Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rewitalizacja Centrum Grajewa”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO GRAJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669714
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Strażacka 6A
1.5.2.) Miejscowość: Grajewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-200
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: (86) 273 08 02
1.5.8.) Numer faksu: (86_ 273 08 03
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um.grajewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grajewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rewitalizacja Centrum Grajewa”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68b3ce3e-fa6f-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00145337
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003890/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Rewitalizacja Centrum Grajewa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://um-grajewo.logintrade.net, http://bip.um.grajewo.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-grajewo.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: . W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. Platformy Przetargowej Miasta Grajewo: https://um-grajewo.logintrade.net/. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Miasta Grajewo: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
2. Oferty oraz oświadczenia sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie Przetargowej dostępnej pod adresem https://um-grajewo.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Oferty oraz oświadczenia sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej, i opatruje się podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Miasta Grajewo:
a) dopuszczalne przeglądarki internetowe:
Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
Google Chrome 31,
Mozilla Firefox 26,
Opera 18.
b) pozostałe wymagania techniczne:
dostęp do sieci Internet,
zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca,
obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax,
włączona obsługa JavaScript,
zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s,
zainstalowany Acrobat Reader,
zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment, 6 Update 24 lub nowszy.
4. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
5. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę „Złóż ofertę”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO znajdują się w Rozdziale XXIV SWZ - Klauzula informacyjna RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.7013.7.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego „Rewitalizacja Centrum Grajewa” w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, obejmującego swym zakresem Plac Niepodległości, ul. Kilińskiego, ul. Traugutta i ul. 08KD-D w Grajewie.
2. Realizacja zamówienia polega na wykonaniu n/w elementów robót:
1) Przebudowa Placu Niepodległości obejmująca swym zakresem n/w elementy:
a) urządzenie zieleni zgodnie z projektem zieleni - wycinka drzew z karczowaniem pni
b) nawierzchnia jezdni i chodników:
roboty rozbiórkowe istniejącej nawierzchni drogowej wraz z podbudową,
ustawienie krawężników kamiennych 15 x 30 cm na ławie betonowej,
ustawienie obrzeży kamiennych 8 x 30 cm,
budowa nawierzchni jezdni z kostki kamiennej nieregularnej gr. 8-9-11 cm w kolorze szarym i grafitowym, podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm,
regulacja pionowa studzienek urządzeń podziemnych,
oznakowanie drogowe pionowe i poziome
budowa nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej trapezowej płukanej gr. 6 cm w kolorze grafitowym na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm,
budowa nawierzchni zjazdów z kostki brukowej betonowej trapezowej płukanej gr. 8 cm w kolorze ciemny grafit/czarny na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm,
budowa nawierzchni parkingów z kostki kamiennej nieregularnej gr. 9-11 cm w kolorze grafitowym gr. 8 cm, z pasami wyznaczającymi miejsca postojowe w kolorze czarnym na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm
c) kanalizacja deszczowa:
budowa kanału deszczowego z rur PVC o śr. 250 mm oraz o śr. 315 mm,
budowa studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śr.1200 mm,
budowa betonowych wpustów ulicznych o śr. 500 mm z osadnikiem,
d) budowa oświetlenia ulicznego, linii zasilającej urządzenia na Placu Niepodległości oraz kanalizacji teletechnicznej,
2) Przebudowa ul. Kilińskiego (od ul. Popiełuszki do ul. Ełckiej) obejmująca swym zakresem następujące elementy:
a) urządzenie zieleni zgodnie z projektem zieleni, w tym:
usunięcie drzew
założenie zieleni - skwer na skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i Traugutta,
b) nawierzchnia jezdni, chodników:
roboty rozbiórkowe istniejącej nawierzchni drogowej wraz z podbudową,
ustawienie krawężników kamiennych 15 x 30 cm na ławie betonowej,
ustawienie obrzeży kamiennych 8 x 30 cm,
budowa nawierzchni jezdni z kostki kamiennej nieregularnej gr. 8-9-11 cm w kolorze szarym i grafitowym (od ul. Ełckiej do skrzyżowania z ul. Plac Niepodległości) oraz kostki betonowej typu „starobruk” (od skrzyżowania z ul. Plac Niepodległości do ul. Popiełuszki) w kolorze szarym gr. 8 cm, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm, podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm,
regulacja pionowa studzienek urządzeń podziemnych,
oznakowanie drogowe pionowe i poziome,
budowa nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej trapezowej płukanej gr. 6 cm w kolorze grafitowym na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm,
budowa nawierzchni zjazdów z kostki brukowej betonowej trapezowej płukanej gr. 8 cm w kolorze ciemny grafit/czarny na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm,
budowa nawierzchni parkingów z kostki kamiennej nieregularnej gr. 9-11 cm w kolorze grafitowym gr. 8 cm, z pasami wyznaczającymi miejsca postojowe w kolorze czarnym na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm
c) kanalizacja deszczowa:
budowa kanału deszczowego z rur PVC o śr. 250, śr. 315 mm oraz śr. 400 mm.
budowa studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śr.1200 mm,
budowa betonowych wpustów ulicznych o śr. 500 mm z osadnikiem,
d) budowa oświetlenia ulicznego, linii zasilającej urządzenia na Placu Niepodległości oraz kanalizacji teletechnicznej,
3) Przebudowa ul. Traugutta (od ul. Kilińskiego do ul. Piłsudskiego) - obejmująca swym zakresem następujące elementy:
a) nawierzchnia jezdni, chodników:
roboty rozbiórkowe istniejącej nawierzchni drogowej wraz z podbudową,
ustawienie krawężników kamiennych 15 x 30 cm na ławie betonowej,
ustawienie obrzeży kamiennych 8 x 30 cm,
budowa nawierzchni jezdni z kostki betonowej typu „starobruk” gr. 8 cm w kolorze szarym, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm, podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm,
regulacja pionowa studzienek urządzeń podziemnych,
oznakowanie drogowe pionowe i poziome,
budowa nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej trapezowej płukanej gr. 6 cm w kolorze grafitowym na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm,
b) kanalizacja deszczowa:
budowa kanału deszczowego z rur PVC o śr. 400 mm.
budowa studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śr.1200 mm,
budowa betonowych wpustów ulicznych o śr. 500 mm z osadnikiem,
c) budowa oświetlenia ulicznego,
d) budowa sieci centralnego ogrzewania z rur preizolowanych 2 x śr. 60,3 x 2,9 mm/125 mm wraz z przyłączami do granic pasa drogowego.
4) Budowa ciągu-pieszo jezdnego 08 KD-D (od ul. Traugutta do Placu Niepodległości) obejmująca swym zakresem następujące elementy:
a) urządzenie zieleni zgodnie z projektem zieleni, w tym:
założenie zieleni - trawniki wzdłuż ciągu-pieszo jezdnego 08 KD-D,
b) nawierzchnia jezdni, chodników:
ustawienie krawężników kamiennych 15 x 30 cm na ławie betonowej,
ustawienie obrzeży kamiennych 8 x 30 cm,
budowa nawierzchni jezdni z kostki kamiennej nieregularnej gr. 8-9-11 cm w kolorze szarym i grafitowym, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm, podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm,
regulacja pionowa studzienek urządzeń podziemnych,
oznakowanie drogowe pionowe i poziome,
budowa nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej trapezowej płukanej gr. 6 cm w kolorze grafitowym na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm,
budowa nawierzchni zjazdów z kostki brukowej betonowej trapezowej płukanej gr. 8 cm w kolorze ciemny grafit/czarny na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm,
c) kanalizacja deszczowa:
budowa kanału deszczowego z rur PVC o śr. 250 mm i śr. 315 mm,
budowa studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śr.1200 mm,
budowa betonowych wpustów ulicznych o śr. 500 mm z osadnikiem,
d) budowa oświetlenia ulicznego,
e) budowa sieci centralnego ogrzewania z rur preizolowanych 2 x śr. 60,3 x 2,9 mm/125 mm,
f) budowa kanalizacji sanitarnej z rur PVC o śr.400 mm, studnie z kręgów betonowych o śr. 1200 mm
g) budowa sieci wodociągowej z rur PE o śr. 160 mm
h) rozbiórka budynków nr 4, 5, 6, 7, 8, 9 i 10 kolidujących z zaprojektowaną infrastrukturą techniczną.
5) Przebudowa „w trybie zaprojektuj-wybuduj” istniejących urządzeń energetycznych w ul. Kilińskiego, ul. Traugutta i Placu Niepodległości kolidujących z zaprojektowanym zagospodarowaniem terenu, zgodnie z warunkami usunięcia kolizji nr RWUK/15/2021 z dnia 29.04.2021 r. wydanymi przez Rejon Energetyczny Łomża, obejmujący swym zakresem następujące elementy:
opracowanie projektu budowlanego w uzgodnieniu z PGE Dystrybucja Rejon Energetyczny Łomża,
uzyskanie decyzji o pozwoleniu na przebudowę istniejących urządzeń energetycznych,
przebudowa kolidujących istniejących linii napowietrznych i kablowych średniego i niskiego napięcia wraz z przyłączami,
Przedmiot zamówienia opisuje dokumentacja projektowa oraz w specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, opracowana przez firmę Usługi Inżynierskie „A-D DROGA” Wiesław Urbanowicz z siedzibą 16-400 Suwałki ul. E. Plater 15/5 oraz firmy POWERSUN sp. z o.o. z siedzibą 20-115 Lublin ul. Kowalska 9/2 - w zakresie przyłączy centralnego ogrzewania w ul. Traugutta.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 400 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w pkt XVI SWZ. Do porównania i punktacji złożonych ofert będzie przyjmowana cena brutto Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów.Pozostałym Wykonawcom, których oferty nie zostały odrzucone, przypisana zostanie odpowiednio mniejsza ilość punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą ilość punktów uzyskaną zgodnie z podanymi powyżej zasadami. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia ten sam bilans ceny i innych kryteriów, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności technicznej i zawodowej – w tym zakresie Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy:
a) wykazania się zrealizowaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na wykonaniu:
• 2 zamówień na roboty budowlane polegające na wykonaniu nawierzchni z betonowej kostki brukowej o powierzchni co najmniej 2500 m2 ,
• 2 zamówień na roboty budowlane polegające na wykonaniu kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o długości co najmniej 300 mb,
• 2 zamówień na roboty budowlane polegające na wykonaniu linii oświetleniowych lub elektroenergetycznych o długości min. 300 mb,
b) wykazania dysponowania osobami, które posiadają doświadczenie, kwalifikacje zawodowe i wykształcenie niezbędne do pełnienia funkcji kierownika budowy. Osoby proponowane do pełnienia funkcji kierownika budowy i kierownika robót winne posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, aktualne na okres wykonywania robót zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz ponadto:
• kierownik budowy (uprawnienia w specjalności drogowej) - powinien posiadać min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót,
• kierownika robót wodno-kanalizacyjnych (uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych) - powinien posiadać min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót,
• kierownika robót elektrycznych (uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych) - powinien posiadać min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót,
2) Zdolności ekonomicznej i finansowej – w tym zakresie Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy:
a) wykazania się dobrą sytuacją finansową, określoną jako posiadanie zdolności kredytowej lub posiadanie środków finansowych w wysokości 2.000.000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych),
b) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca:
a) nie podlega wykluczeniu,
b) spełnia warunki udziału w postępowaniu,
zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, na zasadach określonych przepisem art. 118 ust. 1 ustawy pzp, w zakresie zdolności technicznych i zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej, składa także oświadczenia tych podmiotów.
3. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólnie (w trybie art. 58 ustawy Pzp), oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1 składa każdy w wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw do wykluczenia każdego z wykonawców oraz potwierdzić łączne spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z załącznikiem nr 2b SWZ,
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -zgodnie z załącznikiem nr 2a SWZ,
3) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
4) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Gdy ofertę składa Wykonawca, który zamierza realizować zamówienie korzystając z usług podwykonawców, to obowiązany jest wskazać nazwy tychże podwykonawców (firm) oraz części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom – na formularzu ofertowym /zał. nr 1/.
2. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są przedłożyć wraz z ofertą pełnomocnictwo dla podmiotu uprawnionego do ich reprezentowania w postępowaniu (art. 58 ustawy pzp)
3. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy pzp Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych i zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia i sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków:
a) Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (na lub wg zał. nr 5 do SWZ) oraz dokumenty potwierdzające, że osoba podpisująca takie zobowiązanie była uprawniona do działania w imieniu podmiotu trzeciego (ewentualne pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem). Kopie dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
b) Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował przy realizacji zamówienia zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz, że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do zasobów. Przedkładane w tym celu dokumenty winne zawierać w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby
2) sposób i okres udostepnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Udostępnienie Wykonawcy zdolności technicznych i zawodowych przez podmiot trzeci wiąże się z udziałem podmiotu trzeciego przy realizacji zamówienia.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) w terminie do 31.08.2021 r. do godz. 1000 .
Zasady wnoszenia wadium:
1. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.
2. Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach:
• pieniądzu,
• gwarancji bankowej,
• gwarancji ubezpieczeniowej,
• poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo– kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
• poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. Nr 1804 oraz z 2015 r. Poz. 978 i 1240).
Wadium wnoszone jest na zasadach opisanych w Rozdziale XVII SWZ - Wymagania dotyczące wadium
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Do oferty składanej przez podmioty występujące wspólnie stosuje się przepisy art.58 ustawy Pzp
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie art. 455 ustawy Pzp oraz w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych we wzorze umowy - załącznik nr 4 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem elektronicznym, za pośrednictwem Platformy Przetargowej dostępnej pod adresem https://um-grajewo.logintrade.net.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-31 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-29