Roboty budowlane – Budowa nowego Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach, ul. W.Witosa...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Roboty budowlane – Budowa nowego Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach, ul. W.Witosa 35, 55-230 Jelcz-Laskowice
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWrocław
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja rządowa terenowa
  • Termin składania wniosków2020-10-27
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyKomenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu
  • Data publikacji ogłoszenia2020-10-12
  • Numer ogłoszenia596345-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 596345-N-2020 z dnia 2020-10-12 r.

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu: Roboty budowlane – Budowa nowego Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach, ul. W.Witosa 35, 55-230 Jelcz-Laskowice
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu, krajowy numer identyfikacyjny 93015621600000, ul. Podwale  31-33 , 50-040  Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. +48713403716, e-mail eliza.sciborska@wr.policja.gov.pl, faks +48717824171.
Adres strony internetowej (URL): www.dolnoslaska.policja.gov.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.dolnoslaska.policja.gov.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Forma oferty. Ofertę składa się w formie pisemnej (w oryginale), pod rygorem nieważności, sporządzoną w języku polskim w sposób zapewniający jej trwałość i pełną czytelność jej treści
Adres:
Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu, Wydział Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych, ul. Podwale 31-33, 50-040 Wrocław

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane – Budowa nowego Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach, ul. W.Witosa 35, 55-230 Jelcz-Laskowice
Numer referencyjny: Pu-2380-150-053-121/2020/AB
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia są Roboty budowlane – Budowa nowego Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowice, ul. W.Witosa 35, 55-230 Jelcz-Laskowice; sprawa numer Pu-2380-150-053-121/2020/AB.2. W zakres przedmiotu niniejszej zamówienia wchodzi:2.1. Wykonanie prac przygotowawczych, w tym ogrodzenie placu budowy i zaplecze socjalno – magazynowe.2.2. Wykonanie robót podstawowych objętych dokumentacją projektową w terminach określonych w harmonogramie rzeczowo- finansowym.2.3. Wykonanie prac porządkowych.2.4. Przygotowanie pełnej dokumentacji do odbioru określonej w pkt 20 niniejszej umowy.2.5. Przeprowadzenie odbioru końcowego, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i przekazanie przy udziale Zamawiającego w użytkowanie przedmiotu umowy Użytkownikowi.2.6. Przeprowadzenie nieodpłatnie w okresie udzielonej gwarancji i rękojmi przeglądów technicznych obiektu, serwisów oraz przeglądów technicznych instalacji, urządzeń i systemów zamontowanych podczas realizacji przedmiotu zamówienia w ramach przewidzianych przez producentów urządzeń, wraz z nieodpłatną wymianą niezbędnych materiałów eksploatacyjnych.2.7. Przeprowadzenie nieodpłatnie, przed upływem okresu gwarancji i rękojmi (w zakresie określonym w niniejszym punkcie) szkoleń dla pracowników KWP we Wrocław oraz Użytkownika z istniejących instalacji w budynku.3. Opis przedmiotu zamówienia – zbiór dokumentów służących do opisu i realizacji przedmiotu zamówienia, obejmujący w szczególności:3.1. Projek budowlany i wykonawczy – załącznik nr 3 do SIWZ.3.2. Tabelę elementów scalonych – tabelę kosztów sporządzoną przez Wykonawcę, w szczególności na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, wycenioną przez Wykonawcę, stanowiącą integralny element oferty Wykonawcy oraz harmonogramu rzeczowo - finansowego – załącznik nr 4 do SIWZ.3.3. Specyfikację Technicznę Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) – załącznik nr 5 do SIWZ.3.4. Przedmiar robót, który stanowi materiał pomocniczy – załącznik nr 6 do SIWZ.4. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia, w tym terminy, umowy i rozliczenia z podwykonawcami, wynagrodzenie i warunki płatności oraz rozliczenia z podwykonawcami, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, prawa i obowiązki stron, zatrudnianie pracowników, odbiory robót, gwarancję i rękojmię, kary umowne i inne istotne warunki realizacji zamówienia – zostały określone przez Zamawiającego w Istotnych Postanowieniach Umowy (dalej: IPU), stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ.5. Przed podpisaniem umowy należy wykonać zestawienie wartości rzeczowych będących podstawą harmonogramu rzeczowo- finansowego, o którym mowa w pkt 4 w IPU (załącznik nr 2 do SIWZ). Zestawienie wartości rzeczowej robót (wycena) powinno być wykonane z zachowaniem właściwych proporcji między poszczególnymi elementami scalonymi. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego rażących rozbieżności w proporcjach między cenami elementów lub działów w stosunku do takich samych elementów lub działów w kosztorysie inwestorskim, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania naniesienia przez Wykonawcę stosownych poprawek z zachowaniem ogólnej wartości robót na etapie realizacji.6. Zatrudnienie pracowników wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy szczegółowo reguluje punkt 11 w IPU (załącznik nr 2 do SIWZ):6.1. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974R. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. 2020 r. poz. 11300 z późn. zm.) lub analogicznych przepisów państw członkowskich UE, EOG, przy realizacji zamówienia osób wykonujących czynności fizyczne bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych na cały okres realizacji zamówienia. Wyłączeniu podlegają osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dn. 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) oraz osoby wykonujące czynności pomiarów i uruchomienia urządzeń i instalacji, dostaw towarów, usług transportu załadunku i rozładunku.6.2. Zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 5.1 (pkt 11.1 IPU) nastąpi przed dniem rozpoczęcia wykonywania przez te osoby czynności w ramach realizacji niniejszej umowy i najpóźniej w dniu rozpoczęcia wykonywania czynności przez daną osobę. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu poszczególnych osób na podstawie umowy o pracę przy realizacji zadania z podaniem terminów ważności umów oraz stanowisk pracy zatrudnionych osób, nie później niż trzy dni robocze przed zamiarem wprowadzenia ich na teren budowy i wystawienia przepustek. 6.3. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę również operatorów sprzętu Wykonawcy. 6.4. Pozostałe szczegółowe uregulowania Zamawiający zawarł w punktach 11.4 – 11.12 w IPU (załącznik nr 2 do SIWZ).7. W odniesieniu do warunku określonego w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp dotyczącego dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych (Dz.U.UE.L Nr 94, s. 65), Zamawiający informuje, że opis przedmiotu zamówienia uwzględnia potrzeby osób niepełnosprawnych. W projekcie uwzględniono wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.8. Oferty częściowe. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ze względu na proces technologiczny i koordynację prac – przedmiot zamówienia nie może być dzielony. Niniejsze zamówienie publiczne, ze względu na zakres robot budowlanych i wartość, skierowane jest do małych i średnich przedsiębiorstw. Brak podziału na części nie zakłóca zasady konkurencyjności.10. W odniesieniu do warunku określonego w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp dotyczącego dostępności dla osób niepełnosprawnych, Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia, polegający na remoncie dachu budynku biurowego Komendy Wojewódzkiej Policji Śnieżka – nie ma wpływu na dostępność dla osób niepełnosprawnych.11. Ilekroć w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w załącznikach, przedmiot zamówienia został określony poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, intencją zamawiającego było przedstawienie przykładu „typu”, tj. określenie minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych produktu, materiału bądź technologii; w takim przypadku zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych i należy przyjąć, iż wskazaniu takiemu towarzyszy wyrażenie lub równoważne. Zawarte w niniejszej SIWZ i w załącznikach nazwy i producenci materiałów, urządzeń – podano jako przykładowe, będące podstawą do wykonania obliczeń technicznych oraz określające ich standard techniczny i estetyczny. W realizacji można stosować materiały i urządzenia innych producentów, które odpowiadają standardowi określonemu w projekcie lub też standard ten podwyższają. Wszystkie materiały użyte do realizacji obiektu muszą posiadać atesty i certyfikaty zgodnie z obowiązującymi normami i prawem budowlanym. Zaoferowane rozwiązania równoważne (urządzenia, sprzęt lub materiały) będą posiadały parametry nie gorsze niż te, określone przez Zamawiającego. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych różnych producentów. Ewentualne operowanie przykładowymi nazwami, znakami itp. ma jedynie charakter przykładowy mający na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego, z zachowaniem zasady neutralności opisu przedmiotu zamówienia. W przypadku powoływania się przez Zamawiającego na normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych (certyfikaty) odnoszące się do przedmiotu zamówienia, dopuszcza się rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego. Zamawiający w zakresie przywołanych w dokumentacji norm wskazuje, iż wymagana norma stanowi wymóg „co najmniej” i dopuszcza przedmiot zamówienia posiadający normy wyższe, równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.12. Dopuszczalność udziału podwykonawców: Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę tych części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców (załącznik nr 9 do SIWZ). W przypadku braku takiej informacji w ofercie, Zamawiający przyjmie, że wykonawca zamierza wykonać zamówienie bez udziału podwykonawców.12.1. Szczegółowe regulacje dotyczące podwykonawców zawarte są w pkt 9 w IPU (załącznik nr 2 do SIWZ).

II.5) Główny kod CPV: 45216110-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45210000-2
45200000-9
45100000-8
45400000-1
45300000-0
45331000-6
45333000-0
45330000-9
45351000-2
45440000-3
45310000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Uwaga! Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamawiający może udzielić w trybie zamówienia z wolnej ręki, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Wysokość tego zamówienia nie będzie przekraczać 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  11   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
11

II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania przedmiotu umowy ustala się na okres do 11 miesięcy od dnia protokolarnego przejęcia przez Wykonawcę Terenu budowy, z zastrzeżeniem pkt. 5 IPU (ZAŁ.2 DO SIWZ)Wykonawca zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy Pzp zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 75000,00 zł przed upływem terminu składania ofert. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona (patrz - pkt 1 w rozdziale IV SIWZ)
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający określa warunków udziału dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 5.2. Zamawiający określa warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej i zdolności zawodowej Wykonawcy: 5.2.1. Warunek udziału dotyczący zdolności technicznej (minimalny poziom zdolności) zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie obiektów. Każda ze wskazanych przez Wykonawcę robót budowlanych powinna obejmować swoim zakresem roboty ogólnobudowlane oraz instalacyjne w zakresie instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych i niskoprądowych o charakterze i złożoności porównywalnych z niniejszym przedmiotem zamówienia. Zamawiający wymaga także, aby każda ze wykazanych przez Wykonawcę robót posiadała wartość minimum 2 500 000,00 zł brutto (wartość ogólna każdej z dwóch wykonanych robót). Każda z robót powinna być realizowana w ramach oddzielnego zadania i obejmować cały zakres robót wskazanych przez Zamawiającego.5.2.1.1. W przypadku składania oferty przez konsorcjum powyższy warunek zostanie spełniony, jeżeli jeden z członków konsorcjum posiada w całości doświadczenie w ww. zakresie.5.2.2. Warunek udziału dotyczący zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, skierowanymi przez niego do realizacji zamówienia publicznego i odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi niezbędne do wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe, tj.:5.2.2.1. Kierownikiem budowy posiadającym kwalifikacje zawodowe – uprawnienia konstrukcyjno-budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. 2019 r. poz. 1186 ze zm.), uprawniające do kierowania i nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń.5.2.2.1.1. Udokumentowane co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy branży konstrukcyjno-budowlanej (Zamawiający uznaje, iż doświadczenie liczone jest od dnia uzyskania uprawnień);5.2.2.1.2. Wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wraz z aktualnym zaświadczeniem o obowiązkowym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanego zawodu.5.2.2.2. Kierownikiem robót posiadającym kwalifikacje zawodowe – uprawnienia konstrukcyjno-budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. 2019 r. poz. 1186 ze zm.), uprawniające do kierowania i nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń.5.2.2.2.1. Udokumentowane co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy branży konstrukcyjno-budowlanej (Zamawiający uznaje, iż doświadczenie liczone jest od dnia uzyskania uprawnień);5.2.2.2.2. Wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wraz z aktualnym zaświadczeniem o obowiązkowym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanego zawodu.5.2.2.3. Kierownikiem robót posiadającym kwalifikacje zawodowe – uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. 2016 r. poz. 290 ze zm.), uprawniające do kierowania i nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń.5.2.2.3.1. Udokumentowane co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych (Zamawiający uznaje, iż doświadczenie liczone jest od dnia uzyskania uprawnień);5.2.2.3.2. Wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wraz z aktualnym zaświadczeniem o obowiązkowym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanego zawodu. 5.2.2.4. Kierownikiem robót posiadającym kwalifikacje zawodowe – uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. 2016 r. poz. 290 ze zm.), uprawniające do kierowania i nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń.5.2.2.4.1. Udokumentowane co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych (Zamawiający uznaje, iż doświadczenie liczone jest od dnia uzyskania uprawnień);5.2.2.4.2. Wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wraz z aktualnym zaświadczeniem o obowiązkowym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanego zawodu.5.2.3. Zamawiający dopuszcza pełnienie funkcji kierownika budowy i kierownika robót przez jedną osobę. Ponadto Zamawiający dopuszcza pełnienie funkcji kierownika budowy, kierownika robót sanitarnych i/lub elektrycznych przez jedną osobę, o ile jej uprawnienia będą obejmowały ww. specjalności.5.2.4. Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie przez to uprawnienia budowlane zapewniające prawo do wykonywania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zawodu inżyniera budownictwa, wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia nabyte w innych niż Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, które zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 r. poz. 65). 5.2.5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: 6. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom:6.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.6.2. Zobowiązanie innych podmiotów. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – propozycję zobowiązania stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. Zobowiązane złożone wraz z ofertą w innej formie niż proponowana w załącznik numer 10 do SIWZ musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje.6.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp.6.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.6.5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.6.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa wyżej w punkcie 6.1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:6.6.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub6.6.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, lub sytuację finansową, lub ekonomiczną, o którym mowa wyżej w punkcie 6.1.6.7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, które stanowią załącznik nr 7 i załącznik nr 8 do SIWZ.6.8. Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów odpowiednio dokumenty i oświadczenia wskazane w Rozdziale X SIWZ (składane na wezwanie Zamawiającego).7. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.7.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.7.2. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.7.3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu. 7.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu (zdolność techniczna i zawodowa) zostaną spełnione, jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że łącznie spełniają warunki, o których mowa w Rozdziale VII pkt 5.2 SIWZ, lub samodzielnie spełnia je jeden z nich (Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia/sumowania doświadczenia; również w przypadku korzystania z zasobów podmiotu trzeciego). 7.5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 7 do SIWZ) składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.7.6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 11 do SIWZ) składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.7.7. Oświadczenia te, a także dokumenty lub oświadczenia składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie na wezwanie w trybie art. 26 ustawy Pzp, potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.8. Ocena spełnienia warunków udziału i braku podstaw wykluczenia odbywać się będzie dwuetapowo. 8.1. Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu będzie stosował tzw. procedurę odwróconą, uregulowaną w art. 24aa ustawy Pzp, tzn. najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.8.2. Etap I. Wszyscy wykonawcy ubiegający się o niniejsze zamówienie dołączają do oferty oświadczenie potwierdzające braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 7 do SIWZ) i oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 8 do SIWZ), jednakże ocena wstępna braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, na podstawie ww. oświadczeń oraz oświadczenia dot. przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 11 do SIWZ). Ocena ta będzie stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu.8.3. Etap II. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia, w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających: 8.3.1. spełnianie warunków udziału w postępowaniu,8.3.2. brak podstaw wykluczenia.8.4. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy Pzp może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
4. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, o których mowa w punkcie 2 w Rozdziale VII SIWZ, w odpowiedzi na wezwanie Zmawiającego z art. 26 ustawy Pzp – Wykonawca składa:4.1. Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.4.2. Oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności – załącznik nr 14 do SIWZ.4.3. Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne – załącznik nr 14 do SIWZ.4.4. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). Zgodnie z treścią art. 26 ust. 7 ustawy Pzp Zamawiający korzysta z internetowego repozytorium zaświadczeń e–Certis oraz wymaga przede wszystkim takich rodzajów zaświadczeń lub dowodów w formie dokumentów, które są objęte tym repozytorium tj.:4.4.1. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń i dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami elektronicznymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. W przypadku wskazania dostępności dokumentów wykonawca przekaże zamawiającemu informacje potrzebne do uzyskania danych dokumentów, przy czym podając te dane wykonawca jednocześnie wyraża zgodę na uzyskanie wskazanych dokumentów z elektronicznych baz danych. 4.4.2. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego (w szczególności oświadczeń i dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp) zamawiający korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 4.5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa:4.5.1. W przypadku dokumentu (KRK), o którym mowa wyżej w punkcie 4.1. – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp. Dokument ten, o którym mowa wyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.4.5.2. Dokument, o których mowa wyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w punkcie 4.5.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.4.7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.4.8. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany wyżej w punkcie 4.1., składa dokument, o którym mowa wyżej w punkcie 4.5.1., w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.4.8.1.1. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.4.9. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów i oświadczeń wymienionych wyżej w punktach od 4.1. – 4.3. Zamawiający nie żąda przedstawienia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia od podwykonawców, jeżeli nie są oni podmiotami, na zdolnościach których polega Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.4.10. Zamawiający żąda od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przedstawienia dla każdego wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dokumentów i oświadczeń wymienionych wyżej w punktach od 4.1. – 4.3.4.11. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawcę do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.4.12. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Zgodnie z art. 26 ust. 2 i 24aa ustawy Pzp Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających:1.1. spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji,1.2. brak podstaw wykluczenia.2. Oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w art. 25 ustawy Pzp, wykonawca składa: 2.1. W oryginale: w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (forma elektroniczna) albo w postaci dokumentu opatrzonego własnoręcznym podpisem (forma pisemna), lub2.2. W kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: w elektronicznej kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, poświadczonych za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, albo w kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, poświadczonych za zgodność z oryginałem przez opatrzenie kopii dokumentu lub oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.2.2.1. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.3. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:3.1. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie 5.2. w Rozdziale VII SIWZ, w odpowiedzi na wezwanie Zmawiającego z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp – Wykonawca składa:3.1.1. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – oświadczenie wykonawcy – załącznik nr 13 do SIWZ.3.1.2. Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – oświadczenie wykonawcy – załącznik nr 12 do SIWZ.3.1.3. Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, są nadal wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
ROZDZIAŁ IX: WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA WRAZ Z OFERTĄ:1. Formularz ofertowy (ofertę) w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ oraz1.1. Tabela elementów scalonych (oferta) w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ.2. Oświadczenia z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp do oferty Wykonawca dołącza w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu (wg wzoru określonego w załączniku nr 7 do SIWZ) oraz oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie określonym w tym oświadczeniu (wg wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ). 3. Zobowiązanie innych podmiotów. W przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp – składa wraz z ofertą oświadczenie (zobowiązanie), którego treść została określona w załączniku nr 10 do SIWZ, w formie pisemnej (w oryginale) podpisane odpowiednio przez osobę uprawnioną do reprezentacji innego podmiotu. 3.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach (załącznik nr 7 do SIWZ i załącznik nr 8 do SIWZ), o których mowa w wyżej w punkcie 2.4. Podwykonawcy. Jeżeli Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z pomocą podwykonawców – oświadczenie o udziale podwykonawców, wg wzoru określonego w załączniku nr 9 do SIWZ, składa wraz z ofertą w formie pisemnej (w oryginale).4.1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa wyżej w punkcie 2, tzn. w oświadczeniu, że nie podlega wykluczeniu (wg wzoru określonego w załączniku nr 7 do SIWZ).5. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp: 5.1. są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. 5.2. są zobowiązani do złożenia wraz z ofertą w formie pisemnej (w oryginale) pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 5.1. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone w formie pisemnej lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5.3. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności:5.3.1. łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),5.3.2. oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców).5.4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem Konsorcjum, jeżeli załączone pełnomocnictwo nie będzie wskazywało inaczej. 6. W przypadku wnoszenia oferty przez wspólników spółki cywilnej należy dołączyć do oferty dodatkowo, gdy oferta nie jest podpisana przez wszystkich wspólników – pełnomocnictwo wspólników do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, podpisane przez wszystkich wspólników lub ich prawnie upoważnionych przedstawicieli. Pełnomocnictwo winno być przedstawione w formie pisemnej (w oryginale) bądź kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 7. Uwaga! Oświadczenia (dokumenty), o których mowa wyżej w punktach 3-6, wg wyboru Wykonawcy, mogą zostać złożone w formie elektronicznej, tzn. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W takim przypadku Wykonawca, przed upływem terminu składania ofert, przesyła Zamawiającemu te oświadczenia zaszyfrowane (patrz odpowiednie postanowienia punkt 4 w Rozdział I SIWZ) na adres e-mail: adam.balicki@wr.policja.gov.pl7.1. W takim przypadku środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oświadczeń lub dokumentów przez wykonawcę, jest poczta elektroniczna adres e-mail: adam.balicki@wr.policja.gov.pl 7.2. UWAGA! Złożenie oświadczeń wraz z ofertą na nośniku danych (np. CD, pendrive) jest niedopuszczalne, nie stanowi bowiem jego złożenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
ROZDZIAŁ IV: WADIUM I ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.WADIUM.1. Wymagania dotyczące wadium.1.1. Wykonawca zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy Pzp zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 75000,00 zł przed upływem terminu składania ofert. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 1.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1.2.1. pieniądzu; 1.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 1.2.3. gwarancjach bankowych; 1.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 1.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: NBP Oddział Okręgowy Wrocław, numer konta: 34 1010 1674 0000 9713 9120 1000 z adnotacją: „Wadium – Roboty budowlane – Budowa nowego Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach, ul. W.Witosa 35, 55-230 Jelcz-Laskowice; nr sprawy Pu-2380-150-053-121/2020/AB”. 1.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert, tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 1.5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu został dołączony do oferty, składanej w formie pisemnej.1.6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 1.7. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż w pieniądzu wykonawca winien złożyć wraz z ofertą oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) w formie pisemnej lub w formie elektronicznej – podpisany przez osobę uprawnioną do jego wystawienia ze strony gwaranta lub poręczyciela. Odpowiedzialność za skuteczne wniesienie wadium ponosi wyłącznie wykonawca. 1.7.1. Uwaga! Wadium w formie elektronicznej należy złożyć przed upływem terminu składania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (poczty elektronicznej) na adres: adam.balicki@wr.policja.gov.pl1.8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bądź poręczenia, dokument (oryginał) taki musi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze żądanie zapłaty wadium Zamawiającego, skierowane do gwaranta lub poręczyciela w terminie związania ofertą, oraz sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien m.in. zawierać następujące elementy: 1.8.1. Nazwę dającego zlecenie (Wykonawca), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiający), nazwę gwaranta/poręczyciela (bank lub instytucja ubezpieczeniowa udzielający gwarancji/poręczenia) wraz ze wskazaniem ich siedzib;1.8.2. Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem;1.8.3. Kwotę gwarancji lub poręczenia;1.8.4. Termin ważności gwarancji lub poręczenia;1.9. Zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do: bezwarunkowego, na pierwsze żądanie zapłaty wadium Zamawiającego, skierowane do gwaranta lub poręczyciela w terminie związania ofertą, zapłacenia Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zmianami).1.10. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy –zostanie odrzucona. 1.11. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, zatrzymania wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zmianami)ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie (pkt 22 w IPU – załącznik nr 2 do SIWZ). Zabezpieczenie będzie służyło pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 2. Zabezpieczenie powinno być wniesione, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu,2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zabezpieczeniem pieniężnym,2.3. gwarancjach bankowych,2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych,2.5. poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zmianami).3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy lub w dniu jej podpisania.4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.5. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka ww. form. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia bez zmniejszenia jego wysokości.6. Zasady zwrotu zabezpieczenia:6.1. Zamawiający dokona zwrotu wniesionego przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. 6.2. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wynosić będzie 30% wysokości zabezpieczenia. Kwota ta zostanie zwrócona Wykonawcy nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.7. Szczegółowe uregulowania odnoszące się do zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający określił w punkcie 22 IPU (załącznik nr 2 do SIWZ).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Tak
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
Pkt 6.4. w IPU pt. Zaliczki 6.4.1. Zamawiający może udzielić zaliczki wyłącznie na pisemny wniosek Wykonawcy na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.6.4.2. Zamawiający może udzielać Wykonawcy zaliczki jednorazowo lub w transzach, do wysokości 80% wartości brutto niniejszej umowy, na poczet wykonania robót budowlanych lub zakup materiałów budowlanych, niezbędnych do realizacji zamówienia dopiero po wykonaniu robót o wartości min. 5 % wartości całego zamówienia.6.4.3. Wykonawca we wniosku o udzielenie zaliczki wskaże zakres prac w oparciu o harmonogram rzeczowo finansowy lub wykaz materiałów, który pokryje z udzielonej zaliczki oraz termin ich wykonania, a także formę zabezpieczenia ich wykonania.6.4.4. Warunkiem przyznania zaliczki jest wniesienie 100 % zabezpieczenia jej wartości.6.4.5. Zabezpieczenie zaliczki może być wniesione w formie:a) Pieniądzub) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,c) Gwarancjach bankowychd) Gwarancjach ubezpieczeniowyche) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. Z 2020 r. poz. 299+). 6.4.6. Zamawiający zwróci lub zwolni zabezpieczenie należytego wykonania zaliczki w terminie do 30 dni licząc od dnia jej rozliczenia.6.4.7. W przypadku zlecenia części robót, na podstawie zaliczki, do wykonania przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest wskazać we wniosku, jaka część robót (rzeczowo – finansowa) będzie realizowana przez podwykonawcę (dalszego podwykonawcę).6.4.8. Zamawiający może udzielić kolejnych zaliczek, pod warunkiem, że Wykonawca wykona zamówienie w zakresie poprzednio udzielonych zaliczek6.4.9. Zamawiający przyznaje lub odmawia przyznania zaliczki w formie pisemnej, w terminie 7 dni od daty wpłynięcia wniosku o jej przyznanie.6.4.10. Zamawiającemu w każdym czasie realizacji robót z zaliczki przysługuje prawo do żądania rozliczenia zaliczki w terminie nie dłuższym niż 14 dni. 6.4.11. W przypadku braku rozliczenia zaliczki w terminie wskazanym w pkt. 6.4.10 powyżej, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz do zrealizowania zabezpieczenia zaliczki. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić, aby zabezpieczenie zaliczki było ważne i wykonalne, aż do pełnego zwrotu zaliczki.6.4.12. Jeśli w warunkach przedłożonego przez Wykonawcę zabezpieczenia zaliczki podana jest data jego wygaśnięcia, a Wykonawca na 7 dni roboczych przed tą datą nie wniesie przedłużenia zabezpieczenia zaliczki, Zamawiający jest uprawniony do zrealizowania zabezpieczenia, a z uzyskanych z tego tytułu środków do ustanowienia zabezpieczenia zaliczki. Tego rodzaju zabezpieczenie Zamawiający przechowuje na oprocentowanym rachunku bankowym i zwraca w terminie 14 dni roboczych po ostatecznym rozliczeniu zaliczki wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. 6.4.13. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia kwoty nierozliczonej zaliczki z należności Wykonawcy, przy opłacaniu faktury wystawionej przez Wykonawcę.6.4.14. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy odbioru końcowego do chwili całkowitego rozliczenia się Wykonawcy z otrzymanych zaliczek.

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Długość okresu udzielonej gwarancji (w miesiącach) 25,00
Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej (klauzula społeczna) 15,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
4. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia (pkt 23.1 w IPU):4.1. Zmiany wynagrodzenia w przypadku konieczności wykonania dodatkowych robót budowlanych, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, jeżeli ich wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia zamawiającemu kosztorysu ofertowego, dotyczącego wykonania robót dodatkowych. Zamawiający zastrzega możliwość negocjowania wysokości zaproponowanego wynagrodzenia za wykonane roboty dodatkowe”4.2. Zamawiający ma prawo przesunięcia terminów ustalonych w pkt 3 w przypadku opóźnień wynikających z:4.2.1. Wystąpienia przyczyny lub działania siły wyższej, na którą Wykonawca ani Zamawiający nie mają wpływu; wystąpienia, której Wykonawca ani Zamawiający, działając racjonalnie, nie mogli przewidzieć przed zawarciem umowy; której, w przypadku jej wystąpienia, Wykonawca ani Zamawiający, działając racjonalnie, nie mogli uniknąć lub jej przezwyciężyć; lub która nie może być zasadniczo przypisana Wykonawcy ani Zamawiającemu.4.2.2. Wystąpienia warunków, na które Wykonawca jak i Zamawiający nie mają wpływu, archeologicznych, geologicznych, geodezyjnych, hydrologicznych uniemożliwiających terminowe wykonywanie przedmiotu umowy, 4.2.3. Opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,4.2.4. Powstała możliwość zastosowania nowszych lub korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych, technicznych lub funkcjonalnych, niż te, które były zakładane w chwili zawarcia umowy,4.2.5. Niezbędna jest zmiana sposobu wykonywania przedmiotu umowy, zmiana materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie. Dopuszczalna jest zmiana na materiały, urządzenia i sprzęt posiadające, co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty. Zmiany te nie powodują zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.4.2.6. Wstrzymania przez Zamawiającego robót na zasadach określonych w pkt 5 IPU. Z zastrzeżeniem, że zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy nie wpłynie na koszt realizacji umowy, z wyjątkiem przypadku wskazanego w pkt 5 IPU. 4.3. Zamawiający ma prawo do odpowiedniej zmiany treści umowy lub jej załączników w przypadku:4.3.1. Zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy lub jej załączników,4.3.2. Zmiany okoliczności determinujących Zakładany cel inwestycji,4.3.3. Zmiany oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy,4.3.4. Zmiany podwykonawcy, powierzenie wykonania części zakresu robót podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonana części zamówienia przez podwykonawcę z zachowaniem zasad określonych w niniejszej umowie, jednakże, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia, zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22 a Prawa zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.4.3.5. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.1.9 w IPU.4.4. W przypadku przesunięcia terminów, strony ustalą nowe terminy realizacji przedmiotu umowy, a Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości zabezpieczenia należytego wykonania umowy i ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej4.5. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przesyłania do Zamawiającego pisemnej informacji o zmianie danych Wykonawcy zawartych w umowie.4.6. W przypadku nie powiadomienia przez Wykonawcę Zamawiającego o zmianie danych zawartych w umowie, wszelką korespondencję wysyłaną przez Zamawiającego, zgodnie z posiadanymi przez niego danymi, strony uznają za doręczoną.4.7. Wszelkie wymienione w pkt 4 w IPU zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, w postaci aneksu do umowy i muszą być akceptowane przez obie umawiające się strony.4.8. Zmiana Kierownika budowy i kierowników robót, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot niniejszej umowy, określonych w ofercie, nie musi być wprowadzana aneksem, a jedynie winna być zgłoszona Zamawiającemu na piśmie, wraz z oświadczeniami osób zmienianych o rezygnacji/przejęciu obowiązków. Zamawiający zaakceptuje zmianę w terminie 7 dni roboczych po otrzymaniu wyżej wymienionych dokumentów, jeżeli kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób spełniają warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.4.9. Zmiany harmonogramu rzeczowo finansowego mogą zostać wprowadzone po uprzedniej, pisemnej zgodzie Zamawiającego. Zaakceptowanie przez Zamawiającego zmiany nie wymagają aneksu do niniejszej umowy, z wyjątkiem przypadków, gdy zmiana harmonogramu prowadzi do zmiany terminu realizacji umowy. Zmiana harmonogramu rzeczowo finansowego prowadząca do zmiany terminu realizacji umowy wprowadzana jest aneksem.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-10-27, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język oferty. Ofertę sporządza się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Uwaga! Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 93 ust. 1a ustawy Pzp przewiduje możliwość unieważnienia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę zabudowę tarasu - Bystrzyca Kłodzka
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę zabudowę tarasu montaż konstrukcji, w tym montaż dachu i ścian ogrodu zimowego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI