Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Realizacja zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie istniejącej instalacji wody lodowej o agregat wody lodowej o mocy chłodniczej 456 kW
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Telewizja Polska S. A.
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Poznań
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01041897300143
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Serafitek 8
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-144
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.poznan@tvp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://poznan.tvp.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie istniejącej instalacji wody lodowej o agregat wody lodowej o mocy chłodniczej 456 kW
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d24a2293-ce88-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00085339
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://tvp.eb2b.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tvp.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3.1 Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w SWZ, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Platformy Zakupowej - zwanej dalej „Platformą” - pod adresem: https://tvp.eb2b.com.pl/
3.2 Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne.
3.3 Korzystanie z Platformy wymaga zarejestrowania konta na Platformie. Instrukcja rejestracji konta znajduje się pod adresem:
https://tvp.eb2b.com.pl/files/manuals/instrukcja%20rejestracja%20TVP.pdf
3.4 Wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie znajdują się pod adresem: https://przetargi.tvp.pl/
3.5 Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza w zakładce „Załączniki”.
3.6 Zakładka „Załączniki” służy również Wykonawcom do złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą.
3.7 Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu - po zalogowaniu się na Platformie - musi uruchomić polecenie „Zgłoś się do udziału w postępowaniu”.
3.8 Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 12.1 - 12.5 SWZ), Wykonawca korzysta z zakładki „Komunikacja/Korespondencja”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://tvp.eb2b.com.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z treścią art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej: RODO - informuje się, iż:
23.1 Administratorem danych osobowych Wykonawcy, udostępnionych w treści dokumentów
złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest Telewizja Polska S.A.
(TVP) z siedzibą w Warszawie, ul. J. P. Woronicza 17, 00-999 Warszawa. Jeżeli Wykonawca
jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osoby prawnej, dalej używane
określenie „Wykonawca” ma zastosowanie do osób reprezentujących tę osobę prawną lub
jednostkę organizacyjną.
23.2 Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z uczestnictwem w postępowaniu.
23.3 Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane do czasu zakończenia postępowania, a następnie będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
23.4 Wykonawca posiada następujące prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych jego dotyczących:
23.4.1 prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy wykonanie przez TVP obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, TVP może żądać od Wykonawcy wskazania dodatkowych informacji:
23.4.1.1 mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania
nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
lub konkursu,
23.4.1.2 mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
23.4.2 prawo do sprostowania danych osobowych jego dotyczących oraz żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
23.4.3 prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”);
23.4.4 prawo do ograniczenia przetwarzania, z zastrzeżeniem, że wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
23.4.5 prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Jego dotyczących narusza przepisy RODO.
23.5 Z Inspektorem Ochrony Danych, wyznaczonym przez TVP można kontaktować się mailowo,
pod adresem rodo@tvp.pl, a także pocztą tradycyjną pod adresem Telewizja Polska S.A. ul.
J. P. Woronicza 17, 00-999 Warszawa, z dopiskiem „do Inspektora Ochrony Danych”.
23.6 Podanie przez Wykonawcę danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów tej ustawy.
23.7 Dane Wykonawcy nie będą poddawane profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
23.8 Telewizja Polska S.A. nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
23.9 Dane osobowe Wykonawcy mogą zostać udostępnione organom uprawnionym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, osobom i podmiotom na podstawie przepisów Ustawy oraz podmiotom świadczącym usługi dla TVP z zakresu pomocy prawnej, a także powierzone na podstawie umowy powierzenia zawartej na piśmie zgodnie z art. 28 RODO podmiotom świadczącym usługi na zlecenie Telewizji Polskiej S.A.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z treścią art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej: RODO - informuje się, iż:
23.1 Administratorem danych osobowych Wykonawcy, udostępnionych w treści dokumentów
złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest Telewizja Polska S.A.
(TVP) z siedzibą w Warszawie, ul. J. P. Woronicza 17, 00-999 Warszawa. Jeżeli Wykonawca
jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osoby prawnej, dalej używane
określenie „Wykonawca” ma zastosowanie do osób reprezentujących tę osobę prawną lub
jednostkę organizacyjną.
23.2 Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z uczestnictwem w postępowaniu.
23.3 Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane do czasu zakończenia postępowania, a następnie będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
23.4 Wykonawca posiada następujące prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych jego dotyczących:
23.4.1 prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy wykonanie przez TVP obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, TVP może żądać od Wykonawcy wskazania dodatkowych informacji:
23.4.1.1 mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania
nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
lub konkursu,
23.4.1.2 mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
23.4.2 prawo do sprostowania danych osobowych jego dotyczących oraz żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
23.4.3 prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”);
23.4.4 prawo do ograniczenia przetwarzania, z zastrzeżeniem, że wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
23.4.5 prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Jego dotyczących narusza przepisy RODO.
23.5 Z Inspektorem Ochrony Danych, wyznaczonym przez TVP można kontaktować się mailowo,
pod adresem rodo@tvp.pl, a także pocztą tradycyjną pod adresem Telewizja Polska S.A. ul.
J. P. Woronicza 17, 00-999 Warszawa, z dopiskiem „do Inspektora Ochrony Danych”.
23.6 Podanie przez Wykonawcę danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów tej ustawy.
23.7 Dane Wykonawcy nie będą poddawane profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
23.8 Telewizja Polska S.A. nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
23.9 Dane osobowe Wykonawcy mogą zostać udostępnione organom uprawnionym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, osobom i podmiotom na podstawie przepisów Ustawy oraz podmiotom świadczącym usługi dla TVP z zakresu pomocy prawnej, a także powierzone na podstawie umowy powierzenia zawartej na piśmie zgodnie z art. 28 RODO podmiotom świadczącym usługi na zlecenie Telewizji Polskiej S.A.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TXPP/1/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie istniejącej instalacji wody lodowej o agregat wody lodowej o mocy chłodniczej 456 kW dla potrzeb Oddziału TVP S.A. w Poznaniu przy ul. Serafitek 8, zgodnie z załączonymi do niniejszego SWZ: projektami wykonawczymi, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarem, niniejszą SWZ, ofertą wykonawcy i umową z nim zawartą. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera część II niniejszej SWZ.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) uzyskanie w imieniu Zamawiającego dokumentów zezwalających na wykonanie prac określonych w opisie przedmiotu zamówienia jeżeli takie zezwolenia, pozwolenia, zgody lub inne dokumenty są wymagane przez obowiązujące w tym zakresie przepisy prawne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia;
2) uzyskanie deklaracji zgodności na zespół urządzeń ciśnieniowych zgodnej z warunkami UE
3) pełnienie nadzoru przyszłych robót realizowanych według sporządzonej i przedłożonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej;
4) wykonanie przedmiotu zamówienia w oparciu o opracowaną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentację projektową tj. wykonanie:
a) konstrukcji wsporczej do posadowienia agregatu wody lodowej na dachu pawilonu wielofunkcyjnego,
b) instalacji elektrycznej – zasilania od trafostacji do miejsca posadowienia agregatu wody lodowej,
c) wykonanie węzła w obrębie instalacji wody lodowej do włączenia nowego agregatu w istniejący układ klimatyzacji,
d) dostawa agregatu wody lodowej, jego posadowienie na wykonanej konstrukcji stalowej, podłączenie agregatu do instalacji oraz jego uruchomienie,
5) uzyskanie dla zrealizowanego przedmiotu zamówienia wszelkich wymaganych decyzji administracyjnych, w tym prawomocnego pozwolenia na użytkowanie, jeśli takie decyzje są konieczne;
6) przedłożenie deklaracji zgodności na zespół urządzeń ciśnieniowych zgodnej z warunkami UE,
7) zgłoszenie i uzyskanie zezwolenia Urzędu Dozoru Technicznego na eksploatację agregatu wody lodowej,
8) opracowaniu dokumentacji powykonawczej po zrealizowaniu robót;
9) serwis, przeglądy oraz konserwacja wszystkich wykonanych instalacji i zainstalowanych urządzeń w okresie gwarancji, które są wymagane przepisami i zaleceniami producenta w celu utrzymania ciągłej sprawności i zachowania warunków gwarancyjnych;
10) stosownie do treści art. 95 ust 1 ustawy Pzp zamawiający wymaga, by Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22§1 Kodeksu pracy, przy wykonywaniu prac określonych w części IV SWZ, osoby wykonujące czynności objęte zakresem przedmiotu zamówienia, z wyłączeniem osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółki, którzy sami realizują prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Obowiązek zatrudniania na podstawie umowy o pracę określony w niniejszym punkcie dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców przy realizacji umowy;
11) celem umożliwienia kontroli realizacji przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt 9) powyżej, Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć na każde żądanie Zamawiającego, informacje i dokumenty o których mowa w części IV SWZ;
12) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;
13) w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może przeprowadzić inspekcję na miejscu oraz zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45213250-0 - Roboty budowlane w zakresie przemysłowych obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
44100000-1 - Materiały konstrukcyjne i elementy podobne
44110000-4 - Materiały konstrukcyjne
44111000-1 - Materiały budowlane
44210000-5 - Konstrukcje i części konstrukcji
45000000-7 - Roboty budowlane
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Suma ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej musi opiewać na kwotę nie niższą niż kwota 1.000.000 zł na jeden wypadek ubezpieczeniowy i wszystkie wypadki ubezpieczeniowe, po odjęciu franszyz i udziałów własnych ubezpieczonego. W przypadku, gdy dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia nie zawiera w swojej treści potwierdzenia opłacenia składki, wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu potwierdzającego fakt opłacenie składki.Uwaga:
Do przeliczania wartości sumy gwarancyjnej ubezpieczenia wyrażonej w walucie innej niż złoty polski na złoty polski, zamawiający przyjmie średni kurs opublikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, a jeśli w danym dniu kurs taki nie był opublikowany to ostatni kurs opublikowany przed tym dniem.
2) Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli
wykonawca:
a) wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty polegające na dostawie agregatu wody lodowej o mocy nie mniejszej niż 456 kW i jego podłączeniu do instalacji klimatyzacji i instalacji zasilającej.
Zamawiający nie wymaga informacji o usługach i robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie.
b) wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przez cały okres realizacji zamówienia wskazany w pkt I.4. SWZ, osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą skierowane przez wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia oraz posiadają poniższe kwalifikacje zawodowe:
- minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, która przynależy do odpowiedniej Izby Inżynierów Budownictwa i która w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
- minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia w zakresie nadzoru nad wykonaniem instalacji sanitarnych (klimatyzacyjnych), która przynależy do odpowiedniej Izby Inżynierów i posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzorczych w wyżej określonym zakresie,
oraz
- minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia w zakresie nadzoru nad wykonaniem instalacji elektrycznych zasilających, która przynależy do odpowiedniej Izby Inżynierów i posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzorczych w wyżej określonym zakresie,.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 12.4.1 oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp;
W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca wraz z oświadczeniem o przynależności składa dokumenty lub informacje potwierdzające przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ;
12.4.2 oświadczenie, że informacje w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 ustawy Pzp, zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 10.3.1 SWZ, są aktualne.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
2) wykazu robót budowlanych, o których mowa odpowiednio w punkcie I.7.2. ppkt 4) lit. a,
SWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć podmiotowych środków dowodowych wymaganych przez zamawiającego, w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej.
3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (odpowiednio do warunku określonego w rozdziale I.7.2. ppkt. 4) lit c) SWZ), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza zmianę umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia:1. Zmianę terminu realizacji przedmiotu Umowy w następujących przypadkach:
1) spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności:
a) klęskami żywiołowymi,
b) warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
2) będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego;
3) wystąpienia zdarzenia mającego charakter siły wyższej (tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego lub prawie niemożliwego do przewidzenia, którego skutkom nie można zapobiec pomimo zachowania należytej staranności, np. wprowadzenie kolejnych zakazów w związku z obowiązującym stanem epidemii uniemożliwiającym/wstrzymującym realizację przedmiotu zamówienia, nieznanych w dacie zawarcia umowy, innych aktów władz państwowych, strajki generalne, działania zbrojne, wywłaszczenia, etc.), mającego bezpośredni wpływ na termin, sposób albo zakres wykonania przedmiotu zamówienia; lub z powodu działania/zaniechania osób trzecich, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować;
4) zwłoki w działaniu instytucji opiniujących, uzgadniających oraz wydających decyzje administracyjne ponad czas (termin) wynikający z przepisów prawa;
5) wejścia w życie nowych przepisów, Polskich Norm po upływie terminu składania ofert, w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia;
6) konieczności wykonania robót zamiennych, rozumianych w sposób jak niżej:
a) roboty zamienne polegają na tym, że Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zamówienia podstawowego w sposób odmienny od określonego w Umowie,
b) roboty zamienne nie mogą spowodować zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy,
c) konieczność wykonania robót zamiennych zachodzi między innymi w sytuacji, gdy:
- materiały, osprzęt lub urządzenia przewidziane do wykonania zamówienia, wskazane w dokumentacji projektowej, nie mogą być użyte przy realizacji przedmiotu zamówienia z powodu zaprzestania produkcji, wycofania z rynku lub zastąpienia innymi lub lepszymi,
- w trakcie wykonania przedmiotu zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawnych dotyczących wykonywanego zamówienia,
- w czasie realizacji budowy zmienią się warunki techniczne wykonania przedmiotu zamówienia (np. Polska Norma),
- w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wystąpiła konieczność zmiany technologii wykonania robót.
Termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do wykonywania przedmiotu zamówienia w sposób należyty, nie dłużej jednak, niż o czas trwania okoliczności wymienionych w pkt. 1) powyżej.
2. Zmiany osobowe:
1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot zamówienia na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz doświadczeniem zawodowym opisanym w SWZ;
2) zmiana osób, przy pomocy których Zamawiający realizuje przedmiot zamówienia na inne osoby legitymujące się, co najmniej równoważnymi uprawnieniami;
3) zmiana podwykonawcy przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia na innego, dysponującego co najmniej porównywalnym doświadczeniem, potencjałem technicznym i osobowym niż podwykonawca wskazany w zawartej umowie;
4) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy.
3. Zmianę Umowy wynikającą ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy w tym zakresie.