Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Renowacja XIX - wiecznej bramy wjazdowej oraz muru ogrodzenia
w Bąkowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Świecki - Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bąkowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 341373205
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: -
1.5.2.) Miejscowość: Bąkowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-160
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bakowo.csw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dd-bakowo.rbip.mojregion.info
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Renowacja XIX - wiecznej bramy wjazdowej oraz muru ogrodzenia
w Bąkowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd78ee10-c1f7-45f5-baee-80dabd11358c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00453107
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00573016/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Renowacja XIX - wiecznej bramy wjazdowej oraz muru ogrodzenia w Bąkowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/csw/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/csw/proceedings, zwanej dalej Platformą.
2. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane podpisem kwalifikowanym elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy dostępne są pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zostały zawarte w rozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XXXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: C.261.4.2024.VA
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Renowacja XIX-wiecznej bramy wjazdowej oraz muru ogrodzenia w Bąkowie”. Elementy te wchodzą w skład założenia dworsko – parkowego – wpisanego do rejestru zabytków księga A/1323/1-5 (działka nr 65/3 w miejscowości Bąkowo 37, 86-160 Warlubie) oraz znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie budynku zabytkowego spichlerza.
UWAGA, niniejsze postępowanie nie obejmuje całego zakresu prac zawartych w dokumentacji budowlanej.
Zakres prac niniejszego postępowania określa szczegółowo przedmiar robót. Prace będą polegały m.in. na rozbiórce części elementów muru odbiegających od pionu oraz demontażu luźnych cegieł i kamieni, odbudowie wątku kamiennego i ceglanego z wykorzystaniem materiału z rozbiórki, wykonaniu zwięczenia muru, dostawie i montażu bram i furtki, wykonaniu trawników.
Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłego przestrzegania postanowień zawartych w decyzjach:
-WZN nr 93/2022 z dnia 30.03.2022 r. Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy zabytku oraz w Programie prac konserwatorsko-restauratorskich,
- WZN 154/2024 z dnia 24.06.2024 r. Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych.
Na prowadzenie przedmiotowych robót budowlanych Zamawiający uzyskał ostateczne decyzje:
-nr 574/2022 z 06.12.2022 r. wydaną przez Starostę Świeckiego,
-nr 301/2024 z 09.07.2024 r. wydaną przez Starostę Świeckiego.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji technicznej, przedmiarze robót stanowiących integralną część niniejszej specyfikacji.
Roboty będą prowadzone zgodnie z wymogami ustawy dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U. 2022r., poz. 840 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy.
Budynek spichlerza znajduje się w bliskim sąsiedztwie budynków, w których znajdują się placówki opiekuńczo-wychowawcze oraz pozostałe budynki mieszkalne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga wykazania dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż równowartość 200 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie (ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum, będącego instytucją kultury zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz .U. z 2021 r. poz. 81), o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto oraz że roboty te zostały wykonane w sposób należyty wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa są:
- poświadczenie Zamawiającego,
- list polecający,
- referencje,
- inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dowodów wskazanych powyżej.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że w okresie realizacji zamówienia, na całym jego etapie będzie dysponował co najmniej:
-osobą kierującą pracami konserwatorskimi lub samodzielnie je wykonującą, która spełnia wymagania, o których mowa w art. 37a ustawy 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022r., poz. 840 z późn. zm.).
Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie.
-Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe ( okres liczony od dnia uzyskania uprawnień), który był kierownikiem budowy, gdzie wartość roboty budowlanej przy zabytkach wynosiła co najmniej 150 000,00 zł brutto oraz która spełnia wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022 r., poz. 840 z późn. zm.)
Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie kierowania robotami jako kierownik budowy lub zastępca kierownika budowy.
Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia ( z co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym) kierowała robotami budowlanymi oraz do wykazania przez tę osobę co najmniej 18-miesięcznej praktyki w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. (Dz .U. z 2021 r. poz. 81), gdzie wartość robót na zabytkach wynosiła co najmniej 150 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
-odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji lub wskazania miejsca, z którego Zamawiający może je pobrać. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa wyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy,
-zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem należnych podatków i opłat,
-zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 200 000,00 zł,
- wykaz robót budowlanych zawierający należycie wykonaną co najmniej jedną robotę budowlaną przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum, będącego instytucją kultury zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz .U. z 2021 r. poz. 81), o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto – załącznik nr 5 do SWZ,
- dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa są poświadczenie Zamawiającego, list polecający, referencje, inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dowodów wskazanych powyżej,
- podanie osoby, która będzie kierowała pracami konserwatorskimi lub samodzielnie je wykona, która spełnia wymagania, o których mowa w art. 37a ustawy 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz.U. 2022 r., poz. 840 z późn. zm. ) – na załączniku nr 6 do SWZ wraz z dowodami niniejszych uprawnień,
- podanie osoby, która będzie kierownikiem robót zgodnie z warunkami zawartymi w rozdziale VIII ust. 1 pkt 4 lit. b SWZ - na załączniku nr 6 do SWZ,
- dokumenty potwierdzające uprawnienia osób, o których mowa w rozdziale VIII ust. 1 pkt 4 lit. b SWZ ,
- dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe osób, o których mowa w rozdziale VIII ust. 1 pkt 4 lit. b SWZ, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego,
2) wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni złożyć oświadczenie - załącznik nr 8 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został zawarty w § 15 załącznika nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/csw/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-06 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-05
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zgodnie z rozdziałem XIX SWZ.