Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody-Palcza w m. Skawinki w km 5+600”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Wadowicki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072183421
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Batorego 2
1.5.2.) Miejscowość: Wadowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-100
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@powiatwadowicki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwadowicki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody-Palcza w m. Skawinki w km 5+600”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2beaec58-be1c-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00065584
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000892/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.20 Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody-Palcza w m. Skawinki w km 5+600
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiatwadowicki.pl/ogloszenia-o-przetargach/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod
adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz pocztyelektronicznejemail:biuro@powiatwadowicki.pl
zamowienia.publiczne@powiatwadowicki.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: -administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Wadowicki z siedzibą przy ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice,email:biuro@powiatwadowicki.pl; www.powiatwadowicki.pl, tel. (33) 873 42 30 fax. (33) 82324 33. - inspektorem ochrony danych osobowych w Powiat Wadowicki - Starostwo Powiatowe w Wadowicach jest Pan Paweł Pławny pawel.plawny@.powiatwadowicki.pl Szczegóły w SWZ -Informacja
dotycząca przetwarzania danych osobowych RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NIZ.272.TP.53.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres robót obejmuje między innymi:
całkowitą rozbiórkę istniejącego jednoprzęsłowego mostu, wraz z transportem i utylizacją materiałów rozbiórkowych,
budowę nowego mostu jednoprzęsłowego o konstrukcja ramowej, monolitycznej, żelbetowej:
• przyczółków posadowionych na żelbetowych palach śr. 0,4m, w rurach obsadowych,
• ustroju nośnego z płyty żelbetowej o klasie betonu C35/45 zbrojonego stalą klasy AIIIN,
• zabudowy chodnikowej,
• desek polimerobetonowych wysokości 0,5m,
• izolacji termozgrzewalnych,
• nawierzchni na obiekcie oraz na połączeniu obiektu z istniejącą drogą,
• elementów bezpieczeństwa ruchu: krawężników kamiennych, krawężników zanikających przed i za obiektem, barieroporęczy typu H2,W2,
• wykonaniu płyt przejściowej sztywności,
• zabezpieczeniu antykorozyjnym betonu,
• wykonaniu przykrycia dylatacyjnego,
odtworzenie istniejącego umocnienia potoku,
dowiązanie się nowego obiektu do istniejącej drogi, w zakresie:
• wykonaniu nawierzchni i podbudowy na dojazdach oraz chodników,
• montażu barieroporęczy na dojazdach,
•
prace wykończeniowe i porządkowe.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45221100-3 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób obliczenia punktów w odniesieniu do danego kryterium
a) Kryterium: Cena
C = (cena ofertowa minimalna / cena ofertowa badana) x waga kryterium (60)
b) Kryterium Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi na roboty
Przyznane pkt za wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi na roboty (G) = (Gb : Gn) x waga
gdzie:
G - liczba punktów przyznana danej ofercie za udzieloną gwarancję i rękojmię,
Gb – gwarancja i rękojmia na roboty budowlane podana przez wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany
Gn – najdłuższa gwarancja i rękojmia na roboty zaoferowana w postępowaniu
waga – 10
Wymagany okres gwarancji i rękojmi na roboty – nie mniejszy niż 60 miesięcy.
Okres gwarancji na roboty udzielony na ponad 72 miesiące nie będzie punktowany.
W przypadku zaoferowania wymaganego okresu gwarancji tj (60 miesięcy), zamawiający przyznaje w tym kryterium 0 pkt nie stosując wyżej wskazanego wzoru.
c) Kryterium Dodatkowe doświadczenie osoby na stanowisku kierownika budowy (D):
Punkty będą przyznawane za wykazanie dodatkowego doświadczenia osoby na stanowisku kierownika budowy wskazanego przez wykonawcę dla realizacji zamówienia, w kierowaniu robotami mostowymi polegającymi na budowie, przebudowie, rozbudowie lub odbudowie drogowych obiektów mostowych o konstrukcji żelbetowej lub z betonu sprężonego zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej Z lub drogi równoważnej tej klasie. Za każdą taką usługę powyżej jednej potwierdzającej spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej kierownika budowy, Zamawiający przyzna 10 pkt.
