Roboty budowlane w zakresie remontu budynku 219 (stołówka) znajdującym się w kompleksie...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Roboty budowlane w zakresie remontu budynku 219 (stołówka) znajdującym się w kompleksie wojskowym Dęblin – Lotnisko. Nr 15/24/P.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDęblin
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2024-04-09
  • Zamawiający41. Baza Lotnictwa Szkolnego
  • Data publikacji ogłoszenia2024-03-21
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00255458
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane w zakresie remontu budynku 219 (stołówka) znajdującym się w kompleksie wojskowym Dęblin – Lotnisko. Nr 15/24/P.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061456920

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Brygady Pościgowej 5

1.5.2.) Miejscowość: Dęblin

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 261 517 714

1.5.8.) Numer faksu: 261 519 536

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Roboty budowlane w zakresie remontu budynku 219 (stołówka) znajdującym się w kompleksie wojskowym Dęblin – Lotnisko. Nr 15/24/P.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4d41e72b-e792-11ee-9c02-ce2b643d361d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00255458

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00060530/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 ROBOTY BUDOWLANE - PRACE ROZBIÓRKOWE, WYMIANA ŚLUSARKI OKIENNEJ, WYMIANA INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIAW, WYMIANA OKIEN

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/41blsz

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020r, poz. 344) za pośrednictwem Platformy Zakupowej SMART PZP pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz

2. Zamawiający nie przewiduje innej formy komunikacji niż środki komunikacji elektronicznej. 5. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl , z zastrzeżeniem, że oferta musi wpłynąć na wskazaną powyżej Platformę Zakupową, a nie na wskazaną pocztę elektroniczną!. Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale IX SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi
w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
5. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl , z zastrzeżeniem, że oferta musi wpłynąć na wskazaną powyżej Platformę Zakupową, a nie na wskazaną pocztę elektroniczną!
6. Korzystanie z platformy zakupowej jest bezpłatne.

7. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji składania oferty dla Wykonawcy: https://portal.smartpzp.pl/41blsz/elearning
Korzystanie z Platformy Zakupowej SMART PZP możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają użytkownicy Wykonawcy następujących minimalnych wymagań technicznych i specyfiki połączenia:
- posiadanie komputera o parametrach umożliwiających zainstalowanie następującego oprogramowania:
• w zakresie podstawowych funkcjonalności – przegląd, pobieranie i załączanie dokumentów:
a) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - Lub ich nowsze wersje
b) przeglądarka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera w ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11,
c) Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox,Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek

• w zakresie składania podpisu kwalifikowanego (za pośrednictwem platformy SmartPZP):
a) zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
b) w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web
18. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z usług Systemu (Regulamin Portalu e-Usług) dostępnym z poziomu modułu E-learning dla wszystkich użytkowników Systemu oraz podczas rejestracji konta Wykonawcy dla Wykonawców.
22. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego:
W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) Wykonawca dołącza do Systemu uprzednio podpisane dokumenty wraz
z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
wewnętrzny):
• dokumenty w formacie „pdf” należy podpisywać formatem PAdES



16. Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Systemu wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Systemu można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików.

17. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg



c) oprogramowania SzafirHost w systemie operacyjnym.
Instrukcja instalowania oprogramowania wskazanego w punktach a, b i c powyżej znajduje się w Systemie w zakładce E-learning.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://portal.smartpzp.pl/41blsz

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.

1) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz. Urz. UE L 119z 04.05.2016, str. 1), w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.

2) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

3) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia 2016/679, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

41. Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie
ul. Brygady Pościgowej 5
08 – 521 Dęblin,
NIP: 506-011-18-75, REGON: 061456920,
kontakt: tel. 261 517 525, e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl

b) kontakt do Inspektora ochrony danych osobowych Zamawiającego: tel. 261 518 821,
e-mail: 41blsz.iod@ron.mil.pl;

c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Roboty budowlane w zakresie remontu budynku nr 219 – (stołówka) polegające na wykonaniu robót: rozbiórkowych, wymianie ślusarki budowlanej, izolacji fundamentów, wymianie instalacji centralnego ogrzewania, robót wykończeniowych, w kompleksie wojskowym Dęblin – Lotnisko, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie
SPRAWA NR 15/24/P„ prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji, o wartości szacunkowej zamówienia poniżej progów unijnych w związku z art. 275 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej „Pzp”); d) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
e) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Udostępnianie, o którym mowa w art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w art. 74 ust. 3 i art. 18 ust. 3–6 ustawy Pzp, stosuje się odpowiednio.
W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.

f) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia; a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

g) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;

h) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*,
* skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
** prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 w RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO,

i) nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
Szczególowe informacje zawarte są w Rozdziale XXII SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 15/24/P

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie remontu budynku nr 219 – (stołówka) znajdującym się w kompleksie wojskowym Dęblin
– Lotnisko polegających na wykonaniu robót: rozbiórkowych, wymianie ślusarki budowlanej, izolacji fundamentów, wymianie instalacji centralnego ogrzewania, robót wykończeniowych,
2. Postępowanie oznaczone jest numerem sprawy (sygnaturą): 15/24/P. Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na ten znak.
4. Szczegółowy zakres robót określa niniejsza SWZ oraz następujące załączniki do SWZ tj.:

4.1. projektowane postanowienia umowy - załącznik Nr 9;
4.3. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiOR) -
załącznik Nr 12;
4.4.przedmiar Robot - załącznik Nr 13;
4.5. projekt architektoniczno-budowlany - załącznik Nr 14;
4.6. projekt rozbiórki – załącznik Nr 15;
4.7. projekt techniczny – załącznik Nr 16;
5. Przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego wraz z wymaganymi dokumentami, niezbędnymi do realizacji robót budowlanych Wykonawcy nastąpi, w obecności Kierownika budowy oraz Inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowlanej w terminie 7 dni (siedmiu dni) od dnia podpisania umowy. Z czynności przekazania terenu budowy sporządzony zostanie protokół, podpisany przez strony.

6. Zamawiający dokona zgłoszenia Wojewódzkiemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego zamiaru rozpoczęcia prac wraz z załączeniem oświadczenia Kierownika Budowy o objęciu obowiązków. Zamawiający przekaże protokolarnie Wykonawcy teren pod roboty po zgłoszeniu rozpoczęcia robót do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Z czynności przekazania terenu budowy sporządzony zostanie protokół, podpisany przez strony. Dla celów technologicznych i socjalnych Wykonawca zobowiązuje się do korzystania z własnych źródeł energii elektrycznej oraz wody, lub też zamontuje na swój koszt własny wodomierz lub własną rozdzielnicę elektryczną z licznikiem (urządzenia pomiarowe powinny posiadać ważną legalizację), oplombowane przez przedstawiciela Infrastruktury 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. Za zużyte media, na podstawie zamontowanych liczników, Wykonawca zostanie obciążony fakturami:
1) za wodę - wystawionymi przez Zamawiającego;
2) za energię elektryczną - przez Zarządcę – Rejonowy Zarząd Infrastruktury Lublin, po uprzednim podpisaniu umowy na korzystanie z energii elektrycznej lub wody.
Wykonawca w protokole przekazania terenu budowy wskaże wariant zabezpieczenia mediów do realizacji zamówienia.

11. Do oferty wykonawca powinien pomocniczo i informacyjnie załączyć:
- kosztorys ofertowy opracowany na podstawie: Specyfikacji Technicznej Wykonania
i Odbioru Robót (STWiOR), Przedmiaru Robót, Projektu Architektoniczno-Budowlanego, Projektu Rozbiórki oraz Projektu technicznego.

stosując metodę kalkulacji uproszczonej określając w nim podstawę wyceny, opis, j.m., koszt jednostkowy, wartość podając je w cenie zamówienia netto i brutto, obejmujący roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia i opiewający na wartość zgodną z ceną ryczałtową zadeklarowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Kosztorys winien obejmować wszystkie pozycje przedmiaru robót wraz z narzutami.
W kosztorysie Wykonawca winien określić także zastosowana stawkę roboczogodziny oraz narzuty. W razie niewyszacowania przez Wykonawcę jakiegokolwiek pozycji bądź zakresu robót niezbędnego dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że zostały one przez Wykonawcę ujęte w ogólnej cenie ryczałtowej wykonania zamówienia.
W kosztorysie wykonawca powinien określić także zastosowaną stawkę roboczogodziny oraz narzuty (zastosowany procent kosztów pośrednich, kosztów zakupu, zysku).

W razie niewyszacowania przez Wykonawcę w kosztorysie jakiejkolwiek pozycji bądź zakresu robót niezbędnego dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że zostały one przez Wykonawcę ujęte w ogólnej cenie ryczałtowej wykonania zamówienia.

Kosztorys ofertowy ma przy cenie ryczałtowej znaczenie pomocnicze i informacyjne.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w terminie 2 dni od dnia podpisania umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu:

12.1. dokumenty potwierdzające uprawnienia budowlane oraz aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego:

- Kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi;

- Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi;

- Kosztorysu ofertowego, obejmującego roboty budowlane będące przedmiotem umowy
i opiewającego na wartość zgodną z ceną ryczałtową zadeklarowaną przez Wykonawcę
w formularzu ofertowym – załączniku nr 1 do umowy (w przypadku, gdy Wykonawca nie załączył go do oferty);

- opłaconą polisę OC w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem niniejszej umowy na kwotę co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składek.

pod rygorem rozwiązania umowy z winy Wykonawcy i naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa w § 11 ust. 1 pkt 2) projektowanych postanowień umowy.

13.Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Stosownie do art. 95 ust. 1 PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia - prace fizyczne – związane z 1. Stosownie do art. 95 ust. 1 PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.
– Kodeks Pracy:
a) czynności związane z wykonaniem robót ziemnych;
b) czynności związane z wykonaniem robót rozbiórkowych i przygotowawczych;
c) czynności związane z wykonaniem robót ogólnobudowlanych
d) czynności związane z wymianą instalacji centralnego ogrzewania

Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności wymienione powyżej.

Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę Kierownika Budowy oraz Kierownika robót.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i jego znaczeniem (wagą):
Cena brutto oferty 100%
100 punktów
Opis kryterium „cena brutto oferty”:

Kryterium „cena brutto oferty” będzie rozpatrywane na podstawie ceny ryczałtowej brutto za wykonanie zamówienia, podanej przez wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.

Pod pojęciem ceny należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 168.).
Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.

Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w kryterium „cena brutto oferty” wynosi 100 punktów.

Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
X1 = (Cn: Cb) x 100 x 100% (ilość punktów)

gdzie:
X1-ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
Cn–najniższa cena brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cb–cena brutto oferty ocenianej (badanej)

Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie
z matematycznymi zasadami zaokrąglania.

Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
ferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie wskazanego powyżej kryterium. Po zsumowaniu ilości punktów według określonego wyżej wzoru w celu wyłonienia oferty najkorzystniejszej zamawiający następujący wzór:

Maksymalna ilość punktów X1, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 100.

Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie
z matematycznymi zasadami zaokrąglania. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która otrzyma najkorzystniejszy bilans punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2.1.zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
2.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
2.3.sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
2.4.zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony jeżeli:

2.4.1. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (tj. zakończył) co najmniej:

- jedną robotę budowlaną na kwotę co najmniej 2 900 000,00 zł brutto - obejmującą swym zakresem budowę lub przebudowę lub remont budynku w zakresie: wymiany stolarki budowlanej, robót wykończeniowych, instalacji centralnego ogrzewania.

Jedna robota budowlana oznacza robotę wykonaną na podstawie jednej umowy. Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót zrealizowanych w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego wyznaczonego przez Zamawiającego.

Jedna robota oznacza robotę wykonaną na podstawie jednej umowy (zamawiający wymaga wykazania się wykonaniem 1 roboty - wykonanej na podstawie 1 umowy – obejmującej zakres i wartość wskazaną powyżej).

Jako wykonanie (zakończenie) robót należy rozumieć co najmniej podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu. Faktura VAT nie jest dokumentem potwierdzającym wykonanie robót budowlanych należycie.

W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) jest określona w innej walucie niż
w złotych polskich Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień zakończenia robót.

2.4.2. Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi
i doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone.

Wykonawca wykaże, że będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia publicznego:


- co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznej w budownictwie
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi.
Uprawnienia, o których mowa powyżej muszą odpowiadać wymaganiom określonym
w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967,1506,1597,1681,1688,1762,1890,1963,2029), lub mogą to być odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, jeżeli ich zakres jest nie mniejszy niż zakres odpowiadający aktualnie obowiązującym przepisom. Osoba ta winna posiadać ponadto aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. Potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego musi być ważne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli potwierdzenie przynależności traci ważność w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić nowe potwierdzenie, ważne na czas trwania umowy lub wskaże inną osobę posiadającą przynajmniej takie same uprawnienia (aktualnie przynależną do właściwej izby samorządu zawodowego) – pod rygorem wstrzymania robót budowlanych do czasu uzupełnienia powyższych braków. Koszty wynikające ze wstrzymania robót budowlanych obciążają Wykonawcę.
Zamawiający uzna uprawnienia wydane przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej(Dz. U. z 2020r. poz. 220 ) oraz art. 20a ust.1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o samorządach architektów, inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023, poz. 551). Kierownikiem budowy, o którym mowa powyżej, może być obywatel państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który nabył kwalifikacje zawodowe - równoznaczne uprawnieniom budowlanym do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi.
– na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, odpowiadające wymaganiom określonym
w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) oraz posiada odpowiednią decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w tej ustawie. Zamawiający dopuszcza również osoby, które nie posiadają określonej wyżej decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych, ale posiadają uprawnienia do świadczenia usług transgranicznych, określone w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy o samorządach architektów oraz inżynierów budownictwa: obywatel państwa członkowskiego posiadający kwalifikacje zawodowe architekta lub inżyniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu
w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, ma prawo do świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi transgranicznej w rozumieniu art. 5 pkt. 10 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) w zawodzie odpowiednio architekta lub inżyniera budownictwa).

- co najmniej jedna osobą - Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi.
Uprawnienia, o których mowa powyżej muszą odpowiadać wymaganiom określonym
w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967,1506,1597,1681,1688,1762,1890,1963,2029), lub mogą to być odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, jeżeli ich zakres jest nie mniejszy niż zakres odpowiadający aktualnie obowiązującym przepisom. Osoba ta winna posiadać ponadto aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. Potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego musi być ważne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli potwierdzenie przynależności traci ważność w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić nowe potwierdzenie, ważne na czas trwania umowy lub wskaże inną osobę posiadającą przynajmniej takie same uprawnienia (aktualnie przynależną do właściwej izby samorządu zawodowego) – pod rygorem wstrzymania robót budowlanych do czasu uzupełnienia powyższych braków. Koszty wynikające ze wstrzymania robót budowlanych obciążają Wykonawcę.
Zamawiający uzna uprawnienia wydane przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ) oraz art. 20a ust.1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach architektów, inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023, poz. 551). Kierownikiem robót, o którym mowa powyżej, może być obywatel państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który nabył kwalifikacje zawodowe - równoznaczne uprawnieniom budowlanym do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi – na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) oraz posiada odpowiednią decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w tej ustawie. Zamawiający dopuszcza również osoby, które nie posiadają określonej wyżej decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych, ale posiadają uprawnienia do świadczenia usług transgranicznych, określone w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy o samorządach architektów oraz inżynierów budownictwa: obywatel państwa członkowskiego posiadający kwalifikacje zawodowe architekta lub inżyniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, ma prawo do świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi transgranicznej w rozumieniu art. 5 pkt. 10 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskie (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) w zawodzie odpowiednio architekta lub inżyniera budownictwa).

3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego:

3.1. spełnianie warunku określonego w pkt. 2.4.1. musi wykazać przynajmniej jeden z nich tzn. musi udokumentować wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o żądanej przez zamawiającego wartości. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
2.2.1. oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ;

2.2.2. Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

2.2.3. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
• art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
• art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o
zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
• art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp odnośnie do zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
• art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
• art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. b ustawy Pzp,
• art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. c ustawy Pzp,
• art. 109 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp,
• art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (poz. 835).
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) – dokumenty wymienione w pkt. 2.2. ppkt. 2.2.1., 2.2.2., 2.2.3., składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (partner konsorcjum/wspólnik spółki cywilnej).
4. W przypadku innego podmiotu, na zdolnościach którego wykonawca polega, dokumenty wymienione w pkt. 2.2. ppkt. 2.2.1., 2.2.2., 2.2.3., Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z podmiotów.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału
w postępowaniu dotyczącego posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda:

2.1.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
- jedną robotę budowlaną na kwotę co najmniej 2 900 000,00 zł. brutto - obejmującą swym zakresem budowę lub przebudowę lub remont budynku w zakresie: wymiany stolarki budowlanej, robót wykończeniowych, instalacji centralnego ogrzewania.
2.1.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ.
W wykazie Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które muszą być dostępne na etapie realizacji zamówienia, spełniającymi wymagania określone w niniejszej SWZ, tj dysponuje:

- - co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznej w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi.
- co najmniej jedna osobą - Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz
z jego opisem lub normami.

W przypadku odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych oraz odniesienia do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w zakresie wybranych cech - zamawiający zaleca aby traktować takie wskazania jako przykładowe tzn., że określają one minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe wymagane przez zamawiającego (mają charakter przykładowy) i dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów i zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z wymaganiami zamawiającego określonymi w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.

Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie: znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do określonych w opisie przedmiotu zamówienia. Przytoczone nazwy należy traktować jako materiały przykładowe – powołanie się na konkretny produkt nie oznacza konieczności jego zastosowania. Ich ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu ma na celu jedynie doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub wyroby równoważne oraz inne elementy równoważne spełniają wymagania określone przez zamawiającego (podstawa art. 101 ust. 5 ustawy) poprzez złożenie wraz z ofertą zestawienia wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazanie ich równoważności w stosunku do materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji, których dotyczy. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych załącza wraz z ofertą tylko ten wykonawca, który oferuje produkty równoważne, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy równoważne muszą:
- posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji;
- posiadać stosowne dopuszczenia i atesty.
W przypadku gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały i inne elementy rozwiązania wskazane w dokumentacji technicznej. Zamawiający podkreśla, że dokumenty (dowody) mające na celu wykazanie równoważności zaproponowanych rozwiązań równoważnych traktuje jako element (treść) składanej oferty opisujący oferowany przedmiot zamówienia, w związku z czym nie podlegają one uzupełnieniu. Oferta wykonawcy musi bowiem zawierać zaoferowanie przedmiotu zamówienia na dzień składania ofert. Przedłożony opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych musi być na tyle szczegółowy, żeby zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnięć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez zamawiającego, wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz
z jego opisem lub normami.W przypadku odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych oraz odniesienia do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w zakresie wybranych cech - zamawiający zaleca aby traktować takie wskazania jako przykładowe tzn., że określają one minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe wymagane przez zamawiającego (mają charakter przykładowy) i dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów i zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z wymaganiami zamawiającego określonymi w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. Jeżeli w dokumentacji Zamawiający nie określił minimalnych parametrów równoważności, które by tę równoważność potwierdzały, Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadających się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania.

Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub wyroby równoważne oraz inne elementy równoważne spełniają wymagania określone przez zamawiającego (podstawa art. 101 ust. 5 ustawy) poprzez złożenie wraz z ofertą zestawienia wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazanie ich równoważności w stosunku do materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji, których dotyczy. Zamawiający nie ogranicza wykonawcom katalogu dowodów, za pomocą których wykazywać będą oni równoważność oferowanych rozwiązań. Wykazanie równoważności to obowiązek wykonawcy, ale także i jego prawo. Stosownie bowiem do treści art. 101 ust. 5 ustawy Pzp: „W przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust.1 pkt 2 oraz ust.3 ustawy Pzp, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem, że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia”.
Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych załącza wraz z ofertą tylko ten wykonawca, który oferuje produkty równoważne, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy równoważne muszą:
- posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji;
- posiadać stosowne dopuszczenia i atesty.
W przypadku gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały i inne elementy rozwiązania wskazane w dokumentacji technicznej. Zamawiający podkreśla, że dokumenty (dowody) mające na celu wykazanie równoważności zaproponowanych rozwiązań równoważnych traktuje jako element (treść) składanej oferty opisujący oferowany przedmiot zamówienia, w związku z czym nie podlegają one uzupełnieniu. Oferta wykonawcy musi bowiem zawierać zaoferowanie przedmiotu zamówienia na dzień składania ofert.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

. Każdy Wykonawca do upływu terminu składania ofert zobowiązany jest złożyć:

1.1. Formularz ofertowy stanowiący załącznik Nr 1 do SWZ;

Formularz ofertowy - do wykorzystania wzór (druk) przygotowany przez Zamawiającego, przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinien on wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach. Druk Formularz ofertowy jest składany jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej (opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
1.2. Do oferty wykonawca powinien również pomocniczo i informacyjnie załączyć:
- kosztorys ofertowy opracowany na podstawie Specyfikacji Technicznej Wykonania
i Odbioru Robót, Przedmiaru robót, Projektu Architektoniczno-Budowlanego, Projektu Rozbiórki oraz Projektu technicznego stosując metodę kalkulacji uproszczonej określając w nim podstawę wyceny, opis, j.m., koszt jednostkowy, wartość podając je w cenie zamówienia netto i brutto, obejmujący roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia i opiewający na wartość zgodną z ceną ryczałtową zadeklarowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Kosztorys winien obejmować wszystkie pozycje przedmiaru robót wraz z narzutami. W razie niewyszacowania przez Wykonawcę jakiegokolwiek pozycji bądź zakresu robót niezbędnego dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że zostały one przez Wykonawcę ujęte w ogólnej cenie ryczałtowej wykonania zamówienia. W kosztorysie wykonawca powinien określić także zastosowaną stawkę roboczogodziny oraz narzuty (zastosowany procent kosztów pośrednich, kosztów zakupu, zysku).

W razie niewyszacowania przez Wykonawcę w kosztorysie jakiejkolwiek pozycji bądź zakresu robót niezbędnego dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że zostały one przez Wykonawcę ujęte w ogólnej cenie ryczałtowej wykonania zamówienia.

Kosztorys ofertowy ma przy cenie ryczałtowej znaczenie pomocnicze i informacyjne
1.3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 2a do SWZ – w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym bądź podpisem osobistym. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania;

1.4. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 3a do SWZ – w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym bądź podpisem osobistym. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
1.5. Pełnomocnictwo, w przypadku podpisywania dokumentów (oferty) oraz innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osoby(ę) niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty oraz dokumentów i oświadczeń musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego (jeżeli dotyczy);

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego:

3.1. spełnianie warunku określonego w pkt. 2.4.1. musi wykazać przynajmniej jeden z nich tzn. musi udokumentować wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o żądanej przez zamawiającego wartości. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - przynajmniej jeden z nich musi udokumentować – wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o żądanej przez zamawiającego wartości - zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót (umów) kilku wykonawców –
by uzyskać żądaną przez zamawiającego wartość.

3.2. spełnianie warunku określonego w pkt. 2.4.2. Wykonawcy wykazują łącznie.
Zgodnie z art. 117. ust. 3 ustawy Pzp – w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

4. W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

6. Spełnianie wymagań Zamawiającego w postępowaniu nastąpi w myśl zasady spełnia/nie spełnia zgodnie z oświadczeniem złożonym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz pozostałych składanych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów, o których mowa w SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1 Zmiany umowy mogą być dokonywane w zakresie dopuszczonym przez ustawę Prawo zamówień publicznych, wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba – w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków; z tym, że w przypadku osób, o których mowa w § 4 ust 1 i 3 umowy, osoba ją zastępująca musi posiadać przynajmniej takie same uprawnienia;
2) Strony dopuszczają możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia ryczałtowego (wartości umowy) w przypadku zajścia urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT, w stopniu wynikającym z tych zmian;
3) Gdy ze względu na zmianę przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych;
4) Jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń zaoferowanych w ofercie, przy czym zmiana taka może być spowodowana:
1) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w przedmiarze robót, czy szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń – przy czym zaproponowane przez Wykonawcę materiały lub urządzenia posiadają lepsze lub równe cechy, parametry i funkcjonalności, niż te będące przedmiotem oferty, w zakresie cech, parametrów, wymaganych funkcjonalności, a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego - w takim przypadku, warunki i zasady realizacji umowy, w tym wynagrodzenie, pozostają bez zmian;
2) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na: zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej, jakości robót, poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie; Poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie;
3) koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w przedmiarze robót, czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
4) koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji;
5) Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku:
1) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy, działanie siły wyższej tj.: powódź, huragan, intensywne opady deszczu, gradu, śniegu niskich temperatur w dzień i w nocy i ich skutków,
2) stwierdzenia braków lub błędów projektowych, o czas niezbędny na poprawienie lub uzupełnienie projektu.
Okres wydłużenia terminu zakończenia powinien odpowiadać okresom opóźnień wymienionych powyżej.
2. Termin wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku wstrzymania robót lub przerwy w robotach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
3. Zajście okoliczności, o których mowa w ust.2 wymaga potwierdzenia przez inspektora nadzoru stosowną notą służbową, przy czym przesuniecie terminu zakończenia robót może nastąpić maksymalnie o tyle dni ile trwały przyczyny leżące po stronie Zamawiającego.
4. Zgodnie z art. 439 ust. 1 ustawy Pzp, Strony wprowadzają zasady zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

Szczegółowy zakres zmian zawiera § 14 Projektowanych postanowień umownych

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-09 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę (formularz ofertowy) wraz z dokumentami określonymi w Rozdziale 10 pkt. 1 SWZ należy złożyć za pośrednictwem platformy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz, na stronie dotyczącej przedmiotowego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-09 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa klasyczna 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE). Zamówienie nie zostało podzielone na części, ponieważ:
- nierozdzielenie zamówienia przyczyni się do lepszej organizacji pracy, sprawniejszej koordynacji (znajdującej się w kompetencji jednego Wykonawcy);
- podział znacznie utrudnia określenie zakresu odpowiedzialności za zdarzenia losowe zaistniałe na terenie budowy, uniemożliwiłby bezkolizyjny transport i składowanie materiałów budowlanych.

- przy tego typu robotach nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za jeden teren budowy (w przypadku podziału branżowego przekazany byłby równolegle wielu Wykonawcom). Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowiedzialności wielu kierowników budowy / kierowników robót czy ekip budowlanych.
- podział groziłby trudnościami technologicznymi (poszczególni Wykonawcy mogliby wykonywać prace w różnych technologiach dopuszczonych dokumentacją techniczną), co powodowałoby problemy w połączeniu obszarów objętych inwestycją.
- brak podziału zamówienia na części wynika z przyczyn ekonomicznych (możliwość uzyskania korzystnej cenowo oferty, a zatem efektywniejsze gospodarowanie środkami pieniężnymi), organizacyjnych (efektywniejsze zarządzanie całością prowadzonej inwestycji
- przy podziale zamówienia na części tracimy efekt skali. Wykonawca składając ofertę cenową musi ją skalkulować jakby miał wygrać całość. Jeżeli zamówienie zostanie podzielone istnieje duże prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że przepłacimy, gdyż Wykonawca wygrywając w kilku częściach w każdej z nich ujmie oddzielnie koszty dodatkowe. W praktyce nie dopuszczając do podziału otrzymamy jedną tańszą ofertę niż suma otrzymanych kilku ofert częściowych;
- w przypadku podziału na części Wykonawcy powielaliby koszty m. in. koszty dostaw materiałów niezbędnych do realizacji inwestycji, koszty kadry zarządzającej procesem budowlanym, koszty przygotowania dokumentacji powykonawczej, co wpłynęłoby niekorzystnie dla Zamawiającego na koszty inwestycji;
- podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia. Robota budowlana stanowi niepodzielną całość i wskazane jest, aby roboty wykonywał jeden Wykonawca ze względu na zachowanie rygorów technologicznych oraz udzieloną gwarancję na wykonane roboty.
-obiekt budowlany stanowi jeden obszar realizacji. Podział zamówienia na części mógłby skutkować nieprawidłową oraz nieterminową realizacją wykonania zamówienia oraz brakiem koordynacji. Obiekt budowlany stanowi jeden obszar realizacji robót, podział zamówienia na części i wprowadzenie różnych firm, zdezorganizuje pracę i niekorzystnie wpłynie na technologię wykonania robót. Brak koordynacji będzie skutkował nieprawidłową oraz nieterminową realizacją zamówienia.
- podział zamówienia na części prowadziłby do nadmiernych trudności technicznych, problemów logistycznych, które w efekcie stanowiłyby zagrożenie dla należytego i terminowego wykonania zamówienia. Jest to szczególnie ważne, że względu na 1 roczny okres budżetowania (zamawiający nie może przenieść realizacji zamówienia lub płatności za wykonaną robotę na kolejny rok kalendarzowy);
-
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i uruchomienie fabrycznie nowego agregatu prądotwórczego
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę, montaż i uruchomienie fabrycznie nowego agregatu prądotwórczego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI