III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej Część 1. Etap II: 186 000,00 PLN (słownie: sto osiemdziesiąt sześć tysięcy złotych 00/100), Część 2. Etap III: 343 000,00 PLN (słownie: trzysta czterdzieści trzy tysiące złotych 00/100), Część 3. Etap V: 56 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt sześć tysięcy złotych 00/100); oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (polisa OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z zamówieniem w wysokości: Część 1. Etap II: 90 000,00 PLN (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), Część 2. Etap III: 150 000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), Część 3. Etap V: 25 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w należytym wykonaniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, w ramach jednego zamówienia (umowy), co najmniej: Część 1. Etap II: 1 roboty polegającej na sporządzeniu dokumentacji projektowej i wykonaniu instalacji elektrycznej w obiekcie zabytkowym, o łącznej wartości nie mniejszej niż 150 000 PLN brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 brutto), z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana poprawnie, Część 2. Etap III: 1 roboty polegającej na sporządzeniu dokumentacji projektowej i wykonaniu instalacji pomp/y ciepła o mocy minimum 30 kW z dolnym źródłem w postaci pionowych odwiertów gruntowych na potrzeby instalacji grzewczej, o łącznej wartości nie mniejszej niż 300 000,00 PLN brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100 brutto), z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana poprawnie, Część 3. Etap V: 1 roboty polegającej na sporządzeniu dokumentacji projektowej i wykonaniu zagospodarowania terenu zieleni wraz z budową obiektów małej architektury o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000,00 PLN brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 brutto), z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana poprawnie, Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi i wykonanie prac projektowych, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: Część 1. Etap II: 1. co najmniej 1 osobą - kierownika robót elektrycznych, posiadającą: ● uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; ● kwalifikacje, o których mowa w art. 37c i art. 37f ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucja kultury i/lub brała udział w robotach budowalnych, prowadzonych przy zabytkach niewpisanych do rejestru, o ile były one prowadzone przed dniem 26 sierpnia 2011 r. ● wpis do rejestru właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualne wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem jego okresu ważności; ● doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w danej specjalności przy realizacji co najmniej 1 inwestycji, w tym przy realizacji minimum 1 inwestycji, której przedmiotem była budowa, przebudowa lub remont obiektu kubaturowego o wartości robót minimum 500 000,00 zł brutto; 2. co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję projektanta branżowego, posiadającą: ● uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych; ● wpis do rejestru właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualne wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem jego okresu ważności; ● doświadczenie – jako projektant w danej specjalności – w weryfikacji lub wykonaniu dokumentacji projektowej budowlanej (samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego, po uzyskaniu wymaganych powyżej uprawnień budowlanych), której przedmiotem była budowa, przebudowa lub remont obiektu kubaturowego objętego ochroną konserwatorską (wpis do rejestru zabytków) o wartości robót minimum 500 000,00 zł brutto; Część 2. Etap III: 1. co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą: ● uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; ● kwalifikacje, o których mowa w art. 37c i art. 37f ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucja kultury i/lub brała udział w robotach budowalnych, prowadzonych przy zabytkach niewpisanych do rejestru, o ile były one prowadzone przed dniem 26 sierpnia 2011 r. ● wpis do rejestru właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualne wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem jego okresu ważności; ● doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w danej specjalności przy realizacji co najmniej 1 inwestycji, w tym przy realizacji minimum 1 inwestycji, której przedmiotem była budowa, przebudowa lub remont obiektu kubaturowego o wartości robót minimum 500 000,00 zł brutto; ● doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w danej specjalności przy realizacji co najmniej 1 inwestycji polegających na wykonaniu instalacji pomp ciepła o mocy minimum 30 kW z dolnym źródłem w postaci pionowych odwiertów gruntowych; 2. co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję projektanta branżowego, posiadającą: ● uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, ● wpis do rejestru właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualne wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem jego okresu ważności, ● doświadczenie – jako projektant w danej specjalności – w weryfikacji lub wykonaniu dokumentacji projektowej budowlanej (samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego, po uzyskaniu wymaganych powyżej uprawnień budowlanych), której przedmiotem była budowa, przebudowa lub remont obiektu kubaturowego objętego ochroną konserwatorską (wpis do rejestru zabytków) o wartości robót minimum 500 000,00 zł brutto; ● doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej instalacji pomp ciepła o mocy minimum 30 kW (każda) z dolnym źródłem w postaci pionowych odwiertów gruntowych; Część 3. Etap V: co najmniej 1 osobą – mającą pełnić funkcję kierownika robót ds. zieleni zabytkowej, posiadającą: • odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami ogrodniczymi o wykształceniu ogrodniczym lub architekta krajobrazu, • kwalifikacje, o których mowa w art. 37b ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite magisterskie, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające nabycie wiedzy i umiejętności w tym zakresie, oraz po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, lub być zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII. 1 niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiający żąda aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VII. 1 niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w rozdz. VII. 1 niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku; b) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (polica OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z zamówieniem w wysokości co najmniej: Część 1. Etap II: 90 000,00 PLN (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), Część 2. Etap III: 150 000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), Część 3. Etap V: 25 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100); c) wykaz robót budowlanych wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane (zgodnie z Załącznikiem nr 5 do niniejszej SIWZ), oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. d) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę̨ z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają̨ w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę̨, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą̨ 3. Jeżeli Wykonawca, w celu wykazania spełniania warunków udziału, o których mowa w rozdz. V ust. 1 pkt. 2) lit. b), c) SIWZ, polega na doświadczeniu podmiotu trzeciego, składa dowody określające, czy usługi dotyczące podmiotu trzeciego zostały wykonane lub są̨ wykonywane należycie. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.