Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„REWITALIZACJA PRZESTRZENI MIEJSKIEJ KROBI- BUDOWA GMINNYCH CIĄGÓW KOMUNIKACYJNYCH ULIC: POLNEJ, TARGOWEJ ORAZ ŁĄCZNIKA ULIC: POLNEJ, TARGOWEJ I KOBYLIŃSKIEJ – ETAP I”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KROBIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050623
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: RYNEK 1
1.5.2.) Miejscowość: Krobia
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-840
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65 571 11 11
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@krobia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krobia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„REWITALIZACJA PRZESTRZENI MIEJSKIEJ KROBI- BUDOWA GMINNYCH CIĄGÓW KOMUNIKACYJNYCH ULIC: POLNEJ, TARGOWEJ ORAZ ŁĄCZNIKA ULIC: POLNEJ, TARGOWEJ I KOBYLIŃSKIEJ – ETAP I”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5bebae4-d7fa-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00097821
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/krobia3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/krobia
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zam. a Wyk. odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krobia.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zam. a Wyk., w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krobia i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krobia. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krobia do konkretnego Wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/pn/krobia przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych ( dalej: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na https://platformazakupowa.pl/pn/krobia, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Https://platformazakupowa.pl/pn/krobia działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z https://platformazakupowa.pl/pn/krobia określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z https://platformazakupowa.pl/pn/krobia, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Pzp.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Krobia, ul. Rynek 1, 63-840 Krobia
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych Pana Janusza Niezbrzyckiego, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: jniezbrzycki@wp.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego dot.: „Budowa drogi dz. 1561, 1534/4 w miejscowości Krobia” prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) posiada Pani/Pan:
a) prawo dostępu do swoich danych osobowych;
b) prawo do sprostowania danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WO.271.18.2021.ZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „REWITALIZACJA PRZESTRZENI MIEJSKIEJ KROBI- BUDOWA GMINNYCH CIĄGÓW KOMUNIKACYJNYCH ULIC: POLNEJ, TARGOWEJ ORAZ ŁĄCZNIKA ULIC: POLNEJ, TARGOWEJ I KOBYLIŃSKIEJ – ETAP I”.
Zakres zadania obejmuje budowę drogi gminnej ul Polnej (dł. 0,336 km) oraz budowę łącznika (dł. 0,603 km) od ulicy Polnej do ulicy Kobylińskiej. Na ulicy Polnej wybudowana zostanie droga o nawierzchni mineralno–asfaltowej wraz z ciągiem pieszo-rowerowym długości 336 mb po prawej stronie.
Na odcinku od ulicy Kobylińskiej do ulicy Polnej w ramach przedsięwzięcia przewiduje się, budowę drogi o nawierzchni mineralno–asfaltowej, budowę ciągu pieszo-rowerowego po lewej stronie drogi o długości 603 mb i szerokości 2,5 m, chodnika po prawej stronie o długości 603 mb i szerokości 2,0 m oraz miejsc postojowych. Na ul. Targowej wykonane zostanie utwardzenie ciągu pieszo-jezdnego. Na wszystkich w/w odcinkach wykonana zostanie nowa kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie uliczne.
ZAKRES RZECZOWY INWESTYCJI:
- roboty przygotowawcze;
- roboty ziemne;
- odwodnienie korpusu drogowego;
- podbudowa;
- nawierzchnia;
- elementy ulic;
- pozostałe prace;
- oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu;
- kanalizacja deszczowa wraz z przepustem drogowym;
- budowa oświetlenia drogowego;
- usunięcie kolizji elektroenergetycznych (Enea i Enea Oświetlenie) oraz teletechnicznych.
Wykonawca winien dostarczyć na materiały atesty i aprobaty techniczne.
Dokumentacja techniczna do wglądu w Urzędzie Miejskim w Krobi, pok. nr 6.
2. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
CPV 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
CPV 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
CPV 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
CPV 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz
wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
CPV 45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej
CPV 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
CPV 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Uzasadnienie: podział zamówienia na części groziłby ograniczeniem konkurencji albo nadmiernymi trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
4. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera: dokumentacja projektowa, kosztorysy ofertowe, specyfikacje techniczne wykonania i obioru robót budowlanych (STWiOR), część rysunkowa.
5. Wszystkim wskazaniom znaków towarowych (marka), patentów lub pochodzenia, występującym w dokumentacji projektowej, towarzyszą wyrazy „lub równoważny” co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów nie gorszych niż opisywane w dokumentacji, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe co najmniej takie, jak wskazane w dokumentacji projektowej lub lepsze.
Kryteria stosowane w celu oceny równoważności:
Lp. Parametr techniczny dla materiałów opisanych
w dokumentacji projektowej Wartość min Wartość max
I. Słup okrągły aluminiowy, stożkowy 7m ROSA SAL-70 słup w kolorze oprawy
1. Materiał aluminium
2. Wysokość 7 m
3. Średnica podstawy 140mm 150 mm
4. Grubość ścianki słupa 4,2 mm -
5. Fundament prefabrykowany
6. Średnica nasady słupa 60 mm 76 mm
7. RAL w kolorze oprawy
II. Wysięgnik WRP1 pojedynczy
1. Materiał aluminium
2. Kąt nachylenia wysięgnika 15º -
3. Długość wysięgnika 1m
4. Ilość ramion 1
5. RAL w kolorze oprawy
II. Wysięgnik WRP2 podwójny
1. Materiał aluminium
2. Kąt nachylenia wysięgnika 15º -
3. Długość wysięgnika 1m
4. Ilość ramion 2
5. RAL w kolorze oprawy
III. Oprawa SITECO SL11 micro
1. Moc znamionowa oprawy 29W 40 W
2. Temperatura barwowa 4000 K 5000 K
3. Całkowity strumień światła 3830 lm 4200 lm
4. Stopień szczelności IP 66 -
5. Wskaźnik oddawania barw CRI >70 -
6. Zasilacz LED z funkcją redukcji mocy i trwałością gwarantowaną. 50 000 h -
7. Gwarancja producenta 5 lat -
IV. Rura ochronna AROT DVK 110 średnica zewn. 110 mm, średnica wewn. 95 mm
1. Średnica zewnętrzna 110 mm -
2. Średnica wewnętrzna 95 mm -
V. Rura ochronna AROT SRS 110 średnica zewn. 110 mm, średnica wewn. 99 mm
1. Średnica zewnętrzna 110 mm -
2. Średnica wewnętrzna 99 mm -
3. Klasa odporności na ściskanie 750 N -
VI. Uziom pionowy GALMAR stal pomiedziowana z powłoką 0,250 mm, średnica pręta 14,2 mm
1. Materiał pręta stal pomiedziowana
2. Średnica pręta 14,2 mm -
3. Grubość powłoki miedziowania 0,250 mm -
6. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) obejmują następujące rodzaje czynności:
1) związane z robotami odwodnieniowymi;
2) związane z robotami brukarskimi i asfaltowymi ciągów pieszych i jezdnych;
3) związane z robotami elektrycznymi
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- CENA znaczenie – 60 %
- OKRES GWARANCJI znaczenie – 40 % (min. 36 m-cy; max. 60 m-cy)
Kryterium „CENA” – ocenie zostanie poddana cena brutto oferty za realizację całości zamówienia, obliczona przez wykonawcę, podana w „FORMULARZU OFERTOWYM”. Maksymalną liczbę punktów, tj. 60 pkt otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę brutto, pozostali natomiast proporcjonalnie mniej. Oceny pozostałych ofert zostaną przeliczone według następującego wzoru:
Cena brutto najniższej zaproponowanej oferty
Ocena = ---------------------------------------------------------------------- x 60
Cena brutto oferty badanej
Kryterium „OKRES GWARANCJI” – ocenie zostanie poddany okres udzielenia gwarancji na roboty objęte niniejszym postępowaniem, podany w „FORMULARZU OFERTOWYM”. ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA, ŻE OKRES GWARANCJI NIE MOŻE BYĆ KRÓTSZY NIŻ 36 MIESIĘCY I DŁUŻSZY NIŻ 60 MIESIĘCY. Dla terminu 60 miesięcy wykonawca uzyska maksymalną liczbę punktów, tj. 40 pkt. Oceny pozostałych ofert zostaną przeliczone według następującego wzoru:
Okres udzielonej gwarancji w ofercie badanej
Ocena = ---------------------------------------------------------------------- x 40
Najdłuższy okres gwarancji zaproponowany w ofertach
WYKONAWCY ZOBOWIĄZANI SĄ DO OKREŚLENIA OKRESU GWARANCJI W MIESIĄCACH. JEŚLI WYKONAWCA PODA OKRES GWARANCJI W LATACH, ZAMAWIAJĄCY PRZELICZY GO NA MIESIĄCE ZGODNIE Z ZASADĄ 1 ROK = 12 MIESIĘCY.
W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W OFERCIE WSKAŻE OKRES GWARANCJI DŁUŻSZY NIŻ 60 MIESIĘCY LICZĄC OD DNIA ODBIORU PRZEDMIOTU UMOWY, ZAMAWIAJĄCY DO OBLICZENIA PUNKTACJI W TYM KRYTERIUM PRZYJMIE OKRES GWARANCJI JAKO 60 MIESIĘCY I TAKI ZOSTANIE UWZGLĘDNIONY TAKŻE W UMOWIE. W PRZYPADKU GDY WYKONAWCA W OFERCIE WSKAŻE OKRES GWARANCJI KRÓTSZY NIŻ 36 MIESIĘCY LUB GO WCALE NIE OKREŚLI, WÓWCZAS ZAMAWIAJĄCY DOKONA ODRZUCENIA TAKIEJ OFERTY.
2. Liczby punktów w poszczególnych kryteriach („CENA”, „OKRES GWARANCJI”) zostaną zsumowane. Oferta, która uzyska największą liczbę punktów w poszczególnych kryteriach będzie ofertą najkorzystniejszą. Punktacja będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz wszystkim wymaganiom określonym w swz i który uzyskał najwyższą liczbę punktów w wyżej wymienionych kryteriach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału (art. 112 Pzp) dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną tego ubezpieczenia w wysokości
5 000 000,00 zł;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) wykażą, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali co najmniej jedno zamówienie (jedną robotę budowlaną) polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi wraz z kanalizacją deszczową oraz oświetleniem ulicznym o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto.
Wyżej wskazany okres 5 lat liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert;
b) wykażą, że osoby kierujące robotami posiadają uprawnienia budowlane w specjalności:
- inżynieryjnej drogowej;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) w zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącej sytuacji ekonomicznej lub finansowej należy przedłożyć, na wezwanie Zamawiającego, dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia (UWAGA: W SYTUACJI, GDY FAKT OPŁACENIA POLISY NIE WYNIKA Z SAMEJ TREŚCI POLISY NALEŻY DOŁĄCZYĆ INNY DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY OPŁACENIE POLISY) jako załącznik nr 4 – (nie należy dołączać do oferty – składa Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).
2) w zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącej zdolności technicznej lub zawodowej należy przedłożyć, na wezwanie Zamawiającego:
a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ,
Wyżej wskazany okres 5 lat liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (nie należy dołączać do oferty – składa Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).
b) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ (nie należy dołączać do oferty składa – Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).
6. Wykonawcy, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składają dokumenty na zasadach opisanych w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W zakresie nieuregulowanym ustawą Pzp lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
UWAGA:
PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE MAJĄ BYĆ AKTUALNE NA DZIEŃ ICH ZŁOŻENIA.
W PRAKTYCE UZUPEŁNIANE DOKUMENTY MOGĄ MIEĆ DATĘ PÓŹNIEJSZĄ ANIŻELI TERMIN DO SKŁADANIA OFERT, O ILE Z TREŚCI TYCH DOKUMENTÓW BĘDZIE WYNIKAĆ SPEŁNIENIE WARUNKÓW NA DZIEŃ SKŁADANIA OFERT.
JEŻELI ZACHODZĄ UZASADNIONE PODSTAWY DO UZNANIA, ŻE ZŁOŻONE UPRZEDNIO PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE NIE SĄ JUŻ AKTUALNE, ZAMAWIAJĄCY MOŻE W KAŻDYM CZASIE WEZWAĆ WYKONAWCĘ LUB WYKONAWCÓW DO ZŁOŻENIA WSZYSTKICH LUB NIEKTÓRYCH PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH, AKTUALNYCH NA DZIEŃ ICH ZŁOŻENIA (ART. 274 UST. 3 P.Z.P).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
Wykonawców, oświadczenie składane jest przez Wykonawcę wykazującego spełnienie warunku,
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie
przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczenia składa każdy z Wykonawców,
4) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
5) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia określające, które roboty wykonują poszczególni Wykonawcy - według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców,
7) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ - jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby wraz z zobowiązaniem składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowaniu tego podmiotu oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby,
8) Kosztorysy ofertowe.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 58 ust. 1 Pzp).2. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
4. Przepisy Prawa zamówień publicznych dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
5. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane (art. 117 ust. 2 Pzp).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 Pzp).
W przypadku, o którym mowa w niniejszym punkcie, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ (art. 117 ust. 4 Pzp).
W odniesieniu do warunków określonych w rozdziale XVI SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę w postępowaniu (nie musi ich spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). Na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w rozdziale XVII SWZ.
Każdy z Wykonawców występujących wspólnie zobowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku oświadczenia i/lub dokumenty wymienione w rozdziale XVII SWZ składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (art.125 ust. 4 Pzp).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający, poza sytuacjami przewidzianymi we wzorze Umowy (§ 8 i 9) oraz w art. 454 i 455ust. 1 pkt.2-4 oraz ust. 2 pzp zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień
zawartej umowy w następującym zakresie oraz na następujących warunkach:
a) warunki oraz termin płatności, w szczególności w przypadku konieczności uwzględnienia
okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie
zamówienia publicznego, jak również w przypadku gdy ze względu na interes Zamawiającego
zmiana warunków oraz terminu płatności jest konieczna, zmiana zostanie wprowadzona na
zasadach wynikających z dokumentów potwierdzających te okoliczności,
b) sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji
zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających
wpływ na wykonanie zamówienia, zmiana zostanie wprowadzona stosownie do treści tych
przepisów lub wytycznych,
c) zmiany rozwiązań technicznych w dokumentacji projektowej - w uzasadnionych przypadkach
(np. spowodowanych wadami dokumentacji projektowej), gdy realizacja zadania według
dokumentacji projektowej powodowałaby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy, byłaby
niemożliwa lub gdy zaistniałaby, z przyczyn wynikających z dokumentacji projektowej,
konieczność wstrzymania prowadzonych przez wykonawcę robót budowlanych; dopuszcza się
wprowadzenie zmian w stosunku do pierwotnej dokumentacji oraz zmianę terminu zakończenia
robót budowlanych (w związku z koniecznością opracowania i uzgodnienia rozwiązań
niezbędnych do właściwej realizacji robót); w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące
zakresu rzeczowego dokumentacji projektowej oraz wykonanych na jej podstawie robót
budowlanych oraz zmiany dotyczące terminów: zostanie określony termin opracowania
zmodyfikowanej dokumentacji oraz termin zakończenia robót budowlanych,
d) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych lub ograniczeń związanych z sytuacją
epidemiczną - w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne lub
inne obiektywne okoliczności uniemożliwiają prowadzenie robót, przeprowadzanie prób i
sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące
terminu zakończenia robót budowlanych, zmiana zostanie wprowadzona stosownie do okresu
trwania niekorzystnych warunków lub ograniczeń,
e) zmiana osobowa: zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy,
na inne spełniające warunki określone w SWZ lub zmiana - za zgodą Zamawiającego -
podwykonawców wskazanych w umowie (lub zakresu wskazanego w ofercie jako planowany do
powierzenia podwykonawcom); w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące osób lub/i
podmiotów, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie, oraz zmiany dotyczące
zakresu rzeczowego wykonywanego przez podwykonawców,
f) zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności
spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi;
zmianie może ulec termin realizacji zamówienia, zmiana zostanie wprowadzona stosownie
pisma Zamawiającego określającego te okoliczności,
g) zmiana sposobu spełnienia świadczenia wskutek zmian technologicznych, w szczególności:
pojawienie się na rynku po dniu zawarcia umowy sprzętu / urządzeń nowszej generacji, o parametrach korzystniejszych dla Zamawiającego.
2. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.