Realizacja robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa sali koncertowej...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Realizacja robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa sali koncertowej przy Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. W. Lutosławskiego w Zambrowie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZambrów
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2019-02-26
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPaństwowa Szkoła Muzyczna I Stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Zambrowie
  • Data publikacji ogłoszenia2019-02-05
  • Numer ogłoszenia510793-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 510793-N-2019 z dnia 2019-02-05 r.

Państwowa Szkoła Muzyczna I Stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Zambrowie: Realizacja robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa sali koncertowej przy Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. W. Lutosławskiego w Zambrowie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Wzrost dostępności do infrastruktury kultury poprzez budowę sali koncertowej przy Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. W. Lutosławskiego w Zambrowie. Działanie 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Nr Projektu: POIS.08.01.00-00-0025/17
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowa Szkoła Muzyczna I Stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Zambrowie, krajowy numer identyfikacyjny 140308800000, ul. Aleja Wojska Polskiego  4 , 18300   Zambrów, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 086 271 30 91, e-mail psm.zambrow@wp.pl, faks 086 271 30 91.
Adres strony internetowej (URL): www.psm.zambrow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Instytucja kultury
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.psm.zambrow.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Tak
Adres:
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej osobiście, przesłać za pomocą posłańca, przesyłką pocztową lub kurierską na adres: Państwowa Szkoła Muzyczna I st. Im. W. Lutosławskiego, Al. Wojska Polskiego 4, 18-300 Zambrów (sekretariat – pokój numer 8 ) .

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa sali koncertowej przy Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. W. Lutosławskiego w Zambrowie
Numer referencyjny: Nr. sprawy: ZP/1/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Budowa Sali Koncertowej przy Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. W. Lutosławskiego w Zambrowie współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja Techniczna (Projektowa) wskazana w Załączniku nr 12 do SIWZ - Wykaz dokumentacji technicznej Adres inwestycji: Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. W. Lutosławskiego w Zambrowie, Al. Wojska Polskiego 4, 18-300 Zambrów (Numer działki 1475) . Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem rozbudowę istniejącego budynku, budowę dróg i dojazdów oraz niezbędną infrastrukturę techniczną tj.: kanalizacje deszczową, kanalizację sanitarną oraz przebudowę istniejącej lini kablowej nN w zakresie oświetlenia zewnętrznego.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45212300-9
45111200-0
45262300-4
45262522-6
45262310-7
45410000-4
45261000-4
45422100-2
45431100-8
45403200-4
45403200-4
45262400-5
45233220-7
45331100-7
45330000-9
45331200-8
45232141-2
45232130-2
45231300-8
45233200-1
45232130-2
45310000-3
45312000-7
45312100-8
32342400-6
32342412-3
32342412-3
32342300-5
32320000-2
32320000-2
31500000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-06-30

II.9) Informacje dodatkowe: Przez datę wykonania zamówienia przyjmuję się zakończenie robót oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego i przekazanie Zamawiającemu ostatecznej decyzji właściwego inspektora nadzoru budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie obiektu oraz datę protokolarnego przekazania obiektu w użytkowanie, co zostanie potwierdzone podpisaniem przez obie Strony protokołu potwierdzającego zakończenie realizacji zamówienia bez uwag i uznania przez Zamawiającego, że zostało ono należycie wykonane (z wyłączeniem obowiązków Wykonawcy wynikających z postanowień w zakresie gwarancji i rękojmi).
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeśli wykaże, że: Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości minimum 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych).
Informacje dodatkowe Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt. 6.4 SIWZ, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony w zakresie zdolności technicznej jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony zł) brutto. W przypadku, gdy remont lub przebudowa dotyczyła zespołu budynków, wymagana wartość robót, powinna odnosić się do jednego budynku w zespole, spełniającego kryteria określone przez Zamawiającego powyżej. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu podane w walutach obcych, Zamawiający przeliczy na złote polskie wg. średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. UWAGA! W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z wykonawców wykaże, że wykonał, w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) budynku użyteczności publicznej o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł ( słownie: dwa miliony zł) brutto. W przypadku, gdy remont lub przebudowa dotyczyła zespołu budynków, wymagana wartość robót, powinna odnosić się do jednego budynku w zespole, spełniającego kryteria określone przez Zamawiającego powyżej. Zamawiający uzna warunek za spełniony w zakresie zdolności zawodowej jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował kadrą, która będzie wykonywać zamówienie, tj: ==> Kierownikiem budowy - osobą posiadającą: • wykształcenie techniczne potwierdzone tytułem inżyniera, • uprawnienia budowlane do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót budowlanych bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r (t.j. Dz. U. z 2018 r, poz. 1202) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie konstrukcyjno-budowlanym, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, • aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa wymagane przepisami ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa z dnia 15 grudnia 2000 r (t.j. Dz. U. z 2016 r, poz. 1725) • co najmniej 3 – letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy, w zakresie budowy, remontu lub przebudowy (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) • doświadczenie na stanowisku kierownika budowy przy budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane) co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden miliony złotych) W przypadku, gdy budowa, remont lub przebudowa dotyczyła zespołu budynków, wymagana wartość robót budynku powinna odnosić się do jednego budynku w zespole, spełniającego kryteria określone przez Zamawiającego powyżej; ==> Kierownikiem robót w branży sanitarnej - osobą posiadającą: • uprawnienia budowlane do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót budowlanych bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1202) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; • aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa wymagane przepisami ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa z dnia 15 grudnia 2000 r (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1725); • co najmniej 3 – letnie doświadczenie przy realizacji robót budowlanych polegających na budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) ==> Kierownikiem robót w branży elektrycznej - osobą posiadającą: • uprawnienia budowlane do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót budowlanych bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1202 z zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; • aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa wymagane przepisami ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa z dnia 15 grudnia 2000 r (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1725); • co najmniej 3 – letnie doświadczenie przy realizacji robót budowlanych polegających na budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji wskazanych w ppkt d. pkt. 5.1.2. SIWZ - w zakresie zdolności zawodowych), pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. Zamawiający dopuszcza osoby posiadające kwalifikacje równoważne do w/w (opisanych w ppkt. d) pkt. 5.1.2 SIWZ) zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w prawie budowlanym. Osoby te powinny posiadać uprawnienia budowlane w odpowiednich specjalnościach bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa – zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, oraz być członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami/kandydatami na stanowiska określone w ppkt. d) pkt. 5.1.2 SIWZ mogą być również obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia w Wolnym Handlu (EFTA) – Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym - zgodnie z przepisami dyrektywy 205/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 07.09.2005r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych – uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Osobami takimi mogą być również osoby spełniające warunki określone w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów i urbanistów. (ustawa z dnia 22.12.2015r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016, poz. 65)).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Doświadczenie zawodowe Kierownika Budowy jest jednym z punktowanych kryteriów oceny ofert. Punkty w kryterium "Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - Kierownika Budowy" zostaną przyznane następująco: Podstawowym warunkiem przyznania punktów w w/w kryterium jest wypełnienie tabeli w Formularzu Ofertowym tak aby zawarte były wszystkie informacje wymagane w warunku udziału w postępowaniu dot. Kierownika budowy , tj.: - Wykazanie co najmniej 3 – letniego doświadczenia na stanowisku kierownika budowy – w zakresie budowy, przebudowy, remontu ( w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) - Wykazanie doświadczenia na stanowisku kierownika budowy przy budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej, o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł . W przypadku, gdy budowa, remont lub przebudowa dotyczyła zespołu budynków, wymagana wartość robót, powinna odnosić się do jednego budynku w zespole, spełniającego kryteria określone przez Zamawiającego powyżej. Ponadto: Punkty w kryterium doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - kierownika budowy zostaną przyznane następująco: a) kierowanie na stanowisku kierownika budowy 2 robotami budowlanymi polegającymi na budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) budynków użyteczności publicznej o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł . W przypadku, gdy budowa, remont lub przebudowa dotyczyła zespołu budynków, wymagana wartość robót powinna odnosić się do jednego budynku w zespole, spełniającego kryteria określone przez Zamawiającego powyżej – 5 pkt. b) kierowanie na stanowisku kierownika budowy 3 robotami budowlanymi polegającymi na budowie, remoncie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) budynków użyteczności publicznej o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł . W przypadku, gdy budowa, remont lub przebudowa dotyczyła zespołu budynków, wymagana wartość robót powinna odnosić się do jednego budynku w zespole, spełniającego kryteria określone przez Zamawiającego powyżej – 10 pkt Zamawiający przyzna punkty tylko za roboty prawidłowo opisane zawierające wszystkie informacje wymagane przez Zamawiającego wskazane w Formularzu Oferty, tj: ➢ Nazwa i adres inwestycji - Zamawiający wymaga wskazania pełnej nazwy zadania inwestycyjnego oraz wskazania ulicy wraz z numerem budynku oraz miejscowości. ➢ Nazwa i adres Zamawiającego - Zamawiający wymaga wskazania pełnej nazwy Zamawiającego na rzecz którego była wykonywana usługa pełnienia funkcji Kierownika Budowy wraz z danymi kontaktowymi – adres, telefon. ➢ Rola przy realizacji zamówienia – Zamawiający wymaga wskazania nadzorowanych inwestycji tylko na stanowisku Kierownika budowy. ➢ Okres realizacji - Zamawiający wymaga wskazania co najmniej miesiąca i roku rozpoczęcia oraz miesiąca i roku zakończenia wykonywania usługi ➢ Wartość robót - Zamawiający wymaga wskazania wartości realizowanej inwestycji w PLN. W przypadku zespołu budynków, wymagana wartość odnosząca się do jednego budynku.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12 -23 oraz art. 24 ust 5 ustawy Pzp Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza na wezwanie Zamawiającego złoży: - zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp. - Informacje z Krajowego rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust 5 pkt. 5 i 6 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ) - Oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienie publiczne (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ) - Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ) - Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust 5 pkt 7 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ) - Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłaceniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016r. poz. 716) (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ) Uwaga!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższe dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający, żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 6.6 niniejszej SIWZ. W przypadku Wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze Sądowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Zamawiający dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust 5 pkt 1 ustawy Pzp, może skorzystać z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 6.6.4 SIWZ składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 6.6.1; w pkt. 6.6.2; w pkt 6.6.3 SIWZ składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: a) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa powyżej (w pkt. 6.9.2. niniejszej SIWZ, czyli zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego; zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu; odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy w ppkt. 6.9.2 a) i b) w zakresie terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ppkt. 6.6.4 SIWZ ( Informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy Pzp) , składa dokument o którym mowa w ppkt. 6.9.1 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, żaden z nich, nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodu przesłanek określonych w pkt 5a SIWZ ( art. 24 ust 5 ustawy Pzp) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach stanowiących odpowiednio Załącznik nr 3 oraz Załącznik nr 4 do SIWZ. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp Wykonawca złoży: Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp – wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga!!! Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w/w oświadczenie w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, Oświadczenie wg Załącznika nr 5 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału dot. zdolności technicznej lub zawodowej, określonego w pkt. 5.1.2 ppkt. c) i d) SIWZ Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu na wezwanie Zamawiającego złoży następujące dokumenty: - Wypełniony wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, dat wykonania, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy/ inne dokumenty. – Wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ - Wypełniony wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie robót, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. - Wzór wykazu osób stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ W odniesieniu do obywateli państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (tj. Dz.U. 2016 poz. 1725), uprawnienia budowlane oznaczają również odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniem budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane. W odniesieniu do obywateli państw członkowskich EOG zastosowanie będzie też miała ustawa z dnia 22.12.2015r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016, poz. 65) Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji wskazanych w ppkt d. pkt. 5.1.2. SIWZ - w zakresie zdolności zawodowych, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. Zamawiający dopuszcza osoby posiadające kwalifikacje równoważne do w/w (opisanych w ppkt. d) pkt. 5.1.2 SIWZ) zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w prawie budowlanym. Osoby te powinny posiadać uprawnienia budowlane w odpowiednich specjalnościach bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa – zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, oraz być członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami/kandydatami na stanowiska określone w ppkt. d) pkt. 5.1.2 SIWZ mogą być również obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia w Wolnym Handlu (EFTA) – Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym - zgodnie z przepisami dyrektywy 205/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 07.09.2005r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych – uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Osobami takimi mogą być również osoby spełniające warunki określone w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów i urbanistów. (ustawa z dnia 22.12.2015r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016, poz. 65)). Wszystkie osoby skierowane do realizacji zamówienia muszą posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca zapewni na czas realizacji zamówienia tłumacza języka polskiego i poniesie koszty jego usług. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane w wykazie osób i ofercie w celu wykazania spełnienia ww. warunków udziału uczestniczyły w realizacji zamówienia. Zmiana osób wskazanych w ofercie (i wykazie osób) podczas realizacji zamówienia możliwa będzie tylko na zasadach wskazanych w SIWZ i wzorze umowy. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający jednocześnie informuje, że stosowna sytuacja o której mowa w ust. 5.6 niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z którego będzie wynikał w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi/roboty do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub zobowiązał się do osobistego wykonywania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacje finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 25a ust 1 ustawy Pzp. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie będące przedmiotem niniejszego postępowania przez kilku wykonawców, działających w trybie art. 23 ustawy – Prawo zamówień publicznych, warunki udziału formalne, tj. warunek posiadania uprawnienia do występowania w obrocie prawnym i warunek, aby nie być wykluczonym z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp muszą być spełnione oddzielnie przez każdego z tych wykonawców, natomiast określone przez Zamawiającego warunki udziału merytoryczne, tj. posiadanie zdolności technicznej w zakresie doświadczenia Wykonawcy, znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej - posiadanie polisy OC w wysokości 2 000 000,00 zł musi spełniać jeden z Wykonawców występujących wspólnie, natomiast pozostałe warunki udziału merytoryczne tj. posiadanie zdolności zawodowej w zakresie kadry mogą być spełnione łącznie przez wszystkich tych wykonawców. Oferta wspólna: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia; Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie Pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania także oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument Pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, żaden z nich, nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodu przesłanek określonych w pkt 5a niniejszej SIWZ. Warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.1.2 SIWZ: a) warunek określony w ppkt b) cyfra 1, pkt. 5.1.2 SIWZ– musi być spełniony w całości minimum przez jednego z Wykonawców, b) warunek określony w ppkt c) pkt. 5.1.2. SIWZ – musi być spełniony w całości minimum przez jednego z Wykonawców, c) warunek określony w ppkt d) pkt. 5.1.2 SIWZ – powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców, albo Wykonawcy łącznie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Kompletna oferta musi zawierać, składać się następujących dokumentów: Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz oferty – Załącznik Nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru Umowy bez zastrzeżeń oraz wykaz osób wyznaczonych do realizacji zamówienia – doświadczenie kierownika budowy Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz Cenowy – Załącznik nr 2 do SIWZ. Dokumenty wymienione w ppkt 6.2.1 i 6.2.2. SIWZ – Załącznik nr 3 i 4 do SIWZ. Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO wraz z klauzulą informacyjną stanowiąca Załącznik nr 8 do SIWZ. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wpisane do dokumentów rejestracyjnych w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się z warunkami postępowania przetargowego zawartymi w SIWZ, kryteriami oceny ofert oraz załącznikami do SIWZ ( w tym ze wzorem umowy) i że nie wnosi do niej zastrzeżeń oraz że przyjmuje warunki w niej zawarte bez zastrzeżeń, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ - Formularzem Oferty. Oświadczenie Wykonawcy, że w przypadku uznania oferty Wykonawcy za najkorzystniejszą zobowiązuje się do zawarcia umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego, której wzór stanowi Załącznik Nr 11 do SIWZ, zgodnie z treścią oferty. Wskazanie przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy / nie powierzy podwykonawcom (wraz z podaniem firm podwykonawców – jeżeli dotyczy) wraz z załącznikiem nr 10 do SIWZ (Zobowiązanie podmiotów trzecich). Informację od Wykonawcy zgodnie z art. 91ust. 3a ustawy Pzp, że wybór jego oferty będzie / nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Dowód wniesienia wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu należy złożyć w terminie i miejscu określonym w pkt 8 SIWZ Wykaz wszystkich załączników – spis zawartości złożonej oferty. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp Wykonawca złoży: Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp – wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga!!! Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w/w oświadczenie w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, Oświadczenie wg Załącznika nr 5 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przez Wykonawcę przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 30 000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp), tj.: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 90 1010 1049 0013 3913 9120 0000 prowadzonym w Narodowym Banku Polskim, Oddział Okręgowy Białystok, z dopiskiem tytułu przelewu: „Wadium – dotyczy postępowania – Budowa sali koncertowej. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie (terminie złożenia ofert) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Dowód wniesienia wadium winien być załączony do oferty. Zamawiający dokonuje zwrotu wniesionego przez wykonawców wadium w trybach i na zasadach określonych w art. 46 ustawy – Pzp. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz Zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.1SIWZ . muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena "C" 60,00
Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia "D" 10,00
Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia(G) 30,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego zawarte są w Projekcie/Wzorze Umowy - Załączniku nr 11 do SIWZ. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach opisanych w Projekcie/Wzorze Umowy – Załącznik nr 11 do SIWZ Zgodnie z postanowieniami § 15 Projektu Umowy (Załącznik nr 11 do SIWZ): 1. Zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy Robót, w następującym zakresie: 2.1 Wszelkie zmiany nieistotne, 2.2 Zmiana wszelkich postanowień Umowy wynikających ze zmiany przepisów prawa, które weszły w życie po podpisaniu niniejszej Umowy, a które powodują konieczność zmiany Umowy, 2.3 Zmiany przedstawicieli Stron, zmiana personelu Wykonawcy Robót wymienionego w § 5 pkt. 3 Umowy. Zmiana osób wymienionych w § 5 pkt. Umowy jest dopuszczalna w przypadku: a) śmierci, b) rozwiązania stosunku pracy, c) utraty uprawnień niezbędnych do wykonywania funkcji w ramach niniejszego zamówienia, d) urlopu powyżej 26 dni w roku, e) choroby skutkującej zwolnieniem lekarskim na okres powyżej 30 dni, f) na żądanie Zamawiającego jeżeli uzna, że osoba nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy lub wykonuje je w sposób nienależyty – zgodnie z procedurą opisaną w art. 2.15., g) innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana osób będzie możliwa na wniosek Wykonawcy, uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, z zastrzeżeniem że zmiana osób z przyczyny o której mowa w lit. f nie wymaga wniosku Wykonawcy. Nowo zgłoszony kierownik budowy musi również posiadać doświadczenie zawodowe nie mniejsze niż osoba, którą zastępuje. Skierowanie, bez akceptacji Zamawiającego, do realizacji umowy, innych osób niż wymienione w § 5 pkt.3 Umowy stanowi podstawę do naliczenia kar umownych z powodu realizacji przedmiotu umowy niezgodnie z jej zapisami, jak również do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o zaistnieniu którejś z ww. okoliczności w terminie 3 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o ich wystąpieniu. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kandydatury innej osoby w terminie 7 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o wystąpieniu którejś z ww. okoliczności. W przypadku braku akceptacji Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nową osobę w wyżej wskazanym terminie. 2.4 Zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy 2.5 Zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy Robót w przypadku zmiany: 2.5.1. Zmiany wynagrodzenia na wniosek Wykonawcy Robót – w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – ewentualna zmiana może nastąpić w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę Robót, co zobowiązany jest on wykazać, także w przypadku obniżenia tych kosztów; zmiana wynagrodzenia Wykonawcy Robót może nastąpić jedynie w przypadku zmiany wynagrodzenia osób zatrudnionych u Wykonawcy Robót w oparciu o umowę o pracę, które bezpośrednio wykonują zamówienie. 