" Remont pomieszczeń Środowiskowego Domu Samopomocy"- powtórka.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
" Remont pomieszczeń Środowiskowego Domu Samopomocy"- powtórka.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBiałystok
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
  • Termin składania wniosków2021-10-26
  • ZamawiającyŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY W BIAŁYMSTOKU
  • Data publikacji ogłoszenia2021-10-11
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00228376
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
" Remont pomieszczeń Środowiskowego Domu Samopomocy"- powtórka.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY W BIAŁYMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 382544244

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 11 Listopada 6

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-320

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: (85) 653-77-43

1.5.8.) Numer faksu: (85) 653-77-43

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: retariat@sds.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sdsbip.um.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

" Remont pomieszczeń Środowiskowego Domu Samopomocy"- powtórka.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f29ad83d-2aa4-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00228376

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu
korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem
teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa na Platformie Windows, Mac i Linux.
Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru
danych:
- specyfikacja połączenia - Formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
- format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem
UTF-8,
- oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane
zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,
- integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP.
W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego
automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru czyli Urzędowe Poświadczenie
Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane
poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.
System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych:
- Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0
- Mozilla Firefox od wersji 15
- Google Chrome od wersji 20
- Microsoft Edge

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia PEiRady (UE)
2016/679 w spr.ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Zamawiający informuje, iż
administratorem danych osobowych jest Środowiskowy Dom Samopomocy w Białymstoku. W spr. dot.
przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej
pod adresem: sekretariat@sds.bialystok.pl lub telefonicznie pod numerem 85 653-77-43. Zamawiający
przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący
zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. Zamawiający udostępnia dane osobowe,
o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o
których mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. Do przetwarzania danych, o
których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie.
Osoby dopuszczone do przetwarzania danych są obowiązane do zachowania ich w poufności. Dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.c RODO w celu związanym z prowadzeniem
postępowania oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art.
255-256 PZP w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania i jego archiwizacji. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub
podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP. Dane
osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem postępowania będą przechowywane, zgodnie z art.
78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia
publicznego. W przypadku zawarcia umowy w sprawie zam.pub. dane osobowe będą przetwarzane do
upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy. Dane osobowe pozyskane w związku
z prowadzeniem postępowania mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w
tym usługi prawne, i konsultingowe, Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z
prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo
1) dostępu do swoich danych osobowych zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy
wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie
dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu
sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowana swoich danych osobowych zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z
uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO,
nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu
oraz jego załączników
3) do żądania od Zamawiającego jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych
z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego UE lub państwa członkowskiego;
prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia;
4) wniesienia skargi do Prezesa UODO w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych
narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez
Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21
RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą
prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane osobowe mogą być
przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych
na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w
ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność
kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających
dane w imieniu administratora danych osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 2/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu pomieszczeń Środowiskowego Domu
Samopomocy. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót:
1) rozbiórkowych
2) sanitarnych
3) elektrycznych
4) wykonanie izolacji
5) posadzek
6) malarskie
7) budowlanych
3.2 Lokalizacja inwestycji: budynek mieszczący się w Białymstoku przy ul. 11 listopada 6.
3.3 Szczegółowy zakres robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia określony
został:
1) w dokumentacji projektowej. WW. dokumentacja stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWIORB), stanowiących załączniki do
specyfikacji warunków zamówienia - załącznik nr 9 do SWZ.
3) przedmiary załącznik nr 10 do SWZ.
4) oraz projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego
stanowiących załącznik nr 11 do specyfikacji warunków zamówienia.
Pozostałe wymagania określono w rozdziale 3 SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45442100-8 - Roboty malarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z
postępowania na warunkach określonych w rozdziale 6 SWZ oraz spełniają warunki udziału w
postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym :
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów :
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolności ekonomicznej.
- Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że
posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż: 100.000 PLN (słownie: sto
tysięcy złotych 00/100)
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca
wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał należycie co najmniej dwa
zadania polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie budynku o wartości
robót nie mniejszej niż: 150.000 PLN brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy ) każda.
Uwaga:
- Przez zamówienie wykonane należy rozumieć: zamówienia rozpoczęte i zakończone w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie).
- Zamówienia zakończone w ww. okresie to zamówienia, których rozpoczęcie mogło nastąpić
wcześniej niż w ww. okresie.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania robót budowlanych o mniejszej wartości
celem uzyskania wymaganej wartości referencyjnej.
b) Warunek w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie
uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował
następującymi osobami
1) Jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności konstrukcyjno – budowlanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo Budowlane (Dz.U.2020.1333 t.j.) oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie w/w
ustawy, bądź odpowiadające w/w uprawnieniom, ważne uprawnienie budowlane, wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnieniami zagranicznymi
równoważnymi, uznanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art. 12 a Prawa
budowlanego, tj. ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22.12.2015 r.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub
jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej
lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą:
1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, potwierdza, że
stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty
dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
(1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
(2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
(3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane
zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
2) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia
tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w
jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności
lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on
w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w
pkt 7.1. pkt 4) SWZ na zasadach określonych w art. 118 PZP zobowiązany będzie do
przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 9.1. lit d i e) SWZ,
dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów
podstawy wykluczenia z postępowania. Dokumenty, o których mowa w pkt 9.1. lit d) i e) SWZ
wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie
krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do
wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 274 ust. 1 PZP.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.1. Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu
następujące podmiotowe środki dowodowe (w terminach wskazanych SWZ)
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane. Wykaz robót
budowlanych stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
b) oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami informacje określone w wykazie robót budowlanych dotyczą robót
budowlanych, w których wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania (wzór wykazu osób
skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
f) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym
niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego
podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1, wykonawca składa inne podmiotowe
środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez
zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji
ekonomicznej lub finansowej.
9.2.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.1 litera e) składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa
powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9.3Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt 9.1 litera e) zastępuje się je w całości lub części dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych
do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania Wykonawcy.
9.4Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt
7.1. pkt 4) SWZ lub sytuacji finansowej i ekonomicznej (warunki wskazane w pkt. 7.1 pkt. 3 SWZ) na
zasadach określonych w art. 118 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków
dowodowych, o których mowa w pkt 9.1. lit d i e) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że
nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
9.5Dokumenty, o których mowa w pkt 9.1. lit a-f) Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie
wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym
przez Zamawiającego do wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 274 ust. 1 PZP.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9..1 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 6.1. i
6.2. SWZ
d) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu
Zamawiający żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych
przez zamawiającego w zakresie art 108 ust 1 pkt 3, 108 ust.1 pkt. 4, 108 ust.1 pkt. 5, 108 ust. 1 pkt.6 ,
109 ust 5,7 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ).
e) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
9.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.1 litera e) składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa
powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9.3 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt 9.1 litera e) zastępuje się je w całości lub części dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych
do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania Wykonawcy.
9.4 Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt
7.1. pkt 4) lub sytuacji finansowej i ekonomicznej (warunki wskazane w pkt. 7.1 pkt. 3) na zasadach
określonych w art. 118 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków
dowodowych, o których mowa w pkt 9.1. lit d i e) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że
nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
9.5 Dokumenty, o których mowa w pkt 9.1. lit a-f) Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie
wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym
przez Zamawiającego do wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 274 ust. 1 PZP.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dokumenty składane wraz z ofertą:
1) Formularz ofertowy - stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
2) Kosztorysem ofertowym - sporządzonym ze szczegółową kalkulacją cen jednostkowych (RMS
, narzuty) w oparciu o przedmiary wskazane w załączniku nr 10
3) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z prowadzonego postępowania
oraz o spełnianiu warunków uczestnictwa - Załącznik nr 2 (A i B) do SWZ.
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów zgodnie z pkt 7.3 SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie
warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów;
(Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SWZ),
5) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o braku podstaw wykluczenia oraz o
spełnianiu warunków w zakresie w jakim powołuje się na zasoby Załącznik nr 7 do SWZ..
6) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba
działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest
zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli
Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile
Wykonawca dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów, 7) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania
Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego
reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych
8) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika
ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia
9) dokumenty, o których mowa wyżej SWZ dla osoby działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP,
10) oświadczenia w zakresie kryterium oceny ofert - na formularzu oferty.
11) o ile dotyczy dokumenty potwierdzające równoważność, o których mowa w pkt. 3.17 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z
postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1.3 oraz 7.1.4 litera b) powinni spełniać
łącznie wszyscy Wykonawcy. Natomiast warunek określony w pkt 7.1.4 litera a) musi spełnić co
najmniej jeden wykonawców ubiegających się o zamówienie.
W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia
dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum)
stosuje się odpowiednio.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi do realizacji
których te zdolności są wymagane. W przypadku, Wykonawców wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik
nr 3 do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany umowy określa § 24 wzoru umowy
1.Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, może nastąpić w przypadkach i na warunkach określonych art. 455 Ustawy PZP.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w przypadku wystąpienia jednej lub kilku
z następujących okoliczności:
2.1 konieczności wykonania Prac dodatkowych, w warunkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 3
Ustawy PZP, których nie można było przewidzieć na etapie udzielenia zamówienia, a wykonanie
których jest konieczne do wykonania przedmiotu Umowy – z zastrzeżeniem postanowień ust.
20.6;
2.2 konieczności wykonania Prac zamiennych;
2.3 konieczności zmiany danych projektowych, na podstawie których była sporządzona Oferta i
mających wpływ na realizację Umowy lub korzystanie z Prac przez Zamawiającego;
2.4 zmiany prawa lub obowiązujących norm lub decyzji administracyjnych mających wpływ na
zakres lub sposób realizacji Umowy lub korzystania z Prac przez Zamawiającego;
2.5 zmiany Podwykonawcy
2.6 wystąpienia Siły Wyższej;
2.7 przewlekłości w wydaniu decyzji administracyjnych, pozwoleń, zezwoleń, opinii niezbędnych
do wykonania Prac, mających wpływ na terminy realizacji Umowy;
2.8 zawieszenia Umowy;
2.9 wydania decyzji administracyjnych, z których wynika konieczność zmian w zakresie realizacji
Umowy;
2.10 zmiany w składzie konsorcjum Wykonawcy spowodowanej wystąpieniem niewypłacalności
któregokolwiek z członków konsorcjum lub wszczęciem postępowania likwidacyjnego wobec
któregokolwiek z członków konsorcjum;
2.11 potrzeby poprawy bezpieczeństwa ludzi i sprzętu lub majątku Zamawiającego;
2.12 konieczności zastosowania innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub
organizacyjnych niż wskazane w Umowie, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych
rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Prac, w tym zmiany kolejności
wykonywania Prac w stosunku do kolejności ustalonej harmonogramie wraz ze zmianą
kolejności płatności za te Prace;
2.13 wystąpienia przyczyn po stronie Zamawiającego, wynikających z kolizji Prac
wykonywanych przez Wykonawcę, z działaniami innych wykonawców Zamawiającego,
wykonujących je na Terenie Prac lub oddziałujących na Prace Wykonawcy;
2.14 innych przypadków przewidujących zmianę Umowy, wyraźnie przewidzianych w Umowie;
2.15 możliwości zastosowania materiałów lub urządzeń, albo sposobu realizacji Prac, o równym
lub lepszym standardzie niż przyjęte w Umowie, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów
realizacji Prac lub kosztów eksploatacji przedmiotu Umowy lub umożliwiających uzyskanie
lepszej jakości Prac.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 Zamawiający może w dowolnej chwili wystąpić z
inicjatywą zmian, które nie są wykluczone przez PZP.
4. Zwiększenie Wynagrodzenia Umownego, może wystąpić wyłącznie w przypadku:
4.1 zwiększenia zakresu Prac wynikającego z przesłanek określonych w ust. 1. lub 2. jeżeli
konieczność zmiany Umowy nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
4.2 zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego,
5. Jeżeli wystąpi konieczność wykonania prac na podstawie ust. 1 i 2 , Wykonawca jest
upoważniony do rozpoczęcia wykonywania takich prac jedynie na podstawie podpisanego (w
tym prawidłowo zaakceptowanego i zatwierdzonego) przez Zamawiającego aneksu do Umowy,
pod rygorem utraty przez Wykonawcę wobec Zamawiającego wszelkich roszczeń wynikających
lub związanych z wykonaniem Prac. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego
dostarczenia wyceny na prace na podstawie ust. 1 i 2, którą będzie związany minimum 30 Dni
od daty dostarczenia Zamawiającemu.
Pozostałe zmiany określono w § 24 Umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-26 14:30

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-26 14:55

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-24

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę zrobienie balkonu i tarasu w domu szeregowym - Łomża
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania30-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę zrobienie balkonu i tarasu w domu szeregowym. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI