Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi powiatowej Nr 1204R Majdan Królewski – Raniżów – Głogów Małopolski w km od 31+570 do km 33+320
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT RZESZOWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581413
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grunwaldzka 15
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdp.rzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.rzeszowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi powiatowej Nr 1204R Majdan Królewski – Raniżów – Głogów Małopolski w km od 31+570 do km 33+320
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6c83a37-61c6-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00429425
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00064574/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Remont drogi powiatowej Nr 1204R Majdan Królewski – Raniżów – Głogów Małopolski w km od 31+570 do km 33+320
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f6c83a37-61c6-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia między Zamawiającym a
Wykonawcami, odbywa się drogą elektroniczną.
2. Ofertę (z załącznikami wskazanymi w sekcji V pkt 5.11 należy złożyć korzystając z:
platformy e-Zamówienia („Platforma”) dostępnej na stronie:
https://ezamowienia.gov.pl
3. W pozostałym zakresie komunikacji Wykonawca może korzystać z platformy
e-Zamówienia lub z poczty elektronicznej.
Zamawiający rekomenduje korzystanie z poczty elektronicznej:
- adres e-mail : przetargi@zdp.rzeszow.pl
4. Informacje, oświadczenia lub dokumenty inne niż określone w ust. 2. przekazywane
w postępowaniu sporządzane są w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w pkt 3.6 lub jako tekst wpisany
bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przypadku komunikacji
elektronicznej Zamawiający dopuszcza następujące formaty przesyłanych danych: .ods, .odt, .html, .docx, .doc, .pdf, .jpg, .xls,
xlsx,.zip, określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 670 ze zm.) ze szczególnym wskazaniem na pdf.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi
20 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednej wiadomości e-mail).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” na Platformie e-Zamówienia wynosi 150
MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza).
2. W celu kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
1) .zip;
2) .7Z.
3) .rar
3. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający
i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym lub numerem ogłoszenia
w Biuletynie zamówień publicznych lub ID postępowania.
4. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów
lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się moment pojawienia się wiadomości w systemie teleinformatycznym (serwerze
odbiorcy prowadzonym i kontrolowanym przez odbiorcę), tj. w momencie przyjęcia ich przez serwer odbiorcy i zarejestrowania na
nim odpowiednich danych.
Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, dokumenty, wnioski, zawiadomienia oraz informacje pocztą
elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez
Zamawiającego na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Wykonawcę w formularzu oferty, zostało doręczone w sposób
umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma.
Ofertę (Formularz oferty, Kosztorys ofertowy, Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, Oświadczenie o którym mowa
w art. 117 ust. 4 ustawy, Podmiotowe środki dowodowe, Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa) oraz
Pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w ust. 1 i ust. 2 z uwzględnieniem rodzaju
przekazywanych danych podpisane
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Rzeszowie, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów
• dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: ul. 8-go Marca 13, 35-065 Rzeszów, tel. 172300785, adres e-mail:
rodo@powiat.rzeszow.pl;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.:
„Remont drogi powiatowej Nr 1204R Majdan Królewski – Raniżów – Głogów Małopolski w km od 31+570 do km 33+320”.
prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2023, poz. 1605 ze zm.).
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia
11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 1605 ze zm.), dalej
„ustawą Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych
danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących*;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych** ;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO*** ;
- prawo do wniesienia skargi do Organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
* W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679,
wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą,
wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania
nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
** Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie
może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego oraz
nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego.
*** Zgłoszenie ograniczenia przetwarzania w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP-DZ-6/373/RFRD/4/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest " Remont drogi powiatowej Nr 1204R Majdan Królewski - Raniżów - Głogów Młp. w km 31+570 do 33+320 "
Planowany zakres robót obejmuje:
- remont jezdni w zakresie wykonania nowych warstw bitumicznych na długości 1,75 km,
- remont chodnika w zakresie przełożenia kostki betonowej, krawężnika i obrzeży betonowych,
- odmulenie rowów z wyprofilowaniem skarp,
- wykonanie poboczy materiałem kamiennym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach
zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 98
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienia musi wykazać, że:
1. dysponuje osobą przewidzianą do kierowania robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej – drogowej.
2. zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 zamówienia, których przedmiotem był remont lub budowa lub odbudowa lub
rozbudowa lub przebudowa drogi publicznej kategorii powiatowej lub wojewódzkiej lub krajowej o wartości min. 2 mln PLN
brutto każde zamówienie oraz przedstawi dowody określające, czy roboty te zostały wykonane należycie.
Wartości w/w zamówień w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A średnich walut
obcych) na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia.
Okres 5 lat liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Warunek udziału w postępowaniu określony w ust. 1 musi spełniać jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia,
Warunek udziału w postępowaniu określony w ust. 2 musi spełniać jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie
Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, następujących
podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania:
1) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) Oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw
wykluczenia wskazanych art. 108 ust.1 ustawy oraz
w art. 7 ust. 1 ustawy ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2023, poz. 1497 ze zm.)
1.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o
których mowa w ust. 1 pkt 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd,
nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju
sytuacji wynikającej
z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
1.2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lub ust. 1.1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich
złożeniem.
1.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zastępuje się je w całości lub w części dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub
oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu
pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której
dokument miał dotyczyć. Przepis ust. 1.2. stosuje się.
1.4. W przypadku powołania się przez Wykonawcę na zasoby podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, w stosunku do tych podmiotów Wykonawca przedłoży dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw
wykluczenia z postępowania określone w ust. 1 pkt 1. Przepisy ust. 1.1. – 1.3. stosuje się odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1.1. na potwierdzenie spełniania warunku określonego w sekcji V pkt 5.4 ppkt 1 Wykonawca złoży:
Oświadczenie zawierające:
- imię i nazwisko osoby przewidzianej do pełnienia funkcji Kierownika robót (branża drogowa),
- informację o podstawie dysponowania tą osobą.
1.2. na potwierdzenie spełniania warunku określonego w sekcji V pkt 5.4 ppkt 2, Wykonawca złoży:
Oświadczenie zawierające wykaz robót zrealizowanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów określających, czy
te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a
jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wartości w/w robót budowlanych/usług w walutach obcych należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP na dzień ogłoszenia
niniejszego zamówienia.
2. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami,
w/w wykazie należy wykazać roboty budowlane, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
3. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, lub podmiotowe środki dowodowe budzą
wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów
istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub braku podstaw wykluczenia,
o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą:
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 125.1) Wykonawcy/
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia /Podmiotu Udostępniającego Zasoby – załącznik Nr 2 do
oferty;
2) Kosztorys ofertowy – Załącznik Nr 1 do oferty;
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeśli dotyczy;
4) Odpis z KRS/CEDiG lub inny właściwy rejestr, z którego będzie wynikać umocowanie do reprezentowania
Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia /Podmiotu Udostępniającego Zasoby;
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio
Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia /Podmiotu Udostępniającego Zasoby w
przypadku reprezentowania Wykonawcy/ Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia /Podmiotu
Udostępniającego Zasoby przez pełnomocnika;
6) Dowód wniesienia wadium.
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy dołączyć kopię dowodu wpłaty.
W przypadku wniesienia wadium w innej formie wskazanej w § 10 ust. 4 pkt 2-4 należy dołączyć oryginał gwarancji lub
poręczenia w postaci elektronicznej.
7) Oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia (w tym Spółki cywilne) – Załącznik Nr 3 do oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium, w wysokości: 16 000,00 PLN,
słownie: szesnaście tysięcy złotych 00/100.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Wadium wnosi się na rzecz:
POWIAT RZESZOWSKI, 35-959 Rzeszów, ul. Grunwaldzka 15, przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 299).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy
POWIAT RZESZOWSKI, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów, w banku:
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna, Nr 73 1020 4391 0000 6802 0202 0212 z dopiskiem:
„Remont drogi powiatowej Nr 1204R Majdan Królewski – Raniżów – Głogów Małopolski w km od 31+570 do km 33+320”
6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt
2–4, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, musi być ona sporządzona zgodnie z
obowiązującym prawem i powinna obejmować n/w elementy
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji
ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji
4) termin ważności gwarancji,
5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku
wystąpienia którejkolwiek przesłanki wskazanej w art. 98 ust. 6 ustawy.
6) oświadczenie, że gwarancja powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa.
7) oświadczenie, że wszelkie spory dotyczące gwarancji będą podlegać rozstrzygnięciu zgodnie
z prawem polskim i podlegać właściwości sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
W/w postanowienia dotyczące gwarancji stosuje się odpowiednio do poręczeń.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
4. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zażąda
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
5. Z Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) Zamawiający
będzie porozumiewał się za pośrednictwem pełnomocnika Wykonawców wskazanego w pełnomocnictwie, o którym mowa w
ust. 2.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w tym Spółki cywilne) zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy,
dołączają do oferty oświadczenie, wskazujące które usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian umowy:
1.1. Sposobu realizacji przedmiotu umowy w stosunku do Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Technicznych
Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zwanych dalej dokumentacją, w przypadku:
1) wystąpienia konieczności usunięcia błędów w dokumentacji albo niezbędne będzie przeprojektowanie określonych
zakresów robót, w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy,
2) wystąpienia konieczności zrealizowania części umowy przy zastosowaniu innych materiałów, rozwiązań technicznych lub
technologicznych, niż wskazane w dokumentacji, wynikającej
z wad dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który ją opracowano, gdyby zastosowanie przewidzianych
rozwiązań zagrażało należytemu wykonaniu przedmiotu umowy,
3) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych,
Zakres zmian o którym mowa w pkt 1-3 zostanie określony w Protokole konieczności.
1.2. Zmiany ceny określonej w §13 ust. 1 Projektowanych postanowień umowy w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług (VAT) o wskaźnik zmiany stawki podatku,
2) zakresu robót określonego w kosztorysie ofertowym, na zasadach określonych w §11 Projektowanych postanowień
umowy,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Zakres zmian o którym mowa w pkt 2 zostanie określony w Protokole konieczności.
1.3. Zmiany w realizacji zamówienia w przypadku:
1) wystąpienia wstrzymania robót przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy
o okres na jaki roboty zostały wstrzymane,
2) wystąpienia siły wyższej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego uniemożliwiającej wykonanie zamówienia, o okres trwania siły
wyższej i czasu niezbędnego na usunięcie jej skutków,
3) wstrzymania robót przez Inspektora nadzoru w przypadkach określonych w §7 ust 3 Projektowanych postanowień umowy
o okres na jaki roboty zostały wstrzymane.
Wstrzymanie robót w oparciu o pkt 1 i/lub pkt 2 i/lub 3 wstrzymuje bieg terminu wykonania umowy o którym mowa w § 10
ust. 1 Projektowanych postanowień umowy.
Wstrzymanie robót zostanie udokumentowane w Dzienniku budowy.
1.4. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia lub
świadczenia jednej lub obu stron;
1.5. Zmiany na stanowisku Kierownika robót w przypadku niemożliwości pełnienia przez niego powierzonej mu funkcji na
zasadach określonych w §6 Projektowanych postanowień umowy.
2. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 1.1 jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą
zmianę. Jeżeli stroną inicjującą zmianę o której mowa w zdaniu pierwszym jest Wykonawca warunkiem dokonania zmiany
jest akceptacja takiej zmiany przez Zamawiającego.
3. Zmiany umowy określone w ust. 1.3 i 1.5 nie wymagają Aneksu do umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: http://ezamówienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-02 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z niniejszego postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z
okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2023, poz.
1497 ze zm.)
a mianowicie:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 „ustawy sankcyjnej”;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca
2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba
wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o
ile została wpisana na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 „ustawy sankcyjnej”;
3) wykonawcę którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r.,
o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 „ustawy sankcyjnej”.
Powyższe wykluczenie następować będzie na czas trwania ww. okoliczności.
5. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania
o udzielenie zamówienia.