEJ O NUMERZE 104458E RELACJI GRODZISKO-GUSIN-STAWISZYN I PRZEBUDOWA DROGI W MIEJSCOWOŚCI KRASKI”
Po pierwsze:
1. Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest Rozbudowa drogi gminnej nr 104458E relacji Grodzisko – Gusin - Stawiszyn. Początek opracowania w skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2544E a zakończenie w nawiązaniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej na dz. nr ewid. 69 obręb Gusin.
2. Istniejący stan zagospodarowania działki lub terenu (w tym informacja
o obiektach przeznaczonych do rozbiórki).
W stanie istniejącym w granicach działki stanowiącej pas drogowy istnieje jezdnia o nawierzchni ziemnej. Istniejące w pasie drogowym przepusty pod koroną drogi przewidziane do rozbiórki. Budowa nowych obiektów inżynierskich wg odrębnego opracowania. Miejscowo wzdłuż drogi lub pod jej koroną przebiegają sieci uzbrojenia terenu – wodociąg, linia teletechniczna. Na trasie projektowanego układu drogowego poza przebudowywanymi przepustami nie występują obiekty przewidziane do rozbiórki. Jedynie fragment kabla teletechnicznego w działce nr 73 obręb Gusin do odkopania i przełożenia poza obręb jezdni.
3. Projektowane zagospodarowanie działki lub terenu.
Projekt przewiduje wykonanie nawierzchni drogi o jednym pasie ruchu w obu kierunkach szer. 3,5 m - do 5,5 m przy poszerzeniach na łukach do wymaganych wartości Po obu stronach jezdni pobocza z kruszywa łamanego szerokości 1,0 m. Projekt przewiduje:
• remont istniejących przepustów,
• roboty ziemne związane w wykopami pod warstwy konstrukcyjne,
• wykonanie warstw konstrukcyjnych podbudowy,
• wykonanie nawierzchni bitumicznej - warstwy wiążącej i ścieralnej szerokości
3,5m – 5,5m,
• wykonanie zjazdów indywidualnych bitumicznych zgodnie z PZT,
• wykonanie poboczy z kruszyw szer. 1,0m,
a) urządzenia budowlane związane z obiektami budowlanymi
Nie występują
b) sposób odprowadzenia wód deszczowych i roztopowych
Odwodnienie powierzchniowe w granicach pasa drogowego.
c) układ komunikacyjny, powiązanie z innymi drogami publicznymi
Początek opracowania w skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2544E a zakończenie w nawiązaniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej na dz. nr ewid. 73 obręb Gusin.
d) parametry techniczne
• prędkość projektowa: 30 km/h
• szerokość jezdni: 3,5 m – 5,5 m,
• szerokość poboczy: 1,0 m,
• spadek poprzeczny jezdni: jednostronny, daszkowy zgodnie z PZT
• spadek poprzeczny poboczy: jednostronny 6%,
4. Zestawienie poszczególnych elementów zagospodarowania terenu.
• powierzchnia bitumiczna – jezdnia + zjazdy: ok. 4 400m2,
• powierzchnia poboczy z kruszywa łamanego: ok. 2 100m2
5. Rodzaj i kategoria obiektu budowlanego
Rodzaj obiektu budowlanego: obiekt liniowy – droga
Kategoria obiektu budowlanego: XXV
6. Zamierzony sposób użytkowania
Jak w stanie istniejącym. Bez zmian – połączenie komunikacyjne drogi powiatowej z drogami
gminnymi, dojazd do pól i istniejących posesji.
7. Układ przestrzenny oraz forma architektoniczna obiektu
Bez zmian. Przebieg drogi gminnej po istniejącym śladzie z wymaganymi poszerzeniami.
8. Charakterystyczne parametry obiektu
Droga gminna:
• długość projektowanego odcinka: 1048mb,
• prędkość projektowa: 30km/h
• szerokość jezdni: 3,5m – 5,5m,
• szerokość poboczy: 1,0m,
• spadek poprzeczny jezdni: daszkowy 2%, jednostronny 2%-7%,
• spadek poprzeczny poboczy: jednostronny 6%.
9. Konstrukcja poszczególnych elementów zagospodarowania terenu:
JEZDNIA I ZJAZDY (KR2):
warstwa ścieralna z AC 11 S 50/70 gr. 4cm,
warstwa wiążąca z AC 16 W 50/70 gr. 7cm,
podbudowa z kruszywa łamanego stab. mechanicznie gr. 15cm,
warstwa podbudowy z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C8/10
gr. 20cm,
warstwa odsączająca z piasku gr. 20cm,
POBOCZE:
Kruszywo łamane stab. mech. 5/16mm gr. 15cm
10. Opinia geotechniczna oraz informacja o sposobie posadowienia obiektu budowlanego
Obiekt w I kategorii geotechnicznej.
Podłoże gruntowe terenu badań do głębokości 3,0 m p.p.t., charakteryzują proste
warunki gruntowo-wodne. Nawiercone grunty należą do dwóch serii litologicznogenetycznych
i charakteryzują się korzystnymi parametrami geotechnicznymi i będą stanowić dobre podłoże budowlane. Warstwa nasypów niekontrolowanych należy do gruntów nienośnych i nie może stanowić bezpośredniego podłoża budowlanego. Należy je usunąć z obrębu projektowanej inwestycji.
11. Parametry techniczne obiektu budowlanego charakteryzujące wpływ obiektu
budowlanego na środowisko i jego wykorzystywanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie Zamierzenie budowlane nie stwarza zagrożeń dla środowiska, higieny i zdrowia użytkowników projektowanych obiektów budowlanych i ich otoczenia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej SWZ.
Załącznik nr 8a do SWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Załącznik nr 9a do SWZ Przedmiar robót
Załącznik nr 10a do SWZ Projekt budowlany
Po drugie:
1. Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest przebudowa drogi w miejscowości Kraski na
działkach ewid. 215 i 194/2 w obrębie Kraski w granicach działek oznaczonych w Ewidencji Gruntów i Budynków symbolem „dr” i będących własnością Inwestora. Początek opracowania na granicy powiatu poddębickiego i łęczyckiego, koniec w nawiązaniu do drogi gminnej nr 104456E Kraski – Stemplew – gr. gminy Wartkowice (Grabiszew). Droga wewnętrzna z drogą gminną będzie skomunikowana za pomocą zjazdu. Nawierzchnia drogi 104456E bitumiczna.
2. Istniejący stan zagospodarowania działki lub terenu (w tym informacja o obiektach przeznaczonych do rozbiórki).
Działki będące przedmiotem inwestycji – pas drogowy - szerokości 6m. W stanie istniejącym w granicach działki stanowiącej pas drogowy istnieje jezdnia o nawierzchni ziemnej. W obrębie opracowania nie występuje zadrzewienie. Na trasie projektowanego układu drogowego nie występują obiekty przewidziane do rozbiórki.
3. Projektowane zagospodarowanie działki lub terenu lub terenu.
Projekt przewiduje wykonanie jezdni szerokości 3,5m o nawierzchni bitumicznej oraz obustronnych poboczy z kruszyw szerokości 2*0,75m.
Projekt przewiduje:
• roboty ziemne związane w wykopami pod warstwy konstrukcyjne,
• wykonanie warstw konstrukcyjnych podbudowy,
• wykonanie nawierzchni bitumicznej - warstwy wiążącej i ścieralnej szerokości 3,5m,
• wykonanie zjazdów indywidualnych bitumicznych szer. 3,5m wskazane na PZT,
• wykonanie poboczy z kruszyw szer. 0,75m.
a) urządzenia budowlane związane z obiektami budowlanymi
Nie występują
b) sposób odprowadzenia wód deszczowych i roztopowych
Nie zmienia się istniejącego odwodnienia. Odwodnienie powierzchniowe.
c) układ komunikacyjny, powiązanie z innymi drogami publicznymi
Projektowany układ drogowy przebiega w granicach działek Inwestora śladem istniejącej drogi gminnej wewnętrznej. Droga rozpoczyna swój bieg na granicy powiatów poddębickiego i łęczyckiego (PT) a kończy w punkcie KT - - w drodze gminnej nr 104456E.
d) parametry techniczne
• prędkość projektowa: 30km/h
• szerokość pasa drogowego: ok. 6m,
• szerokość jezdni: 3,5m,
• szerokość poboczy: 0,75m,
• spadek poprzeczny jezdni: daszkowy 2%,
• spadek poprzeczny poboczy: jednostronny 6%
4. Zestawienie poszczególnych elementów zagospodarowania terenu.
• powierzchnia bitumiczna – jezdnia + zjazdy: ok. 930m2,
• powierzchnia poboczy z kruszywa łamanego: ok. 281m2.
5. Inne informacje i dane.
5.1 Informacja o rodzaju ograniczeń w zabudowie i zagospodarowaniu terenu (wynikających z prawa miejscowego lub decyzji celu publicznego)
Nie występują.
5.2 Informacja o wpisie do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków lub położeniu inwestycji na obszarze objętym ochroną konserwatorską.
Teren inwestycji nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie podlega ochronie konserwatorskiej.
5.3 Informacje określające wpływ eksploatacji górniczej na działkę lub teren zamierzenia budowlanego.
Teren robót budowlanych nie znajduje się na obszarze eksploatacji górniczej.
5.4 Informacje o charakterze, cechach istniejących i przewidywanych zagrożeń dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników projektowanych obiektów budowlanych i ich otoczenia w zakresie zgodnym z przepisami odrębnymi.
Zamierzenie budowlane nie stwarza zagrożeń dla środowiska, higieny i zdrowia użytkowników projektowanych obiektów budowlanych i ich otoczenia. Dla inwestycji nie jest wymagana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.
JEZDNIA I ZJAZDY (KR2):
warstwa ścieralna z AC 11 S 50/70 gr. 4cm,
warstwa wiążąca z AC 16 W 50/70 gr. 7cm,
warstwa podbudowy z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C8/10
gr. 20cm,
Istniejące podłoże po profilowaniu.
POBOCZE:
Kruszywo łamane stab. mech. 5/16mm gr. 15cm
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej SWZ.
Załącznik nr 8b do SWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Załącznik nr 9b do SWZ Przedmiar robót
Załącznik nr 10b do SWZ Projekt budowlany
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opisany w rozdziale XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: udzielona gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełniania
warunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełniania
warunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełniania
warunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełniania warunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
3. Oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale X. Z treści wymaganych dokumentów i oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, że wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający wymaga złożenia kosztorysu ofertowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium.
2. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych, groszy 00/100);
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym Strzałkowo O/Świnice Warckie nr rachunku NR 16 8543 0000 2004 4000 0143 0004 z dopiskiem „Przebudowa dróg gminnych” znak sprawy IK-ZP.271.1.2024
6. UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
7. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Świnice Warckie
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.
9. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający przewiduje udzielanie zaliczki na poczet wykonania zamówienia. Szczegóły określa projekt umowy,
stanowiący załącznik nr 6 do SWZ
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym
w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-01 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć przez platformę Zamówień Publicznych PZP SIDAS https://sidaspzp.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-01 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni