Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont kładek nad Drogową Trasą Średnicową (DW902) w Chorzowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Chorzów – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000166249
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bałtycka 8A
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@mzuim.chorzow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mzuim.chorzow.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
utrzymanie ulic i obiektów inżynierskich
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont kładek nad Drogową Trasą Średnicową (DW902) w Chorzowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7ed856a-f79a-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00230696
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00031666/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Remont kładek nad DTŚ
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mzuim.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj.:
1) poprzez Platformę przetargową pod adresem:
https://mzuim/rejestracja/ustawowe.html (zwanej dalej Platformą przetargową lub Platformą), w wierszu oznaczonym tytułem oraz
znakiem niniejszego postępowania
lub
2) pocztą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: zp@mzuim.chorzow.eu oraz adresy e-mail Wykonawców podane w
formularzach ofertowych.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający złożyć
ofertę zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej, dostępnymi pod adresem:
https://mzuim.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem:
https://mzuim.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa wyżej.
2. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej:
https://mzuim.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
1) Wymagania techniczne, jakim musi odpowiadać sprzęt komputerowych Wykonawcy, aby móc korzystać z Platformy.
a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
− Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
− Google Chrome 31
− Mozilla Firefox 26
− Opera 18
2) Pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci Internet;
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;
c) włączona obsługa JavaScript;
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
e) zainstalowany Acrobat Reader;
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
3) Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach
danych określonych na podstawie §2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. Równocześnie Zamawiający rekomenduje na
format danych przesyłanych plików: .pdf.
3. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej Właściciel, tj. Logintrade SA ul. Legnicka 57D,
lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz.
800 - 1600.
4. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru
opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): podano w pkt XXVI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): podano w pkt XXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/AB/3410/019/000/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowych mających na w celu przywrócenie do należytego stanu
technicznego kładek dla pieszych Ck-7 oraz Ck-6 nad Drogową Trasą Średnicową w Chorzowie. Dokumentacja projektowa
zakłada również zmianę formy balustrad oraz renowację elementów wyposażenia obiektu.
2. Projektowane prace remontowe - Kładka CK-6
Ze względu na stan elementów wyposażenia oraz uszkodzenia elementów konstrukcyjnych planowane są prace
remontowe.
1) Ustrój nośny
Projektowane prace remontowe ustroju nośnego obejmują oczyszczenie pylonu oraz want, a następnie pokrycie elementów
nową powłoką malarską. W miejscach korozji elementów należy wykonać piaskowanie elementów do głębokości na której
nie występuje już korozja stali. Na fragmentach na których nie stwierdza się korozji stali elementów możliwe jest wykonanie
wyłącznie nowej powłoki malarskiej. Warunkiem jest zastosowanie powłoki dopuszczonej do układania na już pomalowany
element stalowy.
Na bloku kotwiącym zostanie zastosowana iniekcja betonu mająca na celu zabezpieczenie bloku kotwiącego. Materiał
iniekcyjny powinien wypełniać szczelnie powstałe rysy. Blok kotwiący należy oczyścić z powłoki malarskiej w celu weryfikacji
czy nie powstały na nim dodatkowe rysy nie stwierdzone podczas oględzin. W przypadku uwidocznienia dodatkowych rys
wykonać ich iniekcje. Po zakończonych pracach naprawczych wykonać nową powłokę antykorozyjną.
2) Balustrady i osłony
Projektuje się rozbiórkę elementów plexi na obiekcie i zastąpienie tych elementów balustradą aluminiową h=1,30m i
dł.=2,0m. Panele plexi na obiekcie przymocowane są do kształtowników HEB100 i blach podtrzymujących. Blachy
podtrzymujące należy zdemontować i przeznaczyć na złom. Pozostawione na obiekcie słupki HEB100 oczyścić i
zabezpieczyć antykorozyjnie. Do środników słupków HEB100 należy przyspawać elementy stalowe, które będą stanowić
mocowania dla nowych balustrad stalowych.
3) Nawierzchnia chodników
Nawierzchnia chodników wykonana z żywic epoksydowych i kruszywa. W miejscach ubytków materiału należy wykonać
jego uzupełnienie. W przypadku stwierdzenia luźnych fragmentów materiału należy je usunąć. Podłoże przed uzupełnieniem
należy oczyścić i przygotować według zaleceń producenta żywicy.
4) Gzymsy
Na powierzchni gzymsów występuje korozja stali oraz ubytki powłoki malarskiej. W miejscach korozji elementów należy
wykonać piaskowanie elementów do głębokości na której nie występuje już korozja stali. Na fragmentach na których nie
stwierdza się korozji stali elementów możliwe jest wykonanie wyłącznie nowej powłoki malarskiej. Warunkiem jest
zastosowanie powłoki dopuszczonej do układania na już pomalowany element stalowy.
5) Podpory
Dla podpór projektuje się prace remontowe polegające na oczyszczeniu powierzchni betonu z graffiti i zanieczyszczeń oraz
wykonani powłoki antykorozyjnej. W przypadku stwierdzenia miejsc korozji betonu należy wykonać naprawy zaprawą PCC
oraz zabezpieczyć te miejsca powłoką antykorozyjną.
6) Dylatacje
Blachy przykrywające szczeliny dylatacyjne zdemontować, szczeliny oczyścić z zanieczyszczeń. Blachy poddać
oczyszczeniu i ułożyć na nich nową powłokę antykorozyjną.
7) Urządzenia obce
Kanały kablowe w miejscach uszkodzenia należy przyciąć tak aby krawędzie były równe i w miejscach ubytków dołożyć
wstawki z rur PVC. Dla kanałów w których znajdują się przewody zastosować kanały dwudzielne, które należy połączyć z
istniejącymi kanałami, zapewniając szczelność połączenia.
3. Projektowane prace remontowe - Kładka CK-7
Ze względu na stan elementów wyposażenia oraz uszkodzenia elementów konstrukcyjnych planowane są prace
remontowe.
1) Ustrój nośny
Projektowane prace remontowe ustroju nośnego obejmują oczyszczenie pylonu oraz want, a następnie pokrycie elementów
nową powłoką malarską. W miejscach korozji elementów należy wykonać piaskowanie elementów do głębokości na której
nie występuje już korozja stali. Na fragmentach na których nie stwierdza się korozji stali elementów możliwe jest wykonanie
wyłącznie nowej powłoki malarskiej. Warunkiem jest zastosowanie powłoki dopuszczonej do układania na już pomalowany
element stalowy.
Na bloku kotwiącym zostanie zastosowana iniekcja betonu mająca na celu zabezpieczenie bloku kotwiącego. Materiał
iniekcyjny powinien wypełniać szczelnie powstałe rysy. Blok kotwiący należy oczyścić z powłoki malarskiej w celu weryfikacji
czy nie powstały na nim dodatkowe rysy nie stwierdzone podczas oględzin. W przypadku uwidocznienia dodatkowych rys
wykonać ich iniekcje. Po zakończonych pracach naprawczych wykonać nową powłokę antykorozyjną.
2) Balustrady i osłony
Projektuje się rozbiórkę elementów plexi na obiekcie i zastąpienie tych elementów balustradą aluminiową h=1,30m i
dł.=2,0m. Panele plexi na obiekcie przymocowane są do kształtowników HEB100 i blach podtrzymujących. Blachy
podtrzymujące należy zdemontować i przeznaczyć na złom. Pozostawione na obiekcie słupki HEB100 oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie. Do środników słupków HEB100 należy przyspawać elementy stalowe, które będą stanowić
mocowania dla nowych balustrad stalowych.
3) Nawierzchnia chodników
Nawierzchnia chodników wykonana z żywic epoksydowych i kruszywa. W miejscach ubytków materiału należy wykonać
jego uzupełnienie. W przypadku stwierdzenia luźnych fragmentów materiału należy je usunąć. Podłoże przed uzupełnieniem
należy oczyścić i przygotować według zaleceń producenta żywicy.
4) Gzymsy
Na powierzchni gzymsów występuje korozja stali oraz ubytki powłoki malarskiej. W miejscach korozji elementów należy
wykonać piaskowanie elementów do głębokości na której nie występuje już korozja stali. Na fragmentach na których nie
stwierdza się korozji stali elementów możliwe jest wykonanie wyłącznie nowej powłoki malarskiej. Warunkiem jest
zastosowanie powłoki dopuszczonej do układania na już pomalowany element stalowy.
5) Podpory
Dla podpór projektuje się prace remontowe polegające na oczyszczeniu powierzchni betonu z graffiti i zanieczyszczeń oraz
wykonani powłoki antykorozyjnej. W przypadku stwierdzenia miejsc korozji betonu należy wykonać naprawy zaprawą PCC
oraz zabezpieczyć te miejsca powłoką antykorozyjną.
6) Dylatacje
Blachy przykrywające szczeliny dylatacyjne zdemontować, szczeliny oczyścić z zanieczyszczeń. Blachy poddać
oczyszczeniu i ułożyć na nich nową powłokę antykorozyjną.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zamówienia przedstawiono w Dokumentacji
projektowej, STWiORB i przedmiarach robót, które stanowią Załącznik nr 1 do niniejszej SWZ.
5. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1) Zamawiający informuje, iż ilekroć w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka,
znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne bądź
systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający
dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych
oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę
oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.
2) Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym – miejsce prowadzenia robót należy oznakować w sposób zgodny z
warunkami określonymi w załącznikach nr 1-4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie
szczegółowych warunków technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
i warunków ich umieszczania na drogach.
3) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz uzyskania zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu na
czas prowadzenia robót. W terminie do tygodnia przed przystąpieniem do realizacji zadania Wykonawca przedłoży
Zamawiającemu zatwierdzony projekt organizacji ruchu. Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds.
Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego.
4) W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, Zamawiający zleci
wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży Wykonawcę.
5) Wprowadzenie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu zgodnie z przygotowanym przez Wykonawcę projektem
zapewnia Zamawiający.
6) Przez cały okres realizacji zamówienia Wykonawca odpowiada za przekazany plac budowy, zabezpieczenie miejsca
prowadzenia robót, utrzymywanie oznakowania tymczasowego, czystość na jezdniach i chodnikach zarówno w rejonie
prowadzonych prac jak również dróg dojazdowych do budowy. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo oraz wszelkie
szkody wobec osób trzecich powstałe w wyniku prowadzonych robót.
7) Z uwagi na charakter i zakres robót, w tym konieczność demontażu balustrad i osłon zabezpieczających kładki dla
pieszych nad DTŚ, Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich przez cały
okres realizacji robót budowlanych oraz zapewnić całodobowy dozór terenu budowy. W sytuacjach awaryjnych za jakie
uważa się np. naruszenie lub zniszczenie zabezpieczeń przez osoby trzecie, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić
naprawę zabezpieczenia w czasie do jednej godziny od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego lub od innych
uprawnionych podmiotów, w szczególności: Policji, Straży Pożarnej, Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego lub
Straży Miejskiej.
8) pozostałe informacje podano w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45234000-6 - Roboty budowlane w zakresie budowy kolei i systemów transportu
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71351910-5 - Usługi geologiczne
71352000-0 - Usługi badania podłoża
71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego
71354000-4 - Usługi sporządzania map
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 1 i 2 ustawy:
1) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
a) Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000,- zł,
b) Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 1 000 000,- zł.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek oceniany będzie łącznie.
2) Zdolność techniczna lub zawodowa:
a) Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie
zawodowe, potwierdzone uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi niezbędne do wykonania zamówienia, w
szczególności
wyznaczy kierownika budowy (1 osoba) posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej.
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o
których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane
wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa. W przypadku, gdy Wykonawca wskaże osobę spoza
terytorium RP osoba ta musi:
• Posiadać wykształcenie i kwalifikacje wymagane do świadczenia usług we wskazanej branży budowlanej w kraju
zamieszkania tych osób.
• Posiadać decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych we wskazanej branży budowlanej na zasadach określonych w
przepisach odrębnych, tj. m.in. w ustawie z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich UE.
b) Doświadczenie Wykonawcy
Wykonawca winien posiadać doświadczenie w wykonywaniu robót budowlanych, w szczególności w okresie ostatnich 5 lat
przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca
wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane z których każda polegała na przebudowie i/lub remoncie obiektu
inżynierskiego - most, wiadukt, estakada, kładka.
Uwagi:
- Jeżeli Wykonawca posiada doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami,
może powoływać się wyłącznie na zakres faktycznie wykonany przez Wykonawcę.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zdolności technicznej lub zawodowej
oceniany będzie łącznie, przy czym w przypadku doświadczenia Wykonawcy, w zw. z art. 117 ust. 3 i 4 ustawy PZP, -
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane, co oznacza, że treść oświadczenia, o którym mowa w art.
117 ust. 4 ustawy PZP, winna odzwierciedlać sposób w jaki konsorcjum wykazuje spełnienie warunku udziału w
postępowaniu w zakresie doświadczenia. W sytuacji, gdy tylko jeden z członków konsorcjum wykazuje się wymaganymi do
realizacji zamówienia zdolnościami (doświadczeniem), to żeby doszło do faktycznego wykorzystania tych zdolności, zgodnie
z normą wynikającą z art. 117 ust. 3 ustawy PZP – powinien on uczestniczyć w każdej z czynności składających się na
wykonywanie zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia
braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu określonych w pkt XV. 1 SWZ – oświadczenie Wykonawcy o
aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP w zakresie podstaw do wykluczenia z
postępowania wskazanych przez Zamawiającego (Załącznik nr 6 do SWZ).
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie:
a) Oświadczenie, o którym mowa w pkt XXI.2. 1) składa każdy z Wykonawców.
3) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby:
a) W celu wykazania, że wobec tych podmiotów nie zachodzą przesłanki wykluczenia Wykonawca składa także oświadczenie o
którym mowa w pkt XXI.2. 1) podmiotu udostępniającego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości:
6 000,- zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu
związania ofertą, z wyjątkiem przypadków o których mowa w art.98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie, ul. Bałtycka 8A Nr rachunku:
ING Bank Śląski S.A. o/Chorzów Nr 72 1050 1243 1000 0010 0000 3770
Uwaga: za datę wniesienia wadium w tej formie uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego.
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.
2) w gwarancjach bankowych.
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych.
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje
Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia gwarancja powinna być
sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub
instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
5) nieodwołalne i bezwarunkowo zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zachodzi przewidziana przepisami prawa zamówień publicznych podstawa
do zatrzymania wadium przez Zamawiającego.
6. Gwarancja (poręczenie) nie może przewidywać żadnych dodatkowych warunków formalnych, od których uzależniona
byłaby wypłata sumy gwarancyjnej (poręczonej),
a w szczególności nie może zawierać postanowień przewidujących obowiązki Zamawiającego do:
1) przedstawienia bankowego potwierdzenia podpisu lub wzoru podpisu osoby podpisującej wezwanie do wypłaty sumy
gwarancyjnej (poręczonej);
2) złożenia wezwania do wypłaty sumy gwarancyjnej (poręczonej) za pośrednictwem banku lub innego podmiotu;
3) przedstawienia jakichkolwiek innych dokumentów, w tym w szczególności korespondencji z Wykonawcą lub dokumentów
potwierdzających niewywiązanie się z obowiązków przez Wykonawcę.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienia dołączą do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które
roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 7 do SWZ), przy czym treść oświadczenia winna
odzwierciedlać sposób w jaki Konsorcjum wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności
technicznej lub zawodowej. W sytuacji, gdy tylko jeden z członków konsorcjum wykazuje się wymaganymi do realizacji
zamówienia zdolnościami (doświadczeniem), to żeby doszło do faktycznego wykorzystania tych zdolności, zgodnie z normą
wynikającą z art. 117 ust. 3 PZP – powinien on uczestniczyć w każdej z czynności składających się na wykonywanie
zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy PZP, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy
w sprawie zamówienia publicznego, w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3
do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-14 07:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej https://mzuim.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-14 08:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( DZ. U. z
2022 r., poz. 835) (dalej ustawa z dnia
13 kwietnia 2022 r.) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11
września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE)
nr 765/2006 z dnia 18.05.2006 r. i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17.03.2014 r. albo wpisanego na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. ;
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia
1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest
osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym
od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.;
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy
z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa
w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w art. 7 ust. 1 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r., Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
Przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego rozumie się złożenie oferty.
Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r., które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu
Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł. Wpływy z kar pieniężnych stanowią dochód
budżetu państwa.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z
postępowania na podstawie ww. przesłanek.
W przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich Zamawiający bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu
podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.