Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
REMONT CZĘŚCI OGRODZENIA KOMPLEKSU PRZY UL. POWSTAŃCÓW WARSZAWY 2 W BYDGOSZCZY
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 11 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
1.3.) Oddział zamawiającego: 11 WOG
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 341260412
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gdańska 147
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-915
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 11wog.szpub@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.11wog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka Budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
REMONT CZĘŚCI OGRODZENIA KOMPLEKSU PRZY UL. POWSTAŃCÓW WARSZAWY 2 W BYDGOSZCZY
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8848134-2778-11ed-b8b2-9a321cc30829
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00323188
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00057835/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.25 Remont części ogrodzenia kompleksu przy ul. Powstańców Warszawy 2 w Bydgoszczy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/11wog
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/11wog
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie elektronicznych dokumentów, elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez Platformę zakupową, umożliwiającą obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
2. Platforma zakupowa jest dostępna pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/11wog
UWAGA: Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków
o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się na stronie internetowej pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/elearning#
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja w zakresie ochrony danych w odniesieniu do Rodo znajduje się w SWZ. Administratorem danych osobowych uczestników postępowania przetargowego jest 11 WOG
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 33/ZP/RB/INFR/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę robót budowlanych zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót ( załącznik nr 1 do SWZ.
Główny przedmiot zamówienia:
CPV – 45000000 - 7 (roboty budowlane)
Dodatkowy przedmiot zamówienia:
CPV – 45342000 – 6 (wznoszenie ogrodzeń)
Zakres robót:
• Roboty ogólnobudowlane:
• rozebranie pokryć dachowych z blachy nienadającej się do użytku,
• cięcie blachy ocynkowanej,
• rozbiórka muru z cegły,
• cięcie mechaniczne nawierzchni z betonu,
• rozbiórka elementów posadzki betonowej,
• rozebranie ogrodzenia z prefabrykowanych elementów żelbetowych (płyty żelbetowe do ponownego wbudowania),
• budowa ogrodzenia z prefabrykowanych elementów żelbetowych,
• ręczne wykopy ciągłe pod fundament,
• podkłady betonowe na podłożu gruntowym,
• deskowanie tradycyjne konstrukcji betonowych,
• zbrojenie konstrukcji monolitycznych,
• betonowanie konstrukcji zbrojonych,
• położenie dwóch warstw izolacji z papy asfaltowej,
• wykonanie fundamentów z bloczków betonowych,
• położenie jednej warstwy izolacji powierzchni pionowych przeciwwilgociowych powłokowych,
• ręczne zasypywanie wykopów,
• wykonanie muru z bloczków z betonu komórkowego,
• położenie tynków zewnętrznych zwykłych III kategorii,
• nałożenie na podłoże podkładowej masy tynkarskiej,
• ręczne wykonanie cienkowarstwowej wyprawy z tynku mineralnego,
• malowanie tynków zewnętrznych,
• dwukrotne malowanie siatek ciągnionych i plecionych,
• czyszczenie stalowych konstrukcji,
• malowanie pędzlem konstrukcji szkieletowej,
• przecinanie palnikiem stali,
• wywóz i utylizacja odpadów.
Zakres wszystkich prac i wymagań został szczegółowo opisany w załącznikach
nr 1 SWZ (STWIORB branży budowlanej) oraz załączniku 2 (przedmiar budowlany).
Gwarancja min. 36 miesięcy – max. 60 miesięcy –pkt 1.3. formularza ofertowego - załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA, dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie stawia warunku
w powyższym zakresie;
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej – warunek ten zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca:
A. dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: wykaże
co najmniej jedną osobę skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Osoba pełniąca funkcję kierownika budowy winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi oraz ważne zaświadczenie o wpisie na listę członków, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego z określonym w nim terminem ważności.
Oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych do wykonania zamówienia, Wykonawca składa
w formularzu ofertowym (załącznik nr 3 do SWZ) oraz w wykazie osób (załącznik nr 6 do SWZ).
2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą
w przypadku:
2.1. wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców
- Oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust 1 ustawy pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ;
2.2. wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy pzp, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik
nr 8 do SWZ;
2.3. polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na podstawie w art. 118 ust. 1 ustawy pzp:
a. oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust 1 ustawy pzp
- załącznik nr 5 do SWZ,
b. oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ
Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
Zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postepowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający,
że wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – załącznik nr 9 do SWZ
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów (załącznik nr 9 do SWZ) musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.
3. ZAMAWIAJĄCY WZYWA WYKONAWCĘ, KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA NAJWYŻEJ OCENIONA, DO ZŁOŻENIA w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
3.1. Wykaz osób - zaleca się sporządzić według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ;
3.2. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru – w celu potwierdzenia, że osoba działająca
w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, o ile wskaże w oświadczeniu (załącznik nr 5 do SWZ) dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej (wymienione w pkt 1.4. ppkt A), Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, składa przed podpisaniem umowy – według zapisów Rozdziału XXII SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie:
• 1.300,00 zł (słownie: jeden tysiąc trzysta złotych 00/100).
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia ustalonego
w Rozdziale XI pkt 1 SWZ.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 11 Wojskowy Oddział Gospodarczy
w Bydgoszczy - NBP O/O BYDGOSZCZ 90 1010 1078 0106 2113 9120 2000 z dopiskiem WADIUM SPRAWA NR 33/ZP/RB/INFR/2022
Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej,
z zastrzeżeniem ust. 6 i § 10 ust. 6 umowy.
2. Z zastrzeżeniem przepisów Ustawy Pzp, Strony dopuszczają możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
1) odnośnie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn niewynikających z opóźnienia Wykonawcy, w szczególności:
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu realizacji przedmiotu umowy będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu robót lub konieczności zmian dokumentacji projektowej;
b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót;
c) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej;
d) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane lub ich wydanie zostało zaniechane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
e) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
f) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami;
g) w przypadku, o którym mowa w § 2 ust. 4 umowy;
2) odnośnie zmniejszenia zakresu robót i obniżenia wynagrodzenia umownego
o wartość robót zaniechanych w przypadku:
a) decyzji o wyłączeniu całości albo części budynku z użytkowania;
b) ograniczenia środków budżetowych przeznaczonych na wykonanie przedmiotu umowy;
3) odnośnie zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku:
a) o którym mowa w § 8 ust. 3 i 4 umowy;
b) ustawowej zmiany podatku VAT.
Szczegółowy opis zmian znajduje się w § 16 projektu umowy - zał. nr 4 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-13 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/11wog
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-13 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-12