„REMONT JEZDNI I CHODNIKÓW UL.CEGŁOWSKIEJ”

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„REMONT JEZDNI I CHODNIKÓW UL.CEGŁOWSKIEJ”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-09-22
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany
  • Data publikacji ogłoszenia2020-09-07
  • Numer ogłoszenia581804-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 581804-N-2020 z dnia 2020-09-07 r.

Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany: „REMONT JEZDNI I CHODNIKÓW UL.CEGŁOWSKIEJ”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany, krajowy numer identyfikacyjny 15259663000430, ul. ul. Żeromskiego  29 , 01-882  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 022 443 47 00 wew. 42 385, , e-mail bielany.zamowienia@um.warszawa.pl, , faks 022 325 44 80.
Adres strony internetowej (URL): http://www.bielany.waw.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.bielany.waw.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.bielany.waw.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Składanie oferty odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2188 ze zm.) osobiście lub za pośrednictwem posłańca (oferta musi być zlożona w formie pisemnej).
Adres:
ul.S.Żeromskiego 29, 01-882 Warszawa, pokój nr 275

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „REMONT JEZDNI I CHODNIKÓW UL.CEGŁOWSKIEJ”
Numer referencyjny: UD-III-WZP.271.66.2020.EKR
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont jezdni i chodników ul.Cegłowskiej.Teren inwestycjiInwestycja zlokalizowana jest w obrębie Miasta Stołecznego Warszawy na terenie Dzielnicy Bielany.Ulica Cegłowska jest ulicą gminną, przebiegającą przez tereny miejskie. Posiada jezdnię asfaltową o szerokości 4,50 m, z obustronnymi chodnikami o zmiennej szerokości od 1,5 – 6,9 m. Stan techniczny nawierzchni można określić jako zły - występują liczne spękania, nierówności, łaty.Zakres przedmiotu 1) Remont nawierzchni z betonu asfaltowego;2) Remont zjazdów indywidualnych z kostki betonowej prostokątnej 20x10 cm, ciemnoszarej na bazie grysu bazaltowego, układanej na „mijankę”;3) Remont chodnika z płytek betonowych 50x50 cm na bazie grysu bazaltowego, układanej na „mijankę”;4) Remont miejsc postojowych z kostki betonowej prostokątnej 20x10 cm, ciemnoszarej na bazie grysu bazaltowego, układanej na „mijankę”;5) Remont progów zwalniających;6) Ustawienie barierek ochronnych/słupków blokujących;7) Wykonanie zieleńców.Przedmiot zamówienia ma być dostosowany do potrzeb wszystkich użytkowników obiektu w tym przystosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych. Musi spełniać wymagania odnośnie obowiązujących przepisów, w tym standardów wynikających z Zarządzenia nr 1682/2017 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 23 października 2017 r.Wymagania i warunki realizacji1. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i zabezpieczenia terenu budowy z zachowaniem najwyższej staranności i uwzględnieniem specyfiki przedmiotu umowy oraz jego przeznaczenia.2. Zamawiający wymaga w ramach zadania wykonania wszelkich niezbędnych rozbiórek wraz z zagospodarowaniem materiałów pochodzących z rozbiórek, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3. Wykonawca zawrze w swoich cenach wszelkie koszty związane ze składowaniem, recyklingiem oraz utylizacją wszelkich materiałów z rozbiórek i odpadów, a także zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w operacie kolaudacyjnym wszystkich niezbędnych protokołów z tym związanych.4. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia reklam i innych urządzeń oraz obiektów kolidujących z prowadzonymi robotami lub ich przeniesienia w miejsce niekolidujące z prowadzonymi robotami budowlanymi.5. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia niezbędnych nadzorów technicznych ze strony właścicieli urządzeń obcych oraz ze strony służb miejskich i poniesienia wszelkich niezbędnych kosztów w celu prawidłowego prowadzenia robót.6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykonania, uzgodnienia i wdrożenia w ramach zadania projektów czasowej organizacji ruchu.7. Zamawiający wymaga stałego umożliwienia dojazdu do każdej posesji zlokalizowanej przy ulicy Cegłowskiej w czasie całego trwania budowy.8. Wykonawca do wykonywania prac winien zastosować sprzęt, który nie spowoduje hałasu i wibracji ponad dopuszczalne normy. Wykonawca zobowiązany jest do ograniczenia pracy maszyn na tzw. „jałowym biegu”. 9. Wykonawca do wykonywania prac brukarskich winien zastosować sprzęt, który ograniczy do minimum pylenie i zabrudzanie posesji podczas cięcia elementów betonowych. Rekomendowane jest wykonanie cięcia „na mokro”.10. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia istniejącej zieleni w sąsiedztwie prowadzonych robót i dbałości o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony środowiska. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do placu budowy w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego.11. Wykonawca zobowiązany jest do wyregulowania ulicznych urządzeń występujących w granicy robót, do projektowanego poziomu ulicy, przed wykonaniem nawierzchni.Szczegółowy zakres zamówienia określa wzór umowy (załącznik nr 9 do SIWZ) oraz dokumentacja projektowa opracowana przez Nowoczesne Systemy Techniki Grzewczo-Sanitarnej i Robót Budowlano-Montażowych Durda Zbigniew:a) Projekt wykonawczy branży drogowej – załącznik nr 1A do SIWZ;b) Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – załącznik nr 1B do SIWZ;c) Przedmiar robót – załącznik nr 1C do SIWZ.W przypadku ewentualnych niezgodności pomiędzy tymi dokumentami, wiodącym jest Projekt Wykonawczy.1.2. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych – Zamawiający wymaga w okresie prowadzenia robót budowlanych skierowania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę zatrudnionych (pod pojęciem „zatrudnionych” należy rozumieć nowo zatrudnionych jak również już zatrudnionych pracowników) na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 par. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeksu Pracy (Dz. U. 2018 poz. 708 z późn. zm.) pracowników do wykonywania n/w czynności:1) Roboty rozbiórkowe;2) Roboty brukarskie;3) Roboty związane z wykonaniem podbudowy, asfaltowaniem.Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 45233140-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233120-6
45100000-8
45111200-0
45111300-1
45233220-7
45233222-1
45233290-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 1381828,00
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-12-22

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: a)w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia: a) Katarzyna Dudek - Główny Specjalista w Wydziale Infrastruktury dla Dzielnicy Bielany; b) w zakresiedotyczącym zagadnień formalnoprawnych: Eliza Krych-Palusińska - Główny Specjalista wWydziale Zamówień Publicznych dla Dzielnicy Bielany; c) adres kontaktowy: e-mail:bielany.zamowienia@um.warszawa.pl, fax. (022) 325 44 80, mając na uwadze, że zawszedopuszczalna jest forma pisemna na adres wskazany w Sekcji I - pkt I.1) Ogłoszenia
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku.
Informacje dodatkowe Nie dotyczy
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku.
Informacje dodatkowe Nie dotyczy
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Zdolność zawodowa: Za spełniających warunek udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali (zakończyli) co najmniej robotę budowlaną (zadanie) polegającą min. na: wykonaniu nawierzchni drogi lub ulicy - z betonu asfaltowego wraz z podbudową na kwotę brutto minimum 650 000,00 złotych.Uwaga!-W sytuacji, gdy Wykonawca wykaże się na potwierdzenie powyższego warunku robotą budowlaną wykonaną w formule „zaprojektuj i wybuduj”, w wymaganej warunkiem kwocie, tj. minimum 650 000,00 złotych, Wykonawca nie może uwzględnić kwoty wykonania dokumentacji projektowej.-„(…) Wykonawca udostępniający swoje zdolności oraz doświadczenie może zatem uczynić to jedynie w zakresie, w którym sam je nabył. Jeśli doświadczenie zostało nabyte w ramach konsorcjum to przekazaniu podlegają zasoby powstałe jedynie w granicach wykonania prac przez dany podmiot. Zasada równego traktowania wykonawców nie dopuszcza, by wykonawca biorący indywidualnie udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem przy innym zamówieniu publicznym, jeżeli faktycznie i konkretnie nie uczestniczył w jego realizacji (…)” – wyrok sygn.. akt KIO 905/17, sygn. Akt KIO 925/17, syng. Akt KIO 933/17, wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie C-387/14 Esaprojekt.- W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość zgodnie ze średnim kursem walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publiczne dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu robót budowlanych, dowodów dotyczących najważniejszych robót oraz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 pkt 1-4 ustawy Pzp, wg zasady spełnia-nie spełnia.b) Zdolność zawodowa: Za spełniających warunek udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydanymi na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r., poz. 1186 j.t. ze zm.) lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów do sprawowania funkcji kierownika budowy, tj. posiadającego uprawnienia do prowadzenia i nadzorowania robót budowlanych i wykonywania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie bez ograniczeń w specjalności drogowej.Uwaga!- Kwalifikacje zawodowe osób, o których mowa powyżej, obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwanych dalej obywatelami państw członkowskich, mogą być sprawowane na podstawie uprawnień nabytych w tych państwach, jeśli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65), z wyjątkiem zasad wynikających z art.20a ust.1 ustawy o samorządach architektów, inżynierów budownictwa i urbanistów (t.j.Dz. U. z 2014 r. poz.1946 ze zm.). Zgodnie ze wskazanym przepisem, obywatel państwa członkowskiego posiadający kwalifikacje zawodowe w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu odpowiednio architekta, inżyniera budownictwa lub urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego "świadczeniem usług trans granicznych", bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art.22 ust.1 pkt 1-4 ustawy Pzp, wg zasady spełnia-nie spełnia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Nie dotyczy.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalnościgospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celupotwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy chyba,że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowymogólnodostępnej i bezpłatnej bazy danych; 2. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego wzakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu; 3. OświadczeniaWykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazuubiegania się o zamówienia publiczne; 4. Oświadczenia Wykonawcy o braku wydaniawobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej ozaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lubzdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentówpotwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lubgrzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 5. Wprzypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art.22austawy PZP, Wykonawca w odniesieniu do tych podmiotów składa dokumenty o którychmowa w Sekcji III.4) pkt 1- 4 Ogłoszenia. 6. W przypadku wykonawców zagranicznych lubpoleganiu na zdolnościach innych podmiotów będących jednocześnie podmiotamizagranicznymi na zasadach określonych w art.22a ustawy PZP Wykonawca w odniesieniu do tych podmiotów, lub wykonawca zagraniczny składa dokumenty, o których mowa wSekcji III.4) pkt 1- 4 Ogłoszenia, z tym że: a) Zamiast dokumentów wymienionych w SekcjiIII.4) pkt 2 Ogłoszenia, składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadkubraku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowylub administracyjny kraju, w którym Wykonawca/podmiot ma siedzibę lub miejscezamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albodokument, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 13, 14 i 21 wystawione nie wcześniejniż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) Zamiast dokumentuwymienionego w Sekcji III.4) pkt 1 Ogłoszenia, składa dokument lub dokumentywystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumentpowinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert. c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca/podmiot ma siedzibę lub miejscezamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siędokumentów, o których mowa w Sekcji III.4) pkt 6. lit. a), b) Ogłoszenia zastępuje się jedokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy/podmiotu, zewskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby,której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym zewzględu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy/podmiotu lub miejscezamieszkania tej osoby, przy uwzględnieniu okresów ważności przypisanych w powyższychlit. a), b) poszczególnym dokumentom. d) Wykonawca/podmiot mający siedzibę naterytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejscezamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokumentwskazany w Sekcji III.4) pkt 2 Ogłoszenia, składa dokument o którym mowa w Sekcji III.4)pkt 6 lit. a) Ogłoszenia, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 13 i 14 ustawy. Jeżeli wkraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, niewydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenietej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym alboorganem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejscezamieszkania tej osoby, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminuskładania ofert w postępowaniu; Uwaga! Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, na każdym etapiepostępowania może wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórychoświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub spełniająwarunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, żezłożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnychoświadczeń lub dokumentów. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lubdokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w Sekcji III.4) Ogłoszenia,jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lubmoże je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególnościrejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji idziałalności podmiotu realizującego zadania publiczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z2016 r. poz. 3521). W przypadku Wykonawców zagranicznych są oni zobowiązani dopodania w ofercie rejestrów publicznych danego kraju, z których Zamawiający może pobraćbezpłatnie dokumenty dotyczące Wykonawców. Jeżeli Wykonawca zagraniczny nie wskażedanego rejestru, Zamawiający uzna, że dany dokument nie jest dostępny bezpłatnie wrejestrze publicznym i Wykonawca będzie zobowiązany do jego przedłożenia. Wprzypadku, o którym mowa powyżej, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawieniatłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przezZamawiającego dokumentów.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.Wykaz robót budowlanych (o treści zgodnej z określoną we wzorzestanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ), wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, zzałączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawabudowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej są: -referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robotybudowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnymcharakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.2.Wykaz osób (o treści zgodnej z załącznikiem nr 6 do SIWZ) skierowanych przezWykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich uprawnieńniezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przeznie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Uwaga!Zamawiający: - wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożeniaw wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeńlub dokumentów, o których mowa w Sekcji III – pkt 4) - 5) Ogłoszenia, potwierdzającychokoliczności o których mowa w art.25 ust.1 ustawy PZP; - jeżeli jest to niezbędne dozapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, na każdymetapie postępowania może wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórychoświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że spełniają warunki udziału wpostępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzedniooświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lubdokumentów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Nie dotyczy.
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Nie dotyczy.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wraz z Ofertą, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 doSIWZ (oprócz oświadczeń, o których mowa w Sekcji III.3) Ogłoszenia), należy złożyć: 1.1.Dokument/y potwierdzające,że osoba/y podpisująca/e ofertę i inne dokumenty luboświadczenia jest do tej czynności umocowana chyba że umocowanie wynika zdokumentów dostępnych dla Zamawiającego w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. Jeżeliumocowanie wynika z udzielonego pełnomocnictwa musi być ono złożone w oryginale lubkopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Jeżeli umocowanie niewynika z dokumentów dostępnych Zamawiającemu, o których mowa powyżej, należyzłożyć odpowiednie dokumenty. 1.2. W przypadku, gdy Wykonawca polega nazdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a ust. 1 ustawy Pzp –zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobaminiezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu dokument (wszczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnychzasobów na potrzeby realizacji zamówienia). Udowodnienie, o którym mowa powyżejpowinno obejmować nie tylko wskazanie faktu udostępnienia określonych Wykonawcyzasobów przez podmiot trzeci, ale winno wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolęudzielenia, wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia a także inne istotne okoliczności, w tymwynikające ze specyfiki tego zasobu. Z przedłożonego dokumentu musi wynikać wszczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposobuwykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia;c) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; d) czypodmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziałuw postępowaniu dotyczących: - kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia - zrealizujeroboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane(czy będzie brał udział w wykonaniu zamówienia) Przykładowy wzór zobowiązania wzakresie określonych warunków udziału w postępowaniu - stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.Uwaga! W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach zawodowych podmiotutrzeciego: - warunek określony w Sekcji III pkt 1.3) lit. a) Ogłoszenia zostanie spełnionywyłącznie, jeżeli jego spełnienie w całości wykaże podmiot trzeci, który będziebezpośrednio realizował robotę budowaną w zakresie warunku przywołanego powyżej. 1.3. W przypadku,gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawcazobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą dowodów na to, że: a) zastrzeżone informacjemają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny lub inny posiadający wartośćgospodarczą; b) zastrzeżone informacje nie zostały ujawnione do wiadomości publicznej; c)podjęto w stosunku do nich niezbędne działania w celu zachowania poufności. 2.Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W terminie 3 dni oddnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert,Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie oprzynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa wart.24 ust.1 pkt 23) ustawy PZP – wg wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ. Wrazz przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania zinnym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego. UWAGA! Jeżeli wykonawca nie należy do żadnej grupykapitałowej może złożyć informację już wraz z ofertą na odpowiednio wypełnionym ipodpisanym wzorze, który stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 3. Wykonawcy zagraniczni.Wykonawca zagraniczny składa odpowiednio oświadczenie/dokumenty zgodnie z zapisamiSekcji III – pkt 3), 4)6., 5), oraz 7) Ogłoszenia. 4. Oferta wspólna. 4.1. Zamawiającydopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramachoferty wspólnej w rozumieniu art.23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzienastępujące wymagania: a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani doustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowegozamówienia publicznego. b) Oryginał pełnomocnictwa lub kopii poświadczonej zazgodność z oryginałem przez notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać wszczególności wskazania: - postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; -wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówieniawymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby; - ustanowionego Pełnomocnika orazzakresu jego umocowania. c) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przezWykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą byćzłożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwymrejestrze lub ewidencji Wykonawców. d) W odniesieniu do warunków określonych w SekcjiIII pkt 1.2), 1.3) Ogłoszenia wymagania te muszą być spełnione wspólnie przezWykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólnąosobno), zatem oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Wykonawcymogą złożyć wspólnie, przy zachowaniu wymogu: - warunek określony w Sekcji III pkt1.3) lit. a) Ogłoszenia zostanie spełniony wyłącznie, jeżeli jego spełnienie w całości wykażeco najmniej jeden z Wykonawców, który będzie bezpośrednio realizował robotę budowaną w zakresie w jakim posiada doświadczenie tj. w zakresie warunku przywołanego powyżej. e) Oświadczenia, (inne niż opisane w lit. f),wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisujew imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując wmiejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkichWykonawców składających ofertę wspólną. f) Oświadczenia, o którym mowa w Sekcji III –pkt 3) oraz 7) 2. Ogłoszenia, tj. dotyczące niepodleganiu wykluczeniu i przynależności lubbraku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, każdy z uczestników oferty wspólnejskłada indywidualnie (odrębnie). Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w SekcjiIII pkt 4) Ogłoszenia. składane na wezwanie Zamawiającego, każdy z uczestników ofertywspólnej składa indywidualnie. g) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członkakonsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę,którego one dotyczą lub przez pełnomocnika (jeśli posiada umocowanie do dokonania niniejszego w imieniu Wykonawcy). h) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienionew lit.g), muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lubwszystkich Wykonawców. 4.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przezZamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzuoferty. 4.3. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana,Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego,umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca starający się o zamówienie jest zobowiązany wnieść wadium przed upływemterminu składania ofert - w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych00/100 groszy) z oznaczeniem przedmiotu zamówienia.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Okres gwarancji i rękojmi za wady 20,00
Zatrudnienie osób młodocianych, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany zostały określone w § 16 wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ:1. Zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej, w postaci aneksu do umowy i muszą być akceptowane przez obie umawiające się strony.2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności opisanych w art. 144 P.z.p., z zastrzeżeniem ust. 3.3. Wypełniając postanowienia art. 144 ust. 1 pkt 1 P.z.p. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza zmiany postanowień umowy określone w ust. 4-19 oraz określa warunki wprowadzenia tych zmian.4. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub STWiOR, bądź w wyniku np. zmiany przepisów, które wejdą w życie na etapie realizacji robót, bądź innych sytuacji za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca; 2) jeżeli zmiany dokonane w oparciu o art. 144 P.z.p. spowodują konieczność wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, które wstrzymają lub opóźnią realizację przedmiotu umowy o czas niezbędny na wykonanie tych robót; 3) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;4) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii, do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;5) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;6) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.7) gdy wystąpią niekorzystne, anormalne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót, lub dokonywanie odbiorów, zgodnie z obowiązującymi polskimi i europejskimi normami budowlanymi. Za anomalne warunki atmosferyczne traktowane będą obfite opady deszczu, śniegu, wysokie lub długotrwałe niskie temperatury.8) gdy wystąpią odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów, w tym sieci lub instalacji;9) gdy wystąpią nieprzewidziane w SIWZ warunki geologiczne, archeologiczne lub terenowe, które wymagają wstrzymania budowy np.: (niewypały, niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, pojedyncze lub masowe groby);10) przy układaniu podbudowy pod nawierzchnię jezdni lub chodnika, zjazdów - przy wystąpieniu temperatury poniżej +50C lub wilgotności powietrza powyżej 80%, jeżeli wykonanie tego zakresu robót w okresie występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych było ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym,11) przy układaniu warstwy wiążącej i ścieralnej asfaltu - przy wystąpieniu temperatury poniżej +50C lub wilgotności powietrza powyżej 80%, jeżeli wykonanie tego zakresu robót w okresie występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych było ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym,12) przy układaniu kostki brukowej, płyt betonowych - przy wystąpieniu temperatury poniżej +50C lub wilgotności powietrza powyżej 80%, jeżeli wykonanie tego zakresu robót w okresie występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych było ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym,13) przy układaniu kostki brukowej, asfaltu – przy występowaniu opadów deszczu powyżej 5 ml/m2, lub długotrwałych opadów śniegu jeżeli wykonanie tego zakresu robót w okresie występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych było ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym,14) przy wylewaniu asfaltu w przypadku wystąpienia silnego wiatru o prędkości powyżej 10 m/s – jeżeli wykonanie tego zakresu robót w okresie występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych było ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym,5. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wynikającego z okoliczności wymienionych powyżej, termin może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności.6. Możliwa jest zmiana umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w przypadku konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze zmiany stanu prawnego w oparciu, o który go opracowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy.7. Jeżeli zmiany umowy, dokonane w oparciu o art. 144 P.z.p. wiążą się ze zmianą wynagrodzenia, zostanie ono ustalone wg. następujących zasad: a) jeżeli roboty, nie odpowiadają opisowi pozycji w Kosztorysie ofertowym, ale jest możliwe ustalenie nowej ceny na podstawie Ceny jednostkowej z Kosztorysu ofertowego poprzez interpolację, Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia Inspektorowi nadzoru inwestorskiego, b) jeżeli nie można wycenić robót, z zastosowaniem metody, o której mowa w pkt a, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego kalkulację Ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwach branżowych SEKOCENBUD, dla województwa, w którym roboty są wykonywane, aktualnych w kwartale poprzedzającym kwartał, w którym kalkulacja jest sporządzana. W przypadku braku cen w wydawnictwie SEKOCENBUD dopuszcza się uzgodnione z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego ceny rynkowe.8. Zamawiający jest uprawniony do żądania obniżenia wynagrodzenia ryczałtowego jeżeli doszłoby do niewykonania części robót oraz w przypadku zmian, o których mowa w art.144 P.z.p. 9. Jeżeli Wykonawca uważa, iż zaistniała przyczyna do przedłużenia terminu zakończenia robót na podstawie ust. 4, zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy na podstawie ust. 6 lub zmiany wynagrodzenia na podstawie ust. 7, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wniosku dotyczącego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany.10. Wniosek, o którym mowa w ust. 9 powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach. 11. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 9, wszelkich innych dokumentów wymaganych umową, w tym propozycji rozliczenia przygotowanej w oparciu o zasady wymienione w ust.7 i informacji uzasadniających żądanie zmiany umowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany.12. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia bieżącej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia żądania zmiany i przechowywania jej na terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez inspektora nadzoru inwestorskiego. 13. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu na żądanie dokumentacji, o której mowa w ust. 11-12 i przekazania jej kopii.14. W terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania żądania zmiany, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany umowy i terminie podpisania aneksu do umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany.15. Ponadto w oparciu o art. 144 ust.1 pkt. 1 dopuszcza się jeszcze następujące zmiany:1) zmiana osoby pełniącej funkcję kierownika budowy, o której mowa w § 8 ust.1 pkt 2, lit. a) umowy, z przyczyn losowych z uzasadnieniem przyczyny tej zmiany z zastrzeżeniem, że osoba ta musi spełniać wymagania zawarte w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) zmiana podmiotu uczestniczącego w realizacji zamówienia (w tym Podwykonawcy), na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy P.z.p. w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu jest możliwa, pod warunkiem, iż Wykonawca wykaże, że: proponowany inny podmiot (Podwykonawca) lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż inny podmiot (Podwykonawca) na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz iż brak jest podstaw wykluczenia tego podmiotu (Podwykonawcy) (w tym celu przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art.25a ust.1 ustawy P.z.p. oraz jeżeli dotyczy - dokumenty, o których mowa w § 9 ust.2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w zakresie w jakim były żądane w SIWZ); 3) zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy;4) zmiana sposobu dostarczania faktur wynikająca z konieczności dostosowania do wymogów wewnętrznych lub organizacyjnych Zamawiającego, 16. Formy aneksu nie wymagają:a) zmiany danych adresowych Wykonawcy. b) zmiana osób wskazanych w § 8 ust 1 pkt 1 Zmiany te nastąpią na podstawie jednostronnego pisemnego powiadomienia.17. W przypadku nie powiadomienia przez Wykonawcę Zamawiającego o zmianie danych adresowych zawartych w umowie, wszelką korespondencję wysyłaną przez Zamawiającego na adres wynikający z niniejszej umowy, uznaje się za doręczoną. 18. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania umowy lub jej części lub czasowe zawieszenie wykonania umowy lub jej części, bądź zmianę sposobu wykonania umowy lub jej części, w przypadku konieczności wynikającej z wystąpienia stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemiologicznego (COVID 19)19. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający dopuszcza zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody przez Zamawiającego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-09-22, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Uwaga! 1. Uzupełnienie informacji w zakresie sekcji IV pkt 6.2) Ogłoszenia - Ze względu naaktualną sytuację związaną z koronawirusem SARS-Co-V-2, na parterze urzędu, przy wejściugłównym, należy poinformować o chęci złożenia oferty - pracownika ochrony, któryskontaktuje się z Wydziałem Zamówień Publicznych lub proszę o bezpośredni kontakttelefoniczny z Wydziałem Zamówień Publicznych pod nr tel. 022/443 48 20 lub 022/443 48 16lub 022/443 48 17. Proszę nie wrzucać ofert do urny. 2. Miejsce i termin otwarcia ofert.Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie m.st. Warszawy Dzielnicy Bielany przy ul. S. Żeromskiego29 w dniu 22.09.2020 roku o godz. 12:30, sala nr 352. Uwaga!W sposób analogiczny, jak przy składaniu ofert, ze względu na aktualną sytuację związaną z koronawirusem SARS-Co-V-2, na parterze urzędu, przy wejściu głównym, należy poinformować o chęci uczestniczenia w otwarciu ofert - pracownika ochrony, który skontaktuje się z Wydziałem Zamówień Publicznych lub proszę o bezpośredni kontakt telefoniczny z Wydziałem Zamówień Publicznych pod nr tel. 022/443 48 20 lub 022/443 48 16 lub 022/443 48 17. 3. KLAUZULA INFORMACYJNA. W związku z realizacją wymogówRozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. wsprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawieswobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnerozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzaniaPani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. 1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie m.st. Warszawyjest: Prezydent m.st. Warszawy, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa. 2. Jeśli ma Pani/Panpytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresiedziałania Urzędu m.st. Warszawy, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie m.st. Warszawy zapomocą adresu iod@um.warszawa.pl. 3. Administrator danych osobowych – Prezydent m.st.Warszawy - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie: a) obowiązujących przepisówprawa b) zawartych umów c) udzielonej zgody 4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wcelu: a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie m.st. Warszawy wszczególności: w zakresie prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, BHP, odprowadzaniazaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, oraz przypadku pracowników do tegozobowiązanych na podstawie obowiązujących przepisów prawa: oświadczeń o staniemajątkowym, oświadczeń lustracyjnych, oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej;b) zawarcia umowy o pracę z Urzędem m.st. Warszawy; c) umożliwienia podnoszeniakwalifikacji zawodowych; d) zapewnienia dostępu do świadczeń z Zakładowego FunduszuŚwiadczeń Socjalnych; e) zapobiegania i wykrywania wszelkich form nieprawidłowości inadużyć zgodnie z przepisami zawartymi w Regulaminie pracy Urzędu m.st. Warszawy orazKodeksie etyki pracowników Urzędu m.st. Warszawy; f) w pozostałych przypadkach Pani/Panadane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresiei celu określonym w jej treści. 5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o którychmowa w pkt 4, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: a) organy władzypublicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organówwładzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnieobowiązującego prawa; b) podmioty, które na podstawie przepisów prawa bądź stosownychumów podpisanych z m.st. Warszawą przetwarzają dane osobowe, dla którychAdministratorem jest Prezydent m.st. Warszawy. 6. Pani/Pana dane osobowe będąprzetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4 lub do momentuodwołania zgody, gdy dane są przetwarzane na jej podstawie, a po tym czasie przez okres orazw zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególnościze względu na cele archiwalne w interesie publicznym, cele badań naukowych lubhistorycznych lub cele statystyczne. 7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danychosobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: a) prawo dostępu do danychosobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych; b) prawo do żądania sprostowania(poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lubniekompletne; c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do byciazapomnianym), w przypadku, gdy: - dane nie są już niezbędne do celów, dla których byłyzebrane lub w inny sposób przetwarzane, - nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danychosobowych, - osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec ich przetwarzania i niewystępują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania, - dane osoboweprzetwarzane są niezgodnie z prawem, -dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązaniasię z obowiązku wynikającego z przepisów prawa; d) prawo do żądania ograniczeniaprzetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy: - osoba, której dane dotycząkwestionuje prawidłowość danych osobowych, - przetwarzanie danych jest niezgodne zprawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ichograniczenia, - Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, którejdane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń, - osoba, którejdane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnieuzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu; e)prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotycząlub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę; - przetwarzanie odbywa się w sposóbzautomatyzowany; f) prawo sprzeciwy wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdyłącznie spełnione są następujące przesłanki: - zaistnieją przyczyny związane z Pani/Panaszczególną sytuacją, - dane przetwarzane są w celu wykonania zadania realizowanego winteresie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonejAdministratorowi, z wyjątkiem sytuacji, w której Administrator wykaże istnienie ważnychprawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzanie danych osobowych, nadrzędnych wobecinteresów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenialub obrony roszczeń. W stosunku do danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługujePani/Panu prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie mawpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jejcofnięciem, z obowiązującym prawem. 8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym zprawem przetwarzaniu w Urzędzie m.st. Warszawy Pani/Pana danych osobowych, przysługujePani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochronydanych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 9. Podanie przezPanią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w zakresie w jakim przesłankęprzetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub gdy służą one zawarciu umowy.W pozostałych przypadkach podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny. 10. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i niebędą profilowane.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykończenie budynku handlowego - Ostrołęka
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Zlecę wykończenie budynku handlowego. W tym: - malowanie ścian 770 m2, - cokoły, - karton gipsy. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI