Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont odcinka ul. Cegłowskiego w Brzozowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRZOZÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440235
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 1
1.5.2.) Miejscowość: Brzozów
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 133061061
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@brzozow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://brzozow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont odcinka ul. Cegłowskiego w Brzozowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-86cc81d9-0a55-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00165732
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu:
a) miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl
Link do formularzy do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz komunikacji: https://obywatel.gov.pl/nforms/ezamowienia
b) ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
Adres skrzynki ePUAP: /3w658bsblb/skrytka
c) poczty elektronicznej
Adres poczty elektronicznej do komunikacji: zp@brzozow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferty składane są przez wykonawcę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. 2. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania ww dokumentów za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany do kontaktu adres. 3. Każdorazowo kierując do zamawiającego oświadczenie, pismo, zawiadomienie lub wniosek wykonawca powinien powoływać się na numer referencyjny postępowania tj. ZP.271.22.2021
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.z 2020 r., poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415). Zamawiający w ramach postępowania dopuszcza do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych zastosowanie również formatu .rar. 5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do:
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej RODO, Burmistrz Brzozowa informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Brzozowie, reprezentowany przez Burmistrza Brzozowa, z siedzibą: ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 4341050.
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych na adres Administratora lub email: iod@brzozow.pl
3) Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych może Pan/Pani uzyskać od inspektora Ochrony Danych lub na stronie https://brzozow.bip.gov.pl/klauzule-wieloosobowego-stanowiska-ds-zamowien-publicznych/28022020_klauzule_zamowienia_publiczne.html
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.22.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 31140,76 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty polegające na remoncie odcinka ul. Cegłowskiego, na działkach ewidencyjnych nr 2687/1 i 1818/1 w Brzozowie, o długości około 100 m.
Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia – teren gminy Brzozów, miejscowość Brzozów, ul. Cegłowskiego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przez cenę (koszt) zamówienia zamawiający rozumie łączny koszt za całość przedmiotu zamówienia, stanowiący całkowite wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najniższą oferowaną ceną brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Każda inna oferta „C” otrzymuje ilość punktów w kryterium cena wynikającą z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = c
Cmin – najniższa oferowana cena spośród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
c – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę z kryterium cena
2) Termin gwarancji
Przez termin gwarancji zamawiający rozumie termin udzielonej gwarancji na wykonane roboty
budowlane.
Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów wg kryterium termin gwarancji – 30 punktów.
Zamawiający określa maksymalny i minimalny termin gwarancji na:
Maksymalny oceniany termin gwarancji 60 miesięcy, minimalny termin gwarancji 36 miesięcy.
Oferta z najwyższym oferowanym terminem gwarancji „G max” otrzymuje punktów 30.
Każda inna oferta „G” otrzymuje ilość punktów w kryterium termin gwarancji wynikającą z wyliczenia wg wzoru:
(G/Gmax) x 30 = g
Gmax – najwyższy oferowany termin gwarancji spośród ofert nieodrzuconych
G – termin gwarancji badanej oferty
g – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę w kryterium termin gwarancji
Wykonawca zobowiązany jest zaoferować termin gwarancji z dokładnością do pełnych miesięcy (np.
36 miesięcy, 42 miesiące itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji określonego w innych jednostkach miary czasu
zamawiający przyjmie, że termin gwarancji dla tej oferty jest równy minimalnemu terminowi gwarancji.
W przypadku, gdy wykonawca nie określi w ofercie terminu gwarancji, zamawiający przyjmie, że termin
gwarancji dla tej oferty jest równy minimalnemu terminowi gwarancji.
W przypadku gdy wykonawca określi w ofercie termin gwarancji dłuższy niż maksymalny termin
gwarancji:
• zamawiający przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiający przyjmie termin gwarancji dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert, równy maksymalnemu
terminowi gwarancji,
• wykonawca który złożył taką ofertę, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej,
zobowiązany będzie do wykonania umowy z zaoferowanym terminem gwarancji.
3) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów wg kryterium doświadczenie osób wyznaczonych
do realizacji zamówienia – 10 punktów.
Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryterium w oparciu o następujące zasady:
Dla każdej z osób z kluczowego personelu zostanie określone doświadczenie w latach posiadania uprawnień kierownika budowy i zakwalifikowane jako małe, średnie lub duże. Przez osoby z kluczowego personelu zamawiający rozumie osobę, którą dysponuje wykonawca która będzie, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, pełnić funkcję kierownika budowy w specjalności inżynieryjno-drogowej. Dla wyżej wymienionej osoby w ofercie wykonawca zobowiązany jest określić wysokość doświadczenia którym dysponuje osoba za pomocą której wykonawca realizował będzie przedmiot zamówienia. Doświadczenie wykonawca zobowiązany jest podać w latach. W przypadku podania doświadczenia w miesiącach lub dniach zamawiający przeliczy doświadczenie na lata zaokrąglając w dół. Punkty zostaną przydzielone wg poniższych zasad
Doświadczenie małe - poniżej 5 lat posiadania uprawnień kierownika budowy 4 punkty, doświadczenie średnie - co najmniej 5 lat ale nie więcej niż 10 lat posiadania uprawnień kierownika budowy 7 punktów, doświadczenie duże - więcej niż 10 lat posiadania uprawnień kierownika budowy 10 punktów
W przypadku, gdy wykonawca nie określi w ofercie wysokości doświadczenia, zamawiający przyjmie, że wysokość doświadczenia takiej osoby jest na poziomie „doświadczenie małe”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełnienia warunków w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeśli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich stanowiska, kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tzn., że dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą obowiązki kierownika budowy, posiadającą - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 220), do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w specjalności inżynierii drogowej,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający, zgodnie z treścią art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, poniższych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj. wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za pełnienie funkcji kierownika budowy wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wzór stanowi załącznik nr 5 do specyfikacji).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składające się na ofertę muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub umocowane przez te osoby do reprezentowania wykonawcy. Zamawiający wymaga, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania: 1) przedstawienia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, albo 2) wskazania danych umożliwiających dostęp do wyżej wymienionych dokumentów i za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, albo 3) przedstawienia pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentów o których mowa w odpisie z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Zapisy stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych lub podwykonawcy nie będącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do specyfikacji). W przypadku wykonawców występujących wspólnie konieczne jest złożenie oświadczenia o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, podpisane wspólnie przez wykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wtedy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty.
b) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o którym mowa w punkcie 11 ust. 5 specyfikacji (oświadczenie którego wzór stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji), składa każdy z wykonawców.
c) Jeżeli w postępowaniu wybrana zostanie oferta wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, zamawiający zażąda, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
d) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy i usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
e) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający, dopuszcza możliwość nieistotnych zmian postanowień zawartych w umowie,
2. Zamawiający, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 455 ust. 1 pkt. 2, 3 i 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Zamawiający, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 15r ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w art. 15r tejże ustawy.
4. Zamawiający, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadku
1) ograniczenia zakresu rzeczowego umowy w związku z:
a) obiektywną niemożnością wykonania danego zakresu rzeczowego,
b) brakiem celowości wykonania danego zakresu rzeczowego,
o ile ograniczenie takie ma wartość nie większą niż 20 % pierwotnej wartości umowy.
2) zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy,
3) w przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Przez działanie siły wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością. Wykonawca jest zobowiązany w terminie 14 dni poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji przedmiotu umowy, pod rygorem utraty prawa powoływania się na klauzulę siły wyższej,
4) gdy potrzeba wprowadzenia zmian do umowy wynika z okoliczności natury technicznej i prawnej,
5) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne, w szczególności uniemożliwiające prowadzenie prac objętych umową, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów, w szczególności: wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych tj. powyżej 20 m/s, gwałtowne opady deszczu (w tym oberwanie chmury) tj. trwające nieprzerwanie, dłużej niż 3 dni lub opady intensywne w wielkości powyżej 30 l/m2, gradobicie, burze, wysoki stan wód,
6) zmiany wysokości stawki podatku VAT, w takim przypadku nastąpi zmiana wynagrodzenia brutto, która zostanie wprowadzona w formie aneksu do umowy, z mocą obowiązująca od dnia wejścia w życie przepisów zmieniających wysokość stawki podatku VAT.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie, dotyczących terminu wykonania przedmiotu umowy w uzasadnionych przypadkach, którymi będą w szczególności:
1) wystąpienie okoliczności niezależnych od wykonawcy, które wpływać będą na termin wykonania przedmiotu umowy w ten sposób, że będą uniemożliwiały lub znacząco utrudniały zakończenie prac budowlanych w terminie określonym umową - przy czym wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy nastąpi o okres odpowiadający okresowi niezbędnemu na usunięcie ww. okoliczności – jednak okres wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Okres, o jaki niezbędne stało się przedłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia będzie uzasadniony przez strony na piśmie.
2) konieczność wykonania robót wynikających z dokumentacji projektowej lub zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, a nie wyszczególnionych w przedmiarach robót, o ile będzie to wpływać na termin wykonania przedmiotu umowy, o okres niezbędny na wykonanie tych robót - jednak okres wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Okres, o jaki niezbędne stało się przedłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia będzie uzasadniony przez strony na piśmie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu, link do formularza: https://obywatel.gov.pl/nforms/ezamowienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-15 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Osobą upoważnioną do kontaktów i udzielania wyjaśnień jest: Sławomir Szałajko - Urząd Miejski w Brzozowie, ul. Armii Krajowej 1, II piętro, pokój nr 202, w godzinach pracy urzędu tj. w poniedziałki w godzinach od 7.30 do 16.30, od wtorku do czwartku w godzinach od 7.30 do 15.30, w piątki w godzinach od 7.30 do 14.30. Telefon: 13 3061061 Poczta elektroniczna: zp@brzozow.pl