III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie ustanawia warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie ustanawia warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeliWykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie): wykonał co najmniej dwie robotybudowlane polegające na wykonaniu robót remontowych (branża budowlana, elektryczna, sanitarna) owartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto każda, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty imiejsca wykonania, oraz przedstawi dokumenty potwierdzające że roboty te zostały wykonane wsposób należyty tj.: czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo b) Zamawiający uzna warunek za spełniony,jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zdolnością techniczną lub zawodowątj.: osobami, które będą pełnić funkcję w zakresie pełnienia nadzoru nad prowadzonymi robotami :kierownik robót budowlanych posiadający min. 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (posiadającego udokumentowane prawo do pełnieniasamodzielnej funkcji w budownictwie jw.);Zamawiający, określając wymogi dla (każdej) osoby wzakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawieprzepisów ustawy Prawo budowlane z dnia 7.07.1994 r. lub odpowiadające im ważne uprawnieniabudowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych. Dopuszcza się równieżodpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczegooraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawobudowlane (Dz.U z 2016 r. poz. 290) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowychnabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U z 2016 r., poz. 65). ukończone. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskaniawymaganej wartości porównywalnej. Jeżeli załączony wykaz wykonanych robót będzie potwierdzaćwartość tych robót w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLNwedług średniego kursu NBP z dnia, w którym niniejsze ogłoszenie o zamówieniu zostałoopublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku gdy w przedstawionym wykaziewskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokonaprzeliczenia na PLN według kursu średniego NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostałoopublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawcanie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowychwykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ narealizację zamówienia. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie na zasadachokreślonych w art. 23 PZP wykonawcy warunek określony w punkcie 5.1.2. ppkt 3) lit. a SIWZzostanie uznany za spełniony gdy jego spełnienie wykaże jeden z wykonawców składających ofertęwspólną. Warunek dotyczący dysponowania osobami wykonawcy składający ofertę mogą spełnićłącznie. 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, wstosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać nazdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innychpodmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnićzamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tychpodmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu dodyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5. Zamawiający ocenia, czyudostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacjafinansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziałuw postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o którychmowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca będzie obowiązanyprzedstawić Zamawiającemu (złożyć wraz z oferta) następujące oświadczenia i dokumenty: 1 aktualnena dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 oraz 2a do SIWZ.Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlegawykluczeniu. 2.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazaniabraku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się naich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza, informacje o tych podmiotach oraz opodwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1. W przypadku oferty składanej wspólniekażdy z Wykonawców osobno składa: oświadczenia, o których, mowa w pkt. 1. 3. Wykonawca wterminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 (tj.o kwocie jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresachwykonawców którzy złożyli oferty w terminie, cenie, terminie wykonania, zamówienia, okresugwarancji i warunkach płatności zawartych w ofertach), przekazuje zamawiającemu oświadczenie oprzynależności lub braku przynależności do tej samej grupy ,kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, żepowiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do, zakłócenia konkurencji w postępowaniu oudzielenie zamówienia. Uwaga – oświadczenia nie należy składać do oferty. Aby było skuteczne,należy je złożyć dopiero po otwarciu ofert (art. 24 ust. 11 ustawy Pzp). 4. Przed udzieleniemzamówienia Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożeniaw wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lubdokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp., tj.:potwierdzających brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) odpisu zwłaściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębneprzepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczeniana podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy (dotyczy także podmiotu trzeciego jak i podwykonawców,jeżeli występują). 5. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1)Jeżeli ma siedzibę lub miejscezamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: wRozdziale 7.7. pkt. 2, SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którymwykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jegolikwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej powinien byćwystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków odopuszczenie do udziału w postępowaniu. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siędokumentów, o których mowa w ust. 7.8. pkt. 1 lit. a) SIWZ zastępuje się je dokumentemzawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionychdo jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przednotariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowegolub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lubmiejsce zamieszkania tej osoby
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżejoceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożeniaoświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawyPzp. 1)Potwierdzających spełnianie warunków uczestnictwa: a)wykazu robót budowlanychwykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania ipodmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czyte roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostaływykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami,o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz któregoroboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterzewykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; b)wykazu osób,skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnościodpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wrazz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nieczynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2. Wykonawca może w celupotwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz wodniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lubzawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteruprawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lubsytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będziedysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności zobowiązanie tych podmiotówdo oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4.Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lubzawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcęspełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotupodstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Prawo zamówieńpublicznych. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowychlub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty tezrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6.Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiadasolidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przezZamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnieniezasobów nie ponosi winy. 7. Forma dokumentów: 1) Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa wRozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakichmoże żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, składane są woryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem z zachowaniem zasad opisanych w pkt 2 i 3 poniżej. 2) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentulub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 3) Podpojęciem „oryginał” należy rozumieć papierową wersję dokumentu, natomiast „kopia” to papierowawersja dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem. Nie dopuszcza się „oryginału” w postacidokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Nie dopuszczasię „kopii” w postaci kopii dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisemelektronicznym. 4) W oryginale należy złożyć: • zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa wRozdziale 7 ust. 4 SIWZ, 5) Dokumenty, jakie Wykonawca może złożyć w formie oryginału lub kopiipotwierdzonej za zgodność z oryginałem to: • wykaz robót wraz z dowodami, składany na wezwanieZamawiającego, • wykaz osób, składany na wezwanie Zamawiającego, 6) W przypadku ofertyskładanej wspólnie, każdy z Wykonawców osobno składa: zobowiązanie podmiotu trzeciego. 7) Wprzypadku oferty składanej wspólnie Wykonawcy składają razem: wykaz robót wraz z dowodami,wykaz osób. 8) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentulub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 9) Podpojęciem „oryginał” należy rozumieć papierową wersję dokumentu, natomiast „kopia” to papierowawersja dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem. Nie dopuszcza się „oryginału” w postacidokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Nie dopuszczasię „kopii” w postaci kopii dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisemelektronicznym.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Na ofertę składają się: Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego .Kosztorys ofertowy, informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza pow. podwykonawcyna formularzu oferty, Ponadto, wraz z ofertą należy złożyć: zobowiązanie podmiotu trzeciego alboinny dokument, służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci wzakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. ( jeśli dotyczy), oświadczenia, o którym mowa wRozdziale VII pkt. 7.1, 7.2, 7.3. w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich -pisemne zobowiązanie tych podmiotów w oryginale oświadczenia umożliwiające dokonanie ocenyofert w kryteriach oceny ofert - na formularzu oferty. pełnomocnictwo (oryginał lub notarialniepotwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentówrejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzieleniezamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówieniapublicznego, dokumenty potwierdzające równoważność oferowanych dostaw, usług, robótbudowlanych (jeśli dotyczy), Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz ztłumaczeniem na język polski. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Treść złożonej ofertymusi odpowiadać treści SIWZ. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowanakolejnymi numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona (np.zbindowana, zszyta uniemożliwiając jej samoistną dekompletację).