Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 dr. pow. nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na dł. ok. 90 m
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631281080
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 8
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-851
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdp.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp.poznan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 dr. pow. nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na dł. ok. 90 m
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-283805d3-7d36-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00479562
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00021839/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.17 Rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 drogi powiatowej nr 2468P znajdującego się w poblizu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki , gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Komunikacja poprzez „Wyślij wiadomość” umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu (załączników).2.Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom
informacje za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze
oświadczenie Zamawiającego. 3.Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy. 4.Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa, niż Internet Explorer,4)włączona obsługa JavaScript, 5)zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3., 7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany
wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 5.Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
6.Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.7.W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, wszystkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, w tym także zapytania i wyjaśnienia dot. SWZ Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie za
wyjątkiem oferty, oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VIII SWZ, które składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna zawarta w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna zawarta w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZ.261.2.27.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 drogi powiatowej nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na długości ok. 90 m.
2. Charakterystyka istniejącego odcinka drogi powiatowej
W obszarze planowanej inwestycji istniejąca droga powiatowa nr 2468P (ul. Główna) jest drogą jednojezdniową, dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej, spadku poprzecznym daszkowym i przekroju półulicznym, a dalej za zjazdem w ul. Rekreacyjną w kierunku m. Prusinowo o przekroju szlakowym.
Istniejący przebudowywany fragment drogi powiatowej znajduje się na terenie zabudowanym w m. Biernatki i przebiega w planie na odcinku prostym. Nawierzchnia jezdnia na przedmiotowym odcinku jest pofalowana i posiada niweletę z pochyleniem ok. 0,1% w kierunku przepustu jadąc od strony Kórnika oraz ok. 1% w kierunku przepustu na dojeździe od strony Zaniemyśla. Krawędź jezdni asfaltowej przy zjeździe w ul. Rekreacyjną (która nie posiada nawierzchni utwardzonej) jest poszarpana.
Na przedmiotowym odcinku pod jezdnią i chodnikiem znajduje się przepust z dwóch równoległych rur średnicy 1,00 m każda, zbudowanych z prefabrykatów betonowych, które zakończone są obustronnie pionowymi ścianami betonowymi równoległymi do osi drogi. Przepust prowadzi wodę z rowu melioracyjnego o długości ok. 500 m, w kierunku Jeziora Bnińskiego i krzyżuje się z drogą powiatową pod kątem zbliżonym do prostego. Istniejący przepust z uwagi na jego stan techniczny podlega rozbiórce, a w jego miejsce zbudowany będzie nowy przepust
3. Charakterystyka ogólna projektowanego odcinka drogi powiatowej
W ramach inwestycji z uwagi na zły stan techniczny obiektu, planuje się wymianę przepustu dwuotworowego o konstrukcji z rurowych, żelbetowych elementów prefabrykowanych na przepust jednootworowy, z blachy falistej karbowanej o kształcie eliptycznym i świetle 1,80x1,20 m.
Lokalizacja przepustu znajduje się w ciągu drogi powiatowej nr 2468P, międzygminnej (klasy technicznej Z) przebiegającej zarówno przez Gminę Kórnik w terenie Powiatu Poznańskiego, jak i Gminę Zaniemyśl w terenie Powiatu Średzkiego. Droga powiatowa nr 2468P jest ważną drogą dojazdową do miejsc pracy, szkół i uczelni dla mieszkańców aglomeracji poznańskiej i gminy Zaniemyśl. Drogą tą kursują autobusy komunikacji podmiejskiej obejmujące powiat Poznański i Gminę Zaniemyśl.
W ramach zadania należy odtworzyć nawierzchnię nad przepustem, oraz przebudować (poszerzenie do wartości obowiązujących) nawierzchnię jezdni i chodnika na odcinkach istniejących w obszarze przyległym do przepustu oraz utwardzić w granicach działki Inwestora zjazd w gruntową drogę (ul. Rekreacyjną).
W ramach inwestycji planuje się również budowę elementów kanalizacji deszczowej, przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi oraz skoordynowanie robót związanych z wykonaniem kanalizacji sanitarnej z Aquanet S.A. i związanych z budową sieci gazowej z Polską Spółką Gazownictwa Sp. z o.o. na przebudowywanym odcinku drogi powiatowej nr 2468P.
Wymiana przepustu z uwagi na zły stan techniczny i małą przepustowość zapewni bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nowy przepust zapewni bezpieczne przeprowadzenie drogi powiatowej nr 2468P oraz ciągu pieszego przez istniejący rów melioracyjny oraz będzie przystosowany do przyszłościowego poszerzenia chodnika po stronie północno-wschodniej i umożliwi w przyszłości budowę chodnika po stronie południowo-zachodniej jezdni. Obiekt posiadać będzie formę jednootworowego przepustu o kształcie owalnym z pionowymi ścianami.
Dla inwestycji uzyskano pozwolenie na budowę - decyzja Starosty Poznańskiego nr 7080/21 z dnia 25.11.2021r.
4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje w szczególności:
- wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu wraz z wykonaniem obejścia dla pieszych przez ciek wodny na czas wykonania wymiany przepustu zgodnie z dostarczonym przez Zamawiającego projektem lub opracowanie na własny koszt innego koniecznego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t. j. Dz.U. 2019 poz. 2311 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t. j. Dz.U. 2017 r. poz. 784). Projekt organizacji ruchu na czas robót winien uwzględniać bezpieczny ruch pojazdów, pieszych i funkcjonowanie komunikacji publicznej w czasie trwania budowy, lub zapewnienie objazdów po ich uzgodnieniu z przewoźnikami. W razie konieczności należy przewidzieć i wprowadzić ograniczenie tonażu i objazdy z wykorzystaniem dróg powiatowych i gminnych;
- dokonanie ręcznych odkrywek i przekopów kontrolnych dla potwierdzenia i dokładnego zlokalizowania ewentualnych sieci uzbrojenia;
- rozbiórkę istniejącego przepustu dwuotworowego o konstrukcji z rurowych, żelbetowych elementów prefabrykowanych o średnicy 100 cm każda;
- budowę przepustu o konstrukcji nośnej z blachy falistej o przekroju owalnym zamkniętym posadowionym bezpośrednio poprzez poduszkę kruszywową i kruszywo związane cementem C3/4 (lub korek betonowy);
- wykonanie ścian czołowych przepustu;
- wykonanie zasypek,
- przebudowę istniejącej jezdni oraz uregulowanie jej szerokości;
- przebudowę istniejącego chodnika;
- budowę elementów kanalizacji deszczowej;
- przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- roboty rozbiórkowe;
- roboty ziemne;
- wykonanie kanału technologicznego;
- montaż barier i balustrady;
- utwardzenie poboczy ;
- przebudowę i/lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury technicznej;
- budowę elementów bezpieczeństwa ruchu;
- zabezpieczenie i odwodnienie wykopów na czas wykonania robót;
- wprowadzenie stałej organizacji ruchu;
Uwaga:
Zamawiający zastrzega możliwość równoległej realizacji robót z robotami budowy kanalizacji sanitarnej prowadzonymi przez Aquanet S.A. lub/i budowy sieci gazowej prowadzonymi przez Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. Powyższe uzależnione jest od gotowości inwestorów zewnętrznych do realizacji w/w zadań.
W przypadku równoczesnej realizacji w/w robót Zamawiający dopuszcza na wniosek Wykonawcy zmianę terminów umownych.
Po rozpoczęciu budowy Wykonawca odpowiada za wdrożenie zapisów decyzji i uzgodnień instytucjonalnych niezbędnych do prowadzenia prac, w tym ich ewentualną aktualizację.
