Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina) wraz z remontem bieżącym pomieszczenia 104 w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810543200
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Korsarzy 34
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-540
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: 91 434 83 11
1.5.8.) Numer faksu: 91 434 79 84
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamek.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zamek.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina) wraz z remontem bieżącym pomieszczenia 104 w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-143671ef-449d-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00382408
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00034248/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina) wraz z remontem bieżącym pomieszczenia 104 w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zamek_szczecin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia:
https://platformazakupowa.pl/pn/zamek_szczecin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zamek_szczecin
2. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert, odbierania dokumentów elektronicznych, zmiana lub wycofanie oferty oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy tylko do konkretnego wykonawcy.
4. Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
5. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) – określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, to jest:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalna wersja 10 0,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
7) znaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej w zakładce „Regulamin", pod linkiem: https://www.platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków zamieszczonej na stronie internetowej platformazakupowa.pl w zakładce „Instrukcje”, pod linkiem: https://www.platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE [dalej: RODO] informujemy:
1. Administratorem danych osobowych jest Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Instytucja kultury Województwa Zachodniopomorskiego z siedzibą: 70-540 Szczecin, ul. Korsarzy 34, adres poczty elektronicznej: zamek@zamek.szczecin.pl telefon: +48 91 434 83 11 [dalej: Administrator, Zamek].
2. Inspektor ochrony danych osobowych jest dostępny siedzibie Zamku lub pod adresem e-mail: iod@zamek.szczecin.pl, telefon kontaktowy: +48 91 434 83 11.
3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych [dalej: Dane] będzie się odbywać w celu:
a) związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - znak sprawy: ZP.312.7.2022 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, w związku z ustawą Prawo zamówień publicznych,
b) ochrony mienia województwa poprzez stosowanie monitoringu wizyjnego na terenie Zamku, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, w związku z ustawą o samorządzie województwa.
4. Odbiorcami Pani/Pana Danych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych, a także podwykonawcom Zamku upoważnionym na podstawie zawartych umów o współpracy, w tym umów powierzenia.
5. W każdym czasie jest Pani/Pan uprawniona do:
a) dostępu do swoich Danych, zgodnie z art. 15 RODO,
b) sprostowania Danych, zgodnie z art. 16 RODO,
c) ograniczenia przetwarzania Danych, zgodnie z art. 18 RODO.
W związku z ustawą Prawo zamówień publicznych, osobom fizycznym, których Dane są
przetwarzane nie przysługuje:
a) prawo do usunięcia Danych, na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b) RODO,
b) prawo do przenoszenia Danych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Danych, ponieważ przetwarzanie Danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
W każdym czasie osoba fizyczna, której Dane są przetwarzane przez Zamek ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Podanie Danych jest wymogiem wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wstęp na teren Zamku wiąże
się z utrwaleniem wizerunku w ramach stosowanego monitoringu wizyjnego.
7. Dane będą przechowywane zgodnie ustawą Prawo zamówień publicznych przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków nałożonych na Zamek na mocy obowiązujących przepisów prawa.
W zakresie monitoringu wizyjnego Dane będą przechowywane przez okres nie przekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania.
8. Dane nie będę służyły do podejmowania decyzji, która opiera się na ich zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym nie będą profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.312.7.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina) wraz z remontem bieżącym pomieszczenia 104 w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie” mającego na celu zapewnienie poprawy właściwości użytkowych, w szczególności klimatu termiczno-wilgotnościowego w pomieszczeniach 103 i 104 Kina Zamek (na I piętrze skrzydła wschodniego – w użytkowaniu Zamku Książąt Pomorskich).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają niżej wymienione dokumenty:
- Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 3 do SWZ,
- Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 9 do SWZ,
- Dokumentacja projektowa: Decyzja o pozwoleniu na budowę Nr 510/19 z dnia 12 kwietnia 2019 r. znak: WUiAB-II.6740.84.2019.MKF, UNP: 11239/WUiAB/-I/19 w sprawie zmiany decyzji Nr 1711/14 z dnia 6 listopada 2014 r. znak WUiAB-II.6740.680.2017.MKF, UNP: 64966?WUiAB/-I/14 o pozwoleniu na roboty budowlane związane z remontami bieżącymi z elementami przebudowy w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34:
- zadanie I - wykonanie nowej instalacji elektrycznej w skrzydle menniczym,
- zadanie II - prace remontowe w skrzydle wschodnim,
- zadanie III - prace remontowe w skrzydle zachodnim,
- zadanie IV - wykonanie klimatyzacji pomieszczeń biurowych na III piętrze w skrzydle wschodnim oraz w Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej na parterze skrzydła menniczego,
- zadanie V - wykonanie nowej sieci komputerowej w skrzydle wschodnim;
zmieniona decyzją Nr 1692/15 z dnia 30 listopada 2015 r. znak: WUiAB-II.6740.690.2015.MKF, UNP: 77731/WUiAB/-I/15, poprzez zatwierdzenie Aneksu nr 2 do projektu budowlanego „Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina), obejmującego następujące zmiany: elementy stanowiące rozszerzenie w stosunku do zakresu zadania II – w związku z koniecznością remontu instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno – wywiewnej z klimatyzacją Kina Zamek w budynku Zamku Książąt Pomorskich - stanowiąca załącznik nr 10 do SWZ;
- Dokumentacja projektowa: Projekt budowlany pn. „Remonty bieżące z elementami przebudowy w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin” zatwierdzonego Decyzją o pozwoleniu na budowę nr 1711/14 z dnia 6 listopada 2014 roku - stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ;
- Dokumentacja projektowa: Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn. „Remonty bieżące z elementami przebudowy w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin”, ZADANIE II – Prace remontowe pomieszczeń w skrzydle wschodnim, stanowiąca załącznik nr 12 do SWZ;
- Dokumentacja projektowa: Projekt budowlany pn. „Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina) na I piętrze , zatwierdzonego Decyzją o pozwoleniu na budowę nr 510/19 z dnia 12 kwietnia 2019 roku, zmieniającą decyzją nr 1711/14 z dnia 6 listopada 2014 roku, stanowiąca załącznik nr 13 do SWZ;
- Dokumentacja projektowa: Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn. „Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina)”, stanowiąca załącznik nr 14 do SWZ;
- Dokumentacja projektowa: Przedmiar robót dla zadania pn.: „Remont wentylacji mechanicznej w Sali Kina Zamek oraz w pomieszczeniu nr 104 (zaplecze kina) oraz zadania II prac remontowych pomieszczeń w skrzydle wschodnim pkt. C „Prace remontowe w pomieszczeniu 104 – zaplecze kina na I piętrze, wrzesień 2022 r. stanowiąca załącznik nr 15 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212350-4 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45442100-8 - Roboty malarskie
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
1) Cena – 60 %
2) Termin realizacji zamówienia – 40 %
2. Sposób przyznania punktów za poszczególne kryteria:
Sposób przyznania punktów za kryterium: Cena
Wykonawca może uzyskać w tym kryterium maksymalnie 60 pkt.
Oferta zawierająca najniższą cenę otrzyma maksymalną liczbę punktów, a pozostałe oferty proporcjonalnie mniej wg wzoru:
Oc = Cmin./Co x 60
Gdzie:
OC - ocena punktowa badanej oferty
Cmin - cena najniższa z ofert
Co - cena badanej oferty podlegającej punktacji
Sposób przyznania punktów za kryterium: Termin realizacji zamówienia
Wykonawca może uzyskać w tym kryterium maksymalnie 40 pkt.
Termin realizacji zamówienia - Zamawiający wymaga określenia terminu realizacji zamówienia w dniach.
Termin realizacji zamówienia wskazany przez Wykonawcę w ofercie nie może być krótszy niż 90 dni. Termin realizacji zamówienia nie może być dłuższy niż 120 dni.
Sposób dokonania oceny ofert w zakresie kryterium: termin realizacji zamówienia
Ocena punktowa przeprowadzona zostanie zgodnie z następującymi zasadami:
OT=((OTmax-OTOferty)/(OTmax-OTmin))x40
Gdzie:
OT- ocena punktowa badanej oferty
OTmax -maksymalny termin realizacji zamówienia
OTmin -minimalny termin realizacji zamówienia
OToferty -zaoferowany termin realizacji zamówienia
- Wykonawca może zaoferować termin realizacji od 90 do 120 dni.
- W sytuacji, gdy Wykonawca wskaże w ofercie minimalny termin realizacji, tj. 90 dni - w tym przypadku otrzyma 40 (czterdzieści) punktów.
-W sytuacji, gdy Wykonawca wskaże w ofercie maksymalny termin realizacji, tj. 120 dni - w tym przypadku otrzyma 0 punktów.
Zamówienie zostanie udzielone temu wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów (stosując stupunktową skalę ocen) z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku obliczoną wg poniższego wzoru:
PO = OC + OT
Gdzie:
PO – całkowita liczba punktów badanej oferty
OC – liczba punktów za kryterium „cena”
OT– liczba punktów za kryterium „termin realizacji zamówienia”
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na zasadach określonych w Rozdziale V SWZ oraz spełniają poniżej określone warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1) Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykaże, że posiada odpowiednie doświadczenie zawodowe, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 1 (jedno) zamówienie polegające na wykonaniu remontu pomieszczeń wraz z realizacją wentylacji mechanicznej na kwotę 250 000,00 zł brutto.
W stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełni wymagania podane powyżej.
UWAGA:
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, warunek udziału w postępowaniu dotyczy tych robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4.2) Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi wymagane kwalifikacje i uprawnienia, które będą skierowane do realizacji zamówienia, tj.:
a) osobą pełniącą funkcję kierownika budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno–budowlanej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2021 r., poz. 2351, z 2022 r, poz. 88) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, przynależącą do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego, spełniającą warunki określone przepisami art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2017r. poz. 2187 z późn. zm.);
b) osobą pełniącą funkcję kierownika robót w branży instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane
(Dz.U. z 2021 r., poz. 2351, z 2022 r, poz. 88) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa;
c) osobą pełniącą funkcję kierownika robót w branży instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2021 r., poz. 2351, z 2022 r, poz. 88) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
UWAGA:
1) Wymieniony powyżej skład Zespołu należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego i nie wyczerpuje on całości składu osób niezbędnego dla rzetelnego wypełnienia obowiązków Wykonawcy wynikających z opisu przedmiotu zamówienia. W razie potrzeby Wykonawca powinien dostarczyć Zespołowi niezbędne wsparcie i pomoc ze strony innych specjalistów, która może być niezbędna do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia. Koszty operacyjne i wynagrodzenie całego personelu muszą być zawarte w cenie oferty.
2) Zamawiający dopuszcza łączenie ww. stanowisk, jeżeli którakolwiek z osób przewidzianych na nie przez Wykonawcę, posiada wymagane przez Zamawiającego uprawnienia do w więcej niż jednej, wyżej wymienionej specjalności oraz doświadczenie zawodowe (jeżeli wymagane).
3) W odniesieniu do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej przy ocenie posiadanych kwalifikacji Zamawiający stosować będzie przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 220).
4) Zgodnie z art. 12a Prawa Budowlanego, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Jeżeli wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia wskazane powyżej, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, musi wykazać, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeżeli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 220).
Zmawiający uznaje, zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), uprawnienia do „świadczenia usług transgranicznych” za zgodne ze swoimi wymaganiami.
5) Zamawiający uzna ww. wymóg za spełniony, jeśli jedna osoba będzie posiadać kwalifikacje dla wskazanych specjalności pod warunkiem spełnienia łącznie wymagań dotyczących kwalifikacji i doświadczenia dla danych stanowisk.
6) Osoby dedykowane przez Wykonawcę na wyżej określone stanowiska, wskazane w wykazie osób muszą brać czynny udział w realizacji zamówienia. Jakakolwiek zmiana tych osób, stała czy czasowa, wymaga uprzedniej, pisemnej zgody Zamawiającego. W przypadku zmiany osób Wykonawca winien zaproponować osobę o nie mniejszym doświadczeniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania terminie aktualnych na dzień złożenia następujących środków dowodowych:
Potwierdzających brak podstaw wykluczenia w postępowaniu:
a) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania (załącznik nr 6 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania terminie aktualnych na dzień złożenia następujących środków dowodowych:
Potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz robót budowlanych – (załącznik nr 7 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, licząc od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz.
b) wykaz osób – (załącznik nr 8 do SWZ) – skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie stawia wymogu w zakresie złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Treść oferty musi być przedstawiona zgodnie z zasadami określonymi w ustawie Pzp i odpowiadać treści SWZ.
3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 2 SWZ, stanowiące załącznik nr 2 do SWZ;
2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust. 5 SWZ, stanowiące załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
3) zobowiązanie wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 5 pkt 1 SWZ, stanowiące załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu powyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.; (jeżeli dotyczy)
5) stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby. (jeżeli dotyczy).
UWAGA: Formularz oferty wraz z załącznikami składa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, wnieść wadium w kwocie: 6.500,00 zł (słownie: sześć tysięcy pięćset złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr: 56 1130 1176 0022 2047 7820 0001 z dopiskiem na przelewie: Wadium do przetargu – nr sprawy: ZP.312.7.2022. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
5. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, (nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania)
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia, (nie krótszy niż termin związania ofertą, z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert)
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia całej kwoty gwarancji/poręczenia nieodwołalnie, bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby gwarancja lub poręczenie obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu gwarancji lub poręczenia) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
7. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
9. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w Dziale IX ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 2 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do których realizacji te zdolności są wymagane.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (załącznik nr 4 do SWZ), z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 i art. 455 ustawy Pzp oraz wskazanych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zamek_szczecin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-24