Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane pn.: Cześć 3. „Budowa ulicy Podleśnej w Czersku"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351274
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 27
1.5.2.) Miejscowość: Czersk
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: (52) 395-48-10.
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad_miejski@czersk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane pn.: Cześć 3. „Budowa ulicy Podleśnej w Czersku"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-32ad01db-b0da-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00050558
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001924/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa i przebudowa dróg w ramach Funduszu Dróg Samorządowych (m.in. Rytel, ul. Raciążska; Odry, ul. Długa; Czersk, ul. Podleśna; Czersk, ul. Kwiatowa; droga Złotowo - Będźmierowice - Klaskawa)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/czersk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawiePzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/czersk .Instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.plznajdują sięw zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zalecenia(rekomendacje) zamawiającego. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z załącznikiem nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych iwymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów:.pdf.doc.docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf W celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip lub 7Z Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif.bmp.numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nie skutecznie. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego: ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES. pliki w innych formatach niż pdf zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. Zamawiający rekomendujewykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacjiplików. Zamawiający zaleca, aby wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty. Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji. Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu.zip zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Możeto skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego:1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem:https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/viewZamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 .12.2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznychoraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa w pkt 7.9 SWZ niezbędne wymagania sprzętowo -aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1)Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Czersk, w imieniu której działa Burmistrz Czerska wykonujący prawem określone obowiązki z wykorzystaniem aparatu pomocniczego – Urzędu Miejskiego w Czersku. Kontakt: ul. Kościuszki 27,89-650 Czersk, e-mail: urząd_miejski@czersk.pl, tel. 52 395 48 60. 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn.: Cześć 3. „Budowa ulicy Podleśnej w Czersku" prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji w związku z Ustawą zdnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019.2020 ze zm.), dalej „Ustawą Pzp”oraz art. 5-6 Ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2020.164 ze zm.)3)Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych: a)będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18, art. 74, art.. 253 i art. 260 Ustawy Pzp -ograniczenie dostępu do Pani/Pana danych osobowych może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 18 ust. 5 Ustawy Pzp, b)będą upoważnieni pracownicy Administratora Danych Osobowych, c)mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podwykonawcy związani z Administratorem Danych umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych. 4)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 Ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a następnie według kategorii archiwalnej dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia. 5) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy Pzp. 6)W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. 7)W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państw poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w art. 18 ust. 5 Ustawy Pzp.8)Administrator danych osobowych będzie przetwarzał dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) Posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawodostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących *;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO *** - zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 10)Nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych, − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. 11)W sprawach z zakresu ochrony danychosobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, telefonicznie: 52 395 48 54 lub pod adresem e-mail: iod@czersk.pl .* Wyjaśnienie: w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3RODO, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianąwyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZ.271.26.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.:Część 3: „Budowa ulicy Podleśnej w Czersku”.1. Przedmiot zamówienia obejmuje:1.1. Budowa ulicy Podleśnej w Czersku.1.1.1. Budowa nawierzchni drogowych.1.1.1.1 Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe odcinek A-B.1.1.1.2 Roboty ziemne odcinek A-B.1.1.1.3 Jezdnia nawierzchnia bitumiczna odcinek A-B.1.1.1.4 Wyniesione skrzyżowanie odcinek A-B.1.1.1.5 Zjazdy indywidualne odcinek A-B.1.1.1.6 Chodniki odcinek A-B.1.1.1.7 Elementy ulic (m.in. krawężniki i obrzeża) odcinek A-B.1.1.1.8 Elementy BRD odcinek A-B.1.1.1.9 Zieleń odcinek A-B.1.1.1.10 Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe odcinek C-D.1.1.1.11 Roboty ziemne odcinek C-D.1.1.1.12 Jezdnia nawierzchnia bitumiczna odcinek C-D.1.1.1.13 Wyniesione skrzyżowanie odcinek C-D.1.1.1.14 Zjazdy publiczne odcinek C-D.1.1.1.15 Parkingi odcinek C-D.1.1.1.16 Chodniki odcinek C-D.1.1.1.17 Elementy ulic (m.in. krawężniki i obrzeża) odcinek C-D.1.1.1.18 Elementy BRD odcinek C-D.1.1.1.19 Zieleń odcinek C-D.1.1.2. Budowa instalacji sanitarnych.1.1.2.1. Budowa sieci wodociągowej.1.1.2.2. Budowa sieci kanalizacji deszczowej.1.1.2.3. Wpusty deszczowe i przykanaliki.1.1.3. Budowa linii kablowej oświetlenia ulicznego.1.1.4. Tablica informacyjna wraz ze stelażem - 2 szt.2. Wykonawca przed rozpoczęciem prac opracuje projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządców dróg.3. Wykonawca będzie prowadził w taki sposób roboty, aby umożliwić mieszkańcom dojazd do posesji lub w odpowiednim terminie poinformuje właściciela nieruchomości o możliwych utrudnieniach.4. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca uzgodni z ZUK Sp. z o.o. w Czersku lokalizację studni i zaworów sieci wod.- kan. w celu ich regulacji, a na dzień odbioru końcowego przedstawi protokół potwierdzający poprawność wykonania regulacji tych studni i zaworów wystawiony przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku.5. Wykonawca dokona rozbiórki istniejącej nawierzchni drogi z płyt YOMB (425 m2) i wywiezie je na dz. nr 247 obr. Złotowo (teren składowy Gminy Czersk) - odl. 3 km. 6. Wykonawca wykona rozbiórkę istniejącej nawierzchni chodnika z kostki brukowej betonowej i wywiezie ją ostreczowaną na paletach na dz. nr 247 obr. Złotowo (teren składowy Gminy Czersk) - odl. 3 km. Krawężniki, obrzeża, połamane kostki betonowe do utylizacji.7. Kruszywo łamane kamienne 0-31,5 mm z istniejącej nawierzchni drogi na odcinku C-D, hałdować w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odl. 200 m. 8. Wykonawca przed odbiorem końcowym inwestycji wykona oczyszczenie kanalizacji sanitarnej z pozostałości materiałów budowlanych, które mogły w wyniku prowadzonych prac budowlanych tam się dostać. Na dzień odbioru końcowego Wykonawca przedstawi protokół potwierdzający poprawność wykonania tych prac wystawiony przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku.9. Należy wykonać 1 szt. wyniesionego skrzyżowania (lokalizacja wg POR) z kostki brukowej betonowej czerwonej starobruk gr. 8 cm.10. Należy wykonać wyniesione przejścia dla pieszych (2 szt. lokalizacja wg POR) z kostki brukowej betonowej czerwonej starobruk gr. 8 cm (pasy przejść wykonać z kostki szarej starobruk gr. 8 cm) oraz wykonać doświetlenie jednego z tych przejść poprzez ustawienie lampy hybrydowej według parametrów określonych w załączniku nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia.11. Należy ustawić 4 kpl. znaku aktywnego D-6 zasilanego solarnie (lokalizacja wg POR), według parametrów określonych w załączniku nr 4 do opisu przedmiotu zamówienia.12. Zamawiający wymaga, aby ustawione zostały stylowe słupy oświetlenia ulicznego o wys. ok. 7,5-8 m, kolor RAL 7021, powłoka antykorozyjna. Przykładowy wzór słupa stanowi załącznik nr 6 do opisu przedmiotu zamówienia. Zastosować stylowe oprawy oświetleniowe min. 48 LED o mocy min. 75W, barwa 3900-4300 K, kolor klosza RAL 7021. Przykładowy wzór oprawy stanowi załącznik nr 7 do opisu przedmiotu zamówienia. 13. Przed przejściami dla pieszych należy wbudować rząd płytek chodnikowych ostrzegawczych (z wypustkami okrągłymi bąblowe) dla osób niewidomych i niedowidzących (kolor żółty). 14. Na dzień odbioru końcowego Wykonawca przedstawi dokument z przeprowadzonego badania nawierzchni bitumicznej jezdni poszczególnych warstw, w zakresie sprawdzenia grubości, wskaźnika zagęszczenia i wolnych przestrzeni, które będzie wykonane przez certyfikowane laboratorium drogowe. Pobór próbek zostanie wykonany w obecności przedstawiciela Zamawiającego i Inspektora nadzoru (wykonanie odwiertów zgodnie z załączonym SST). 15. Po zakończeniu prac związanych z budową sieci kanalizacji deszczowej należy wykonać hydrodynamiczne czyszczenie wykonanych odcinków kanalizacji deszczowej i inspekcję TV wykonanych odcinków kanalizacji deszczowej. Wyniki inspekcji TV będą stanowić załącznik do dokumentacji odbiorowej.16. Tablice informacyjne należy wykonać według wzoru i wytycznych określonych w załączniku nr 5 do opisu przedmiotu zamówienia.17. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w dokumentacji projektowej, szczegółowej specyfikacji technicznej oraz pomocniczo w przedmiarze robót stanowiących załączniki do SWZ.18. Uwaga! Załączona dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres inwestycji. Załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia obrazuje poglądowo lokalizację i zakres zadania.19. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:19.1. roboty rozbiórkowe,19.2. roboty ziemne,19.3. obsługa koparek oraz innych maszyn i pojazdów, 19.4. układanie sieci kanalizacji deszczowej wraz z infrastrukturą techniczną,19.5. układanie sieci wodociągowej, 19.6. układanie linii kablowej oświetlenia ulicznego,19.7. ustawianie punktów świetlnych wraz z montażem opraw LED,19.8. wykonanie podbudowy,19.9. ustawianie krawężników i obrzeży,19.10. układanie kostki brukowej betonowej,19.11. montaż znaków drogowych i innych elementów BRD,19.12. wykonanie nawierzchni bitumicznej.Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, szczegółowych specyfikacjach technicznych, oraz pomocniczo w przedmiarach robót, stanowiących załączniki do SWZ.O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, szczegółowych specyfikacjach technicznych, przedmiarach robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego