Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Roboty budowlane, utrzymaniowe na terenie Nadzoru Wodnego Zakopane” - z podziałem na 2 części zamówienia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kzgw@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5272825616
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: ul. Marszałka. Józefa Piłsudskiego 22
1.11.4.) Miejscowość: Kraków
1.11.5.) Kod pocztowy: 31-109
1.11.6.) Województwo: małopolskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: renata.jablonska@wody.gov.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.wody.gov.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Roboty budowlane, utrzymaniowe na terenie Nadzoru Wodnego Zakopane” - z podziałem na 2 części zamówienia
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-497e3f8b-1aa1-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00186987
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010273/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.19 Roboty budowlane, utrzymaniowe na terenie Nadzoru Wodnego Zakopane - RZGW Kraków
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.wody.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.przetargi.wody.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, z komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://www.przetargi.wody.gov.pl.
Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie
w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.
Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.
Zamawiający zaleca sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi
150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KR.ROZ.2810.152.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1:
„Drobne prace utrzymaniowe na rzekach i potokach na terenie Nadzoru Wodnego Zakopane”
Zakres części 1 zamówienia obejmuje 2 zadania:
1) Prace utrzymaniowe na pot. Zakopianka w km 18+100 – 18+250 w m. Poronin, Suche, gm. Poronin, pow. tatrzański, woj. małopolskie
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac utrzymaniowych w ramach bieżącego utrzymania publicznych śródlądowych wód powierzchniowych na odcinku koryta pot. Zakopianka w km 18+100 – 18+250 w m. Poronin, Suche.
W ramach zamówienia przewiduje się wykonanie prac mających na celu przywrócenie drożności koryta cieku poprzez:
• udrożnienie mechaniczne koryta zasadniczego cieku w gruncie kat. III-IV poprzez zebranie wierzchniej warstwy nanosu ziemno-żwirowego z jednoczesnym przemieszczeniem pozyskanego urobku do 50 m i wbudowaniem w przegłębienie denne wraz z wykonaniem zasypu pierwszej warstwy budowli siatkowo-kamiennych (pas szerokości 3 m),
• wykonanie 1 deflektora z wysortowanego materiału miejscowego o największej ziarnistości obsypanego materiałem o mniejszej ziarnistości (lokalizacja +/- w połowie odcinka objętego pracami utrzymaniowymi),
• uformowanie pryzmy z materiału miejscowego pochodzącego z udrożnienia prostopadle do osi koryta cieku na dolnym odcinku koryta objętego pracami, celem wytworzenia zastoiska o większej głębokości wody dla bytowania ichtiofauny.
• Zapewnienie przez wykonawcę robót na realizacją zadania nadzoru przyrodniczego, w którego skład będzie wchodził ichtiolog.
Prace w obrębie koryta zasadniczego cieku powinny być prowadzone przy użyciu sprzętu mechanicznego – koparek podsiębiernych.
Prace należy przeprowadzić zgodnie z treścią:
• pisma użytkownika obwodu rybackiego Dunajec nr 1 – PZW Okręg w Nowym Sączu znak: ZONS/MK/45/2021 z dnia 22.04.2021 r.,
• decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie znak:
OP-I.6401.128.2021.GZ z dnia 20.04.2021 r.,
• postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie znak:
OP-II.670.160.2021.GZ z dnia 25.06.2021 r.
2) Usunięcie przeszkód naturalnych z koryta pot. Białka w km 6+950 – 7+350
w m. Nowa Biała, Krempachy, gm. Nowy Targ, pow. nowotarski, woj. małopolskie
Przedmiotem zamówienia są roboty polegające na usunięciu przeszkód naturalnych z koryta pot. Białka w km 6+950 – 7+350 w m. Nowa Biała, Krempachy, które stanowią utrudnienie w swobodnym spływie wód w obszarze oddziaływania obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 1644K Łopuszna – Dursztyn.
W ramach zamówienia przewiduje się:
• uprzątnięcie terenu koryta zasadniczego z naniesionych korzeni, pni i karpiny wraz z ich odwozem i zdeponowaniem w obrębie koryta zasadniczego cieku, przy szacunkowej kubaturze usuwanego rumoszu drzewnego wynoszącej 180,00 m3.
Prace wykonywane będą za pomocą sprzętu mechanicznego – koparki podsiębiernej oraz wozidła przystosowanego do transportu rumoszu drzewnego.
Prace należy przeprowadzić zgodnie z warunkami określonymi w przyjętym bez sprzeciwu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie postanowieniem znak: OP.670.230.2021.GZ z dnia 11.08.2021 r. zgłoszeniem zamiaru prowadzenia prac.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów (osobno dla każdej części zamówienia):
C - cena brutto – waga 60 %
T -Termin realizacji zamówienia – waga 20%;
D – Doświadczenie kierownika budowy – waga 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2:
„Udrożnienie koryta oraz zasyp lokalnych wyrw brzegowych i dennych na pot. Biały Dunajec w km 11+100 – 13+700 w m. Biały Dunajec, gm. Biały Dunajec, pow. tatrzański, woj. małopolskie”
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac utrzymaniowych w ramach bieżącego utrzymania publicznych śródlądowych wód powierzchniowych na czterech odcinkach koryta zasadniczego pot. Biały Dunajec w m. Biały Dunajec zawierających się w km 11+100 – 13+700 cieku:
• odcinek nr I w km 11+100 – 11+200,
• odcinek nr II w km 11+300 – 11+500,
• odcinek nr III w km 11+700 – 11+900,
• odcinek nr IV w km 13+450 – 13+700.
W ramach zamówienia przewiduje się wykonanie prac mających na celu przywrócenie drożności koryta cieku poprzez:
• wycinkę zakrzaczeń wraz z ich utylizacją na łącznej powierzchni wynoszącej 2 150 m2,
• przemieszczenie nanosów ziemno-żwirowych z trasy spływu wód wezbraniowych o łącznej kubaturze wynoszącej 6 024 m3,
• lokalny zasyp wyrwy brzegowej i dennej dowiezionym naturalnym kamieniem łamanym typu ciężkiego (głazy o średnicy Ø≥1,0 m) o kubaturze wynoszącej 270 m3.
• Zapewnienie przez wykonawcę robót na realizacją zadania nadzoru przyrodniczego, w którego skład będzie wchodził ichtiolog.
Prace w obrębie koryta zasadniczego cieku powinny być prowadzone przy użyciu sprzętu mechanicznego – koparek podsiębiernych i spycharki gąsienicowej oraz samochodów samowyładowczych (dostawa kamienia łamanego).
Prace należy przeprowadzić zgodnie z treścią:
• pisma użytkownika obwodu rybackiego Dunajec nr 1 – PZW Okręg w Nowym Sączu znak: ZONS/MK/45/2021 z dnia 22.04.2021 r.,
• decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie znak: OP-I.6401.196.2021.GZ z dnia 15.06.2021 r.,
• postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie znak: OP.670.203.2021.GZ z dnia 26.07.2021 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów (osobno dla każdej części zamówienia):
C - cena brutto – waga 60 %
T -Termin realizacji zamówienia – waga 20%;
D – Doświadczenie kierownika budowy – waga 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. posiadanie wiedzy i doświadczenia
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
• dla części 1:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował co najmniej 1 robotę budowlaną (potwierdzoną dowodami określającymi, czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazującymi, czy została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona)
w zakresie budowy, przebudowy, remontu, zabezpieczenia rzek lub potoków, bądź usuwania szkód powodziowych na rzekach lub potokach, bądź utrzymania rzek lub potoków, o wartości nie niższej niż 14 000,00 zł
• dla części 2:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował co najmniej 1 robotę budowlaną (potwierdzoną dowodami określającymi, czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazującymi, czy została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona) w zakresie budowy, przebudowy, modernizacji, remontu, zabezpieczenia rzek lub potoków, bądź usuwania szkód powodziowych na rzekach lub potokach, bądź utrzymania rzek lub potoków, o wartości nie niższej niż 125 000,00 zł
Uwaga dotyczy wszystkich części zamówienia:
1. Wykonawca wskaże wykonane roboty budowlane wraz z podaniem ich zakresu, daty. miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w słanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej wykazuje jeden
z nich.
2. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest wykazać że na potrzeby realizacji zamówienia będzie dysponował osobą lub osobami posiadającymi kwalifikacje, wykształcenie, doświadczenie niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w szczególności:
1 osoba – na stanowisku kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie budowli hydrotechnicznych bez ograniczeń, melioracyjne bez ograniczeń , konstrukcyjno-budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i jest członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub robót, na co najmniej 1 robocie budowlanej, w ramach której w zakresie budowy, przebudowy, remontu, zabezpieczenia rzek lub potoków, bądź usuwania szkód powodziowych na rzekach lub potokach, bądź utrzymania rzek lub potoków,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane o treści Załącznika nr 6 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Treść zawarta w wykazie musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 7.2.4.1 niniejszej SWZ.
2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, o treści Załącznika nr 7 do SWZ.
Treść zawarta w wykazie musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 7.2.4.2 niniejszej SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ- Wzór umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę oraz dokumenty lub oświadczenia składane razem z ofertą należy złożyć za pośrednictwem Platformy – pod adresem: https://www.przetargi.wody.gov.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-04