Wykazanie wykonania 1 usługi polegającej na kierowaniu robotami mostowymi jw. powyżej warunku udziału w postępowaniu skutkuje przyznaniem 10 pkt.
Wykazanie wykonania 2 usług polegających na kierowaniu robotami mostowymi jw. powyżej warunku udziału w postępowaniu skutkuje przyznaniem 20 pkt.
Wykazanie wykonania 3 usług polegających na kierowaniu robotami mostowymi jw. powyżej warunku udziału w postępowaniu skutkuje przyznaniem 30 pkt.
Razem w kryterium doświadczenie osoby na stanowisku kierownika budowy można uzyskać maksymalnie 30 pkt co stanowi 30%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi na roboty
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie osoby na stanowisku kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawców spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczących:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
- zamawiający nie określa wymagań w przedmiotowym zakresie;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
- zamawiający nie określa wymagań w przedmiotowym zakresie;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
- zamawiający nie określa wymagań w przedmiotowym zakresie;
d) zdolności technicznej lub zawodowej,
wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą przedmiotowi zamówienia tj. polegającą na budowie, przebudowie, rozbudowie lub odbudowie drogowych obiektów mostowych (z wyłączeniem przepustów i kładek) o konstrukcji żelbetowej lub betonu sprężonego o rozpiętości teoretycznej co najmniej 10 m zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej Z lub drogi równoważnej tej klasie - wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone w formie załączonego do oferty - wykazu (załącznik nr 5 do SIWZ), przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy i która posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiada doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej jedną robotą budowlaną jako kierownik budowy lub kierownik robót mostowych polegającą na budowie przebudowie, rozbudowie lub odbudowie drogowych obiektów mostowych (z wyłączeniem przepustów i kładek) o konstrukcji żelbetowej lub betonu sprężonego o rozpiętości teoretycznej co najmniej 10 m zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej Z lub drogi równoważnej tej klasie. Należy przedstawić informację o podstawie do dysponowania tą osobą w formie załączonego do oferty - wykazu (załącznik nr 6 do SIWZ). W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z KRS lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – potwierdzających spełnienie warunku opisanego w rozdziale VIII. pkt 2. d);
2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami - potwierdzających spełnienie warunku opisanego w rozdziale VIII. pkt 2. d);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości – 8.000,00 zł.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z art. 58 ustawy Pzp wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzieleniezamówienia(np. w formie konsorcjum) pod warunkiem, że ustanowią oni pełnomocnika określając zgodnie z art. 58 ust. 2 zakres jego uprawnień wobec zamawiającego. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Niedopuszczalne są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z zastrzeżeniem poniższych przepisów.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których przy dochowaniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, tj. w przypadku:
a) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych niemożliwych wcześniej do przewidzenia, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji umowy;
b) siły wyższej, polegającej na wystąpieniu zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, to jest m. in. klęski żywiołowej (huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, epidemie). Strona powołująca się na siłę wyższą powinna stosownie udowodnić jej zaistnienie odpowiednimi dokumentami;
c) wystąpienia nadzwyczajnych warunków pogodowych, określonych w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, niepozwalających na realizację robót;
d) nastąpiła zmiana przepisów powodujaca konieczność wprowadzenia innych rozwiązań niż przewidziano w umowie lub załącznikach;
e) nastąpiła zmiana przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają;
f) prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zrealizowanie przedmiotu zamówienia;
g) wystąpiły przerwy w realizacji robót budowlanych, wynikające z niedającej się przewidzieć konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych;
h) wystąpiły nieprzewidziane kolizje z urządzeniami znajdującymi się w obszarze prowadzonej inwestycji.
3. Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty w zakresie osób realizujących zamówienie na niżej wymienionych warunkach:
a) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy,
o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SWZ;
b) zmiany osób do kierowania robotami pod warunkiem posiadania co najmniej takich uprawnień co wymagane w SWZ.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zakresu rzeczowego umowy na warunkach określonych
w art. 455 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, niemożliwych wcześniej do przewidzenia, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji umowy. W takim wypadku Zamawiający przewiduje również możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zmienione zgodnie z § 4 ust. 6 i 7 umowy.