Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi powiatowej nr 2278D w m. Raciborowice Górne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Bolesławiecki
1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Bolesławcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230827046
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Modłowa 8C
1.5.2.) Miejscowość: Bolesławiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-700
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 756469725
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zdp.boleslawiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdpboleslawiec.bipstrona.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
jednostka organizacyjna powiatu bolesławieckiego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi powiatowej nr 2278D w m. Raciborowice Górne
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15c9e8f4-aae2-4f03-9624-b44de41e0d3b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00470131
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-15c9e8f4-aae2-4f03-9624-b44de41e0d3b
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Adres strony postępowania na portalu e-zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-15c9e8f4-aae2-4f03-9624-b44de41e0d3b
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Tadeusz Prochownik (w sprawach technicznych) i Mariusz Lickiewicz (w sprawach SWZ i postępowania), tel. 756469725 e-mail: biuro@zdp.boleslawiec.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny
z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Oferent posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących oferenta;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych Oferenta;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Oferent uzna że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Oferentowi nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Oferenta jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GS.382.21.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest remont drogi powiatowej nr 2278D w miejscowości Raciborowice Górne.
Przewiduje się wykonanie następujących robót:
- frezowanie nawierzchni bitumicznej na gr. 4cm z odwozem frezowiny do siedziby Zamawiającego,
- mechaniczna ścinka pobocza na grub. 10cm
- wykonanie nawierzchni warstwy ścieralnej asfaltowej AC11S o gr. 5cm po zagęszczeniu,
- wykonanie poboczy z tłucznia kamiennego 0/31,5mm o gr. 7cm po zagęszczeniu
- wykonanie oznakowania poziomego (linie krawędziowe i segregacyjne) z farby akrylowej.
Szczegółowy zakres i ilości robót określa przedmiar robót.
Termin realizacji – 1 miesiąc (30 dni kalendarzowych) od daty podpisania umowy.
Gwarancja min. 24 miesiące z możliwością zwiększenia maks. do 60 miesięcy.
Tymczasowy projekt organizacji ruchu na czas realizacji robót zostanie Wykonawcy przekazany z chwilą protokolarnego przekazania placu budowy.
Po stronie Wykonawcy leży zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzenia robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium są:
1) Cena – 80%
2) Dodatkowy (ponad wymagane 24 miesiące) okres gwarancji za wady (maksymalnie 36 miesięcy) – 20%
2. Zamówienia zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów, po zsumowaniu ocen w poszczególnych kryteriach oceny ofert.
3. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać Wykonawca to 100 punktów.
4. Ilość punktów zaokrąglana jest do dwóch miejsc po przecinku.
5. Ocenie podlegają tylko oferty niepodlegające odrzuceniu.
6. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma największa liczbę punktów wyliczoną wg poniższego sposobu:
1) Kryterium cena:
[On/Ob] x 100pkt = ilość punktów P1
Gdzie:
„On” – cena w ofercie najkorzystniejszej (najniższa cena),
„Ob” – cena w ofercie badanej.
2) Dodatkowy okres gwarancji ponad wymagane 24 miesiące (maksymalnie 36 miesięcy):
[Gb/Gn] x 100pkt = ilość punktów P2
Gdzie:
„Gb” – okres gwarancji oferty badanej,
„Gn” – maksymalny najkorzystniejszy okres gwarancji.
7. Łączna wartość punktowa zostanie obliczona poprzez zsumowanie wartości:
P = wartość punktowa „P1” (cena) x waga kryterium (80%) + wartość punktowa „P2” (gwarancja) x waga kryterium (20%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużony okres gwarancji ponad 24 miesiące
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia następujące warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- nie dotyczy.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- nie dotyczy.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- nie dotyczy.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawcy:
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub/i remoncie lub/i przebudowie drogi, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto (słownie złotych: pięćset tysięcy 00/100) za każdą robotę.
b) Osób:
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobą do kierowania robotami posiadającą uprawnienia budowlane
w specjalności drogowej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.
Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy – w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725).
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 3, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SWZ. (UWAGA: Wykaz należy złożyć na wezwanie. Nie składa się go wraz z ofertą).
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SWZ. (UWAGA: Wykaz należy złożyć na wezwanie. Nie składa się go wraz z ofertą).
2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postepowaniu:
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; (UWAGA: Dokument należy złożyć na wezwanie. Nie składa się go wraz z ofertą).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie potwierdzające na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, że Wykonawca:
1) nie podlega wykluczeniu,
2) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4.000,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące 00/100)
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy
w jednej lub kilku następujących formach.:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2000 r. nr 109 poz. )
3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zarządu Dróg Powiatowych w Bolesławcu BGŻ BNP PARIBAS 13 2030 0045 1110 0000 0159 7170 tytułem „Wadium – remont drogi powiatowej nr 2278D w m. Raciborowice Górne”.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wtedy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie,
o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. (NALEŻY WYPEŁNIĆ PKT. XIII W FORMULARZU OFERTY).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII pkt 5 SWZ, przy czym:
1) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII pkt. 5 ppkt 1) SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w rozdz. V pkt. 1 SWZ.
2) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdz. II pkt. 5 ppkt 2) SWZ składa każdy z nich.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-09 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: na platformie ezamowienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-09 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni