Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
REMONT DROGI PROCESYJNEJ I KONSERWACJA DRZEWOSTANU WOKÓŁ KOŚCIOŁA PW. ŚW. KATARZYNY W OLEŚNIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLESNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Władysława Jagiełły 1
1.5.2.) Miejscowość: Olesno
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-210
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaolesno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaolesno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
REMONT DROGI PROCESYJNEJ I KONSERWACJA DRZEWOSTANU WOKÓŁ KOŚCIOŁA PW. ŚW. KATARZYNY W OLEŚNIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-190777d9-50c6-4b31-b7bb-d881d08b7af4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00400826
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031621/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja – remont chodnika procesyjnego wokół Kościoła Parafialnego Św. Katarzyny w Oleśnie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-190777d9-50c6-4b31-b7bb-d881d08b7af4
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, z
wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz poczty
elektronicznej Zamawiającego: sekretariat@gminaolesno.pl Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w
szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji
umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
2.Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4. Składanie ofert następuje za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia .
5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy
e-Zamówienia oraz poczty elektronicznej Zamawiającego: sekretariat@gminaolesno.pl zgodnie z danymi zawartymi w punkcie
powyżej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 341/7-1/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach realizacji zadania w zakresie I zostaną wykonane roboty budowlane polegające na:
- rozebraniu nawierzchni starego chodnika,
- wykonaniu podbudowy z kruszyw,
- ułożeniu nowej nawierzchni z płyt kamiennych z granitu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności wynagrodzenia dla Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach realizacji zadania w zakresie II zostaną wykonane prace pielęgnacyjne drzewostanu pole-gające na: wykonaniu zabiegów pielęgnacyjno- sanitarnych drzew w łącznej ilości 22 szt. w zakresie:
- redukcji wybiegniętych konar,
- cięcia redukującego dążącego do obniżenia korony,
- usunięcia suszu,
- wiązania statycznego i dynamicznego,
- cięcia redukującego martwe przewodniki,
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności wynagrodzenia dla Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Zamawiający ustanawia warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu, w szczególności dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, jeżeli przedłoży dokument potwierdzający, że jest wpisany do jednego z
rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem złożenia
(wpis do KRS lub CEIDG). Wymagany warunek zostanie spełniony
w oparciu o wymagany dokument złożony na wezwanie Zamawiającego.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w
sposób szczególny,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w
sposób szczególny,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w/w zakresie jeżeli wykaże, że:
● w przypadku składania oferty w Zakresie I:
- wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co
najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą swo-im rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. robotę w zakresie budowy
ciągów pieszych - chodników i/lub placów parkingowych, o wartości co najmniej 500 000 złotych. Wymagany warunek
zostanie spełniony w oparciu o informacje zawarte oświadczeniu (składanym na wezwanie Zamawiającego pn. „Wykaz
wykonanych robót”) - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do swz.
● w przypadku składania oferty w Zakresie II:
- wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończył, nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie co najmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. polegającą na wykonaniu prac
pielęgnacyjnych drzewostanu (tj.np. zabiegów pielęgnacyjno- sanitarnych drzew, wycinki drzew) o wartości co najmniej 100
000,00 złotych brutto.
Wymagany warunek zostanie spełniony w oparciu o informacje zawarte oświadczeniu (składanym na wezwanie
Zamawiającego pn. „Wykaz wykonanych prac”) - wg. wzoru stanowiącego Załącznik
nr 5a do swz,
- dysponuje jedną osobą uprawnioną do kierowania pracami stanowiącymi przedmiot zamówienia, która zgodnie z art. 37b
ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia
magisterskie, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające nabycie wiedzy i umiejętności w tym
zakresie, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów
magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich
prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum
będącym instytucją kultury. Wymagany warunek zostanie spełniony w oparciu o informacje zawarte oświadczeniu
(składanym na wezwanie Zamawiającego pn. „Wykaz osób uprawnionych do kierowania pracami pielęgnacyjnymi”) - wg.
wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do swz.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.1 Do oferty (stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ i sporządzonej za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków
(MOW) Platformy e-Zamówienia) wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o
niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego –
wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do swz,
1.2 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1.1
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
1.3 Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów za zasadach określonych w Rozdziale XI.I. SWZ,
Wykonawca składa wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 1.1 także zobowiązanie podmiotu udostępniającego
zasoby - wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do swz, oraz oświadczenie tego podmiotu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby podmiotu
trzeciego – wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do swz.
1.4 Inne dokumenty dołączane do oferty:
1.4.1) Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę - jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z
załączonych dokumentów,
1.4.2) W przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi,
1.4.3) Potwierdzenie wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
● 10 000 zł.(słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)- w przypadku składania oferty na wykonanie robót budowlanych w
Zakresie I tj. „Remont drogi procesyjnej…”,
● 1 500 zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)- w przypadku składania oferty na wykona-nie prac w Zakresie II tj.
„Przeprowadzenie prac pielęgnacyjnych drzewostanu…”
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
RODZAJ I ZAKRES ZMIAN UMOWY OPISANO W § 12. PROJEKTU UMOWY STANOWIĄCYM ZAŁ. NR 8 DO SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać przez portal e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-24 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-22