"Renowacja poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych w Nadleśnictwie Orneta...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
"Renowacja poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych w Nadleśnictwie Orneta w 2023 roku"
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOrneta
  • WojewództwoWarmińsko-mazurskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
  • Termin składania wniosków2023-10-04
  • ZamawiającyNADLEŚNICTWO ORNETA
  • Data publikacji ogłoszenia2023-09-26
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00414579
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Renowacja poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych w Nadleśnictwie Orneta w 2023 roku"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO ORNETA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170053875

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 26

1.5.2.) Miejscowość: Orneta

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-130

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: orneta@olsztyn.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-orneta/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Renowacja poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych w Nadleśnictwie Orneta w 2023 roku"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c08c975e-5c67-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00414579

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00428685/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Bieżące utrzymanie dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych w Nadleśnictwie Orneta w 2023 roku.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/823733

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_orneta

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego „RODO”, Nadleśnictwo Orneta informuje, iż:
1. Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Nadleśnictwo Orneta, zwane dalej Administratorem, e-mail: orneta@olsztyn.lasy.gov.pl, tel. 55 24 21 149.
2. Inspektorem danych osobowych w Nadleśnictwie Orneta jest Leonard Posłajko, e-mail: lposlajko@gmail.com, tel.: 506-388-046.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z przeprowadzeniem i rozstrzygnięciem postępowania pn. „Renowacja poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych w Nadleśnictwie Orneta w 2023 roku” o udzielenie zamówienia publicznego powyżej 130.000,00 złotych, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, tj. zgodnie z art. 275 ustęp 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2022 poz. 1710 z późn. z.), dalej „ustawa Pzp” w tym w celu zawarcia i realizacji umowy będącej następstwem przeprowadzonego postępowania.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartej z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Dane osobowe mogą być przekazywane dostawcom usług prawnych i doradczych w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym), dostawcom usług informatycznych, podmiotom, z którymi administrator będzie współpracował w ramach umów cywilnoprawnych.
5. Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa – art. 5 ust.1 lit. e RODO. Administrator ma obowiązek przechowywać dane osobowe nie dłużej niż przez okres przewidziany dla przedawnienia roszczeń oraz przez okres wynikający z zarządzenia nr 74 DGLP z dnia 18 grudnia 2014 r. w sprawie jednolitego rzeczowego wykazu akt PGL LP, licząc od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. Brak podania danych osobowych uniemożliwia udział w postępowaniu prowadzonym pn. „Renowacja poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych w Nadleśnictwie Orneta w 2023 roku” w trybie podstawowym bez negocjacji, o którym mowa w ust. 3, a także zawarcie z zamawiającym umowy w następstwie przeprowadzonego postępowania.
8. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
9. Posiada Pani/Pan:
9.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
9.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
9.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
9.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
10. Nie przysługuje Pani/Panu:
10.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
10.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
10.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.22.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest renowacja poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych na terenie Nadleśnictwa Orneta, w celu przywrócenia właściwego stanu technicznego nawierzchni poboczy dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych, obejmująca prace konserwacyjne specjalistyczne polegające na:
1. frezowaniu warstwy zalegającej na głębokość do 10 cm oraz do szerokości 90 cm (o głębokości oraz szerokości każdorazowo decyduje operator w uzgodnieniu z Zamawiającym), dla odcinków dróg o długości ok. 20,0 km,
2. usunięciu materiału organicznego,
3. rozrzuceniu zalegającego materiału organicznego na odległość do ok. 20 metrów w głąb lasu,
4. tworzeniu profilu drenażu wody.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71311100-2 - Usługi dodatkowe w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Zamawiający jest uprawniony zlecić wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości zabiegów konserwacyjnych wycenionych w Ofercie („Opcja”).
2. Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace konserwacyjne), jak opisane w SWZ i wycenione przez wykonawcę w Ofercie.
3. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 30 % wartości przedmiotu umowy, określonej w ofercie wykonawcy. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będzie cena jednostkowa prac konserwacyjnych zawarta w ofercie wykonawcy.
4. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku:
5.1. wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego prac konserwacyjnych na poboczach dróg leśnych i dojazdów przeciwpożarowych, stanowiących przedmiot zamówienia, na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych bądź atmosferycznych,
5.2. powierzenia zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W odniesieniu do wykonawców, którzy złożą ofertę, oraz spełnią postawione warunki, komisja dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
a) Cena – 60%
b) Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia – 40%
Maksymalna liczba punktów jaką można uzyskać w kryterium „Cena” - 60.
Cena ofertowa brutto za cały przedmiot umowy (C1)
Dla wyliczenia punktów w tym kryterium zostanie zastosowany następujący wzór:
C1 = C1min/C1n x 60 pkt
gdzie:
C1min – najniższa cena oferowana brutto
C1n – cena brutto z oferty porównywanej

Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalnie 60 punktów.
Maksymalna liczba punktów jaką można uzyskać w kryterium „Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia” - 40.
Punkty w kryterium „Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia” zostaną przyznane w następujący sposób:
Termin realizacji zlecenia: do 2 dni - 40 pkt;
Termin realizacji zlecenia: 3 dni - 30 pkt;
Termin realizacji zlecenia: 4 dni - 20 pkt;
Termin realizacji zlecenia: 5 – 6 dni - 10 pkt;
Termin realizacji zlecenia: 7 dni - 0 pkt;
UWAGA! Maksymalny termin realizacji określony przez Zamawiającego wynosi 7 dni, za który Wykonawca otrzyma 0 pkt w kryterium „Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia”.

Minimalny termin realizacji określony przez Zamawiającego wynosi do 2 dni, za który Wykonawca otrzyma 40 pkt w kryterium „Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia”.
Jeżeli Wykonawca w złożonej ofercie nie poda terminu realizacji zlecenia to Zamawiający w kryterium „Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia” przyjmie do oceny ofert maksymalny termin realizacji zlecenia, tj. 7 dni.
Liczba punktów (Lp) przyznana każdej z ocenianych ofert obliczona zostanie wg poniższego wzoru:
Lp = C1 + G
gdzie:
Lp – Łączna liczba punktów przyznanych ofercie,
C1 – Liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium „cena”,
G – Liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium „Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia”

Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zlecenia od dnia otrzymania przez Wykonawcę zlecenia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunek w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej po 1 sztuce następujących narzędzi i urządzeń technicznych:
1. frezarką hydrauliczną do poboczy dróg o następujących parametrach: szerokość robocza: min. 80 cm max. 100 cm, głębokość robocza: min. 8 cm max. 12 cm,
2. ciągnikiem o mocy odpowiedniej do frezarki, którą dysponuje wykonawca, zgodnie z zaleceniami producenta.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz urządzeń technicznych, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ, dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządza odrębnie wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy co są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców, należy załączyć do oferty.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają prace, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni wykonawcy.
W formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
Oświadczenie wykonawcy sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej sporządza odrębnie wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający okresowi trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przedmiotu Umowy lub o okres niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy w minimalnym zakresie deklarowanym przez zamawiającego w § 1 ust. 4 Umowy, jeżeli w trakcie realizacji Umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające realizację jej przedmiotu zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które odpowiedzialności nie ponosi wykonawca, ani zamawiający.
2) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku, gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych sytuacji:
a) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo naruszało obowiązujące przepisy prawa;
konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań albo innymi środkami ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub regulacji obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe;
c) pojawienie się nowszych technologii wykonania prac gwarantujących co najmniej ten sam standard wykonania Przedmiotu Umowy oraz niepowodujących większych strat i zanieczyszczeń w środowisku naturalnym niż te, które mogą powstać przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie nią opisany.
Żadna ze zmian wskazanych w lit. a) – c) nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego wykonawcy.
3) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spełnienia świadczenia, w tym przeprowadzania odbiorów, jeśli nie zmniejszy to standardu świadczenia usług i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby zamawiającego.
4) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian części Przedmiotu Umowy, które wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców na inne części Przedmiotu Umowy, w tym również na części, których wykonawca nie wskazał w złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego wykonawcy.
5) W przypadku zawarcia Umowy z wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia zamawiający dopuszcza wskazanie członka lub członków konsorcjum upoważnionych do wystawiania faktur i do odbioru wynagrodzenia.
6) Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji Umowy lub sposobu informowania o realizacji Umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej realizacji Umowy.
7) Ponadto zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku wystąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie co najmniej części Przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ; w takim przypadku może zostać zmniejszony zakres Przedmiotu Umowy, jednakże nie może być mniejszy niż 70 % wartości przedmiotu umowy określonej zgodnie z § 10 ust 1 a wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone w oparciu o ceny jednostkowe wskazane w kosztorysie ofertowym stanowiącym cześć Oferty, przy czym zamawiający zapłaci wynagrodzenie za wszystkie odebrane świadczenia.
2. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w ust. 1 nie stanowi zobowiązania stron do wprowadzenia zmiany.
3. Zmiana postanowień Umowy wymaga aneksu do umowy, podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli obu Stron, pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-04 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_orneta

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-04 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę położenie papy na dach - Ełk
  • Lokalizacja zleceniawarmińsko-mazurskie
  • Data dodania13-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję ekip do położenia papy na dach. Inwestycje to budynki mieszkalne wielorodzinne, bloki. Termin rozpoczęcia prac od zaraz. Praca na terenie Ełku. Zainteresowanych proszę o kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI