Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont budynku kościoła garnizonowego - budynki 1 i 2 w Gdańsku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Gdyni
1.3.) Oddział zamawiającego: Sekcja Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 19005559700000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: JANA Z KOLNA 8B
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-301
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 261-266-139
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rzigdynia.kancelaria@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rzigdynia.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont budynku kościoła garnizonowego - budynki 1 i 2 w Gdańsku.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d535db1-aa77-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00095068
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00081686/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Remont kościoła garnizonowego budynek nr 1 i 2 w Gdańsku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rzi_gdynia
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami odbywa przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. przy użyciu Platformy zakupowej Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Gdyni https://platformazakupowa.pl/pn/rzi_gdynia
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający informuje, że Instrukcje korzystania
z https://platformazakupowa.pl/pn/rzi_gdynia dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu https://platfromazakupowa.pl/pn/rzi_gdynia znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/rzi_gdynia Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert zamawiający będzie zamieszczał
na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie
z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/rzi_gdynia do konkretnego wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 15 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 15 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/III/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia został opisany w następujących dokumentach:
1) Opisie Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 16 do SWZ),
2) Dokumentacji projektowej: opracowana przez Demiurg Project S.A. (załącznik nr 17 do SWZ),
3) Programie prac konserwatorskich stanowiącym załącznik do projektu (załącznik nr 18 do SWZ),
4) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (ST) (załącznik nr 19 do SWZ),
5) Ekspertyzie technicznej (załącznik nr 20 do SWZ),
6) Przedmiarach robót (załącznik nr 21 do SWZ),
7) Decyzjach Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
i Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego:
dot. Budynku kościoła:
a) Decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku
Nr ZN.5142.1700.2020.AN z dnia 17.02.2021 r. (załącznik nr 22a
do SWZ),
b) Decyzja Nr 7z/2021/EL Wojewody Pomorskiego
WI-III- 7840.2.51.2020.EL z dnia 24.02.2021 r. (załącznik nr 22b
do SWZ),
dot. Zagospodarowania terenu i instalacji kanalizacji deszczowej:
a) Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
WI-III.746.1.75.2020.AM z dnia 30.04.2021 r. (załącznik nr 22c
do SWZ),
b) Decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku
Nr ZN.5142.419.2021.AN z dnia 07.04.2021 r. (załącznik nr 22d
do SWZ),
c) Decyzja Nr 45z/2021/EL Wojewody Pomorskiego
WI- III.7840.2.15.2021.EL z dnia 12.08.2021 r. (załącznik nr 22e
do SWZ),
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 19 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca poda cenę oferty w Formularzu Oferty sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ, jako cenę brutto
(z uwzględnieniem kwoty podatku od towarów i usług – VAT).
Cena stanowi wynagrodzenie ryczałtowe
W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty, jakie wykonawca poniesie z tytułu należytej realizacji przedmiotu zamówienia.
Cena oferty powinna obejmować.
1) Wykonanie niezbędnych uzgodnień, pomiarów, koszty szkoleń, wykonanie dokumentacji powykonawczej, koszty transportu i dojazdów,
2) Wszelkie inne koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia,
3) Cena oferty obejmować powinna podatek VAT.
4) Wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym, obliczonym na bazie kosztorysu ofertowego (który będzie przedłożony Zamawiającemu przed podpisaniem umowy).
Wycenę ofertową należy przygotować w oparciu o załączoną dokumentację projektową uwzględniając wszystkie niezbędne elementy do prawidłowej realizacji robót budowlanych (doliczając ewentualne pozycje wykazane
w dokumentacji a nie włączone do przedmiarów oraz uwzględniając ewentualne pozycje, które wynikną na etapie pytań do ogłoszonego postępowania przetargowego do Zamawiającego). Kosztorys ofertowy (z podziałem na branże) opracowany metodą szczegółową (który będzie przedłożony Zamawiającemu przed podpisaniem umowy) może być sporządzony w dowolnym programie komputerowym (np. NORMA) spełniającym powyższe wymogi. Każda pozycja (wyceniana w oparciu o dokumentację) winna zawierać podstawę jej wyceny, opis robót, jednostkę miary, cenę jednostkową netto (tj. z narzutami – koszty pośrednie, koszty zakupu materiałów i zyskiem) oraz zawierać ujęte w każdej pozycji koszty robocizny, materiału i sprzętu. Narzuty winny być jednakowe (wartość procentowa) dla każdej pozycji kosztorysowej w danej branży.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
a) wykonali należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy
– w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane w zakresie remontu elewacji budynku;
b) dysponują osobami pełniącymi samodzielne funkcje techniczne
w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, a w szczególności tj.:
-osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi i spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależącą do izby inżynierów budownictwa,
-kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branży konstrukcyjno-budowlanej - bez ograniczeń,
-kierownikiem robót posiadającym uprawnienia w branży konstrukcyjno-budowlanej - bez ograniczeń,
-kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
-kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
oraz
-osobą posiadającą uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi, spełniającą wymagania, o których mowa
w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
-geodetą posiadającym uprawnienia geodezyjne w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno – wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji wskazanych w pkt 2 lit. b) tiret pierwszy i szósty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wezwie Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia podmiotowych środków na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
1) wykazu wykonanych należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych w zakresie remontu elewacji budynku wraz z podaniem rodzaju, dat i miejsca oraz podmiotów
na rzecz, których te roboty budowlane zostały wykonane - zgodny
z załącznikiem nr 11 do SWZ,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dokonując oceny spełnienia warunków udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 116 ustawy PZP, tj. posiadania odpowiedniego doświadczenia uzna, iż warunek został spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców samodzielnie wykaże spełnienie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza sumowania doświadczenia.
W przypadku, gdy Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 116 ustawy PZP, tj. posiadania odpowiedniego doświadczenia, polega na zasobach podmiotu trzeciego na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, Zamawiający dokonując oceny uzna, iż warunek został spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z tych podmiotów samodzielnie wykaże spełnienie w całości tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza sumowania doświadczenia.
2) dowodów określających, czy ww. roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy zostały wykonane zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego ta robota budowlana była wykonywana,
a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,
3) wykazu osób, o których mowa w Rozdziale XVIII ust. 1 pkt 2 litera b),
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami, pełnionej funkcji, uprawnieniach, kwalifikacjach zawodowych, zgodny z załącznikiem nr 12
do SWZ,
4) oświadczenia o spełnieniu przez osobę posiadającą uprawnienia
do kierowania pracami konserwatorskimi, spełniającą wymagania o których mowa w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece
nad zabytkami wraz z podaniem przewidzianej funkcji przy realizacji zamówienia, z podaniem imienia, nazwiska – zgodnie z załącznikiem nr 13 do SWZ,
5) oświadczenia o spełnieniu przez osobę tj. kierownika budowy sprawującą samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi i spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami – zgodnie z załącznikiem nr 14 do SWZ,
Wykonawca jest zobowiązany w ramach kontraktu zapewnić we własnym zakresie wszystkie wymagane Prawem Budowlanym osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przypadku, gdy wykonawca oświadczy, że w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zastosuje materiały lub urządzenia zgodnie z dokumentacją przetargową nie jest zobowiązany do złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
2. W przypadku, gdy wykonawca oświadczy, że w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zastosuje materiały lub urządzenia równoważne zobowiązany
jest złożyć wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe np. karty katalogowe zawierające dane techniczne, parametry.
3. Wskazanie przez wykonawcę materiałów lub urządzeń równoważnych
bez przedstawienia dokumentów na potwierdzenie równoważności spowoduje wezwanie wykonawcy do przedstawienia brakujących dokumentów.
4. Rozwiązania równoważne:
1) Wykonawca nie może użyć do realizacji zamówienia wyrobów budowlanych
o gorszych parametrach technicznych i jakościowych niż te, wskazane
w specyfikacji technicznej warunków wykonania i odbioru robót
lub w dokumentacji projektowej.
2) Nazwy, symbole i znaki firmowe producentów, dane techniczne i opisy technologii zostały podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń i materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że wykonawca nie będzie zobowiązany do zastosowania konkretnych wyrobów i może on stosować inne, pod warunkiem ich zgodności z wyrobami w dokumentacji pod względem:
a) Gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, liczba elementów składowych),
b) Charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) Charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość tworzywa),
d) Parametrów technicznych (np. wytrzymałość, trwałość, konstrukcja, itp.),
e) Wyglądu (struktura, faktura, barwa).
3) Zamawiający dopuszcza zmianę przez wykonawcę zastosowanych
w projekcie technologii wykonania robót oraz urządzeń pod warunkiem uzgodnienia tychże zmian z Inwestorem oraz Projektantem w trybie art. 20
ust. 1 pkt 4 litera b) Prawa budowlanego.
4) Przyjęte w przedmiarze oraz dokumentacji projektowej nazwy handlowe mają na celu wskazanie standardów jakościowych i nie są nakazem ich stosowania.
5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane
przez zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone
przez zamawiającego.
6) W przypadku zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych
do materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji, wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów i urządzeń (karty katalogowe) wskazując, że proponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym
i funkcjonalnym.
7) Złożone w toku postępowania dokumenty posłużą zamawiającemu
do dokonania oceny czy oferta jest równoważna.
8) Wskazanie przez wykonawcę materiałów równoważnych
bez przedstawienia dokumentów na potwierdzenie równoważności spowoduje wezwanie wykonawcy do przedstawienia brakujących dokumentów.
9) W przypadku nie złożenia wykazu materiałów lub urządzeń równoważnych zamawiający przyjmuje, że wykonawca zaoferował produkt opisany w SWZ (zgodny z dokumentacją projektową).
10) Zaproponowane materiały i urządzenia stanowią jedynie przykład, dopuszcza się zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem zapewnienia ich dopasowania do materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej oraz braku konieczności wprowadzenia zmian w przyjętych rozwiązaniach projektowych.
11) Podstawą do porównania materiałów i urządzeń wskazanych w projekcie z rozwiązaniami równoważnymi będą materiały i urządzenia zastosowane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
12) Rozwiązania równoważne winny posiadać wszystkie wymienione elementy materiałów, urządzeń i rozwiązań wymienionych w dokumentacji projektowej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Przedmiotowe środki dowodowe np. karty katalogowe zawierające dane techniczne, parametry.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości
72.800,00 zł (słownie: siedemdziesiąt dwa tysiące osiemset złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2) i 3) oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 68 1010 1140 0172 6813 9120 1000 tytułem: „Wadium – Spr. 3/III/2022 - „Remont budynku kościoła garnizonowego - budynki 1 i 2 w Gdańsku”.
5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego, o którym mowa
w ust. 4 przed terminem składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej, jako ostateczny termin składania ofert.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi zawierać zapis,
że w przypadku ziszczenia się najmniej jednej przesłanki utraty wadium, określonej w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp Gwarant podejmie się bezwarunkowo
i nieodwołalnie do wypłacenia zamawiającemu wymaganej kwoty wadium,
po otrzymaniu pierwszego pisemnego wezwania zamawiającego.
9. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum) zamawiający uzna prawidłowość tych dokumentów jako zabezpieczenia oferty jeżeli:
1) w dokumencie gwarancji lub poręczenia jako wykonawcę (zobowiązanego) wskaże się wszystkie podmioty należące do konsorcjum lub
2) w dokumencie gwarancji lub poręczenia zawrze się informację, że przez wykonawcę (zobowiązanego) należy rozumieć nie tylko podmiot oznaczony w dokumencie gwarancji/poręczenia, ale i wszystkich wykonawców
z którymi zdecydował się on złożyć ofertę.
10. Składane tytułem wadium gwarancje lub poręczenia nie mogą uzależniać wypłaty wadium zamawiającemu od oświadczenia woli wykonawcy
w przedmiocie wymagalności i zasadności wypłaty.
11. Składane tytułem wadium gwarancje lub poręczenia nie powinny zawierać zastrzeżenia, że doręczenie żądania wypłaty musi odbyć się
za pośrednictwem osób trzecich, np. za pośrednictwem banku.
12. Składane tytułem wadium gwarancje lub poręczenia nie powinny zawierać zastrzeżenia, że podpisy złożone na oryginale wezwania do zapłaty muszą być poświadczone notarialnie lub przez bank prowadzący rachunek zamawiającego.
13. Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie
do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium
w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3).
14. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określają przepisy ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane, usługi do realizacji, których te zdolności
są wymagane.
W przypadku o którym mowa powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (załącznik nr 4 do SWZ) , z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy .
Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenie za zgodność
z oryginałem następuje w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami załącznik nr 10 do SWZ - "Projekt umowy"
Uzupełnienie i zmiany Umowy mogą być dokonywane jedynie
za zgodą obu stron i dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do Umowy pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-14 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/rzi_gdynia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-14 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie przed zawarciem umowy do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej
w ofercie.
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom.
W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców ( o ile są mu wiadome na tym etapie).
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią SWZ, a treścią udzielanych odpowiedzi, jako wiążącą należy przyjąć treść udzielanych odpowiedzi.
Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przekaże Tabelę elementów fakturowania przejściowego (stanowiąca załącznik nr 2 do umowy)
i Harmonogram rzeczowo-finansowy (stanowiący załącznik nr 3 do umowy).
Wykonawca zobowiązuje się realizować prace wynikające z umowy będą przeprowadzane w dni robocze podczas obowiązujących godzin pracy,
tzn.: od 08:00 do 17:00, z zachowaniem 8- godzinnego czasu pracy
a w koniecznych przypadkach w godzinach uzgodnionych z Użytkownikiem (święta kościelne w dni pracujące) lub Administratorem, w szczególności podczas wykonywania prac wytwarzających narażenia na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych.