„Remont i przebudowa dróg gminnych w miejscowości Kłobuczyn”

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Remont i przebudowa dróg gminnych w miejscowości Kłobuczyn”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGaworzyce
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-03-19
  • ZamawiającyGmina Gaworzyce
  • Data publikacji ogłoszenia2024-03-04
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00230156
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remont i przebudowa dróg gminnych w miejscowości Kłobuczyn”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gaworzyce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647587

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dworcowa 95

1.5.2.) Miejscowość: Gaworzyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-180

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 768316285

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kubas@gaworzyce.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gaworzyce.com.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remont i przebudowa dróg gminnych w miejscowości Kłobuczyn”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50743a8f-da2a-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00230156

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00067723/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Remont i przebudowa dróg gminnych w m. Kłobuczyn

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały opisane w rozdziale II SWZ.
2. Zamawiający wymaga podpisania oferty, oświadczeń oraz dokumentów kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w SWZ oraz zał. nr 8 do SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Realizacja zadania polega remoncie i przebudowie 2 dróg gminnych w Gminie Gaworzyce w miejscowości Kłobuczyn.
W ramach inwestycji należy wykonać:
1. Przebudowa drogi gminnej na działce nr 229 obręb Kłobuczyn gmina Gaworzyce:

Zakres inwestycji:

• Przebudowa jezdni,
• Budowa poboczy.

Przedmiotowa droga znajduje się na dz. nr 229 obręb Kłobuczyn w m. Kłobuczyn w gminie Gaworzyce, w powiecie polkowickim. Obszar inwestycji jest częściowo objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – zgodnie z obowiązującymi uchwałami. Droga objęta opracowaniem posiada nawierzchnię nieutwardzoną (tłuczniową), lokalnie umocnioną. Na obszarze inwestycji droga znajduje się w obszarze zabudowanym. Odwodnienie przedmiotowej drogi realizowane jest powierzchniowo, za pomocą odpowiednich spadków, kierujących wody opadowe i roztopowe poza jezdnię.
W stanie istniejącym przez teren inwestycji przebiegają następujące sieci uzbrojenia terenu:
sieci kanalizacyjne, sieć gazowa, sieć elektryczna, sieć teletechniczna, sieć wodociągowa.
W stanie istniejącym na terenie inwestycji znajdują się następujące obiekty i urządzenia stałe:
zjazdy, studnie, zasuwy, zawory, latarnie oświetleniowe.
W ramach inwestycji należy wykonać przebudowę istniejącej drogi na dz. nr 229 obręb Kłobuczyn polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni - częściowo z kostki betonowej przepuszczalnej typu ekokwadrat („farmerskiej”) oraz częściowo z kostki betonowej. Szerokość nawierzchni wynosić będzie 3,5 m. Długość opracowania wynosi łącznie 318,00 m. W przekroju poprzecznym jezdni należy wykonać pobocza gruntowe, o szerokości zmiennej – w granicy istniejącego pasa drogowego. Niweletę jezdni należy dostosować do stanu istniejącego – do istniejącego wokół zagospodarowania terenu. Projektowana nawierzchnia będzie miała pochylenie poprzeczne jednostronne wynoszące 2%, dostosowane do istniejącego zagospodarowania terenu. Odprowadzenie wód roztopowych i opadowych planuje się wykonać jak w stanie istniejącym, tj. poprzez nadanie nawierzchni poprzecznych i podłużnych, kierujących wody opadowe i roztopowe poza jezdnię, na pas zieleni.

Układ warstw konstrukcyjnych

Nawierzchnia jezdni – część przepuszczalna
• kostka betonowa typu ekokwadrat gr. 8 cm
• podsypka z miału kamiennego gr. 4cm
• podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie (mieszanka o ciągłym uziarnieniu 0/31,5) gr. 15cm
• warstwa odsączająca - piaski średnie gr. 20cm
• geowłóknina o gramaturze 200 g/m2
Nawierzchnia jezdni
• kostka betonowa gr. 8 cm
• podsypka z miału kamiennego gr. 4cm
• podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie (mieszanka o ciągłym uziarnieniu 0/31,5) gr. 15cm
• warstwa odsączająca - piaski średnie gr. 20cm
• geowłóknina o gramaturze 200 g/m2
Pobocze gruntowe
• Humusowanie i obsianie trawą gr. 10 cm
Pobocze gruntowe*
• Humusowanie i obsianie trawą gr. 10 cm
• Uzupełnienie piaskami średnimi na głębokość konstrukcji jezdni (zgodnie z rys. DR-02)
• geowłóknina o gramaturze 200 g/m2

Opisane powyżej rozwiązania zostały przestawione na rysunku DR-02 Przekroje konstrukcyjne.
Krawężniki, obrzeża
W ramach inwestycji planuje się ułożenie krawężników betonowych najazdowych 15x22 cm, posadowionych na ławie z oporem gr. 15 cm.

Szczegółowe rozwiązania w dokumentacji projektowej autorstwa: APIA Monika Jaśkiewicz ul. Drzonków – Rajska 5, 66-004 Zielona Góra.

2. Remont drogi gminnej nr 100097D dz. ew. nr 361 obręb Kłobuczyn, gmina Gaworzyce.

Zakres inwestycji:
• Remont jezdni,
• Remont zjazdów,
• Remont poboczy.

Przedmiotowa droga znajduje się na dz. nr 361 obręb Kłobuczyn w m. Kłobuczyn w gminie Gaworzyce, w powiecie polkowickim. Obszar inwestycji nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Droga objęta opracowaniem posiada nawierzchnię utwardzoną, częściowo bitumiczną, a fragmentami żwirową. Na obszarze inwestycji droga znajduje się w obszarze zabudowanym. Odwodnienie przedmiotowej drogi realizowane jest powierzchniowo, za pomocą odpowiednich spadków, kierujących wody opadowe i roztopowe poza jezdnię.
W stanie istniejącym przez teren inwestycji przebiegają następujące sieci uzbrojenia terenu: sieci kanalizacyjne, sieć gazowa, sieć elektryczna, sieć teletechniczna, sieć wodociągowa.
W stanie istniejącym na terenie inwestycji znajdują się następujące obiekty i urządzenia stałe: zjazdy,
studnie, zasuwy, zawory, latarnie oświetleniowe.

W ramach inwestycji należy wykonać remont istniejącej jezdni na dz. nr 361 obręb Kłobuczyn. Wymiana istniejącej konstrukcji jezdni na nawierzchnię z kostki betonowej przepuszczalnej typu ekokwadrat („farmerskiej”) oraz remont poboczy gruntowych i zjazdów z kostki betonowej. Szerokość nawierzchni pozostaje bez zmian. Długość opracowania wynosi łącznie 273,44 m.
Opisane powyżej rozwiązania zostały przestawione na rysunku DR-01 Plan sytuacyjny.
Niweletę jezdni należy dostosować do stanu istniejącego – do istniejącego wokół zagospodarowania terenu. Remontowana nawierzchnia będzie miała pochylenie poprzeczne jednostronne wynoszące 2%, dostosowane do istniejącego zagospodarowania terenu. Odprowadzenie wód roztopowych i opadowych planuje się wykonać jak w stanie istniejącym, tj. poprzez nadanie nawierzchni poprzecznych i podłużnych, kierujących wody opadowe i roztopowe poza jezdnię, na pas zieleni.

Układ warstw konstrukcyjnych
Jezdnia
• kostka betonowa typu ekokwadrat gr. 8 cm
• podsypka z miału kamiennego gr. 4cm
• podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie (mieszanka o ciągłym uziarnieniu 0/31,5) gr. 15cm
• warstwa odsączająca - piaski średnie gr. 20cm
• geowłóknina o gramaturze 200 g/m2

Zjazd
• kostka betonowa gr. 8 cm
• podsypka z miału kamiennego gr. 4cm

• podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie (mieszanka o ciągłym uziarnieniu 0/31,5) gr. 15cm
• warstwa odsączająca - piaski średnie gr. 20cm
• geowłóknina o gramaturze 200 g/m2

Pobocze gruntowe
• Humusowanie i obsianie trawą gr. 10 cm

Pobocze gruntowe*
• Humusowanie i obsianie trawą gr. 10 cm
• Uzupełnienie piaskami średnimi na głębokość konstrukcji jezdni (zgodnie z rys. DR-02)
• geowłóknina o gramaturze 200 g/m2

Opisane powyżej rozwiązania zostały przestawione na rysunku DR-02 Przekroje konstrukcyjne.
Krawężniki, obrzeża
W ramach inwestycji planuje się ułożenie krawężników betonowych najazdowych 15x22 cm, posadowionych na ławie z oporem gr. 15 cm.


Szczegółowe rozwiązania w dokumentacji projektowej autorstwa: APIA Monika Jaśkiewicz ul. Drzonków – Rajska 5, 66-004 Zielona Góra.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
a) posiadają doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia tzn. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował jako generalny wykonawca 1 robotę budowlaną polegającą na budowie/ przebudowie/ rozbudowie drogi z kostki betonowej typu ekokwadrat (farmerskiej) lub Holland (budowa lub przebudowa lub rozbudowa o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 800 tys. złotych (brutto).
co potwierdzą w wykazie wykonanych robót i referencjami;

b) dysponują lub będą dysponować:
– kierownikiem budowy - (1 osoba) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może żąda
następujących podmiotowych środków dowodowych :
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) oświadczenia o braku przynależności do grupy kapitałowej ( wg załącznika Nr 3 ). Zamawiający żąda od wykonawcy, który na
potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów przedstawienia
w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1 ppkt. 1 lit. a) i b)
3) oświadczenia własnego wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy,
w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2023 r. poz. 129 ).
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych
środków dowodowych, o których mowa w ppkt. 2 – 3) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych
podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty ( wg załącznika Nr 4 ),b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ( wg załącznika Nr 5 ),

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania
wykonawcy jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego
reprezentowania nie wynika z dokumentów w przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty składa każdy z wykonawców, -w przypadku, gdy
wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub
zawodowych podmiotów udostępniających zasoby,
należy złożyć ponadto dokumenty dotyczące tego podmiotu, jeżeli w imieniu tego podmiotu
działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów,2) W
przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wraz z ofertą
wykonawcy zobowiązani są złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
3)W przypadku gdy wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby
wykonawca składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów . Zobowiązanie podmiotu
udostępniającego
zasoby, ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi
zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów i określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępniania wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na konto nr 53 8649 1060 2007 7001 1223 0013 w Banku Spółdzielczym w Legnicy O/Gaworzyce. Przy wnoszeniu wadium należy powołać się na oznaczenie „Remont i przebudowa dróg gminnych w miejscowości Kłobuczyn”, ZP.271.5.2024
5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego, o którym mowa w ust. 4,przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w ustawie PZP,
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Gaworzyce.
7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, zostanie odrzucona.
9. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
10. W przypadku wadium wniesionego w formie poręczeń lub gwarancji ich zwrot następuje poprzez oświadczenie zamawiającego o zwolnieniu wadium składane poręczycielowi / gwarantowi. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy poręczyciela / gwaranta na jaki zamawiający winien złożyć oświadczenie o zwolnieniu wadium

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) wspólnie muszą wykazać, że razem spełniają warunki udziału w postępowaniu,6) w stosunku do żadnego z nich nie
zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129),
2) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
3) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
4) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców,
5) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego
będzie wynikać, jakie usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy,
6) przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający na wniosek wykonawcy udzieli jednorazowej zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy zgodnie z
zapisami zawartymi w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzania zawarto w załączniku Nr 6 do SWZ pn. Projekt umow

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-19 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-19 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-17

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę pracę brukarskie - Świdnica
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę pracę brukarskie. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI