Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remont Pomnika Traktu Brzeskiego w Terespolu.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TERESPOL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237463
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Czerwonego Krzyża 26
1.5.2.) Miejscowość: Terespol
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-550
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 83 3752130
1.5.8.) Numer faksu: -
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@terespol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/terespol
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont Pomnika Traktu Brzeskiego w Terespolu.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf37fc82-e798-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00136912
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003921/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Remont pomnika w ramach projektu Zachowanie i udostępnienie zabytkowego pomnika budowy Traktu Brzeskiego wraz z ofertą kulturalną w Terespolu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura społeczna Działania 13.3 Rewitalizacja obszarów miejskich Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/terespol/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/terespol/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środka komunikacji elektronicznej jakim jest Platforma zakupowa, dostępnej na profilu nabywcy https://platformazakupowa.pl/pn/terespol.
11.2. W zakresie pytań technicznych związanych z działaniem systemu zaleca się kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod numerem (22)101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl,
11.3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
a) Józef Paderewski e-mail: jpaderewski@terespol.pl
b) Jowita Leszcz e-mail: jleszcz@terespol.pl
11.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji użytkownika platformy zakupowej dostępna na stronie:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z platformy zakupowej wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ.
11.5. Zamawiający informuje, że posiadanie konta na Platformie zakupowej jest dobrowolne, a złożenie oferty w przetargu jest możliwe bez posiadania konta.
11.6. Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy zakupowej:
1) stały dostęp do sieci Internet i o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux, ub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf,
6) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę.
7) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez Wykonawcę na Platformie zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
8) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy zakupowej, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
9) pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy zakupowej zamieszczonym na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.11.8. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
11.9. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
Kontynuacja w sekcji 9 pozostałe informacje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Remont Pomnika Traktu Brzeskiego w Terespolu.” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IP.271.11.2021.JL
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
– „Remont Pomnika”, której zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności:1. Ustalenie przyczyn osiadania pomnika. Wykonanie niezbędnych badań i pomiarów. Opracowanie projektu koncepcyjnego i wykonawczego dla prac konstrukcyjnych oraz jego realizacja.
2. Demontaż stopni schodów oraz płaskorzeźb i napisów. Dla właściwego i skutecznego oczyszczenia i zabezpieczenia wszystkich powierzchni konieczne jest zdemontowanie płycin z płaskorzeźbami i liter napisów. Należy podjąć próbę odkręcenia aplikacji. W ostateczności ostrożnie rozwiercić połączenia śrubowe. Zdemontować także drzwiczki rewizyjne.
3. Oczyszczenie powierzchni wewnętrznych obelisku. Wszystkie elementy oczyścić z zabrudzeń i oraz luźnych nawarstwień korozyjnych. Dopuszczalne jest stosowanie wszelkich metod mechanicznych, piaskowania etc. Dla planowanej metody zabezpieczenia wnętrza nie jest konieczne oczyszczenie elementów do wysokiego stopnia czystości – ważne jest aby nie pozostały grubsze nawarstwienia korozyjne.
4. Oczyszczenie powierzchni zewnętrznych. Usunięcie starych powłok, produktów korozji, kitów i zgorzelin metodą obróbki strumieniowo-ściernej /piaskowanie/. Wymagany dla planowanego zabezpieczenia metalu metodą metalizacji natryskowej stopień czystości powierzchni wynosi minimum Sa 2½–3. Metodą prób dobrać odpowiedni rodzaj ścierniwa, jego granulację oraz ciśnienie aplikacji. Szczególnie starannie oczyścić wszelkie szczeliny i połączenia elementów. W razie konieczności doczyścić najtrudniej dostępne fragmenty mechanicznie, przy pomocy mikroszlifierek i materiałów ściernych.
5. Naniesienie cynkowej powłoki antykorozyjnej metodą natryskowego (strumieniowo-cieplnego) nanoszenia warstw cynku (Zn) lub stopu Dunois’a (Al.-15%, Zn-85%). Warstwa naniesionego metalu powinna być rzędu 100 – 200 mikrometrów (0,1 – 0,2 mm). Metodę tę zastosować należy do powierzchni zewnętrznych pomnika i na wszystkich powierzchniach zdemontowanych płyt z płaskorzeźbami.
6. Naniesienie farby wysokocynkowej w miejscach gdzie nie dotarł metal nakładany metodą natrysku strumieniowo-cieplnego – szczeliny montażowe, miejsca styku elementów etc.
7. Kitowanie szczelin montażowych – proponuje się zastosowanie oryginalnej technologii wypełniania szczelin ołowiem zarówno w formie zalewania stopionym metalem jak i rozklepywania umieszczonych w szczelinach ołowianych blaszek. Powierzchnie poddawane obróbce odpowiednio przygotować: oczyścić, odtłuścić, tak aby zapewnić dobrą przyczepność metalu. Powierzchnie uzupełnień obrobić, nadając im wygląd podobny do otoczenia. Nie uszczelniać połączeń między stopniami a pomnikiem – wykonany wcześniej system odwodnienia zapewni sprawne odprowadzenie wody opadowej.
8. Naprawa schodów
oczyszczenie powierzchni (j.w.); zeszlifowanie wtórnych spawów
prostowanie, wzmocnienie elementów, wykonanie nowych konstrukcji łączących i podpierających elementy. Rodzaj i zakres koniecznych do wykonania zabiegów będzie możliwy do określenia dopiero po demontażu stopni, rozpoznaniu ich konstrukcji oraz ustaleniu zakresu zniszczeń.
zabezpieczenie antykorozyjne – tak jak na pozostałych elementach cynkowanie metodą natryskową i naniesienie systemu lakierniczego. Dodatkowo wewnętrzne powierzchne pokryć warstwą preparatu bitumicznego lub woskowego stosowanego w motoryzacji.
wykonanie nowej, betonowej podbudowy pod stopnie. Pomiędzy podbudową a cokołem pomnika zastosować dylatację. W podbudowie zaprojektować i wykonać system odprowadzania wody opadowej.
montaż stopni. Elementy połączyć wyłącznie mechanicznie, za pomocą śrub. Nie stosować połączeń za pomocą spawania. Poszczególne elementy osadzić na wykonanej podbudowie przy użyciu betonu ekspansywnego.
9. Rozbiórka uszkodzonych przemurowań pomiędzy słupkami konstrukcyjnymi. Napraw dokonywać kolejno, nie rozbierać jednocześnie wszystkich ścianek. Do wykonania przemurowań zastosować należy cegły i zaprawy o odpowiednich, wysokich parametrach wytrzymałościowych. Powierzchnie nowych murów otynkować zaprawą cementową. Przed wykonaniem przemurowań oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie zasłaniane elementy metalowe pomnika.
10. Wypełnienie pustych przestrzeni w obrębie cokołu pomnika. Kawerny wypełnić należy betonem ekspansywnym – zaczyn cementowy wprowadzać pod ciśnieniem przez istniejące pęknięcia lub specjalnie wykonane otwory.
11. Połączenie pęknięć gzymsów. W zależności od potrzeb i możliwości zastosować metodę spawania w łuku elektrycznym lub sklejenie i wypełnienie szczelin kompozytem epoksydowo-metalicznym. W przypadku drugiej metody można dodatkowo spiąć elementy za pomocą pręta gwintowanego ze stali nierdzewnej.
12. Zabezpieczenie antykorozyjne wewnętrznych powierzchni pomnika. Przed rozpoczęciem poniższych prac starannie oczyścić, odpylić wszystkie powierzchnie. W pierwszej kolejności zastosować należy wodorozcieńczalny preparat kompleksujący (np. stosowany w motoryzacji). Preparat nanosić metodą natrysku lub pędzlowania. Po zakończeniu reakcji chemicznej i dostatecznym wyschnięciu powłoki, wszystkie powierzchnie należy dodatkowo pokryć warstwą preparatu woskowego lub bitumicznego (np. preparaty stosowane w motoryzacji do zabezpieczania profili zamkniętych nadwozi); metody aplikacji jw. Prace związane z aplikacją preparatów woskowych lub bitumicznych prowadzić przy dobrej pogodzie, gdy elementy pomnika będą nagrzane. Pozwoli to dokładną penetrację preparatów w najdrobniejsze nawet szczeliny i ciasne styki pomiędzy elementami.
13. Odpylenie i oczyszczenie powierzchni zewnętrznych z ewentualnych zabrudzeń preparatami woskowymi czy bitumicznymi
14. Odtłuszczenie powierzchni pomnika. powierzchnię zmyć acetonem względnie innym preparatem polecanym do odtłuszczania powierzchni (np. tzw. zmywacz silikonowy). Nie stosować benzyny ekstrakcyjnej i podobnych rozpuszczalników.
15. Naniesienie malarskiej powłoki antykorozyjnej typu „bariera”. Na wszystkie powierzchnie zewnętrze pomnika oraz odwrocia płaskorzeźb nanieść, metodą natrysku, grubopowłokową farbę podkładową, utwardzaną chemicznie. Są to najczęściej preparaty na bazie żywic epoksydowych, pigmentowane pyłem aluminiowym, błyszczem żelazowym i fosforanem cynkowym. Stosować natrysk hydrodynamiczny lub pneumatyczny. W przypadku natrysku pneumatyczne dbać o właściwe parametry powietrza używanego do aplikacji – należy stosować filtry odwadniające i odolejające.
16. Ujednolicenie zewnętrznych powierzchni pomnika – w chwili obecnej powierzchnia płyt żeliwnych jest bardzo niejednolita. Oprócz równomiernej i charakterystycznej porowatości żeliwa występują pojedyncze i skupione na większych obszarach wżery korozyjne oraz poddane szlifowaniu gładkie powierzchnie wokół śrub, spawów i miejsc łączenia elementów. Głębokie wżery można wypełnić metodą „cynowania” (stop o składzie Pb74Sn25Sb1) lub, stosowanymi w motoryzacji, szpachlówkami na bazie żywic poliestrowych, z wypełniaczem w postaci pyłu aluminiowego. Miejscom zbyt gładkim można nadać odpowiednią fakturę nanosząc farbę podkładową w odpowiedni sposób lub z dodatkiem odpowiednich kruszyw – metody i środki zostaną opracowane po przeprowadzeniu prób.
17. Montaż drzwiczek rewizyjnych wraz z wykonaniem ich zamka.
18. Montaż płaskorzeźb.
19. Konserwacja liter napisów:
oczyszczenie powierzchni (metody j.w.).
naniesienie powłoki cynkowej metodą galwaniczną.
wypełnienie ubytków i wżerów stopem o składzie Pb74%/Sn25%/Sb1% i opracowanie powierzchni.
naniesienie cienkowarstwowego podkładu epoksydowego.
montaż napisów na pomniku.
20. Wykonanie modeli i form rekonstruowanych i projektowanych, nowych elementów pomnika. Rekonstrukcje wykonać jako odlewy żeliwne i zabezpieczyć antykorozyjnie analogicznie do pozostałych elementów pomnika. Aby nie zatracić rysunku detali rzeźbiarskich zastosować cienkowarstwowy podkład epoksydowy. Zamontować w przeznaczonych miejscach za pomocą śrub. Przed montażem pomalować miejsca montażu i odwrocia elementów farbą nawierzchniową.
21. Naniesienie farby nawierzchniowej – proponuje się zastosowanie pigmentowanej antykorozyjnie, utwardzanej chemicznie farby poliuretanowej o wysokiej odporności na warunki atmosferyczne. Kolor wymalowania, faktura powierzchni oraz stopień matowości/połysku powłoki malarskiej zostaną zatwierdzone przez komisję konserwatorską na podstawie przedstawionych próbek.
22. Pełna konserwacja słupków i łańcuchów ogrodzenia zgodnie z powyższymi programami. Przy montażu powierzchnie słupków stykające się z gruntem i elementami stalowymi zabezpieczyć przezroczystym preparatem woskowym.
23. Remont ogrodzenia terenu. Do zabezpieczenia metalowych elementów (słupków i przęseł) zastosować metody i materiały analogiczne jak przy konserwacji pozostałych elementów pomnika. Dokonać niezbędnych napraw betonowej podmurówki lub dokonać jej wymiany.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazano w rozdziale XVII SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.2.2. część 2 zamówienia – „Zagospodarowanie terenu”, której zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Budowa utwardzenia
2. Montaż małej architektury
3. Budowę oświetlenia pomnika wraz z przyłączem zasilającym (wykonanie linii kablowej nN oświetleniowej, montaż kompletnych projektorów i opraw oświetleniowych, montaż szafki sterowania oświetleniem, montaż z podłączeniem przyłączy energetycznych na słupie)
4. Zagospodarowanie przestrzeni publicznej
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazano w rozdziale XVII SWZ
Określone zostało w rozdziale 17 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału:
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.3. uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) w zakresie części 1 zamówienia:
co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum
400 000,00 zł brutto, która polegała na budowie lub przebudowie lub remoncie w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków .
b) w zakresie części 2 zamówienia:
co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum
40 000,00 zł brutto, która polegała na wykonaniu zagospodarowania terenu, w zakres której wchodziło m.in.: wykonanie małej architektury oraz oświetlenia.
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:
a) w zakresie części 1 zamówienia:
min. jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w zakresie umożliwiającym zgodnie z obowiązującymi przepisami kierowanie robotami będącymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych, oraz spełniającą wymagania zgodnie z przepisami art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282 z późn. zm.);
min jedną osobą pełniącą funkcję: kierownika prac konserwatorskich, która spełnia wymogi wskazane w przepisach art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282 z późn. zm.).
b) w zakresie części 2 zamówienia:
min. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie umożliwiającym zgodnie z obowiązującymi przepisami kierowanie robotami będącymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,
min. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane
do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie umożliwiającym zgodnie z obowiązującymi przepisami kierowanie robotami będącymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,
Uwaga:
1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres oraz wartość robót aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
2) Wykonawca może wykazać wykonanie roboty budowlanej określonej
w pkt 6.1.4. ppkt 1) lit. a) i lit. b) w ramach jednej lub odpowiednio dwóch inwestycji.
3) Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osoby będące obywatelem państwa członkowskiego UE, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie
z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 220 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
4) Zgodnie z art. 37c. ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282 z późn. zm.) robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
5) Zamawiający dopuszcza wskazanie tej samej osoby posiadającej uprawnienia w więcej niż jednej ze wskazanych branż.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.3.2. Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia
z udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty– w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; sporządzonego zgodnie z (Załącznikiem Nr 8 do SWZ) – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
12.1.1. w zakresie części 1 zamówienia: 8 000,00 PLN
(słownie zł: osiem tysięcy zł 00/100),
12.1.2. w zakresie części 2 zamówienia: 1 000,00 PLN (słownie zł: tysiąc zł 00/100),
12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
Nr rachunku: 40 1020 1260 0000 0702 0108 5539
z adnotacją „Wadium - Znak sprawy: ……………...”. Część nr ………” (należy wskazać nr części, na którą składana jest oferta Wykonawcy).
12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej - przed upływem terminu składania ofert.
12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej
w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach
art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku,
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia:a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.b) w przypadku, o
którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,
dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka
cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki
oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów
załącznika nr 6 do SWZ. c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć
podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki
dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy,
który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku10.3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych
wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
w zakr. 1 i 2 cz.zam. oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy PZP . Str. Dop. możliwość wpr. zmiany um. w st. do treści oferty, na podst. której dok. wyboru Wyk. W przypadku wystąp. którejkolwiek z następujących okol.
1)przedł. ter.real. zam., o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastą. w przyp.wystąpienia okol. siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarz. Niezal. od żadnej ze stron, zewn., niemożl. do zapobieżenia, które nast. po dniu wejścia w życie um., w szcz.: wojny, akty terroryzmu, klęski żywioł., strajki oraz akty władzy i adm. publ., przy czym przedł. ter. Real. zam. nastąpi o l. dni, odp. okr. występ okol. siły wyższej,
2)przedł.term.real. zam. o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w prz.skier. przez Zam. do Wyk. pisemnego żądania wstrz. robót budowl., stan. prz. Zam.lub wydania zakazu pr. robót budowl., stan. prz. zam. przez organ adm. Publ. lub gestorów infrastruktury, o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wyk. ponosi odp., przy czym przedł. Ter. Real. Zam. nastąpi o liczbę dni, odp.okresowi na jaki Wyk. Nak. wst. robót budowl. lub zak. Pr. robót budowl.,
3) przedł. Term. real. Zam., o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wyst. kolizji z instal. wew. Nieujawn. w dok. Projekt., lub innymi rb pr. przez innego wyk., przy czym przedł. Ter. Real.zam. nastąpi o liczbę dni niezbędną Wyk. na usunięcie kolizji z instal. wew. nieujawnionymi w dok.pr. lub o liczbę dni niezbędnych do wyk. robót przez innego wyk. – o ile usunięcie kolizji wym. będzie przedł. Term. Real.,
4)przedł. terminu real. Zam. o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąp. Kon. wpr. w dok. Pr. zmian, powodujących wstrz. lub przerw. robót budowl., stanowiących prz. zam., przy czym przedł. Ter. Real. Zam. nastąpi o liczbę dni niezbędną do wpr. zmian w dok. Projekt. oraz do przepr.uzgodnień (ustaleń) z wł.organami, uzyskania opinii wł. Org. oraz wydania decyzji przez wł organy, przy czym wpr. w dok.projekt. zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresu świadczenia Wyk.zawartego w ofercie, stan. Zał. nr 3 do um. oraz zw. wyn.Wyk., o którym mowa w § 3 ust. 1,
5)przedł.term.real. zam., o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąp. War. Geolog. lub hydrolog. Odm. od zał. w dok. proj. i powod. konieczność wstrzymania robót lub konieczność ich wyk.przy wyk. Odm. od zaprojekt. Rozw. Techn., przy czym przedł. Term.real. zam. nastąpi o liczbę dni niezbędną do wyel. utrudnień związanych z ich wystąpieniem,
6)przedł. Term. Wyk. Zam. w zakresie niezb. do wyk. robót zl. na podst. art. 455 ust. 1pkt 1, 3, 4 lub ust. 2 ust. PZP,
7)zm. powszechnie obowiąz. przepisów pr. w zakr. mającym bezp. wpływ na realizację przed. Zam. lub świadczenia Str. Um.,
8)w przypadku zm.albo rezygnacji z podwyk., na którego zasoby Wyk. powoływał się w celu wykazania sp. warunków udziału
w postę. Wyk.jest obow. wykazać Zam., iż pr. inny podwyk. lub Wyk. Sam. sp. warunki udziału w postęp., w stopniu nie mn. niż wymagany w trakcie postęp. o udzielenie zam., poprzez przedst.. w tym celu odp. dok., potw. Speł. war. udziału w postęp.,
9)zm. sposobu rozliczania Um. lub dok. płatności na rzecz Wyk. wskutek zaistnienia przyczyn org. lub fin. leżących po stronie Zam., w tym na skutek zawartej przez Zam. Um. o dofinans. Zad.,
10)wszelkie zm, które będą konieczne do zagwarant. Zg. um. z wchodzącymi w życie po terminie skł. ofert lub po zawarciu um. Prz. pr. w szczególności prz.o podatku od towarów i usług w zakresie wynikającym z tych przepisów.
Nie st. Zm. istotnej um. w rozumieniu art. 454 ustawy PZP:
Zm. danych teleadresowych,
Zm. danych związanych z obsługą adm-org Um.
(np. zm. nr rach. Bank. ).
Z wn. o zm. Um. może wystąpić zarówno Wyk., jak i Zam.
Str., która wyst. z prop. zm. um, w oparciu o przedst. powyżej katalog zm. Um. Zob. jest do sporządzenia i uzasadnienia wn. o taką zmianę. Wszelkie zm. um. dla swej waż. wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do um.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem do złożenia, zmiany, wycofania ofertydostępnego na platformie zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/terespol/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-20 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zam.będzie przekazywałwyk.Inf.w formieelektr. za pośr.platformazakupowa.pl. Inf. dot. odpowiedzi napyt.,zm specyfikacji,zm.terminu skł. iotwarciaofert Zam.będzie amna platformiezak.w sekcji “Komunikaty”. Koresp., której zgodnie z obowiąz.przep. adresatemjestkonkretny wyk., będzie przek. w formie elektr. za pośr. platformazakupowa.pldo konkr.wyk.Wyk.jako podmiotprofesjonalnyma obow. Spr.komunikatówi wiad bezpośredniona platformazakupowa.pl przesłanych przez zam., gdyż system powiad. może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
Zam. nie ponosi odp. za zł. oferty w sp. niezgodny z Inst. Uż. platformazakupowa.pl, w szcz.za sytuację, gdy zam. zapozna się z treścią oferty przed upł. T. skł. ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiad. do zam.”).
Zam. Inf., że instr. Korz.z platformazakupowa.pl dot. w szcz. logowania, skł. wn. o wyjaśnienie tr.SWZ, składaniaofert orazinnych czyn.podejm. w niniejszym postęp. przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wyk." na str. Internet. pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcjeSkładanie ofert.Wyk. Skł. ofertę za pośr. Form. do złożenia oferty dostę. na Platformie zakup.j. Ofertę należy sporządzić w jęz. Pol.. Ofertęskładasię, pod rygorem nieważ., w formie elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podp. zau. lub podp. os. Podpisy kwali. Wyk. przez wyk. do podp. wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w spr. identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odn. do transakcji elektr.na rynku wew. (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. W przyp.wyk. formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zam. wymaga dołączeniaodpowiedniej liczby pli., tj. podp. Pli. z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.
Jeżeli dok. Elektr., przek. przy użyciu śr. kom. Elektr. zawierają inf. stanowiące taj.przedsiębiorstwa w roz. przepisów ust. z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wyk. w celu utrz. w poufności tych inf., przekazuje je w wydz. i odp. oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zazn. polecenia „Zał.stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Na platformie zakupowej w formularzu składania oferty znajduje się miejsce wyznaczone do doł. części oferty stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa.Do oferty należy doł. dok. wskazane w pkt 13.4 SWZ, w formie elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oferta może być złożona tylko do upływu ter. składania ofert. Wyk. może przed upływem terminu do skł. ofert wycofać lub zmienić ofertę za pośr. platformy zakup. Sp.dok. zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instr.uż.zamieszczonej na str. Int. pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcjePo wyp. Formularza składania oferty lub wniosku i dołączenia wszystkich wymaganych załączników należy kliknąć przycisk „Przejdź do podsum.”.Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie (platformie zakupowej) w 2kroku składania oferty poprzez kliknięcie przycisku “Złóż ofertę” i wyśw. się komunikatu, że oferta została zaszyfr.i złożona.
Wyk. poupływieterminudoskładania ofert nie może sku. dok. zmiany ani wycofać złożonej oferty. Skł. dok. innych niż ofertyW postęp. o udzielenie zam. komunikacja pomiędzy Zam. a Wyk. w zakresie składania dok., oświadczeń, wn.(innych niż ofert i ośw. wskazanych w pkt 8.1 SWZ - które mogą być przek.jedynie w sposób wsk. w pkt 11.14 odbywa się elektr. za pośr.: platformy zakupowej.Sposóbsporządzenia dok. elektr musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniuPrezesaRadyMinistrów z dnia 30 12 2020 r. w spr. sposobu sporządzania i przekazywania inf. oraz wymagań techn. dla dok. Elektr. oraz śr. Kom. Elektr. w postęp. o udzielenie zam. Publ. lub konkursie(Dz. U. z 2020 poz. 2452)oraz rozporz. Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 122020 r.w spr. Podmiot. Śr.dow. oraz innych dok. lub ośw., jakich może żądać zam. od wyk. (Dz. U. z 2020 poz. 2415).