Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przywracanie zdegradowanych mokradeł do stanu naturalnego
w leśnictwie Gołuchów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Taczanów
1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Taczanów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250518944
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Taczanów Drugi 43
1.5.2.) Miejscowość: Pleszew
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-300
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: taczanow@poznan.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.taczanow.poznan.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przywracanie zdegradowanych mokradeł do stanu naturalnego
w leśnictwie Gołuchów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c6344b66-6c0b-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00446365
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00087439/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przywracanie zdegradowanych mokradeł do stanu naturalnego w Leśnictwie Gołuchów.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu "Mechanizm Finansowy EOG 2014-2021
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c6344b66-6c0b-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy.
Informacje na temat komunikacji za pośrednictwem Platformy dostępne są również w Instrukcji interaktywnej – Komunikacja w postępowaniu dostępnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf
Zalecane jest by w procesie sporządzania i składania oferty Wykonawca korzystał z Instrukcji interaktywnej – „Oferta wnioski i prace konkursowe” dostępnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.2.pdf
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.9.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót polegających na: „Przywracanie zdegradowanych mokradeł do stanu naturalnego w leśnictwie Gołuchów”.
Przedsięwzięcie polega na robotach o charakterze odtworzeniowym, jest zlokalizowane w miejscu dawnej budowli wodnej. Przedsięwzięcie nie zmienia przeznaczenia terenu, na którym obiekt jest realizowany lub na który oddziałuje. Określa się równocześnie i jednoznacznie funkcję terenu objętego przedsięwzięciem, którą ma stanowić retencja wód: mokradłowa i korytowa. W odtworzeniu mokradła przyjęto koncepcję maksymalnego wykorzystania istniejącego ukształtowania terenu z pozostałościami dawnej grobli oraz minimalizacji ingerencji w tereny przyległe. Koncepcja ta minimalizuje koszty prac i wpływ na środowisko poprzez maksymalne wykorzystanie istniejących budowli i konfiguracji terenu z korytem płynącego przez obszar opracowania cieku. Nie przewidziano pogłębiania czaszy dawnego zbiornika. Dla zabezpieczenia funkcji wodochronnych terenu leśnego w granicach dawnego zbiornika planuje się działania mające na celu powiększenie i wzmocnienie obszaru mokradłowego w czaszy zbiornika. Nie jest planowana odbudowa dawnego zbiornika, w szczególności nie planuje się oczyszczenia i kształtowania jego czaszy ani remontu grobli na całej jej długości.
Zwiększenie retencji na terenie mokradła planuje się poprzez działania:
1. zapewnienie piętrzenia wód na niewielką wysokość w czaszy dawnego
zbiornika,
2. zabezpieczenie stałego dopływu części wód z rzeki Giszki na teren mokradła
(czaszy dawnego zbiornika).
Działanie nr 1 zostanie zrealizowane przez wykonanie zastawki Z3 piętrzącoupustowej wbudowanej w linię istniejącej grobli, na długości istniejącego rowu biegnącego przez dawny zbiornik. Planuje się zastawkę kamienno-betonową o wysokości piętrzenia 1,4 m. Nadmiar wód będzie przelewał się koroną zastawki do niecki wypadowej i odpływał istniejącym rowem w dół doliny. Dla wykonania zastawki może być konieczne uzupełnienie nasypu istniejącej grobli na długości obecnej wyrwy dla umożliwienia wbudowania w nią zastawki. Planowany nasyp będzie znacznie niższy w stosunku do korony istniejącej grobli. Ponadto konieczna będzie stabilizacja i niewielkie podniesienie gardła istniejącego przelewu zlokalizowanego przy grobli, od strony rz. Giszki, do ok. 0,4 m. Przelew
zostanie umocniony gurtem z kamienia na betonie, aby zabezpieczyć go przed rozmywaniem w wyniku wezbrań. Dno gurtu zostanie wykonane na poziomie 10 cm wyższym od poziomu piętrzenia zastawki Z3.
Działanie nr 2 zostanie zrealizowane przez odbudowę ujęcia zasilającego teren mokradła, tj. kierującego część wód rzeki Giszki do rowu doprowadzającego. Planowana jest budowa niewielkiej zastawki Z1 piętrzącej na rzece bezpośrednio poniżej wlotu do rowu. Kamienno-betonowa zastawka będzie miała wysokość piętrzenia zaledwie 0,4 m. Będzie wyposażona w otwory dla przepuszczenia całości przepływu nienaruszalnego w rzece. Wody będą przelewać się koroną zastawki do niecki wypadowej. Konieczna będzie stabilizacja koryta rzeki przez fragmentaryczne umocnienie na długości 15 m.
Planuje się przebudować wlot do rowu w prawym brzegu rzeki bezpośrednio powyżej planowanej zastawki. Odpowiednio zostanie ustabilizowane dno rowu na rzędnej umożliwiającej przepływ nadmiaru wód z rzeki (ponad przepływnienaruszalny) w kierunku mokradła. Na rowie, bezpośrednio za wlotem planuje się zastawkę Z2 „zamykającą” tj. zabezpieczającą przed wtargnięciem nadmiernej ilości wód w warunkach wezbrań, jak i umożliwiającą zamknięcie dopływu w przypadku wystąpienia takiej potrzeby. Całkowita wysokość zastawki wynosi 0,75 m. Projektuje się ponadto uporządkowanie rowu pomiędzy ujęciem a zastawką piętrzącą (w grobli), na długości ok. 400 m. W zakres prac wchodzi usunięcie rumoszu drzewnego, liści z koryta, ograniczone odmulenie o ile będzie niezbędne. Na długości ujęcia i odpływu będzie konieczne kształtowanie profilu rowu z fragmentarycznym umocnieniem dla stabilizacji koryta i zabezpieczenia przed wpływem przepływów powodziowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), na który składają się:
(1) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót;
(2) Projekt budowlany
(3) Projekt wykonawczy
(4) Przedmiary robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów.
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek ten, w zakresie wiedzy i doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej:
Dwie roboty budowlane o wartości minimum 200.000,00 brutto każda, obejmujące budowę lub przebudowę budowli hydrotechnicznej lub obiektów budowlanych będących urządzeniami melioracji wodnych (przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć należy roboty wykonane na podstawie jednej umowy).
Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami:
Co najmniej jedną osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub inżynieryjnej hydrotechnicznej, posiadającą doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi o wartości minimum 200.000,00 brutto każda, obejmującymi budowę lub przebudowę budowli hydrotechnicznej lub obiektów budowlanych będących urządzeniami melioracji wodnych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ), o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
2) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
3) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
4) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,
7) art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ,,Specustawy’’.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
* okres ten liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
b) dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z warunkami zawarty w treści wzoru umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-31 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Nadleśnictwo Taczanów
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-31 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-29