Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont jazu Grabów w km 110+300 rzeki Prosny, m. Grabów nad Prosną, powiat ostrzeszowski, woj. Wielkopolskie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 61 856 77 05
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne-poznan@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont jazu Grabów w km 110+300 rzeki Prosny, m. Grabów nad Prosną, powiat ostrzeszowski, woj. Wielkopolskie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-83b92578-e7d2-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00202415
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00068742/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.86 Remont jazu Grabów w km 110+300 ZZ Kalisz
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r12835,Remont-jazu-Grabow-w-km-110300-rzeki-Prosny-m-Grabow-nad-Prosna-powiat-ostrzeszo.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi.wody.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: art. 61 ust. 1 ustawy Pzp komunikacja
między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w
formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod
adresem: https://przetargi.wody.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod
adresem www.przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
3. Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
4. Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z
przedmiotowym postępowaniem.
5. Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub
oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14 specyfikacji
warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”), Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta
służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
6. Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz
dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na
Platformie.
7. Zamawiający zaleca sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf,
.xls.
8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów lub oświadczeń
składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy jako załączniki. Sposób sporządzenia
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów lub oświadczeń
musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U z2020 r. poz. 2452)
orazRozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję,
że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
z siedzibą w Warszawie przy ul. Żelaznej 59A, 00-848 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-
56-16;
b) kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem
e-mail: iod@wody.gov.pl lub riod.poznan@wody.gov.pl
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem
postępowania PO.ROZ.2810.41.2022 prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
e) Dane osobowe zawarte w ofercie będą przechowywane przez okres wskazany w art. 78 ustawy .
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, a w przypadku zawarcia umowy przez okres
obowiązywania umowy, z uwzględnieniem pozostałych wymagań prawnych, w tym okresów
przechowywania wskazanych przez instytucje biorące udział w dofinansowaniu oraz w przepisach
dotyczących przechowywania dokumentacji do celów rozliczeniowych i archiwalnych;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
h) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych
(skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie
może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony
praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo,
że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO nie przysługuje Państwu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PO.ROZ.2810.41.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1371203,93 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W związku z zapisami ekspertyzy Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał Zarządowi Zlewni w Kaliszu (jednostka organizacyjna Wód Polskich) usunięcie nieprawidłowości w stanie technicznym budowli, poprzez wykonanie obowiązków wymienionych w sentencji decyzji.
Usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w stanie technicznym Jazu „Grabów”, wynikających z decyzji Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 05.08.2020 WIK.7742.9.2019.RA poprzez wykonanie zaleceń wynikających z ekspertyzy technicznej opracowanej przez mgr inż. Józefa Zgrabczyńskiego, mgr inż. Marcina Pawłowskiego oraz mgr inż. Rafała Urbaniaka w czerwcu 2020r. pn.: ”Ekspertyza techniczna Jaz Oświęcim w kom 121+350 rz. Prosny oraz Jazu Grabów w km 110+300 rzeki Prosny”.
dolne skrzydełka jazu – skucie betonowej powierzchni skrzydełek jazu warstwą gr. 20,0 cm – wykonanie siatki zbrojeniowej przymocowanej do kotw stalowych wklejonych w istniejącą konstrukcję skrzydełek jazu, wykonanie warstwy szczepnej na skutej powierzchni skrzydełek, torkretowanie ścian warstwą do 20,0 cm, nałożenie na nowej powierzchni skrzydełek materiałów chemii budowlanej, zabezpieczających powierzchnie żelbetowe jazu;
górne skrzydełka jazu – skucie betonowej powierzchni skrzydełek jazu warstwą gr. 20,0 cm – wykonanie siatki zbrojeniowej przymocowanej do kotw stalowych wklejonych w istniejącą konstrukcję skrzydełek jazu, wykonanie warstwy szczepnej na skutej powierzchni skrzydełek, torkretowanie ścian warstwą do 20,0 cm, nałożenie na nowej powierzchni skrzydełek warstw materiałów chemii budowlanej zabezpieczających powierzchnie żelbetowe jazu;
przyczółki betonowe jazu – czyszczenie strumieniowo-wodne betonowych powierzchni, uzupełnienie ubytków zaprawami naprawczymi chemii budowlanej, nałożenie na nowej powierzchni materiałów zabezpieczających powierzchnie żelbetowe jazu;
filary betonowe jazu – czyszczenie strumieniowo-wodne powierzchni filarów, uzupełnienie ubytków zaprawami naprawczymi chemii budowlanej, nałożenie na nowej powierzchni filarów materiałów zabezpieczających powierzchnie żelbetowe filarów jazu;
płyta denna jazu – skucie betonowej powierzchni płyty dennej jazu warstwą gr. 20,0cm – wykonanie siatki zbrojeniowej przymocowanej do kotw stalowych wklejonych w istniejącą konstrukcję płyty dennej jazu, wykonanie warstwy szczepnej na skutej powierzchni płyty, betonowanie płyty dennej jazu warstwą do 20,0 cm, nałożenie na nowej powierzchni płyty dennej materiałów zabezpieczających powierzchnie żelbetowe jazu;
stalowa kładka jazu – demontaż istniejącej kraty WEMA, piaskowanie powierzchni kształtowników stalowych kładki, odtłuszczenie powierzchni czyszczonych, zabezpieczenie powierzchni kształtowników stalowych kładki roboczej jazu przez dwukrotne malowanie farbą antykorozyjną (demontaż i montaż barierki ochronnej);
stalowe prowadnice zamknięć remontowych – piaskowanie powierzchni kształtowników stalowych zamknięć remontowych, odtłuszczenie powierzchni czyszczonych, zabezpieczenie powierzchni kształtowników stalowych prowadnic remontowych jazu przez dwukrotne malowanie farbą antykorozyjną;
stalowe prowadnice zamknięć głównych – demontaż prowadnic zamknięć głównych jazu, wykucie prowadnic zamknięć głównych, montaż prowadnic stalowych zamknięć głównych na bazie typowych zamknięć;
zabezpieczenie całej stalowej konstrukcji zamknięć oraz prowadnic poprzez dwukrotne malowanie farbą antykorozyjną;
ubezpieczenia kamienne dolnego stanowiska jazu – rozbiórka pozostałości umocnień faszynowo - kamiennych, wykonanie nowych umocnień w formie materacy faszynowo – kamiennych grubości 1,0 m na geowłókninie;
ubezpieczenia betonowe górnego stanowiska jazu – rozbiórka istniejących umocnień betonowych i wykonanie nowych umocnień betonowych dozbrojonych siatką z prętów ⌀ 12 mm w siatce 10x10 cm w dwóch płaszczyznach;
zamknięcia zasuwowe jazu – demontaż istniejących zasuw stalowych, montaż nowych stalowych na bazie typowych zasuw;
obsypka piaszczysta konstrukcji zewnętrznych ścian przyczółków i skrzydełek jazu – ręczne odkopanie konstrukcji ziemnej, izolacja ścian zewnętrznych jazu emulsją asfaltową, wykonanie drenażu za ścianami jazu z wyprowadzeniem wód na dolne stanowisko jazu, zasypywanie wraz z zagęszczeniem gruntu w obrębie przyczółków i skrzydełek jazu do Is=0,98 w skali Proctora;
zainstalowanie urządzeń pomiarowych – znaków wodnych i łat wodowskazowych oraz reperów.
Szczegółowy zakres i rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia dla zadania z podaniem lokalizacji określają:
• dokumentacja wykonawcza i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
• Przedmiar, mapki,
• Decyzja administracyjna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45244000-9 - Wodne roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
-posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych),
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).
2) zdolności technicznej i zawodowej:
Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że wykonał nie wcześniej niż w, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej 3 roboty budowlane polegające na wykonaniu remontu, modernizacji lub naprawy budowli hydrotechnicznych i budowli piętrzących, w tym co najmniej jedną robotę na kwotę niemniejszą niż 500 000,00 zł brutto (pięćset tysięcy złotych 00/100).
(W przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej wartość usług podlega przeliczeniu z zastosowaniem średniego kursu waluty obcej podawanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy).
2) Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobą, skierowaną przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialną za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą, tj.: Kierownikiem budowy spełniającym minimalne wymagania:
a. posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wydane w trybie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. z 2017 r. poz. 1332 ze zm.), Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 poz. 1278), w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do kierowania robotami budowlanymi lub uprawnienia budowlane równorzędne wydane przed wejściem w życie ww. rozporządzenia.
b. o minimum 5-letnim stażu pracy w bezpośrednim wykonawstwie hydrotechnicznym,
c. posiadającym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy o wartości robót min. 500 000,00 zł (pięćset tysięcy złotych 00/100) z zakresu budowy, przebudowy, remontu budowli hydrotechnicznych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz.U z 2007 r. Nr 86, poz. 579).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Numeracja zgodnie SWZ
10.2.1 informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
10.2.2 oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, art. 108 ust. 1 pkt 4, art. 108 ust. 1 pkt 5, art. 108 ust. 1 pkt 6; art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
10.2.3 odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 10.2, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
10.2.4 oświadczenia wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Numeracja zgodnie SWZ
Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - potwierdzający warunki udziału w postępowaniu opisane w pkt 7.2.4 SWZ i przygotowany zgodnie z załącznikiem do SWZ
oraz
załączenie dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,
a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
10.3.2 Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją podstawie do dysponowania tymi osobami - potwierdzający warunki udziału
w postępowaniu opisane w pkt 7.2.4 SWZ i przygotowany zgodnie z załącznikiem do SWZ.
10.3.3 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem - potwierdzający warunek udziału w postępowaniu opisany w pkt 7.2.3 SWZ;
10.3.4 Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia - potwierdzający warunek udziału w postępowaniu opisany w pkt 7.2.3 SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty – zgodny w treści i wypełniony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik
do niniejszej SWZ, sporządzony pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzony
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Kosztorys ofertowy szczegółowy –
sporządzone na podstawie przedmiaru robót stanowiących załączniki do niniejszej SWZ,
sporządzone pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Oświadczenia lub dokumenty składane razem z ofertą:
3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu, zgodne z treścią Załącznika do SWZ,
4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, także oświadczenie o
niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podmiotu
udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz
odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca
powołuje się na jego zasoby.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
6. Pełnomocnictwa
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, załączają oświadczenie, w
którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego musi wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni
wykonawcy.
9. Dokument związany z samooczyszczeniem (jeżeli dotyczy) – tzw. „Self cleaning” — w
okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp.
Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie
przestanki określone w art. 110 ust. 2 Pzp.
10. Dokumenty potwierdzające uprawnienie do podpisania oferty oraz do podpisania lub
poświadczenia za zgodność z oryginałem składanych oświadczeń lub dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
w kwocie: 20 000,00 zł ( słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100)
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający, dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w
rozumieniu art. 58 ustawy Pzp) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
1. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia
publicznego.
2.Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy
wpisać w Formularzu oferty.
3.Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej) z którego wynika takie pełnomocnictwo
należy złożyć razem z ofertą.
4. W odniesieniu do warunków udziału określonych w pkt 7.2.4 SWZ, wymagania te muszą być spełnione przez jednego z
Wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę
wspólną). Na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt 10.3 SWZ.
5.Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie treści Załącznika do SWZ, aktualny na dzień składania ofert,
celem wstępnego potwierdzenia, że każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie nie podlega
wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ w zakresie, w którym każdy z
nich wykazuje brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku oświadczenia lub dokumenty wymienione w pkt
10.2 SWZ składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie.
7.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez jednego z Wykonawców kluczowych części
8.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane / usługi / dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani
dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane / dostawy / usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej
umowy w przypadkach określonych we wzorze umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-24 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa – pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-24 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-23