Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi gminnej nr 109263E w miejscowości Sulmierzyce
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SULMIERZYCE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648184
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Urzędowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Sulmierzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-338
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne@sulmierzyce.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sulmierzyce.info/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi gminnej nr 109263E w miejscowości Sulmierzyce
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ddaa6694-0298-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00253480
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00065593/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa drogi gminnej nr 109263E w msc. Sulmierzyce
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy zakupowej platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings lub poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne@sulmierzyce.eu
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
2.Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia_publiczne@sulmierzyce.eu
3.Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarto w pkt 8 SWZ dostępnej na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) informujemy, że:
1. Administrator danych: Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Gminy w Sulmierzycach reprezentowany przez Wójta Gminy.
2. Dane kontaktowe: Kontakt z administratorem: Urząd Gminy w Sulmierzycach, ul. Urzędowa 1, 98-338 Sulmierzyce, nr telefon (044)6846056, adres poczty elektronicznej: ug@sulmierzyce.eu
3. Inspektor Ochrony Danych: W Urzędzie Gminy w Sulmierzycach został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@sulmierzyce.eu
4. Cele przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania, czas przechowywania poszczególnych kategorii danych: Dane będą przetwarzane przez Urząd Gminy w Sulmierzycach w celach:
1) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp – znak sprawy ZP.271.11.2022.
2) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
5. Pozostałe informacje dot. RODO zawarte zostały w pkt. 22 Specyfikacji Warunków Zamówienia dostępnej na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): RODO (ograniczenia stosowania): 1. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie
niezgodnym z ustawą. 2. Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej nr 109263E zlokalizowanej na działkach o nr ewid. 704, 1391/1, 1398, 1399, 1403, 1411/1, 1411/2, 1413/2, 1434, 1439/1, 1439/2, 1439/3, 1440, 1442, 1443/1, 1523/1, 1524/2, 1524/3, 1542, 1573/1, 1589 obręb Sulmierzyce w gminie Sulmierzyce o łącznej długości 695,92 mb na odcinku od ulicy Strażackiej do ulicy Północnej (odcinek o długości 525,29 mb) oraz od ulicy Objazdowej do ulicy Górnej (odcinek o długości 170,63 mb) łącznie z włączeniami w ww. ulice.
2.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) budowę jezdni obustronnie okrawężnikowanej szerokości 6,0 mb z poszerzeniami na łukach o nawierzchni bitumicznej o długości 525,29 mb przystosowanej do obciążenia ruchem KR2,
2) budowę jezdni obustronnie okrawężnikowanej szerokości 6,0 mb z poszerzeniami na łukach o nawierzchni bitumicznej o długości 170,63 mb przystosowanej do obciążenia ruchem KR1,
3) wykonanie pobocza gruntowego szerokości 0,75 mb,
4) rozbudowę chodników w zakresie zgodnym z planem zagospodarowania,
5) rozbudowę istniejących zjazdów do przyległych posesji oraz budowę nowych o nawierzchni z kostki betonowej lub bitumicznej,
6) przebudowę dróg innych kategorii tj. ul. Górnej, Północnej i Strażackiej,
7) budowę przepustu o długości 95,79 mb z rur żelbetowych Ø1000 posadowionego na fundamencie z gruntu G1 stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa z przyczółkami żelbetowymi o wymiarach 280x168x30 cm wykonanymi z betonu C20/25 i zbrojonymi stalą AIII Rb500W, z umocnieniem dna przed wlotem na odcinku 3,0 m, a za wylotem na odcinku 5,0 m nawierzchnią brukowcową o kostkach 9/11, o spoinach wypełnionych zaprawą cementową na podsypce piaskowo-cementowej 3:1,
8) budowę wpustów deszczowych Ø500 mm zwieńczonych żeliwną nasadą przykrawężnikową klasy D400 (zgodną z PN-EN 124:2000 oraz europejską DIN 4052) z uchylną kratą na zawiasach w ilości 55 sztuk w pasie drogowym projektowanej drogi, z osadnikiem o głębokości czynnej 1,0 m (objętości 0,196 m³),
9) budowę sieci kanalizacji deszczowej wykonanej z rur PP średnicy min. DN315 mm o łącznej długości 663,29 mb,
10) budowę przykanalików wpustów deszczowych z rur PP średnicy DN200 mm o łącznej długości 214,53 mb,
11) budowę 34 szt. betonowych studni rewizyjnych średnicy Ø1000 mm oraz 2 szt. betonowych studni rewizyjnych średnicy Ø1200 mm w pasie drogowym oraz poboczu projektowanej drogi,
12) przebudowę istniejącego rowu melioracyjnego poprzez wykonanie kanału średnicy DN1000 mm wykonanego z rur betonowych lub rur GRP umocnionego w miejscach wlotu i wylotu płytami ażurowymi, z zastosowaniem studni wykonanych z betonu średnicy DN2000 mm lub GRP średnicy DN1000 mm zwieńczonych włazami żeliwnymi,
13) budowę oświetlenia ulicznego w zakresie:
a) budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego YAKXS 4x25 mm² o łącznej długości 746/809m,
b) montażu 21 szt. latarni oświetlenia ulicznego h-8m,
c) przebudowy szafki oświetlenia parkingu,
d) ułożenia bednarki ocynkowanej po trasie wykopu o łącznej długości 750 mb,
14) przebudowę sieci elektroenergetycznej SN i nN w zakresie:
a) wymiany 5 szt. stanowisk słupowych SN 15kV,
b) przełożenia istniejącego kabla nN YAKY 4x50 mm² o łącznej długości 106 mb,
c) przełożenia istniejącego kabla nN YKY 5x16 mm² o łącznej długości 53 mb,
d) przełożenia linii kablowej YAKY 4x16 mm² o łącznej długości 18 mb,
e) montażu obostrzeń na stanowiskach słupowych,
15) wycinkę 11 sztuk drzew iglastych zlokalizowanych na dz. nr 1434 obręb Sulmierzyce oraz 20 sztuk drzew liściastych: w tym 18 sztuk zlokalizowanych na dz. nr 1589 obręb Sulmierzyce oraz 2 sztuk zlokalizowanych na dz. nr 1443/1 obręb Sulmierzyce.
16) wyniesienie poza projektowaną jezdnię sieci wodociągowej zlokalizowanej na dz. nr 1524/2, w szczególności hydrantu,
17) przełożenie poza drogę sieci energetycznej, tj. istniejącej linii kablowej YAKY 4x50mm² zasilającej ze stacji transformatorowej 8-0638 oczyszczalnię ścieków,
18) wprowadzenie oznakowania poziomego w rejonie skrzyżowań oraz oznakowania pionowego na całej długości rozbudowywanego odcinka.
3.Teren inwestycji znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej. Zgodnie z załączonym do projektu budowlano-wykonawczego pozwoleniem na prowadzenie badań archeologicznych, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie nadzoru nad prowadzonymi pracami ziemnymi przez osobę posiadającą uprawnienia określone w ww. pozwoleniu.
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ, projektowanych postanowieniach umowy oraz dokumentacji technicznej
5.Wykonawca udzieli na wykonany przedmiot zamówienia 5 – letniej gwarancji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące :
1.1.zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
1.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
1.3.sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności tj.
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej tj. którzy wykażą, iż posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 2 500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100).
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SWZ.
Dla potrzeb oceny spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP w oparciu o tabelę średnich kursów walut obcych, na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
1.4.zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności:
1.4.1. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia, tj. Wykonawcy, którzy wykonali nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi o długości odcinka (kilometraż) co najmniej 0,5 km każda robota;
b) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie linii elektroenergetycznej kablowej niskiego napięcia o łącznej długości co najmniej 100 mb; (uwaga: linie kablowe oświetlenia ulicznego nie są liniami elektroenergetycznymi niskiego napięcia);
c) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie linii oświetlenia ulicznego o łącznej długości co najmniej 300 mb.
d) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej o łącznej długości co najmniej 300 mb.
UWAGA: warunek opisany w pkt. a) powinien spełnić wykonawca samodzielnie, a w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego – podmiot trzeci. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w/w warunek powinien spełnić jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
1.4.2. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie osób, które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia tj. którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponować:
a) co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy (koordynator wszystkich branż) branży drogowej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
b) co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży sanitarnej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
c) co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunków w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SWZ
Uwaga:
1) Posiadane uprawnienia budowlane powinny być adekwatne do zakresu wykonywanych czynności objętych przedmiotem zamówienia.
2) Dopuszcza się łączenie funkcji kierowników robót pod warunkiem wykazania posiadania odpowiednich uprawnień. Nie dopuszcza się łączenia funkcji kierownika budowy (koordynatora wszystkich branż) z funkcją kierownika robót.
3) Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane,
o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2021 r, poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
(w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1117)), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:
• nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
• posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby te osoby poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. 2019 r., poz. 1117 ze zm.), dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Zakres uprawnień budowlanych będzie odczytany zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie przez wykonawcę daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia nie są wymagane.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
c) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w lit. c) , wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
UWAGA:
Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w pkt. 1a), liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert;
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 1a), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie określa przedmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia z wyjątkiem przypadków gdy wykonawca oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku Zamawiający żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą. Jeżeli wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe okażą się niekompletne, Zamawiający wezwie do ich uzupełnienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Przedmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie rozwiązań równoważnych, w szczególności tych o których mowa w art. 101 ust. 5 i 6 Pzp.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć także:
1) aktualne na dzień składania ofert odpowiednio oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1,7.3 i 7.6.3) SWZ,
2) zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów, jeżeli wykonawca polega na zasobach innego podmiotu,
3) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy);
4) dowody równoważności, o których mowa w pkt 3.11. SWZ, jeżeli wykonawca zaoferował rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w opisie przedmiotu zamówienia;
5) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli wykonawca zastrzegł w ofercie informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa;
6) potwierdzenie wpłaty wadium (jeżeli zostało wpłacone w pieniądzu),
7) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. W celu zabezpieczenia roszczeń określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 14.1. SWZ.
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr
27 8978 0008 0030 1846 2000 0140 z dopiskiem WADIUM – ZP.271.11.2022.
6. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.4 ppkt 2)–4), wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
9. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy) (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
3) kwotę gwarancji lub poręczenia,
4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą),
5) gwarancja lub poręcznie winna umożliwić wniesienie roszczenia za zdarzenie mające miejsce w okresie obowiązywania terminu związania ofertą również po jego upływie,
6) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do nieodwołalnej, bezwarunkowej zapłaty kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
a) wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub (iii) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy;
b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 Pzp lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 Pzp lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej
7) oznaczenie postępowania, którego wadium dotyczy.
10. Pozostałe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w SWZ dostępnej na stronie prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1.SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te dołączone do oferty potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.3 SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Formularz oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
5) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Wykonawca wystąpi niezwłocznie po zawarciu umowy o udzielenie zaliczki na realizację Przedmiotu umowy w wysokości 5,01% wynagrodzenia. Warunkiem udzielenia zaliczki jest doręczenie przez Wykonawcę Zamawiającemu faktury zaliczkowej (można proforma) wraz z zabezpieczeniem zwrotu zaliczki, o którym mowa w pkt. 2. Wypłata zaliczki nastąpi w terminie 10 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego faktury i zabezpieczenia zwrotu zaliczki.
2. Zabezpieczenie zaliczki może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 442 ust. 3 pkt 1-4 Pzp.
3. W trakcie wykonywania umowy Wykonawca może zmieniać formę zabezpieczenia zaliczki na jedną lub kilka form z wymienionych w pkt. 2 pod warunkiem zachowania ciągłości jej zabezpieczenia i bez zmniejszenia jej wartości.
4. Gwarancje bankowe lub ubezpieczeniowe przekazane na poczet zabezpieczenia zaliczki będą bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. Wykonawca zapewni, że gwarancje będą ważne i wykonalne, aż do rozliczenia zaliczki. Wzór w/w gwarancji podlega każdorazowo akceptacji Zamawiającego.
Pozostałe informacje dotyczące zaliczki zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących złącznik do SWZ dostępnej na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany umowy. Rodzaj, zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik do SWZ dostępnej na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/sulmierzyce/proceedings
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie dofinansowane jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – obszar inwestycyjny: Infrastruktura drogowa, priorytet 1