Roboty związane z całkowitym wyłączeniem wymienianego przepustu z eksploatacji należy prowadzić w okresie od 23.06.2024 r. do 30.08.2024 r. Do 30.08.2024 r. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie wybudowanego przepustu od właściwego organu nadzoru budowlanego.
5. Szczegółowy zakres robót oraz warunki i wymagania techniczne zostały określone w SWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, uzgodnieniach oraz dokumentacji projektowej (zał. 9 do SWZ):
1) branży mostowej,
2) branży drogowej,
3) branży sanitarnej – budowa kanalizacji deszczowej,
4) branży sanitarnej – przebudowa sieci wodociągowej,
5) branży teletechnicznej- budowa kanału technologicznego i usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną,
6) czasowej organizacji ruchu,
7) stałej organizacji ruchu
6. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
1) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymanie tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas wykonywania robót oraz do wprowadzenia stałej organizacji ruchu po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie rozbudowanego odcinka drogi powiatowej wraz z przepustem;
2) opracowania lub aktualizacji na własny koszt wg potrzeb Wykonawcy projektu organizacji ruchu na czas budowy, uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i przedłożenia go Zamawiającemu w terminie do czasu przystąpienia do wykonywania robót budowlanych;
3) wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania inwentaryzacji powykonawczej;
4) opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach: w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej (skan wersji papierowej);
5) uzyskania ewentualnych prolongat lub nowych niezbędnych uzgodnień;
6) zgłoszenia i uzgadniania z dysponentami urządzeń obcych, znajdujących się w pasie drogowym, zasad prowadzenia robót wraz ze zleceniem niezbędnych nadzorów nad prowadzonymi pracami, zgodnie z uzgodnieniami branżowymi;
7) aktualizacji na własny koszt uzgodnień branżowych,
8) wykonania obejść dla pieszych oraz niezbędnych dróg technologicznych,
9) wykonania i utrzymywania zaplecza Zamawiającego oraz inspektorów nadzoru do narad koordynacyjnych na terenie budowy lub w jej bezpośredniej bliskości.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45221100-3 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 300 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
- 1 robotę budowlaną** o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto obejmującą budowę drogowego obiektu inżynierskiego przez ciek wodny o świetle min. 1,8 m
oraz
- 1 robotę budowlaną** o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto obejmującą budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”, w tym wykonanie nawierzchni bitumicznej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli 1 robota budowlana** będzie spełniała wymagania określone w tirecie pierwszym i drugim powyżej.
*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert
** 1 robota budowlana to robota wykonywana na podstawie jednej umowy
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej następującymi osobami:
- kierownik budowy – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń, która w okresie ostatnich 5 lat* pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót mostowych na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto obejmującej budowę drogowego obiektu inżynierskiego przez ciek wodny o świetle min. 1,8 m;
- kierownik robót drogowych – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, która w okresie ostatnich 5 lat* pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”, w tym wykonanie nawierzchni bitumicznej;
- kierownikiem robót kanalizacyjnych - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót kanalizacyjnych, na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”;
- kierownikiem robót telekomunikacyjnych - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót telekomunikacyjnych, na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”;
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna również uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych Ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert
- geodetę – 1 osoba posiadająca uprawnienia geodezyjne - geodezyjna obsługa inwestycji.
Przez ww. uprawnienia geodezyjne Zamawiający rozumie uprawnienia geodezyjne określone ustawą z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 z późn. zm.), oraz uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia . Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia geodezyjne nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez osobę lub osoby, przy spełnieniu wymagań określonych powyżej.
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
4 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy, z zastrzeżeniem terminu, o którym mowa w ust. 3.
5. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowego środka dowodowego, o którym mowa w ust. 1, potwierdzającego, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ). Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca sporządza ofertę na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ dołączając kosztorys ofertowy, będący nierozłącznym elementem formularza ofertowego, stanowiący załącznik nr 2 do SWZ. Ponadto wraz z ofertą Wykonawca składa:
1) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania,
2) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu (jeśli dotyczy),
4) pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w rozdz. XIII ust. 4 SWZ,
5) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (jeśli dotyczy),
6) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeśli dotyczy),
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy,
8) dokumenty potwierdzające równoważność jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w rozdz. IV SWZ,
9) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 46).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. Oddział w Poznaniu nr 61 1030 1247 0000 0000 0782 2004. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium, tzn. wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 drogi powiatowej nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na długości ok. 90 m, oznaczenie sprawy: WZ.261.2.27.2023.
9. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp,
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu;
6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
11. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5) W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną:
a) warunek określony w rozdz. VII ust. 8 pkt 4 ppkt a) SWZ :
- Wykonawcy mogą spełniać łącznie, w przypadku wykazywania dwóch robót budowlanych,
- musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców, w przypadku wykazywania jednej roboty budowlanej. Uczestnictwo Wykonawcy w realizacji przedmiotu zamówienia jest obowiązkowe w zakresie wykazywanego doświadczenia,
b) warunek określony w rozdz. VII ust. 8 pkt 4 ppkt b) SWZ Wykonawcy mogą spełniać łącznie,
c) w stosunku do żadnego z nich nie mogą istnieć podstawy do wykluczenia, określone w rozdz. VII ust. 2, 2 z indeksem 1 i 3 SWZ.
6) Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
"1. Zamawiający działając zgodnie z przepisami art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zmiany w umowie mogą dotyczyć: 1) zmiany terminów wykonania zamówienia,
2) zmiany ilości robót budowlanych, szczegółowo opisane w § 1 ust 9 i 10, § 5 ust. 3 - 8 niniejszej umowy, 3) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, szczegółowo opisana w § 11 ust. 2-16 niniejszej umowy, 4) zmiana w zakresie podwykonawstwa, szczegółowo opisana w § 9 niniejszej umowy, 5) zmian rozwiązań technicznych lub technologicznych, 6) zmian sposobu wykonania zamówienia, 7) zmiany producenta materiałów budowlanych, urządzeń, 8) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 9) zmiany kierownika budowy/robót, geodety szczegółowo opisana w § 7 niniejszej umowy. 3.Zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez przedłużenie terminów o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 niniejszej umowy w przypadku: 1) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, 2) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót), 3) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót (szczegółowo określonych w STWiORB), w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonych umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność – fakt ten musi być potwierdzony w dzienniku budowy przez inspektora nadzoru, 4) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, z przyczyn za które nie odpowiada Wykonawca, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na termin wykonywania robót,
5) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, udzielenia zamówień dodatkowych, 6) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, 7) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 8) wystąpienia opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany
w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
9) odmowy wydania przez właściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 10) niemożności wykonywania robót z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania
z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 11) niemożności wykonywania robót, gdy uprawniony organ nie dopuszcza do wykonania robót lub nakazują wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
12) równoległej realizacji robót z robotami budowy kanalizacji sanitarnej prowadzonymi przez Aquanet S.A. lub/i budowy sieci gazowej prowadzonymi przez Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. 4. (...). 5. W przypadku konieczności zmiany terminu realizacji umowy Wykonawca zobowiązany jest wystąpić z wnioskiem do Zamawiającego. (...) 6. (...). 7.Zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmianę wynagrodzenia Wykonawcy lub poprzez przedłużenie terminów realizacji umowy w przypadku: 1) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami 2) zmian technologicznych – o ile są korzystne dla Zamawiającego i spowodowane są w szczególności: (...)"
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-22 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-22 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
cd. zmiany umowy: "a)pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; b) pojawieniem się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, 3) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, i wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy,
4) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
5) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenu budowy, w szczególności napotkania nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, 6) konieczność zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
7) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, (...) "- więcej o zmianach umowy w zał. 6 do SWZ.
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych wyklucza się: 1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 poz. 120 i 295) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Pełna nazwa postępowania zgodnie z SWZ.