Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dachu wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego
na funkcje użytkowe w budynku dużego internatu - Etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000182030
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Pałacowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Jaworze
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-384
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 338172172
1.5.8.) Numer faksu: 338172172
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kadry@mowjaworze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip-slaskie.pl/mowjaw/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dachu wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego
na funkcje użytkowe w budynku dużego internatu - Etap II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4d19346-af33-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00101648
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039090/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont dachu wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na funkcje użytkowe w budynku "dużego internatu" - etap II
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
mowjaworze.edupage.org
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https: mowjaworze.edeupage.org
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w niniejszym postępowaniu w tym składanie oferty, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w treści SWZ, odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, tj. środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730).
2. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się numerem
sprawy określonym w SWZ.
3. Zaszyfrowaną ofertę, z załącznikami , kosztorysami, podmiotowymi środkami dowodowymi, oraz oświadczeniami i zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ustawy PZP, pełnomocnictwa, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych,
w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt (preferowany i rekomendowany format pdf ze względu na możliwości sprawdzenia złożonego podpisu elektronicznego, opatrzony
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy.
4. Ofertę, a także oświadczenia, o których mowa w części XI i XII SWZ oraz pełnomocnictwa
do ofert składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy poprzez ogólnopolską
platformę pod rygorem odrzucenia (https://miniportal.uzp.gov.pl) oraz na skrzynkę podawczą ePUAP: MOW_ Jaworze.
Wymaga się żeby katalog zawierający ofertę z wymaganymi dokumentami nie przekraczał pojemności 100 MB.
5. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
a) drogą elektroniczną: kadry@mowjaworze.pl;
b) na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: MOW_Jaworze
c) poprzez ogólnopolską platformę zakupową, dostępną pod adresem:
(https://miniportal.uzp.gov.pl
6. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dotyczące w szczególności logowania, pobierania dokumentacji, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Mini-portal znajdują się w zakładce „Instrukcje” na stronie internetowej pod
adresem: (https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://mowjaworze.edupage.org
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art.13 ust. 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE( ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej „RODO”, zamawiający jako administrator danych
osobowych wypełnia obowiązek informacyjny związany ze zbieraniem danych osobowych bezpośrednio od
osób fizycznych, których dane dotyczą, w celu związanym z nin. postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego, informując wykonawcę, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Jaworzu, ul. Pałacowa 1;
b) w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym funkcję inspektora ochrony danych osobowych , dane kontaktowe: tel. 33 8150021, adres e-mail: IODO@escobb.com.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. Remont dachu wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na funkcje użytkowe w budynku dużego internatu - Etap II – znak sprawy ZP.271.1.2022
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania;
e) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w nin. postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
f) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22RODO;
g) posiada Pani/Pan
- na podstawie art. 15 RODO, prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Remont dachu wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza
nieużytkowego na funkcje użytkowe w budynku dużego internatu wraz z rozbudową i budową
wewnętrznych instalacji oraz pracami towarzyszącymi – Etap II.
W pierwszym etapie został wykonany remont dachu polegający na wykonaniu nowej więźby wraz nowym
pokryciem dachowym, zamontowanie nowych rynien i instalacji odgromowej oraz instalacji antenowej na
dachu.
Natomiast w drugim etapie przewiduje się roboty polegające na zmianie sposobu użytkowania poddasza
nieużytkowego na funkcje użytkowe wraz z instalacjami : sanitarne wod.-kan. i c.o., wentylacja
mechaniczna, hydrantowa, elektryczna.
Poddasze znajduje się w budynku wolnostojącym, murowanym, funkcjonującym jako „Duży Internat”.
Placówka wchodzi w skład Zespołu Pałacowo-Parkowego z 1793 roku użytkowanego przez Młodzieżowy
Ośrodek Wychowawczy w Jaworzu. Budynek pełni funkcję internatu dla młodzieży męskiej,
niedostosowanej społecznie, przebywającej w Ośrodku Wychowawczym.
Obiekt wraz z całym zespołem pałacowo-parkowym znajduje się pod ochroną konserwatorską.
1) Ogólna charakterystyka robót:
a) roboty rozbiórkowe i demontażowe,
b) roboty budowlane,
c) posadzki,
d) wymiana stolarki i roboty towarzyszące,
e) roboty malarskie i okładziny,
f) instalacja sanitarna wodno-kanalizacyjna, centralnego ogrzewania,
g) instalacja wentylacji mechanicznej i instalacji hydrantowej,
h) instalacja elektryczna: wewnętrzna, linia zasilająca oraz rozdzielni, instalacja SAP i oddymiania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie częścią XIX do SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
na zasadach określonych w części XI SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robocie stanowiącej przedmiot zamówienia t.j. : roboty budowlane i wykończeniowe, roboty w zakresie instalacji sanitarnej- wodno-kanalizacyjnej , centralnego ogrzewania, wentylacyjnej mechanicznej i instalacji hydrantowej, instalacji elektrycznej o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto.
Roboty te winny być wykonane w sposób należyty.
b) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w szczególności:
- kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające
im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- który odbył co najmniej 18 miesięczną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach
nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.
- kierownika budowy, który ma uprawnienia do prowadzenia robót w zakresie instalacji
sanitarnych : wodno- kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej
i instalacji hydrantowej, instalacji elektrycznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: załącznik nr 2 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz robot budowlanych (w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej) wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji, o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do nin. SWZ.
b) dowody potwierdzające, że roboty budowlane wymienione w ww. wykazie ( zgodnie z lit. a)
zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami są:
- referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane;
- oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej:
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami załącznik nr 6 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
4) Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
a) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 PZP dane umożliwiające dostęp do tych środków;
b) podmiotowych środków dowodowych jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1.
c) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które
Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
d) w zakresie nieuregulowanym ustawą PZP lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Załącznik nr 5 - wykaz robót budowlanych, załącznik nr 6- wykaz osób
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta załącznik nr 1 do SWZ, załącznik nr , kosztorysy ofertowe
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Załącznik nr 6 do SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami w załączniku nr 4 do SWZ wzór umowy i przepisamy ustawy PZP
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: na mini portal . uzp.gov.pl i na skrzynka pocztowa e-PUAP na adres MOW_Jaworze
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-12 09:45
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni