Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont i przebudowa świetlic wiejskich na terenie Gminy Czyże
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD GMINY CZYŻE
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Czyże
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000536858
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 98
1.5.2.) Miejscowość: Czyże
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-207
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ugczyze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ugczyze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont i przebudowa świetlic wiejskich na terenie Gminy Czyże
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e49b4c1d-c429-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00091815
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00003975/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Remont i przebudowa świetlic wiejskich na terenie gminy Czyże
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e49b4c1d-c429-11ee-a84d-d63fc4d19e65
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami
odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, zwanej dalej Platformą, która jest dostępna pod
adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i
Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza się
komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia.publiczne@ugczyze.pl
(UWAGA ! Nie dotyczy składania ofert). Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych,
oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z
wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi
posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat
zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności
przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk
„dodaj załącznik”).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie
wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania się na Platformie. Do
korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści
dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi
150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług
Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy
użytkownicy zobowiązani są skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem
telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie
internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej pod
adresem:zamowienia.publiczne@ugczyze.pl jednakże ta forma komunikacji nie dotyczy składania
ofert.
Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują wnioski, zawiadomienia oraz informacje drogą
elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
W ramach niniejszego postępowania wszelka korespondencja prowadzona jest w języku polskim.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: S.271.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres robót obejmuje wykonanie zadania zgodnie przedmiarami robót oraz opisem poniżej
a) Świetlica wiejska w Czyżach:
- rozebranie posadzki z na schodach zewnętrznych oraz sali głównej i korytarzu,
- gruntowanie, uzupełnienie posadzki cementowej
- wykonanie posadzki i okładziny z płytek gres
- wymiana włazu do szachtu c.o.
Szczegółowy zakres oraz ilość robót określa przedmiar robót
b) Świetlica wiejska w Kuraszewie:
- rozbiórka istniejącego i wykonanie nowego pokrycia dachu, łącznie z obróbkami
blacharskimi, orynnowaniem i podsufitką okapów
- oczyszczenie i wzmocnienie istniejących tynków, przyklejenie warstwy siatki oraz
wyprawa elewacji tynkiem silikatowo – silikonowym
- wykonanie parkingu i drogi dojazdowej: korytowanie, podbudowa oraz nawierzchni z
betonowej kostki brukowej
- wymiana drzwi
- wykonanie zadaszenie przy tylnym wejściu
Szczegółowy zakres oraz ilość robót określa przedmiar robót
c) Świetlica wiejska w Kojłach:
- remont ścian fundamentowych
- demontaż drewnianej elewacji, wzmocnienie rusztu, wykonanie poszycia ścian z płyt
OSB oraz ocieplenie wraz z wyprawą elewacji
- wykonanie opaski wokół budynku
- wymiana drzwi wejściowych
Szczegółowy zakres oraz ilość robót określa przedmiar
d) Świetlica wiejska w Kamieniu:
- remont ścian fundamentowych
- demontaż drewnianej elewacji, wzmocnienie rusztu, wykonanie poszycia ścian z płyt
OSB oraz ocieplenie wraz z wyprawą elewacji
- wykonanie opaski wokół budynku oraz chodników
- wymiana stolarki okiennej
Szczegółowy zakres oraz ilość robót określa przedmiar robót
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres robót obejmuje wykonanie zadania zgodnie STWiORB i załączoną dokumentacją techniczną
oraz opisem poniżej
Zadanie obejmuje m.in.:
- rozbudowę i przebudowę budynku
- wykonanie instalacji elektrycznej i sanitarnej
- montaż instalacji fotowoltaicznej
- zagospodarowanie terenu
- remont budynku gospodarczego
- dostawę wyposażenia
- oddanie obiektu do użytkowania po uzyskaniu wszystkich niezbędnych uzgodnień z
właściwymi organami
Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja techniczna
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu w zakresie:
1.1. Zdolności do występowania z obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.3. Zdolności technicznej lub zawodowej
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej 1 zadanie
polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie budynku o wartości nie
mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.
b) dysponują co najmniej 1 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub inne ważne uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi odpowiadające tej specjalności, wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia nabyte w innych niż
Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach
członkowskich Europejskiego porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2023 r.poz. 682 z późniejszymi
zmianami) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j .Dz. U. z 2023 r.
poz. 334.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w kwocie nie niższej niż 10% kwoty brutto wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w
§4ust. 1 niniejszej umowy.
Udzielenie zaliczki następuje na pisemny wniosek Wykonawcy, który będzie zawierał, co najmniej: wnioskowaną kwotę zaliczki, wnioskowany termin jej udzielenia.
Wypłata zaliczki następuje po podpisaniu umowy, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury w terminie do 7 dni od daty jej otrzymania. Numer konta w fakturze na które zostanie przelana zaliczka jest zgodne z §4 ust.8 niniejszej umowy.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz klauzula waloryzacyjna określone zostały w załączniku nr 6.1 do SWZ - projekt umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i/lub dokumentami należy złożyć za pośrednictwem platformy pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-21 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiot umowy realizowany jest w ramach uzyskanej od Banku Gospodarstwa Krajowego
Wstępnej Promesy NR Edycja8/2023/6318/PolskiLad dotyczącej Dofinansowania Inwestycji z
Programu Rządowy Fundusz Polski Ład z przeznaczeniem na realizację przez Zamawiającego
Inwestycji pn. „Remont i przebudowa świetlic wiejskich na terenie Gminy Czyże” na podstawie
art. 69 a ust. 1 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach
związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób
zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U.
poz. 568) oraz Uchwały Nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. w sprawie
ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych oraz
Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program
Inwestycji Strategicznych. Zakres inwestycji będzie obejmował remont i przebudowę Świetlicy
Wiejskiej w Zbuczu oraz remont czterech innych obiektów świetlicowych w miejscowościach:
Czyże, Kuraszewo, Kamień i Kojły. Dodatkowo przy remontowanych obiektach zostanie
poprawione zagospodarowanie terenu.