Roboty budowlane polegające na przebudowie części budynku zamawiającego w ramach

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Roboty budowlane polegające na przebudowie części budynku zamawiającego w ramach projektu pn. „Lokalne Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje””
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWałcz
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-08-13
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPowiat Wałecki
  • Data publikacji ogłoszenia2018-07-26
  • Numer ogłoszenia595233-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 595233-N-2018 z dnia 2018-07-26 r.

Powiat Wałecki: Roboty budowlane polegające na przebudowie części budynku zamawiającego w ramach projektu pn. „Lokalne Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje””
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 9 Infrastruktura publiczna Działanie 9.7 Ośrodki popularyzujące naukę w ramach Kontraktów Samorządowych
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wałecki, krajowy numer identyfikacyjny 57079953300000, ul. ul. Dąbrowskiego  17 , 78600   Wałcz, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 67 250 84 51, e-mail k.sobczak@powiatwalecki.pl, faks 672 589 010.
Adres strony internetowej (URL): www.powiatwalecki.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.bip.powiatwalecki.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.bip.powiatwalecki.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Powiat Wałecki (Starostwo Powiatowe w Wałczu), ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz (Punkt Obsługi Interesanta)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane polegające na przebudowie części budynku zamawiającego w ramach projektu pn. „Lokalne Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje””
Numer referencyjny: IZ.272.27.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie części budynku zamawiającego w ramach projektu pn. „Utworzenie Lokalnego Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje”” oraz uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego. Cel i zakres wykonania robót budowlanych. Roboty budowlane polegają na utworzeniu Lokalnego Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje” i w szczególności obejmują: - remont i przebudowę (wydzielonej części) zabytkowego budynku, - dobudowę zewnętrznej windy, - zagospodarowanie części terenu przed budynkiem w formie edukacyjnego placu zabaw. Lokalizacja i zagospodarowanie terenu (stan istniejący). Przedmiot inwestycji zlokalizowany jest na terenie powiatu wałeckiego, w gminie Miejskiej Wałcz, przy ul. Bydgoskiej 50-52 w Wałczu na działce oznaczonej numerem geodezyjnym 3922/6. Na działce znajduje się budynek główny (wpisany do rejestru zabytków – zabytek nr A-1050), budynek sali gimnastycznej oraz zabudowania techniczne i gospodarcze. Teren pomiędzy budynkiem głównym i ulicą Bydgoską ukształtowany w formie parku z zielenią wysoką i alejkami żwirowymi, teren za budynkami to plac rekreacyjny i boisko sportowe. W południowej części działki znajduje się parking. Dojazd do działki z ulicy Bydgoskiej i ulicy Kolejowej. Drogi wewnętrzne i chodniki w większości wykonane z kostki kamiennej. Działka jest ogrodzona i uzbrojona. Do budynku wykonano z sieci miejskich przyłącza: wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, energetyczne, cieplne, telefoniczne i gazowe (obecnie nieczynne). Teren jest oświetlony, wody deszczowe odprowadzane do kanalizacji miejskiej. Opis budynku (stan istniejący) Zespół zabudowy dawnego seminarium nauczycielskiego (ob. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa i pomieszczenia po II Liceum Ogólnokształcącym) wybudowany został 1902-1905 w stylu eklektycznym. Gmach budynku podpiwniczony, murowany z cegły ceramicznej i kamiennej, dwu-trzy i czterokondygnacyjny nakryty wielospadowymi dachami. Bryła budynku złożona, silnie rozczłonkowana z części o różnych wysokościach przykrytych osobnymi wielospadowymi dachami. Elewacje o bogatym wystroju ceglane, nietynkowane. Stropy ceglane łukowe, ceglano-stalowe kleina, schody żelbetowe, ceglane i kamienne. Dane ogólne istniejącego budynku: Powierzchnia zabudowy: 1 507,00 m² Powierzchnia użytkowa: 4 042,00 m² Wysokość: 12,88 m² Opis remontu i przebudowy (wydzielonej części budynku) i dobudowy windy Opis ogólny Modernizacja, przebudowa i zmiana funkcji pomieszczeń obejmuje dawne sale lekcyjne II LO zlokalizowane na I i II piętrze zabytkowego budynku przy ul. Bydgoskiej 50-52 w Wałczu z przeznaczeniem na utworzenie Lokalnego Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje”. Nowe funkcje powstaną poprzez: - rozebranie zbędnych ścianek działowych i wykonanie nowych (lekkich) ścianek działowych; - zamurowanie zbędnych otworów drzwiowych i wykonanie otworów drzwiowych (także w ścianach nośnych); - dostosowanie instalacji sanitarnych i elektrycznych do zmienionych funkcji; - naprawę podłóg w korytarzach i wymianę podłóg w pozostałych pomieszczeniach. Dla zapewnienia dostępu dla osób niepełnosprawnych planuje się budowę zewnętrznej windy. Ponadto planuje się dostosowanie parkingu oraz dróg, ścieżek, przestrzeni wokół budynku na potrzeby projektowanego centrum nauki, w tym także budowę edukacyjnego placu zabaw. Dane ogólne dobudowanej windy: Powierzchnia zabudowy: 4,76 m² Kubatura: 65,00 m³ Ekspertyza techniczna Fundamenty i ściany fundamentowe z cegły i kamienia – w dobrym stanie technicznym. Stropy nad poszczególnymi kondygnacjami łukowe, ceglano-stalowe – w dobrym stanie technicznym. Schody – w dobrym stanie technicznym. Konstrukcja dachu i pokrycie - w dobrym stanie technicznym. Elementy wykończeniowe ścian - w dobrym stanie technicznym. Podłogi – w złym stanie technicznym, do remontu lub wymiany. Stolarka okienna – część wymieniona, część w złym stanie technicznym – do wymiany. Budynek jest wpisany do rejestrów zabytków (zabytek nr A-1050) zgodnie z pismem z dnia 19 grudnia 2016 r. należy zachować oryginalną stolarkę okienną. Instalacje w średnim stanie technicznym – do remontu lub wymiany. Budynek (elementy konstrukcyjne) w dobrym stanie technicznym. Obciążenia użytkowe pomieszczeń nie ulegną zwiększeniu. Obciążanie stałe w wyniku wymiany podłóg i posadzek nie ulegną istotnemu zwiększeniu (wzrost rzędu 0,10 kN/m² tj. około 1,0%). Otwory w ścianach nośnych wewnętrznych zabezpieczone zostaną stalowymi nadprożami. Uwaga: W ścianach wykończonych cegłą licową nadproża osłonięte będą cegłą imitującą sklepienie ceglane – kształcie nawiązującym do istniejących ceglanych nadproży. Otwory w ścianach nośnych zewnętrznych – do połączenia z szybem windy, powstaną poprzez rozebranie ściany podokiennej w istniejących otworach. Szyb windy samonośny oddylatowany od budynku istniejącego nie będzie obciążać elementów konstrukcyjnych budynku. Do budynku wykonano z sieci miejskich przyłącza: wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, energetyczne, cieplne, telefoniczne i gazowe (obecnie nieczynne). Nie przewiduje się wzrostu zużycia wody czy energii elektrycznej w związku z planowaną przebudową i rozbudową. Istniejące przyłącza wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, elektryczne, deszczowe, cieplne są wystarczające, by obsłużyć budynek po przebudowie i rozbudowie. Budynek nie jest dostępny dla osób niepełnosprawnych, nie spełnia również obecnie obowiązujących przepisów przeciwpożarowych. Wniosek Brak konstrukcyjno-budowlanych przeszkód do wykonania prac budowlanych. Przebudowa i rozbudowa budynku jest możliwa pod wymienionym powyżej warunkami, podłoże gruntowe ma wystarczającą nośność aby przenieść obciążenia po planowanej przebudowie, rozbudowie i nadbudowie budynku. Opis funkcjonalny Opis ogólny Pomieszczenia przeznaczone na utworzenie Lokalnego Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje” wydzielono od pozostałych pomieszczeń budynku drzwiami dzielącymi główny korytarz. Obie części budynku funkcjonować będą w różnych godzinach i dniach (np. w soboty i niedziele) stąd ze względów na bezpieczeństwo użytkowania i ochronę przed kradzieżą, dewastacją (a także pożarem) konieczne jest oddzielenie pomieszczeń Lokalnego Centrum Nauki od reszty budynku. Po wykonaniu modernizacji, przebudowy, dostosowaniu i zmiany funkcji użytkowania istniejących pomieszczeń oraz najbliższego otoczenia planuje się utworzenie pracowni/laboratoriów, których zakres działalności będzie związany z regionalnymi specjalizacjami jakimi są branże metalowa i maszynowa. W pracowniach przebywać będą zorganizowane grupy zwiedzających pod opieką osób prowadzących zajęcia. Maksymalna ilość osób zwiedzających w jednej pracowni to 16. Maksymalny czas łączny zajęć nie przekroczy 2 godzin. Pracownie, laboratoria, pomieszczenia zaplecza i sanitariaty zlokalizowane na I i II piętrze budynku. Opis szczegółowy poszczególnych pomieszczeń I PIĘTRO Laboratorium fizyczne Pomieszczenie, w którym jednorazowo przebywać będzie max 16 osób: - posadzka antypoślizgowa, - instalacja elektryczna , gniazda 230V, 12x2 gniazda podwójne z uziemieniem w podłodze przy stanowiskach do pracy, 4x3 gniazda podwójne z uziemieniem w ścianie, - oświetlenie zgodne z PN, - wewnętrzna sieć informatyczna, - instalacja wodno- kanalizacyjna. Lp. Nazwa wyposażenia: 1) 6 specjalistycznych stołów roboczych + 1 dla prowadzącego, przy każdym podłączenie do instalacji elektrycznej i wodnej 2) przy każdym stole laptop z oprogramowaniem i drukarką 3) 1 podłączenie pod inkubator z próżnią lub gaz typu argon + sprężarka 4) żaluzje lub rolety 5) dostęp do Internetu 6) tablica multimedialna. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje dostawy 7 specjalistycznych stołów roboczych, zakupu laptopów z oprogramowaniem i drukarką, sprężarki oraz tablicy multimedialnej. Należy wykonać wymagane podłączenia oraz instalacje dostarczyć i zamontować rolety/żaluzje. Laboratorium 3D nowoczesnych technik wytwarzania Pomieszczenie, w którym jednorazowo przebywać będzie max 16 osób: - posadzka pcw, - instalacja elektryczna, gniazda 230V- 7x2 podwójne gniazda z uziemieniem, - oświetlenie zgodne z PN, - wewnętrzna sieć informatyczna, - instalacja wodno-kanalizacyjna, - przejście pomiędzy salą a pomieszczeniem technicznym. Laboratorium KONSTRUKCJE LEGO Pomieszczenie, w którym jednorazowo przebywać będzie max 15 osób: - posadzka antypoślizgowa, - instalacja elektryczna, gniazda 230V- 11x2 gniazda podwójne z uziemieniem w podłodze przy stanowiskach do pracy, 1x3 gniazda podwójne z uziemieniem w ścianie, - oświetlenie zgodne z PN, - wewnętrzna sieć informatyczna. Pokój nauczycielski z wydzieloną częścią dla informatyka - posadzka PCV, - instalacja elektryczna , gniazda 230V- 4 podwójne gniazda z uziemieniem, - oświetlenie zgodne z PN, - punkt centralny sieci komputerowej, - zlewozmywak i umywalka. Zespół sanitariatów Sanitariaty dla kobiet, mężczyzn i niepełnosprawnych wystarczające dla 70 osób. II PIĘTRO Laboratorium chemiczne Pomieszczenie w którym jednorazowo przebywać będzie max 16 osób oraz osoba/y prowadzące: - posadzka antypoślizgowa, - w pomieszczeniu zainstalowanych zostanie 5 stołów laboratoryjnych z dostępem do mediów, - instalacja elektryczna , gniazda 230V, 12x2 gniazda podwójne z uziemieniem w podłodze przy stanowiskach do pracy, 4x3 gniazda podwójne z uziemieniem w ścianie, - oświetlenie zgodne z PN, - wewnętrzna sieć informatyczna, - instalacja wodno- kanalizacyjna. Uszczegółowienie wyposażenia pracowni chemicznej:Lp Nazwa wyposażenia: 1) jeden specjalistyczny stół demonstracyjny dla rowadzącego/prowadzących warsztaty chemiczne 2) 4 stoły robocze, przy każdym po dwie osoby z każdej strony, o wymiarach ok 4,5m x 1,5m, 3) zaplecze około 11 m kwadratowych z dostępem do wody wskazane (byłaby tam szafa pancerna z dodatkowymi odczynnikami) 4) instalacja wody ciepłej i zimnej (każdy ze stołów miałby wbudowany zlew + zaplecze) 5) dygestorium podłączone do instalacji wyciągowej 6) wyposażenie elektryczne: 5 rozdzielni lokalnych(do każdego stołu po 4 gniazda), instalacja oświetlenia oraz instalacje gniazd naściennych 7) żaluzje 8) dostęp do Internetu 9) rzutnik i ekran elektryczny o wymiarach 2,4m x 1,8m, 10) Zastosowanie systemu zbiórki ścieków chemicznych, które nie będą mogły być odprowadzane bezpośrednio do zlewów. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje dostawy specjalistycznego stołu, stołów roboczych, rzutnika i ekranu elektrycznego. Należy wykonać podłączenia i instalacje, dostarczyć i zamontować żaluzje oraz dygestorium. Laboratorium symulatorów Nr 1 Pomieszczenie w którym jednorazowo przebywać będzie max 12 osób: Ustawione zostaną 3 symulatory kabinowe (jeden o wadze 200 kg, pozostałe o wadze do 100 kg), dodatkowo 2 symulatory ekranowe (symulator + krzesło), oraz od 3-5 stanowisk komputerowych (stolik + krzesło). Na dwóch ścianach przeciwległych mają być zamontowane po 2 duże telewizory. Sala wyposażona w rzutnik multimedialny oraz stały ekran o wymiarach 2x3 m. - posadzka przemysłowa antypoślizgowa, - instalacja elektryczna , gniazda 230V- 12x2 podwójne gniazda z uziemieniem. - oświetlenie zgodne z PN, - wewnętrzna sieć informatyczna. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje dostawy symulatorów kabinowych, stanowisk komputerowych, telewizorów, rzutników multimedialnych, stałego ekranu. Należy wykonać podłączenia i instalacje. Laboratorium symulatorów Nr 2 Pomieszczenie, w którym jednorazowo przebywać będzie max 15 osób: Umieszczone tu będą 3 symulatory – jeden z symulatorów o wadze ok 200 kg, pozostałe ok. 100kg. Przewiduje się od 5-7 stanowisk komputerowych (stolik + krzesło). Sala wyposażona w rzutnik multimedialny oraz stały ekran o wymiarach 2x3 m. - posadzka przemysłowa antypoślizgowa,- instalacja elektryczna, gniazda 230V- 12x2 podwójne gniazda z uziemieniem. - oświetlenie zgodne z PN, - wewnętrzna sieć informatyczna, - w powstałym po przebudowie pomieszczeniu (laboratorium) zamontowana zostanie imitacja konstrukcji hali przemysłowej z lekkich profili aluminiowych, - w pomieszczeniu zaplecza umieścić jeden zlew, oraz gniazda 230V- 2x2 podwójne gniazda z uziemieniem. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje dostawy symulatorów, stolików, krzeseł, rzutnika oraz stałego ekranu. Należy wykonać podłączenia i instalacje. Sala interaktywna Pomieszczenie w którym jednorazowo przebywać będzie max 15 osób. Sala wyposażona w rzutnik multimedialny + tablicę interaktywną, podłogę interaktywną, skaner 3d, harfę itp. - posadzka antypoślizgowa, - instalacja elektryczna , gniazda 230V- 12x2 podwójne gniazda z uziemieniem, - oświetlenie zgodne z PN, - wewnętrzna sieć informatyczna. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje dostawy rzutnika multimedialnego, tablicy interaktywnej, skanera i harfy. Należy wykonać podłączenia i instalacje. Wykaz pomieszczeń Piętro I: NR FUNKCJA POWIERZCHNIA (m2) 2/00 - Komunikacja 16,58; 2/01 - Komunikacja 44,07; 2/02 - Komunikacja 21,64; 2/03 - komunikacja 31,69; 2/04 - fizyka 74,44; 2/05 - sala 3d 64,94; 2/06 - sala lego 90,07; 2/07 - komunikacja 8,20; 2/08 - Informatyk 9,99; 2/10 - WC 3,50; 2/11 - WC 4,91; 2/12 - WC 5,08. Piętro II: NR FUNKCJA POWIERZCHNIA (M2). 3/00 - komunikacja 17,39; 3/01 Komunikacja - 75,00; 3/011; Komunikacja - 59,30; 3/02 - Sala symulatorów 1 59,30; 3/03 - Zaplecze 17,80; 3/04 - Sala symulatorów 2 109,50; 3/05- -Sala interaktywna 76,25; 3/06 Chemia 54,24. Elementy zagospodarowania terenu Chodnik łączący parking z utwardzonym placem przed wejściem do Lokalnego Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje” i chodnik łączący plac z windą dla niepełnosprawnych z kostki wielokolorowej kamiennej (granitowej) 5x5 cm na podsypce piaskowej stabilizowanej cementem gr 15 cm. Uwaga chodniki – dojście do windy wykona ze spadkiem o nachyleniu 4-5%. Plac zabaw „metalowy” z zabawkami i elementami pełniącymi funkcje dydaktyczne. Strefy bezpieczeństwa wykonane z płytek gumowych w kolorze jasno-szarym, dojścia – chodniki żwirowe w obrzeżach granitowych. Zieleń po montażu rządzeń rekultywować – odtworzyć. Spełnienie wytycznych konserwatora zabytków Plac zabaw Zaprojektowane terenowe „zabawki” rekreacyjne wykonane w starannej formie przestrzennej i w neutralnej kolorystyce (kolor czarno-szary, stal nierdzewna). Ich rozmieszczenie nie może kolidować z istniejącym układem ścieżek i drzew. Wokół urządzeń strefy bezpieczeństwa wyłożone płytkami gumowymi w kolorze grafitowym. Ścieżki i chodniki Ścieżki na placu zabaw zaprojektowano o nawierzchni żwirowej (kontynuacja istniejących ścieżek). Dojście do windy zaprojektowano z kostki granitowej (szarej). Winda Windę zewnętrzną zaprojektowano w ażurowym szkielecie stalowym (w kolorze jasno szarym) z obudową szklaną. Windę zlokalizowano w osi istniejących okien – połączenie z budynkiem wymagać będzie rozebrania ściany podokiennej (pomiędzy parapetem i stropem). W sąsiedztwie windy planuje się rozebranie baraku (z lat 70-tych) znajdującego się w narożniku budynku oraz betonowej nawierzchni. Projektowane otwory Boczne powierzchnie (ościeża) powiększonych otworów do połączenia z windą wykończone zostaną cegłą licową – w nawiązaniu do istniejących ościeży. Projektowane otwory drzwiowe w korytarzach wykonane i wykończone zostaną tak jak istniejące otwory drzwiowe – zamontowana zostanie oryginalna stolarka drzwiowa przeniesiona z drzwi przeznaczonych do likwidacji. Zlikwidowane drzwi zostaną zamurowane cegłą gr. 12 cm (z tynkiem) z pozostawieniem od strony korytarza wnęk z widocznymi ościeżami wykończonymi cegłą licową. Uwaga: Elementy z rozbiórki: cegła, parapety zewnętrzne zostaną oczyszczone z zaprawy, zinwentaryzowane i zmagazynowane z przeznaczeniem do późniejszego wykonania. Posadzki i podłogi W klatkach schodowych i korytarzach posadzka z lastryko zostanie naprawiona – poprzez wycięcie spękanych fragmentów i uzupełnienie ich nowym lastrykiem o kolorystyce i uziarnieniu zbliżonym do istniejącego. W pozostałych pomieszczeniach po demontażu istniejących podłóg (wykładzina+płyta wiórowa+podłoga z desek) wykonane zostaną z wykładziny PCV. Przejścia instalacyjne przez korytarze i klatki schodowe W klatkach schodowych znajduje się instalacja hydrantów z rur cynkowanych. Do projektowanych sanitariatów konieczne jest doprowadzenie instalacji kanalizacyjnej i wodociągowej. Wykonanie wentylacji pomieszczeń wymaga lokalnego przejścia przewodami wentylacyjnymi poprzez korytarz. Uwaga: Wszędzie tam gdzie technicznie jest to wykonalne instalacje prowadzone są poprzez pomieszczenia z ominięciem korytarzy i klatki schodowej. Przy wejściu z klatki schodowej do korytarza na poziomie I piętra nad drzwiami znajduje się instalacja zasilania hydrantów wykonana z rur ocynkowanych. Nad tą instalacją projektuje się wykonanie instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej obsługującej urządzenia znajdujące się w gabinecie chemii na 2 piętrze budynku. Przewody istniejące i projektowane obudowane zostaną płytą gipsowo-kartonową na stelażu zgodnie z załączonymi rysunkami. Zabezpieczenia pożarowe Pomieszczenia Lokalnego Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje” na 1 i 2 piętrze oddzielone zostaną ze względów funkcjonalnych od pozostałej części budynku drzwiami dzielącymi korytarz. Drzwi wykonane zostaną z drewna z podziałami i wykończeniem identycznym jak istniejące „oryginalne” drzwi z klatki schodowej. Ze względów pożarowych drzwi muszą spełniać parametr EI 60 i dymoszczelność. Drzwi w korytarzu na parterze wykonane współcześnie (po 2000 r.) wymienione zostaną na drzwi pożarowe (dymoszczelne, EI 60). Stalowe drzwi pożarowe zastosowane zostaną jako wydzielenie w piwnicy i w wejściu na strych (EI 60, dymoszczelne). Oddymianie klatki schodowej wymaga wymiany (lub przystosowania) istniejącej stolarki PCV na okna oddymiające (podest na strychu) i napowietrzające (podest pomiędzy parterem i piętrem). Zachowane zostaną historyczne podziały okien. Kominy wentylacyjne Planuje się odtworzenie dwóch kominów wentylacyjnych, które obecnie kończą się na poddaszu (nad 2 piętrem). Kominy nadmurowane zostaną cegłą ceramiczną pełną na zaprawie cementowo-wapiennej. Na poddaszu kominy zostaną otynkowane, ponad dachem planuje się wykonanie kominów z wykończeniem nawiązujących do kominów istniejących (w formie licówki). Spełnienie zapisów wydanej Decyzji nr 4P/2017 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego” z dnia 14 lutego 2017 roku Inwestor uzyskał „Decyzję nr 4P/2017 o ustaleniu inwestycji celu publicznego” z dnia 14 lutego 2017 r. Projektowana inwestycja spełnia wszystkie zapisy tych decyzji, a w szczególności: 1) Inwestycja może być realizowana w granicach terenu oznaczonego na mapie zasadniczej w skali 1:500, stanowiącej załącznik do decyzji – spełnione 2) zakres inwestycji dotyczy: - rozbudowy budynku o windę zewnętrzną – spełnione, - przebudowy wnętrza budynku w celu dostosowania do nowych potrzeb – spełnione, - przebudowy i budowy parkingów, ścieżek i dróg wokół budynków – spełnione, 3) inwestycję należy realizować: - rozbudowę i przebudowę budynku należy realizować w granicach nieprzekraczalnej linii zabudowy – spełnione, - o wysokości rozbudowy nie przekraczającej istniejącego budynku – spełnione, - o powierzchni zabudowy do 10m2 – spełnione: powierzchnia zabudowy 4,76m2, - bez zmiany elewacji frontowej budynku – spełnione, - z uwzględnieniem wytycznych Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie zawartych w piśmie znak ZN.5183.19.2016.GP z dnia 19 grudnia 2016 roku – spełnione, opisano w oddzielnym punkcie „Spełnienie wytycznych konserwatorskich” Obszar oddziaływania Obszar oddziaływania nie wykracza poza granice działki nr 3922/6. Istniejący budynek znajduje się w odległości min. 6,50m od granicy z działką sąsiednią. Projektowana rozbudowa jest niewielka. Na terenie działki nie planuje się budowy studni czy przydomowej oczyszczalni ścieków. Zakres obszaru oddziaływania wyznaczono na podstawie: Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dziennik Ustaw z 2016r. Poz. 290 tekst jednolity z późniejszymi zmianami). Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dziennik Ustaw z 2015r. Poz. 1422 tekst jednolity). Opis sposobu zabezpieczenia drzew i krzewów w bezpośrednim sąsiedztwie budynku Nie przewiduje się wycinki drzew i krzewów w obrębie planowanej zabudowy. W przypadku stwierdzenia w trakcie tyczenia budynku występowania drzew lub krzewów starszych niż dziesięcioletnie w obrębie planowanej zabudowy należy uzyskać zgodę na ich wycinkę w Gminie Miejskiej Wałcz. Dostępność budynku dla osób niepełnosprawnych Przy wybudowaniu windy cały budynek będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych. W budynku zaprojektowano WC dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Ochrona przeciwpożarowa Charakterystyka pożarowa Budynek obecnie stanowi jedna strefą pożarową, ale w wyniku przewidywanej wg niezależnego opracowania „Adaptacji pomieszczeń szkolnych na bibliotekę, czytelnię i sanitariaty” zostanie podzielony na 3 strefy pożarowe przy czym jedna z ścian spełnia kryteria parg. 210 WT i może być traktowana jako oddzielny budynek tzn. akademik i punkt przedszkolny są w innym budynku. Dodatkowo część budynku, w której planuje się adaptację pomieszczeń na „Lokalne Centrum Nauki Metalowe Inspiracje” zostanie wydzielona funkcjonalnie i pożarowo, co stworzy dodatkową strefę pożarową budynku. Charakterystyka istniejącego budynku Dane liczbowe: powierzchnia zabudowy 1.507m2 powierzchnia użytkowa 4.042m2 ilość kondygnacji nadziemnych 4 maksymalna ilość osób na kondygnacji 100 maksymalna ilość osób razem 290 Klasyfikacja i wymagania pożarowe Budynek średniowysoki (SW) Budynek użyteczności publicznej – zagrożenie ludzi kategoria ZL III W budynku nie występują pomieszczenia zagrożone wybuchem Wymagana klasa odporności pożarowej „B” Wymagane klasy odporności ogniowej elementów budynku: - główna konstrukcja nośna – R 120 - konstrukcja dachu – R 30 – Budynek nie spełnia wymagań - stropy – REI 60 - ściany zewnętrzne w pasie między kondygnacyjnym – EI 60 - przykrycie dachu RE 30 – Budynek nie spełnia wymagań - ściany wewnętrzne i stropy (odbudowa klatki schodowej) – REI 60 - biegi i spoczniki schodów – R 60 - stopień rozprzestrzeniania ognia - biegi i spoczniki – materiały niepalne - pozostałe elementy budynku – NRO Analiza ewakuacji budynku - dopuszczalna długość dojść ewakuacyjnych przy jednym dojściu: do 30m w tym nie więcej niż 20m po poziomej drodze ewakuacyjnej, - dopuszczalna długość dojść ewakuacyjnych przy więcej niż jednym dojściu: do 60m dla dojścia krótszego i do 120m dla drugiego dojścia. Klatka schodowa nie spełnia wymogów określonych w „Warunkach Technicznych” -parag. 68 ust.1: - szerokość biegu 1,17m – wymagane 1,20m, - szerokość spocznika 1,49m – wymagane 1,50m. - parag. 240 ust. 1: - szerokość skrzydeł w drzwiach symetrycznych 2-skrzydłowych wynosi 67,5 do 85,5cm – wymagane 90cm. Zabezpieczenia pożarowe w wydzielonej części budynku przeznaczonej na „Lokalne Centrum Nauki – Metalowe Inspiracje” Strefa pożarowa Pomieszczenia przeznaczone na „Lokalne Centrum Nauki Metalowe Inspiracje” oraz korytarze i klatki schodowe (znajdujące się na parterze, w piwnicy i na poddaszu w obszarze pomieszczeń przeznaczonych na „centrum”) wydzielono pożarowo ścianami, stropami i drzwiami o wymaganej odporności ogniowej tak, że stanowią one wydzieloną strefę pożarową: powierzchnia strefy 812,64m2, wysokość kondygnacji wewnątrz pomieszczeń: parter 4,30 i 3,50m, ściany oddzielenia pożarowego REI-60, stropów oddzielenia pożarowego REI-120, drzwi EI 60, okna sąsiadujące z ścianą oddzielenie pożarowego wymieniono na okna o odporności ogniowej EI 60, odległości od budynków sąsiednich ponad 10,50m. Zabezpieczenie pożarowe konstrukcji i przekrycia dachu Więźba dachowa i łacenie zostanie zaimpregnowane preparatami solnymi – do stanu NRO. Parametry pożarowe występujących substancji palnych W obiekcie nie przewiduje się magazynowania materiałów łatwopalnych. Przewidywana gęstość obciążenia ogniowego Obciążenie ogniowe we wszystkich strefach pożarowych nie przekroczy 500MJ/m2. Kategoria zagrożenia ludzi, przewidywana liczba osób w trefie pożarowej Na 1 piętrze do 50 osób, na 2 piętrze do 60 osób, na parterze do 20 osób, razem do 130 osób. Warunki ewakuacji, oświetlenie awaryjne Ewakuacja Ze wszystkich pomieszczeń „Centrum” możliwe są dwa kierunki ewakuacji (dojść ewakuacyjnych) o długości mniejszej niż 60m. Oświetlenie awaryjne W korytarzach i klatkach schodowych zaprojektowano oświetlenie ewakuacyjne zapewniającym oświetlenie przez 30 minut po zaniku napięcia. Sposób zabezpieczenia przeciwpożarowego instalacji użytkowych Brak wymagań. Dobór urządzeń przeciwpożarowych W strefie pożarowej „Centrum” znajdują się 3 hydranty wewnętrzne. Przy wejściu do strefy „Centrum” zaprojektowano główny wyłącznik pożarowy (dla strefy). Oddymianie klatki schodowej Obliczenia: Poniżej wydano niezbędne obliczenia dla doboru klap oddymiających Oznaczenia użyte we wzorach przy obliczaniu powierzchni czynnej oddymiania: AK – powierzchnia rzutu poziomego klatki schodowej A K5% - 5% powierzchni rzutu poziomego klatki schodowej A G – powierzchnia geometryczna klapy A CZW – wymagana powierzchnia czynna oddymiania A CZK – powierzchnia czynna oddymiania klapy Obliczenie powierzchni otworów oddymiających dla klatki schodowej Największa powierzchnia rzutu poziomego klatki schodowej (łącznie z wiatrołapem) zgodnie z rzutem wynosi: A K = 6,30 x 2,7 = 17,01m2 5% powierzchni rzutu poziomego klatki schodowej wynosi: A K5% = 17,01 x 5% = 0,85 m2 Minimalna powierzchnia czynna oddymiania A CZW = 0,85 m2 Przyjęto 2 skrzydła okienne górne jako oddymiające – okno oznaczonego Oodd zlokalizowanego pomiędzy II piętrem a poddaszem: Powierzchnia czynna oddymiania dla jednej klapy A CZK = 0,45 m2 A G = 0,55 m2 Suma w/w wielkości dla przyjętej liczby klap: 2 x A CZK = 2 x 0,45 = 0,90 m2 > A CZW = 0,85 m2 (warunek spełniony) 2 x A G = 2 x 0,55 = 1,10 m2 Zapewnienie dostatecznego dopływu powietrza klatki schodowej K1 Dopowietrzanie klatki schodowej przyjęto poprzez automatyczne uchylenie środkowej partii okna oznaczonego Onap zlokalizowanego pomiędzy parterem a I piętrem klatki schodowej. Wymagana wielkość otworu dopowietrzającego: A G + 30% A G = 1,10 m2 + 30% x 1,10 m2 = 1,10 m2 + 0,33 m2 = 1,43 m2 przyjęto dwa okna o powierzchni 1,50 m2 Pozostałe elementy systemu oddymiania Klatka schodowa zostanie wyposażona w następujące elementy: - 2 x skrzydła (klapa) oddymiające (wyposażona jest w siłowniki elektryczne o napięciu 24V), - centrala sterująca, - 2 x rezerwowe źródło zasilania – akumulator 12V, 12Ah np. Akku typ 4, - 3 x przycisk oddymiania RT-42 (lokalizacja na każdej kondygnacji przy biegu klatki schodowej), - 4 x czujka dymu DOR-40 (1 szt. na każdą kondygnację + wiatrołap), - 2 x skrzydła okienne napowietrzające (wyposażona jest w siłowniki elektryczne o napięciu 24V). Wyposażenie w gaśnice Budynek zostanie wyposażony w gaśnice zgodnie z przepisami. Zaopatrzenie w wodę do zewnętrznego gaszenia pożaru Na terenie miasta znajdują się hydranty ppoż. zasilane z sieci 100mm (odległość około 75 m). Dane techniczne obiektu budowlanego charakteryzujące wpływ obiektu budowlanego na środowisko i jego wykorzystanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie Projektowany budynek nie będzie oddziaływać szkodliwie na środowisko naturalne. Inwestycja nie będzie prowadzona w obszarze „Natura 2000”. Inwestycja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko naturalne wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów. Woda dostarczana jest z miejskiej sieci wodociągowej, ścieki bytowe odprowadzane są do miejskiej kanalizacji sanitarnej, ścieki deszczowe odprowadzone są do miejskiej kanalizacji deszczowej. Budynek podłączony jest do sieci energetycznej. Odpadki stałe gromadzone są w zamykanym pojemniku na odpady i odbierane przez wyspecjalizowaną firmę. Ilość wytwarzanych odpadów socjalno bytowych 1m3/ tydzień. Ilość wytwarzanych ścieków 5,0m3/dobę. Zapotrzebowanie na wodę 5,0m3/dobę. Zapotrzebowanie na energię elektryczną 30kW. Charakterystyka energetyczna z analizą W wyniku przebudowy budynku jego parametry energetyczne nie zmienią się. Zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków art. 3 pkt. 4.1. Obowiązek sporządzania charakterystyki energetycznej nie dotyczy budynku podlegającego ochronie na podstawie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Obciążenia i zastosowane schematy statyczne Schematy statyczne elementów konstrukcyjnych: - płyta fundamentowa – płyta obciążona parciem gruntu, Wyniki obliczeń: Fundamenty: jako bezpieczne do obliczeń przyjęto naprężenia ∂ dop = 120,00 kPA: - wyniki obliczeń dla płyty fundamentowej naprężenia: ∂/∂ dop = 0,80 Opinia geotechniczna Na podstawie wykopów przeprowadzonych w bezpośrednim sąsiedztwie budynku stwierdzono że pod warstwą płyty betonowej i nasypu o miąższości około 1,40m występują pisaki pylaste i piaski drobne. Woda gruntowa do głębokości posadowienia nie występuje. Ustala się geotechniczne warunki posadowienia projektowanego obiektu budowlanego jako proste. Planowaną rozbudowę zaliczono do II kategorii geotechnicznej. Uwaga: Dla obliczeń fundamentów przyjęto za bezpieczne naprężenia q = 120 kPa. W przypadku stwierdzenia stanu gruntów innego od przyjętych w dokumentacji należy wezwać projektanta w celu przeprojektowania fundamentów. W przypadku napotkania podczas prac ziemnych na obiekty archeologiczne należy je zachować i zgłosić do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie. Ze względu na możliwość wystąpienia na terenie planowanej inwestycji niezewidencjonowanej sieci drenarskiej podczas prac ziemnych należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość jej wystąpienia. W przypadku napotkania sieci drenarskiej należy ją zachować i zabezpieczyć przed ewentualnym uszkodzeniem. Opis prac budowlanych Rozbiórki Do rozbiórki przewidziano: - szyb windy kuchennej w poziomie I piętra, - ścianki działowe dzielące pomieszczenia, - ścianki podokienne w miejscach połączenia z windą, - podłogi z desek na legarach we wszystkich adaptowanych pomieszczeniach (poza korytarzami), - tynki na części ścian wewnętrznych. Wykucia otworów w ścianach nośnych na projektowane drzwi należy wykonać po zabezpieczeniu otworów nadprożami z pary ceowników C120 lub C160 połączonych śrubami. Uwaga: przed wykonaniem rozbiórek należy zdemontować oryginalną stolarkę drzwiową przeznaczoną do ponownego wbudowania. Zagospodarowanie materiałów rozbiórkowych – gruz, drewno należy wywieźć na wysypisko, okna PCV można przeznaczyć do wtórnego wykorzystania. Fundamenty windy Płyta żelbetowa gr. 25 cm z betonu C25/30 (B-30), wodoszczelnego zbrojona dołem i górą siatkami z prętów d= 12 mm) w rozstawie 15 x 15 cm. Ścianki fundamentowe gr. 25 cm żelbetowe z betonu C16/20 (B-20), wodoszczelnego zbrojone 2 siatkami z prętów d = 12 mm) w rozstawie 15 x 15 cm. Izolacja pozioma na płycie 2 x papa termozgrzewalna, izolacja pionowa (typu średniego) ścian 2 x lepik. Uwaga: 1) W przypadku stwierdzenia w poziomie posadowienia gruntów innych od przyjętych do obliczeń należy skontaktować się z projektantem. 2) Ostatnią warstwę gruntów wybrać ręcznie. 3) Fundamenty projektowane przy budynku sąsiednim na głębokości istniejących fundamentów. Prace murarskie Zamurowania otworów z cegły ceramicznej pełnej klasy 20MPa na zaprawie cementowo-wapiennej marki 5MPa. Kominy murowane z cegły ceramicznej pełnej klasy 20MPa powyżej dachu wykończenie licówka. Czapki ceglane w nawiązaniu do istniejących kominów. Nadproża i ościeża drzwiowe w projektowanych do wykucia otworach w ścianach istniejących nietynkowanych wyszpałdować cegłą ceramiczną w formie licówki. Uwaga: Zastosować cegłę rozbiórkową – uzyskaną podczas wykuwania otworów lub nową cegłę o wymiarach i kolorze zbliżonym do oryginalnych cegieł. Szyb windy Konstrukcja szybu samonośna stalowa malowana proszkowo (kolor grafitowy), obudowa szkło bezpieczne termoizolacyjne. Udźwig: 400 kg, maks 5 osób, wymiar platformy: 1400 x 1100 mm (gł. x szer.). Na połączeniu szybu z istniejącym budynkiem zastosowano stalową konstrukcję uzupełniającą z ceowników stalowych (malowana proszkowo na kolor grafitowy). Konstrukcja wypełnia szczelinę pomiędzy murem budynku i szybem. Mocowanie konstrukcji do muru kotwami wklejanymi. Izolacja z wełny mineralnej osłoniętej obróbką blacharską w kolorze grafitowym. Uzupełnienie posadzki z lastryko. Uwaga: Należy wykonać dylatację na styku szybu i ściany istniejącego budynku. Podłogi i posadzki W korytarzach wyremontować istniejące lastryko: - pęknięcia – należy wyciąć pasy szerokości do 60 cm prostopadle do ścian korytarza, oddylatować, następnie uzupełnić lastryko; - całość korytarza – wykonać szlifowanie całej powierzchni, następnie zaimpregnować. W pomieszczeniach suchych po rozebraniu podłóg drewnianych na stropie wykonać kolejno: - izolację z foli PCV, - izolację akustyczną z wełny mineralnej twardej gr. 2 cm, - jastrych cementowy zbrojony siatką gr. 4 cm, - wylewkę samopoziomującą, - podłogę z wykładziny PCV w płytkach dekoracyjnych. W sanitariatach po rozebraniu podłóg drewnianych na stropie wykonać kolejno: - izolację z foli PCV, - izolację akustyczną z wełny mineralnej twardej gr. 2 cm, - jastrych cementowy zbrojony siatką gr. 4 cm, - izolację p-w mineralna systemową, - posadzkę z gresu na zaprawie klejowej. Wentylacja grawitacyjna i mechaniczna (kominy) W istniejących murowanych kominach osadzone zostaną stalowe rury wentylacyjne z wentylatorami (przekroje i wentylatory wg projektu instalacji). Lekka zabudowa Ścianki działowe lekkie z konstrukcji z profili zimnogiętych C100 z obustronną okładziną z płyty gk gr. 1,25cm ( w łazienkach płyta wodoodporna) i izolacją akustyczną z wełny mineralnej gr. 10cm. Obudowa przewodów instalacyjnych w klatce schodowej z płyty gk na konstrukcji z profili zimno giętych. Tynki, okładziny, malowanie Naprawa tynków po pracach instalacyjnych poprzez gipsowanie. W korytarzach malowanie farbami emulsyjnymi na biało i uzupełnienie lamperii. W pomieszczeniach laboratoriów zastosować dekoracyjne wykończenie części ścian: a) ściany otynkowane i wykończone masami i farbami imitującymi surowy beton, b) ściana z cegłą spoinowaną – skuć tynk odsłaniając cegłę, uzupełnić zaprawę – wyspoinować ścianę, zaimpregnować preparatami zabezpieczającymi przed pyleniem. Glazura w sanitariatach na wysokość 2,50m, w pozostałych pomieszczeniach przy zlewozmywakach, umywalkach i dygestorium fartuchy 80 x 80cm. Malowanie ścian i sufitów – farby emulsyjne kolory: białe lub pastelowe. Stolarka i ślusarka Drzwi istniejące do renowacji. Uwaga: wykorzystane zostaną wszystkie oryginalne drzwi wewnętrzne. Drzwi zdemontowane osadzone zostaną w nowych otworach. Drzwi należy oczyścić ze starej farby, zabezpieczyć przed owadami, uzupełnić ubytki, przeszlifować i pomalować farbami ftalowymi. Drzwi dzielące korytarz wykonać drewniane przeszklone wzorując się na drzwiach istniejących (wejście z klatki schodowej). Parametry: drzwi dymoszczelne odporność ogniowa EI 60 Drzwi p-pożarowe pełne zastąpią na parterze istniejące drzwi z płyty okleinowanej wykonane po 2000 r. Drzwi należy wykonać wzorując się na oryginalnej dziewiętnastowiecznej stolarce. Parametry: drzwi dymoszczelne odporność ogniowa EI 60 Drzwi p-pożarowe technicznie stalowe wykonać jako zamknięcie pomieszczeń piwnicznych i strychu. Parametry: drzwi dymoszczelne odporność ogniowa EI 60 Okna p-pożarowe PCV wykonać przy granicy stref pożarowych. Parametry: kolor biały wsp U dla szyby 0,7 W/m2K wsp U dla całego okna 1,1 W/m2K odporność ogniowa EI 60 Okna PCV zastąpią istniejącą drewnianą stolarkę okienna. Zachowane zostaną wymiary i podziały okien. Parametry: kolor biały współczynnik U dla szyby 0,7 W/m2K współczynnik U dla całego okna 1,1 W/m2K Okna oddymiające i napowietrzające wykonane zostaną w klatce schodowej – zastąpią istniejącą stolarkę PCV. Parametry: kolor biały powierzchnia napowietrzania powierzchnia oddymiania szkło obustronnie bezpieczne współczynnik U dla szyby 0,7 W/m2K współczynnik U dla całego okna 1,1 W/m2K Nawiewniki okienne - w oknach istniejących i projektowanych osadzić nawiewniki. Elementy wystroju wnętrz W pomieszczeniach laboratoriów i w salach wykonane zostaną konstrukcje z przestrzennych kratownic z rur aluminiowych (konstrukcje estradowe). Na konstrukcjach zamontować oświetlenie. Uwagi: Obliczenia statyczne znajdują się w egzemplarzu archiwalnym projektu (u projektanta). Instalacje elektryczne Dane energetyczne Napięcie U = 400/230V Moc zapotrzebowana P = 30 kW Moc zainstalowana 90,4kW Moc zainstalowana dla oświetlenia P = 6,4 kW Moc zainstalowana dla gniazd wtyczkowych P = 50,6 kW Symulatory P = 5,6 kW Wentylacja P = 1 kW Ogrzewanie wody P = 20,8kW Zasilanie windy P = 6,0 kW Zasilanie i tablice rozdzielcze Istniejące zasilanie z rozdzielni RG pozostaje bez zmian za wyjątkiem w.l.z. do rozdzielni TR1.3, który należy przedłużyć. Rozdzielnie piętrowe do likwidacji. W miejscach pokazanych na rzutach zamontować nowe rozdzielnie p/t zamykane na klucz wg schematu. W rozdzielni głównej zainstalować przeciwpożarowy wyłącznik prądu, który będzie dodatkowo sterowany przyciskiem p.poż usytuowanym przy wejściu głównym jak na rzucie parteru. Istniejące zasilanie w całości pokrywa projektowane zapotrzebowanie. Instalacja oświetleniowa Z uwagi na zmianę funkcji pomieszczeń oraz wyposażenia istniejące oświetlenie w pomieszczeniach zdemontować. Wykonać nową instalację oświetleniową przewodami wielożyłowymi 1,5 mm2 p/t z osprzętem p/t. Wyłączniki instalować na wys. 1,3m. Ilość, rodzaj i rozmieszczenie opraw pokazano na rzucie instalacji. Zasilanie opraw wykonać z projektowanych rozdzielni. Zainstalować oprawy awaryjne LED, czas świecenia t ≥ 1h z optyką jak podano na rysunkach. Instalacja gniazd wtykowych i zasilania windy Istniejące gniazda wtyczkowe zdemontować. Wykonać nową instalację gniazd wtyczkowych przewodami YDY 3x2,5 p/t, z osprzętem p/t. Gniazda instalować wg aranżacji wnętrz. Instalacja komputerowa W pomieszczeniu informatyka zainstalować szafy dystrybucyjne „LPD”42U, z której wyprowadzić obwody przewodem UTP 4x2x0,5 kat. 5e. Przewody zakończyć gniazdem 2 x RJ45 oraz w gnieździe panelu krosowego szafy „LPD”. Gniazdo RJ45 montować na wysokości uzgodnionej na etapie realizacji z użytkownikiem. Istniejącą instalację komputerową zdemontować. W „LPD” zamontować panel urządzenia aktywne i rozdzielcze. Instalacja alarmowa antywłamaniowa Instalacja sygnalizacji i napadu SWiN Charakterystyka ogólna System obejmować będzie strefy komunikacji wewnętrznej obiektu narażone na włamanie przez drzwi wejściowe do tych stref. Główne zespoły urządzeń/elementów systemu Manipulator Czujki ruchu pasywnej podczerwieni Sygnalizatory Centralka alarmowa z układami zdalnego powiadomienia Czujki ruchu pasywnej podczerwieni Czujki szerokokątnych będą zabezpieczać pomieszczenia komunikacji. Sygnalizatory Sygnalizator zewnętrzny będzie umieszczony na elewacji budynku na wysokości ok. 4m. Centralka alarmowa Centralka umiejscowiona będzie przy szafie „LPD” w pomieszczeniu informatyka. Będzie wyposażona w zasilanie awaryjne na min. 48 godzin. Centrala będzie wyposażona w radiowy system powiadomienia do stacji monitorowania alarmów. Okablowanie Wewnętrzne trasy kablowe będą wykonane p/t przewodem UTP kat 5e. Ochrona przeciwnarażeniowa Jako ochronę przeciwnarażeniową zastosować samoczynne wyłączanie zasilania zrealizowane na wyłącznikach różnicowo – prądowych i wyłącznikach nadmiarowo – prądowych. Instalacja odgromowa i przeciwprzepięciowa Budynek wyposażony jest w instalację odgromową. Dla ochrony przeciwprzepięciowej zastosować ochronniki kl. B+C, które zainstalować w RG. W rozdzielniach piętrowych zainstalować ochronniki kl. C. Instalacje sanitarne Rozwiązanie techniczne Instalacja wody zimnej i ciepłej wody użytkowej Obiekt zasilany jest w wodę z sieci wodociągowej miejskiej. W pomieszczeniu technicznym w piwnicy zlokalizowano studnie wodomierzową. Za zestawem wodomierzowym wykonano rozdział na instalacje wody pitnej i instalacje wody p. poż. Z uwagi na stan istniejących przewodów wody pitnej (rury żeliwne łączone na ołów), projektuje się wykonanie nowej instalacji wody pitnej zasilającej przybory w przebudowywanej części obiektu. Istniejącą instalacje wody zimnej i ciepłej zdemontować, piony wody odciąć poniżej stropu parteru. Włączenie projektowanej instalacji do istniejącego przyłącza za zestawem wodomierzowym. Na projektowanej instalacji wody pitnej, w pomieszczeniu technicznym w piwnicy, zamontować wodomierz (podlicznik), filtr do wody oraz zawór zwrotny antyskażeniowy typu BA. Instalację prowadzić w piwnicy (równolegle do instalacji wody p. poż.), pion w klatce schodowej. Podejścia do przyborów w pomieszczeniu 3/06 chemia - w posadzce. Przewody wykonać z rur PE/AL przeznaczonych do instalacji wody zimnej o temperaturze do 20°C i ciśnieniu roboczym do 1,0 MPa. Wszystkie przewody izolować pianką PE o grubości 9,0 mm. W miejscu przejść przewodów przez ściany nośne i stropy stosować tuleje ochronne. Po zamontowaniu instalacje wodociągową zdezynfekować, przepłukać i poddać próbie szczelności. Uwaga: Zaleca się przebudowę studni wodomierzowej i montaż zaworu pierwszeństwa na wspólnym odcinku instalacji wody pitnej (istniejącej instalacji i obecnie projektowanej). Instalacja ciepłej wody użytkowej Ciepła woda użytkowa z elektrycznych pojemnościowych podgrzewaczy wody: - V=50dm3 w pomieszczeniu 3/06 chemia - V =10dm3 w pozostałych pomieszczeniach Instalacja ciepłej wody z rur PE-/AL. Instalacja ciepłej wody w pomieszczeniu 3/06 chemia prowadzona w posadzce. Przewody izolowane pianką PE o grubości 20,0 mm. Kanalizacja sanitarna Ścieki bytowo - gospodarcze z przebudowywanej części obiektu odprowadzane będą do istniejącej instalacji kanalizacji sanitarnej. Istniejące podejścia kanalizacji sanitarnej na II piętrze należy zdemontować. Projektowane przewody wykonać z rur PVC przeznaczonych dla kanalizacji wewnętrznej typu „N” (SDR41, SN4). Projektowany pion w pomieszczeniu 3/06 chemia wyprowadzić ponad dach i zakończyć wywiewką wentylacyjną. Istniejący pion (zakończony na poddaszu) należy przebudować – wywiewka wentylacyjna do wyprowadzenia ponad dach. Przewody prowadzić pod stropem I pietra (podejścia do przyborów w pomieszczeniu 3/06 chemia i 3/03 zaplecze) i pod stropem parteru (pomieszczeniu WC 2/10, 2/11, 2.12 i pomieszczeniu 2/04 fizyka). Podejścia do przyborów w pom. WC pomiędzy rusztami ścian gipsowo-kartonowych lub bezpośrednio z posadzki. Pion na wysokości I pietra obudowany płytami gipsowo-kartonowymi. Przejścia przewodów przez elementy konstrukcyjne w rurach ochronnych. Instalacja grzewcza Źródło ciepła dla istniejącego obiektu stanowi jednofunkcyjny węzeł cieplny zasilany z wodnej sieci cieplnej miejskiej ZEC Sp. z o.o. w Wałczu. Parametry sieci Tz/Tp , zima =120/75 °C, Parametry instalacji tz/tp = 70/50 °C. Rozliczenie kosztów zużycia energii cieplnej pomiędzy użytkownikami budynku, wg odczytów podzielników umieszczonych na grzejnikach. W przebudowywanej części obiektu zaprojektowano wymianę grzejników żeliwnych członowych i montaż grzejników w nowopowstających pomieszczeniach. Zasilanie grzejników z istniejących pionów wyprowadzonych na I i II piętro. Obliczeniowa temperatura powietrza w pomieszczeniach w okresie zimowym: Sale lekcyjne: ti= 20 °C, Komunikacja ti= 16 °C , WC ti= 20 °C, Przewody instalacji c.o. wykonać z rur stalowych ze szwem łączonych przez spawanie lub z rur PE-/AL/. Gałązki do grzejników z rur PE-/AL/. Jako elementy grzejne zaprojektowano grzejniki stalowe płytowe typu K – podejście boczne, wyposażone w grzejnikowe zawory termostatyczne głowicami z czujnikiem wbudowanym. Na gałązkach powrotnych grzejników należy zamontować zawory proste odcinające. Zawory termostatyczne zamontowane na podłączeniach istniejących grzejników płytowych na II piętrze należy doposażyć w głowice termostatyczne. Wszystkie grzejniki w przebudowywanych pomieszczeniach wyposażyć w podzielniki kosztów. Przewody izolować cieplnie gotowymi prefabrykatami termoizolacyjnymi w płaszczu z folii PVC. Po wykonaniu robót montażowych wykonać próbę szczelności i przepłukać instalacje. Próby hydrostatyczne przeprowadzić na ciśnienie równe 1,5 ciśnienia roboczego lecz nie mniej niż 4,0 bary. Następnie przewody zaizolować, uruchomić instalacje na gorąco. Wentylacja Dla pomieszczeń w przebudowywanej części obiektu zaprojektowano instalacje wentylacji wywiewnej z wykorzystaniem istniejących kanałów wentylacji grawitacyjnej. Nawiew poprzez nawiewniki okienne wg opracowania branży architektonicznej. Obliczenia ilości powietrza wentylacyjnego dokonano przy założeniu: -sale lekcyjne 20 m3/h osoba -zaplecza 1 w/h W każdym pomieszczeniu zaprojektowano niezależną instalacje wywiewną z wentylatorem kanałowym podłączoną do kanału wentylacji grawitacyjnej. W pomieszczeniu 2/05. dodatkowo podłączony będzie wyciąg z okapu nad laserem CO2. Urządzenie fabrycznie wyposażone w wentylator wyciągowy. Podłączenie wywiewu do istniejącego kanału wywiewnego z blach stalowej cynkowej DN 100 (nieczynny kanał spalinowy z pomieszczenia kuchni na parterze). W pomieszczeniu 3/06. chemia dodatkowo podłączony będzie wyciąg z dygestorium. Urządzenie fabrycznie wyposażone w wentylator wyciągowy. Podłączenie do kanału wentylacji grawitacyjnej. Wywiew z pomieszczeń WC zlokalizowanych na I piętrze - wspólna instalacja kanałowa podłączona do istniejącego kanału grawitacyjnego. Wywiew bezpośredni z poszczególnych pomieszczeń WC za pomost wentylatorów łazienkowych zblokowanych z oświetleniem, wyposażonych w klapy zwrotne. Nawiew - infiltracja z komunikacji. Obliczenia ilości powietrza wentylacyjnego wykonano w zależności od zamontowanych przyborów sanitarnych: - miska ustępowa 50 m3/h - pisuar 25 m3/h Projektowane instalacje kanałowe wykonać z blachy stalowej ocynkowanej i prowadzić pod stropami pomieszczeń. Wszystkie wykorzystywane kanały grawitacyjne należy wyprowadzić ponad dach (obecnie kanały przechodzące przez II piętro kończą sie na poddaszu). Istniejące kanały wentylacji grawitacyjnej, do których podłączono proj. wentylacje mechaniczną, należy zaślepić poniżej projektowanych podłączeń. Wykorzystanie istniejących kanałów grawitacyjnych w oparciu o opracowaną ekspertyzę kominiarską. Obiekt nie jest podłączony do sieci gazowej. Istniejącą instalację w przebudowywanej części obiektu należy zdemontować. 2. Zgodnie zapisami decyzji Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty budowlane w sposób nie naruszający istniejącej historycznej zieleni i nawierzchni placów (poza uzgodnionym przebiegiem nowych ścieżek i utwardzeń) oraz prowadzić dokumentację powykonawczą przebiegu wskazanych w pozwoleniu prac, w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów, i przekazania jej zamawiającemu 40 dni od dnia zakończenia tych prac. 3. Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, wykorzystania wykonawca przekaże zamawiającemu. W zależności od specyfikacji materiału, należy ułożyć go na paletach bądź zapakować oraz przewieźć i rozładować na wskazane przez zamawiającego miejsce w odległości do 15 km. 4. W trakcie wykonywania robót budowlanych wykonawca zapewni sobie dostawę wody, energii elektrycznej oraz odbiór odpadów i ścieków. 5. Wartość robót budowlanych, wykonanych i zafakturowanych w terminie do dnia 31 grudnia 2018 r., nie może przekroczyć łącznej wartości 500 000,00 zł brutto. 6. Wykonawca prowadził będzie dokumentację audiowizualną z wykonywania robót budowlanych w odstępach tygodniowych w formie zdjęć cyfrowych, z uwzględniłem zapisów zawartych w pkt przedmiotowego rozdziału. Zdjęcia powinny być szczegółowo opisane (z automatycznym datownikiem) i zarchiwizowane w formacie cyfrowym (nośnik DVD lub CD – w ilości 2 szt.). 7. Wykonawca, na żądanie zamawiającego i w terminie przez niego wskazanym, udostępni terenu budowy, w celu dostawy i montażu wyposażenia sal i laboratoriów przez osoby trzecie, z którymi wykonawca będzie w tym celu współpracował. 8. Przedmiot zamówienia objęty dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyłączeniem czynności kierownika budowy lub kierownika robót oraz geodety, będzie wykonywany wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w zdaniu pierwszym, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zamawiający określił we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został określony za pomocą dokumentacji projektowej, z wyłączeniem przedmiaru robót oraz za pomocą specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SIWZ (wzór umowy).

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-05-24

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający wymaga aby wykonawcy posiadali środki finansowe lub zdolność kredytową w łącznej kwocie, co najmniej 100.000,00 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: . Zamawiający wymaga aby wykonawcy nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali (zakończyli; rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), co najmniej dwie roboty budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane polegającą na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego obejmującej swoim zakresem roboty branży konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej oraz zagospodarowanie terenu, o wartości co najmniej 800.000,00 zł (brutto) każda robota budowlana. 2. Zamawiający wymaga aby wykonawcy dysponowali, co najmniej: - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczenie w kierowaniu, jako kierownik budowy, co najmniej jedną robotą budowlaną spełniającą warunek opisany w pkt 2 lit. b oraz spełniającą wymagania określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetyczny; lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający, na podstawie art. 23 ust. 5 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na podstawie art. 22a ust. 1 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, zamawiający określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdy z podmiotów, na których zdolnościach zawodowych polega wykonawca. 3. Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane w powyższych zakresach: - wydane obywatelowi państwa członkowskiego, posiadającego kwalifikacje zawodowe inżyniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim i ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu inżyniera budownictwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (świadczenia usług transgranicznych), bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych, lub uprawnienia uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. 2. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej zamawiający żąda informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 3.W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej zamawiający żąda wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wypełniony i podpisany formularz oferty (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SIWZ; oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy, tj. grupy kapitanowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 3 do SIWZ) - składane przez wykonawcę w termie 3 dni od dnia zamieszczania na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji dotyczącej kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 10.000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący numer rachunku bankowego zamawiającego: 81 1020 2847 0000 1102 0063 5847 z dopiskiem: „Wadium – zamówienie na roboty budowlane polegające na przebudowie części budynku zamawiającego w ramach projektu pn. „Lokalne Centrum Nauki „Metalowe Inspiracje””. 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone wraz z ofertą w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres rękojmi za wady 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje zmianę terminu wykonania przedmiotu Umowy, gdy wystąpi jedna z następujących okoliczności: 1) nieprzewidziane warunki wykonywania przedmiotu Umowy, tj. inne niż założono warunki geologiczne, archeologiczne, terenowe, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; 2) niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu Umowy, przy czym przez niekorzystne warunki atmosferyczne należy rozumieć w szczególności nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry, niskie temperatury poniżej -8 stopni Co trwające przez kolejne 3 dni – uniemożliwiające wykonanie przedmiotu Umowy ze względów technologicznych (np. prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów), co może mieć wpływ na jakość wykonania. Wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych Wykonawca winien zgłosić w dzienniku budowy oraz pisemnie inspektorowi nadzoru inwestorskiego i Zamawiającemu. Zgłoszenie powinno zostać potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego, a okoliczności będące przeszkodą w prawidłowym wykonaniu przedmiotu Umowy wykazane potwierdzeniem z najbliższej stacji meteorologicznej; 3) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót budowlanych przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy z przyczyn od Zamawiającego niezależnych; b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 4) konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu Umowy; 5) wystąpienie kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; 6) wystąpienie opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; 7) wystąpienie opóźnień lub sprzeciwów w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz sytuacje te nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność przy dołożeniu przez niego najwyższej staranności działania, właściwej dla profesjonalisty; 8) wystąpienie braku możliwości wykonania robót budowlanych z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; 9) wystąpienie działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z postanowieniami Umowy. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działanie przyrody, takie jak np.: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, oraz inne zdarzenia takie jak np.: wojna, zamieszki, strajk generalny (z wyjątkiem strajków Wykonawcy), działania legislacyjne władz powodujące niemożność wykonania umowy; 10) działanie osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działanie nie jest konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron; 11) niemożności wykonania robót budowlanych z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę; 12) wystąpienie innych opóźnień lub przestojów z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę. 2. Zamawiający przewiduje także inne, następujące zmiany Umowy: 1) zmiany technologii wykonywania robót budowlanych i/lub rodzaju materiałów, z których będą wykonane roboty budowlane, w przypadku w szczególności zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania i wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych albo właściwszych w zaistniałej sytuacji. Zmiana rodzaju materiałów, urządzenia wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę szczegółowego uzasadnienia zmiany wraz z pisemnym potwierdzeniem producenta parametrów nowych materiałów. Zmiana rodzaju materiałów i/lub technologii realizacji, jeśli nie powoduje zmiany wynagrodzenia nie wymaga zmiany Umowy; 2) zmiana sposobu zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy na skutek np. zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie przedmiotu Umowy. 3. Warunki wprowadzenia zmian w Umowie: 1) każdy wniosek o zmianę Umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę pisemnie wraz ze szczegółowym uzasadnieniem zmiany. Ciężar dowodu konieczności zmiany spoczywa na Wykonawcy; 2) Zamawiający może uwzględnić możliwość wprowadzenia zmiany terminu wykonania przedmiotu Umowy tylko w zakresie czasu niezbędnego na usunięcie przeszkód wraz z czasem niezbędnym na dostosowanie się do zaistniałych nowych okoliczności uzasadniających zmiany. Wniosek winien być złożony przed terminem zakończenia, w czasie umożliwiającym przeprowadzenie u Zamawiającego stosownego postępowania w tej sprawie, co najmniej 7 dni przed terminem wykonania przedmiotu Umowy; 3) Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zmianę Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-08-13, godzina: 13:15,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> w języku polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę położenie kostki brukowej - Krajnik Dolny
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę położenie kostki brukowej. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI