Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont ul. Słowiańskiej w Orzeszu-Jaśkowicach - odc. I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO ORZESZE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257653
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. św. Wawrzyńca 21
1.5.2.) Miejscowość: Orzesze
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-180
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: 323248800
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rzp@orzesze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.orzesze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont ul. Słowiańskiej w Orzeszu-Jaśkowicach - odc. I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-670ec08c-8c7e-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00022260
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007975/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Remont odcinka ul. Słowiańskiej w Orzeszu-Jaśkowicach.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/332971ba-96f3-4fb6-8929-21b84c98b4683.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/332971ba-96f3-4fb6-8929-21b84c98b468
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez miniPortal) – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników miniPortalu - dostępnymi pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z miniPortalu – wskazane są na stronie internetowej miniPortalu - pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem miniPortalu oraz potwierdzenia złożenia oferty, zostały opisane w Instrukcji użytkownika miniPortalu.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej - adres e-mail: rzp@orzesze.pl, z zastrzeżeniem regulacji ppkt. II.3. Wszelką korespondencję dotyczącą niniejszego postępowania należy kierować do Zamawiającego z powołaniem się na nr WRZP.271.2.20214. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza do komunikacji.5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji użytkowania systemu miniPortal oraz ePUAP6. Załączniki do formularza komunikacji muszą być zgodne z obowiązującym KRI (ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych).7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.8. Identyfikator postępowania dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępne są na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu, identyfikator postępowania: 332971ba-96f3-4fb6-8929-21b84c98b468
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznegoZgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) Zamawiający informuje, że:1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta Orzesze z siedzibą w Orzeszu, ul. Św. Wawrzyńca 21, e-mail: um@orzesze.pl.2. W Urzędzie Miejskim Orzesze został powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować telefonując pod numer: 784-690-446 w godzinach pracy UM Orzesze, bądź pisząc na adres mailowy: iod@orzesze.pl. 3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu dopełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa bądź wynikający z zawartych umów. 5. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.6. Państwa dane osobowe będą przez UM Orzesze przetwarzane przez okres określony w przepisach dot. obowiązku archiwizowania dokumentacji.7. Mają Państwo prawo:a) do dostępu do swoich danych osobowych - Zamawiający może żądać od Państwa wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania dostępu do danych, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.b) do poprawiania swoich danych osobowych, c) prawo do żądania od UM Orzesze ograniczenia przetwarzania danych - wystąpienie z tym żądaniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.8. Jeżeli uznają Państwo, że dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 9. Podanie przez Państwa danych wynika z obowiązku narzuconego w przepisach prawa i jest niezbędne do jego realizacji.10. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.2. Wykonawca zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu w ramach prowadzonego postępowania i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W tym celu Zamawiający wymagał będzie złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO zgodnie z treścią ujętą w druku oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRZP.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Remont drogi na długości – 400 mb (od km 0+00,00 do km 0+400,00)ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE 1. Roboty pomiarowe w terenie równinnym - 0,400 km2. Naprawy poboczy wykonywane mechanicznie – ścinanie poboczy - 490,00 m23. Frezowanie naw. bitum gr 7 cm z wywozem mat z rozbiórki – 1 675,00 m24. Rozebranie nawierzchni z kostki beton. 14x12 lub żużlowej 14x14cm – 20,00 m2na podsypce piaskowej (kostka betonowa w poboczu po rozbiórce budynku)KRAWĘŻNIKI 5. Rowki w gruncie kat. III-IV o wym 40x40cm pod krawężniki - 8,00 mi ławy krawężnikowe6. Ława z kruszywa łamanego pod krawężniki - 0,56 m37. Ława betonowa z oporem pod krawężniki - 0,48 m38. Krawężniki betonowe najazdowe o wym 15x22cm - 8,00 mna podsypce cementowo-piaskowej 9. Wyrównanie istn podbudowy tłuczniem sortownym - 0,48 m3zagęszczanym mech. o śr. gr. ponad 10 – wzdłuż krawężnikaNAWIERZCHNIE DROGI9. Mechaniczne oczyszczenie i skropienie asf. podbudowy lub naw. bit. - 1 715,00 m2przy użyciu emulsji 0,8 kg/m210. Nawierzchnie mieszanek min-bitum AC11W z transportem mieszanki – 1 715,00 m2(warstwa wiążąca - gr. 4 cm)11. Regulacja pionowa kratek ściekowych ulicznych - 2,00 szt12. Regulacja pionowa włazów kanałowych - 1,00 szt13. Regulacja zaworów wodociągowych i gazowych - 2,00 szt14. Mechaniczne oczyszczenie i skropienie asf. podbudowy lub naw. bit. - 1 675,00 m2przy użyciu emulsji 0,5 kg/m215. Nawierzchnie mieszanek min-bitum AC8S z transportem mieszanki - 1 675,00 m2(warstwa ścieralna - gr. 4 cm)16. Remonty cząstkowe naw. z klinkieru drogowego na podsypce cem-piask. - 3,00 m2(przełożenie kostki betonowej przy wpustach drogowych)ZJAZDY17. Rozebranie krawężników beton o wym 15x30 na podsypce cem-piaskowej – 6,00 m18. Rozebranie ław z betonu pod krawężniki (z odwozem i utylizacją) -0,36 m319. Rowki w gruncie kat III-IV o wym 40x40 pod krawężniki i ławy kraw. –6,00 m(pod krawężniki i ławy krawężnikowe)20. Ława z kruszywa łamanego pod krawężniki - 0,42 m321. Ława betonowa z oporem pod krawężniki - 0,36 m322. Krawężniki betonowe o wym. 15x22 cm na podsypce cem-piask. – 6,00 m23. Wyrównanie istn. podbudowy tłuczniem sort. zagęszcz. mech śr. gr 20 cm – 0,36 m3(wzdłuż krawężnika)24. Remonty cząstkowe naw. na podsypce cem-piaskowej z klinkieru drog. – 12,00 m2(przełożenie kostki betonowej na zjazdach)25. Rozebranie mechaniczne podbudowy beton. o gr 12 cm – 27,16 m2(nawierzchnie betonowe i z płyt bet. na zjazdach)26. Roboty ziemne w gruncie kat. IV koparkami pods. o poj. łyżki 0,60m3 - 43,06 m3 (koryto pod zjazdy wraz z odwozem i utylizacją urobku)27. Profilowanie i zagęszczanie mech podłoża pod warstwy konstrukcyjne - 107,66 m2nawierzchni w gruncie kat. I-IV28. Warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego o gr. 17cm - 107,66 m2frakcja 0/63mm29. Warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego o gr. 8cm - 107,66 m2frakcja 0/31,5mm30. Mechaniczne oczyszczenie i skropienie asf. podbudowy lub naw. bit. - 107,66 m2przy użyciu emulsji 0,8 kg/m231. Nawierzchnie mieszanek min-bitum AC11W z transportem mieszanki - 107,66 m2(warstwa wiążąca - gr. 4 cm)32. Regulacja zaworów wodociągowych i gazowych - 2,00 szt33. Mechaniczne oczyszczenie i skropienie asf. podbudowy lub naw. bit. - 107,66 m2przy użyciu emulsji 0,5 kg/m234. Nawierzchnie mieszanek min-bitum AC8S z transportem mieszanki - 107,66 m2(warstwa ścieralna - gr. 4 cm)35. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE36. Wyrównanie istn. podbudowy tłuczniem sort. zagęszcz. mech śr. gr 8 cm – 42,00 m3(pobocza z destruktu asfaltowego)37. Humusowanie skarp warstwą humusu gr 5cm z obsianiem - 280,00 m238. Rozebranie ścieków z elemnentów betonowych gr. 15 cm - 22,00 m na podsypce cem-piaskowej – wymiana uszkodzonych koryt ściekowych39. Rozebranie ław z betonu pod krawężniki – pod ścieki - 2,64 m3(z odwozem i utylizacją) 40. Rowki w gruncie kat III-IV o wym 40x40 pod krawężniki i ławy kraw. – 22,00 m(pod krawężniki i ławy krawężnikowe)41. Ława betonowa z oporem pod krawężniki (ława pod ściek) - 2,64 m342. Ścieki z elementów beton o gr. 15 cm na podsypce cement-piaskowej - 22,00 m43. Oczyszczenie koryt ściekowych z namułu - 280,00 mII. Zakres zamówienia:1. roboty budowlane wykonywać zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej, w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia2. Zaplanować harmonogram robót w sposób umożliwiający zakończenie budowy sieci gazowej (deklarowany termin zakończenia robót do końca kwietnia 2021r.)3. w wypadku uszkodzenia istniejącej nawierzchni dróg gminnych poza terenem prowadzenia prac remontowych, ww. nawierzchnię należy doprowadzić do stanu pierwotnego4. prace zorganizować w sposób zapewniający mieszkańcom dojście i dojazd do posesji w godzinach od 16.00 do 8.00 rano, a także korzystanie z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i środków łączności5. przy kalkulowaniu ceny oferty uwzględnić koszty nadzorów branżowych i zabezpieczenia sieci uzbrojenia terenu6. w miejscu występowania istniejącej sieci uzbrojenia podziemnego zachować szczególną ostrożność przy wykonywaniu robót budowlanych. Jakiekolwiek zbliżenia należy uzgodnić z gestorami sieci. 7. oznakować wykonywane roboty w ciągu ww. dróg zgodnie z projektem organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz uwagami zawartymi w decyzji zatwierdzającej ten projekt8. umożliwić w razie konieczności dojazd samochodem uprzywilejowanym9. powiadomić zarządcę drogi – Burmistrza Miasta Orzesze, Powiatowy Zarząd Dróg w Mikołowie (z siedzibą: Łaziska Górne ul. Chopina 8) oraz Komendę Powiatową Policji w Mikołowie oraz mieszkańców o terminie wprowadzenia ograniczeń w ruchu na czas robót na 7 dni przed terminem jej wprowadzenia10. przekazanie frontu robót nastąpi po odebraniu oznakowania na czas prowadzenia robót11. po zakończonych robotach remontowych usunąć oznakowanie oraz uporządkować teren 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (zał. Nr 4 do SWZ). 1.4. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów niż zastosowane w projekcie, równoważnych, o odpowiednich parametrach technicznych i jakościowych. Parametry techniczne i jakościowe dla zastosowanych w dokumentacji technicznej materiałów są wartościami minimalnymi.1.5. Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SWZ. 1.6. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym.1.7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).1.8. Warunki gwarancji min. 60 miesięcy gwarancji na wszystkie wykonane w ramach przedmiotu zamówienia roboty oraz zastosowane materiały i urządzenia licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót bez uwag. Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi udzielonej przez wykonawcę gwarancji.1.9. KODY CPVOznaczenie nazwy i kodu Wspólnego Słownika Zamówień, co do przedmiotu zamówienia45233123–7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych1.10. Dokumentacja projektowa przewiduje rozwiązania, które dopuszczają korzystanie z przedmiotu zamówienia przez wszystkich użytkowników w tym przez osoby niepełnosprawne.1.12. Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz.1320). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy i kierownika robot m.in. - czynności związane z robotami ziemnymi, czynności związane z przebudową nawierzchni wykonywane podczas realizacji zamówienia.Wymóg nie dotyczy więc, miedzy innymi osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem, sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały opisane we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SWZ.