Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remonty cząstkowe dróg polegające na: „Utwardzeniu placów pod miejsca postojowe na terenie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821397
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 35
1.5.2.) Miejscowość: Świeradów-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-850
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swieradowzdroj.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remonty cząstkowe dróg polegające na: „Utwardzeniu placów pod miejsca postojowe na terenie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c242ae3-c37d-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00072606
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003468/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remonty cząstkowe dróg
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,1421,roboty-budowlane.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o
udzieleniezamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
miniPortalu,który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ ePUAPu dostępnego pod
adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp donastępujących
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz„Formularz do
komunikacji”. 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbieraniadokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacjiprzekazywanych
przyich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal orazWarunkach
korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 3.Maksymalny rozmiar
plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularzzłożenia,
zmiany,wycofania oferty lub wniosku” i „Formularz do komunikacji”, wynosi 150 MB. 4. Zadatę
przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń
lubelektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę
ichprzekazania na ePUAP.5. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania.
Danepostępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu,
klikającwcześniej opcję„Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania. 6. W
postępowaniuo udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, w
szczególnościskładanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt 11 SWZ), zawiadomień
orazprzekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza:
„Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. Wewszelkiej
korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługująsię
numerem referencyjnym sprawy, tj. GMiI.271.9/2021. Komunikacja pomiędzy zamawiającym awykonawcami, o której mowa w punkcie 7.1. SWZ może również odbywać się za pomocą
poczty elektronicznej na adres: zp@swieradowzdroj.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w pkt 36 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w pkt 36 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GMiI.271.9/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie I: ul. Strażacka działka nr 15, am. 2, obr. IV
a) strona prawa usunięcie pniaków po samosiejkach, ułożenie 15 cm warstwy tłucznia wraz z zagęszczeniem walcem ok. 400 m²
b) strona lewa dosypanie pobocza ( zawężenie rowu), ścinka pobocza, ułożenie 10 cm warstwy tłucznia wraz z zgęszczeniem walcem ok. 420 m²
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty nieodrzucone oceniane będą według wzoru:
O = C + T, gdzie:
O = suma punktów jaką Wykonawca uzyskał za oba kryteria oceny ofert,
C = ilość punktów jaką Wykonawca uzyskał za kryterium cena (tj. cena za wykonanie całego zadania),
T = ilość punktów jaką Wykonawca uzyskał za kryterium termin płatności.
Kryterium I - cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie II: ul. Zakopiańska działka nr 15/252, am. 13, obr. III
a) lewa strona dosypanie pobocza na głębokości 6m, ułożenie 15 cm tłucznia wraz zagęszczeniem ok. 1630 m²
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty nieodrzucone oceniane będą według wzoru:
O = C + T, gdzie:
O = suma punktów jaką Wykonawca uzyskał za oba kryteria oceny ofert,
C = ilość punktów jaką Wykonawca uzyskał za kryterium cena (tj. cena za wykonanie całego zadania),
T = ilość punktów jaką Wykonawca uzyskał za kryterium termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą: 1) WypełnionyFORMULARZOFERTOWY, stanowiący załącznik nr 2 do SWZ. Do oferty należy dołączyć
aktualne dokumentypotwierdzające status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru
lub z centralnejewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych
dokumentów wprzypadku wskazania przez wykonawcę, że są one dostępne w formie
elektronicznej podokreślonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz
danych.Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww.
dokumentów.FORMULARZ OFERTOWY musi ponadto zawierać oświadczenie wykonawcy w
zakresiewypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14
RODO.2)Wypełniony załącznik nr 3 do SWZ, stanowiący oświadczenie, o którym mowa w art.
125 ust. 1ustawy Pzp dotyczące odpowiednio: a) Wykonawcy;b) każdego ze wspólników
konsorcjum (wprzypadku składania oferty wspólnej) oraz każdego ze wspólników spółki
cywilnej;c) podmiotów„trzecich”, czyli podmiotów, na których zasoby powołuje się wykonawca w
celu spełnieniawarunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie 18.1. SWZ oraz
przesłanekwykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (punkt
13.1. SWZ)oraz art. 109 ust. 1 ustawy Pzp punkty 5, 6, 7, 8, 9 i 10 (punkt 13.2. SWZ).3)
Zobowiązaniapodmiotów udostępniających zasoby, na które wykonawca będzie się powoływał w
celuspełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 18.1. SWZ.
Zgodnie zart. 118 ust. 3 ustawy Pzp musi złożyć wraz z ofertą zobowiązania ww. podmiotów do
oddaniamu do dyspozycji tych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia albo inne
podmiotowe środkidowodowe potwierdzające, że wykonawca, realizując zamówienie, będzie
dysponowałniezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zgodnie z art. 118 ust. 4 ustawy Pzp
zobowiązaniepodmiotu udostępniającego zasoby, którego wzór załącznik nr 4 do SWZ, musi potwierdzać, żestosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby
gwarantuje rzeczywistydostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności: a) zakres
dostępnych wykonawcyzasobów podmiotu udostępniającego zasoby; b) sposób i okres
udostępnienia wykonawcy iwykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te
zasoby przy wykonywaniuzamówienia; c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na którego zdolnościachwykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu
dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty
budowlane lubusługi, których wskazane zdolności dotyczą.4) Pełnomocnictwo ustanowione
doreprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
publicznego (jeżeli dotyczy.W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców
(tzw.konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniuo udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy. Do ofertynależy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby
upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawca, żaden ze wspólników konsorcjum (w przypadku składania oferty wspólnej),żadenze wspólników spółki cywilnej ani żaden podmiot, na którego zasoby powołuje sięwykonawca w
celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu nie może podlegać wykluczeniuz
postępowania na podstawie żadnej z przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawyPzp.2.
Wypełniony załącznik nr 3 do SWZ, stanowiący oświadczenie, o którym mowa wart. 125ust. 1
ustawy Pzp dotyczące odpowiednio: a) Wykonawcy;b) każdego ze wspólników konsorcjum(w
przypadku składania oferty wspólnej) oraz każdego ze wspólników spółki
cywilnej;c)podmiotów„trzecich”, czyli podmiotów, na zasoby których powołuje się wykonawca w
celuspełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 18.1. SWZoraz
przesłanek wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp(punkt
13.1. SWZ) oraz art. 109 ust. 1 ustawy Pzp punkty 5, 6, 7, 8, 9 i 10 (punkt 13.2. SWZ).3.
Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). Upoważnienie osób podpisujących ofertę musibezpośrednio
wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienietakie nie
wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do ofertynależy
dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopiipotwierdzonej notarialnie,
ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/ych sięo udzielenie zamówienia
publicznego. W przypadku składania oferty wspólnej przezkilku przedsiębiorców
(tzw.konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnikado reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowaniaw postępowaniu i zawarcia
umowy. Do oferty należy dołączyć stosownepełnomocnictwo, podpisane przez osoby
upoważnione do składania oświadczeń woli każdego zewspólników