2.5.2. Zmiany wynagrodzenia na wniosek Wykonawcy Robót lub Zamawiającego – w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – ewentualna zmiana może nastąpić w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę Robót, co zobowiązany jest on wykazać, także w przypadku obniżenia tych kosztów. We wniosku, o którym mowa w § 15 pkt 2.5.1 i 2.5.2 niniejszego paragrafu Umowy Strona wnioskująca o zmianę ma obowiązek szczegółowo uzasadnić wpływ zmiany na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę Robot. Druga Strona ma prawo do weryfikacji zasadności wniosku. Wniosek musi być złożony w terminie 30 dni od wejścia w życie przepisów powodujących zmianę. Wykonawca Robót wraz z wnioskiem, o którym mowa powyżej, winien przedłożyć ostatni dostępny imienny raport miesięczny o należnych składkach i wypłaconych świadczeniach (ZUS RCA), dla każdej osoby, dla której Wykonawca Robót składa wniosek o zmianę. Wynagrodzenie będzie podlegało zmianie, w przypadkach, o których mowa w § 15 ust. 2.5.1 i 2.5.2 od dnia, w którym weszły w życie przepisy dokonujące te zmiany. 2.5.3. ustawowej zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług – w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zmienia się stosownie do ceny brutto wynikającej z nowej stawki począwszy od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmianę, w takim wypadku cena brutto zostanie dostosowana do zmienionej stawki VAT, cena netto Umowy pozostaje bez zmian. W razie wejścia w życie zmian, o których mowa powyżej w trakcie okresu rozliczeniowego Wykonawca Robót wystawi fakturę uwzględniającą dwie różne stawki wynagrodzenia 2.5.4. W przypadku wystąpienia robót zamiennych. W tym przypadku Wykonawca przedstawia opis proponowanych zmian i wycenę kosztów (kosztorys różnicowy obrazujący różnice pomiędzy kosztorysem ofertowym a proponowanym rozwiązaniem zamiennym). Jeżeli w Umowie i jej załącznikach nie wystąpi cena za rozliczany element rodzaju robót, to podstawą jej ustalenia będzie szczegółowy kosztorys wg czynników kalkulacyjnych zawartych w opracowaniach SEKOCENBUD – ceny średnie z kwartału poprzedzającego rozliczenie. Wniosek taki wymaga akceptacji przez Projektanta, Inżyniera Kontraktu i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 2.5.5. w przypadku ograniczenia zakresu prac przez Zamawiającego, zgodnie z postanowieniami § 3 pkt 9.4 Umowy oraz odstąpienia od Umowy. W przypadku zaistnienie wyżej opisanej sytuacji podstawą do wyliczenia kwoty obniżenia wynagrodzenia ryczałtowego będzie inwentaryzacja wykonanych i odebranych robót co do rodzaju i ilości przy zastosowaniu w pierwszej kolejności cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego . Jeżeli w Umowie i jej załącznikach nie wystąpi cena za rozliczany element rodzaju robót, to podstawą jej ustalenia będzie szczegółowy kosztorys wg czynników kalkulacyjnych zawartych w opracowaniach SEKOCENBUD – ceny średnie z kwartału poprzedzającego rozliczenie. Roszczenia Wykonawcy Robót o dokonanie zmian w Umowie opisanych w ppkt. 2.5.1; 2.5.2 i 2.5.3 niniejszego paragrafu Umowy wygasa, jeżeli nie zostanie zgłoszone łącznie z wykazem wpływu zmiany na koszty wykonania zamówienia w terminie 30 dni od wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy Robót w razie zajścia okoliczności o których mowa w niniejszym ppkt. Umowy zostaną wprowadzone aneksem do Umowy, przy czym Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy za 30-dniowym pisemnym wypowiedzeniem, jeżeli w wyniku opisanych zmian wynagrodzenie wykonawcy wzrośnie o więcej niż 5% w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia, a do ukończenia Umowy pozostaje okres dłuższy niż 6 miesięcy. 2.6. zmiana terminu realizacji Umowy w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: 2.6.1. zmiana terminu realizacji robót z przyczyny przedłużającej się procedury przetargowej tj. w przypadku gdy pozostały do wykonania przedmiotu zamówienia okres realizacyjny okazałby się nierealny dla efektywnej realizacji przedmiotu zamówienia – przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo arbitralnej decyzji o zmianie terminu umownego. 2.6.2. Wykryciu wadliwości lub niekompletności dokumentacji które: - zagrażają bezpieczeństwu robót w trakcie ich realizacji lub po ich ukończeniu, niezależnie od tego, czy zagrożenie dotyczy życia lub zdrowia ludzi, całości obiektu, czy interesów osób trzecich lub - nie zagrażają bezpieczeństwu jak wyżej, lecz prowadzą do innych niekorzystnych cech wykonywanego obiektu, obniżając jego walory funkcjonalne bądź estetyczne lub - prowadzą do niepotrzebnych kosztów samej inwestycji, bądź przedłużają czas jej realizacji i które powodują konieczność zmiany lub uzupełnienia projektu budowlanego, 2.6.3. jeżeli zmiany będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych, w szczególności dotyczących: − przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., − odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego, 2.6.4. w przypadku konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 2.6.5. w przypadku konieczności zaspokojenia roszczeń osób trzecich – w tym grup społecznych lub zawodowych - nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 2.6.6. w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy i termin jej wykonania, 2.6.7. w przypadku konieczności wprowadzenia robót i/lub rozwiązań zamiennych na podstawie protokołu konieczności, 2.6.8. w przypadku konieczności wykonania dodatkowych robót budowlanych na postawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych 2.6.9. konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz. Wówczas termin realizacji niniejszej Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do wykonania wymaganych dodatkowych badań i ekspertyz. 2.6.10. prowadzenia prac lub badań archeologicznych, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą Umową. Wówczas termin realizacji niniejszej Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o czas nie dłuższy niż czas wstrzymania robót lub okres niezbędny do wykonania prac lub badań archeologicznych. 2.6.11. w przypadku, gdy realizacja przedmiotu umowy zostanie znacznie utrudniona lub uniemożliwiona przez warunki atmosferyczne, lub wykonanie pewnych prac wymaga określonych warunków atmosferycznych 2.6.12. wystąpienia sił wyższych (huragan, powódź, pożar, trzęsienie ziemi, zbyt wysokie lub zbyt niskie temperatury powietrza oraz warunki atmosferyczne uniemożliwiające zachowanie wymogów technologicznych, działania sił natury nietypowych dla tego obszaru; bunty, niepokoje, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, okupacje budowy przez osoby trzecie nie związane z Wykonawcą Robót, nagle i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej; promieniowanie, skazenia; wystąpienie na obszarze na którym realizowany jest pzredmiot umowy zakażeń lub zachorowań na chorobę zakaźną lub innych zjawisk zwiazanych ze zdrowiem w liczbie wiekszej niż zwykle, itp.) niezależnych od Wykonawcy Robót, uniemożliwiających wykonanie robót w ustalonym w niniejszej Umowie terminie. Wówczas termin realizacji Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji działania powyższych okoliczności. Pod pojęciem siły wyższej na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne łącznie spełniające następujące warunki: − o charakterze niezależnym od stron, − którego nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, − którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, − którego nie można przypisać drugiej stronie. 2.6.13. realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej Umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań. Wówczas termin realizacji niniejszej Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do wykonania prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy. 2.6.14. działania lub zaniechania osób trzecich (np.: organów administracji publicznej i innych podmiotów uczestniczących w procedurze opiniowania i uchwalania, realizacji, odbioru itp.) Wówczas termin realizacji niniejszej Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o czas trwania powyższych okoliczności. 2.6.15. złożenia skargi lub wniosku do właściwych organów administracyjnych lub sądowych lub odwołania od ich rozstrzygnięcia, o ile będą mogły mieć wpływ na zmianę terminu realizacji. Wówczas termin realizacji niniejszej Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o czas trwania powyższych okoliczności. 2.6.16. wystąpienia niezainwentaryzowanych w zasobach geodezyjnych urządzeń, sieci podziemnych i innych nieprzewidzianych przeszkód, które będą kolidowały z wykonaniem Robót. Wówczas termin realizacji niniejszej Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o faktyczną ilość dni niezbędną do usunięcia ww. przeszkód terenowych. 2.6.17. wystąpienia innych okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej Umowy pomimo zachowania należytej staranności, w tym m.in. konieczności uzyskania decyzji i uzgodnień mogących spowodować wstrzymanie robót, konieczność wykonania prac archeologicznych mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania Robót itp. Wówczas termin realizacji niniejszej Umowy na wniosek Wykonawcy Robót może ulec wydłużeniu o faktyczną ilość dni przerwy w realizacji Robót. - w takim wypadku okres realizacji niniejszej Umowy zostanie dostosowany do faktycznego okresu realizacji Robót; W przedstawionych powyżej przypadkach opóźnień, Strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu Umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesunięcie terminu będzie musiało być szczegółowo uzasadnione przez Wykonawcę Robót i zaakceptowane przez Inwestora Zastępczego i Zamawiającego. Ewentualne przesunięcie terminu ponad termin realizacji Projektu będzie wymagało dodatkowo uzyskania zgody Instytucji Zarządzającej. W uzasadnionych przypadkach dopuszczalna jest zmiana poszczególnych etapów realizacji prac objętych Harmonogramem, nie powodująca zmiany ostatecznego terminu realizacji niniejszej Umowy. Zmiany te wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Inwestorem Zastępczym oraz pisemnej akceptacji Zamawiającego. UWAGA - Zmiana terminu wykonania przedmiotu Umowy nie ma wpływu na zmianę wynagrodzenia umownego. 2.7. Zmiany wynikające z konieczności zastosowania innych niż przewidziane w projekcie technologii i materiałów, przy czym możliwość i celowość wprowadzenia takich zmian musi być zaakceptowane przez Projektanta i inspektora nadzoru, Inwestora Zastępczego i Zamawiającego. 2.8. Zmiany korzystne dla Zamawiającego. 2.9. Zmiany o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 z uwzględnieniem art. 144 ust. 1a, 1b, 1d oraz 1 e ustawy Pzp. 2.10. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-02-26, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wyburzenie ścian działowych oraz posadzki w mieszkaniu 60 m2 - Łomża
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wyburzenie ścian działowych oraz posadzki w mieszkaniu 60 m2 wraz z utylizacją. Możliwość dłuższej współpracy. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI