„Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoJarocin
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-04-04
  • ZamawiającyGMINA JAROCIN
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-25
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00098951
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854702

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10

1.5.2.) Miejscowość: Jarocin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 62 749 95 00

1.5.8.) Numer faksu: 62 747 22 25

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: office@jarocin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1149998e-ac2b-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00098951

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009013/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.18 Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej: Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Umowa Nr DPT/BDG-II/POPT/5/22 z dnia 14.01.2022 r. na dotację w ramach inicjatywy pt. „Wsparcie rozwoju miast”

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://jarocin.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://jarocin.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
1) w zakresie ofert – Platformy Zakupowej MARKETPLANET pod adresem: https://jarocin.ezamawiajacy.pl,
2) w pozostałym zakresie: poczty elektronicznej: kaniewska@jarjarocin.pl.
2. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Zamawiającego pod adresem
https://jarocin.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony
o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego:
podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie
„zarejestruj się”.
4. Szczegółowe zasady korzystania z Platformy Zakupowej znajdują się
w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” - Instrukcja dla Wykonawcy.
5. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) Wymagania sprzętowo – aplikacyjne:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10.0;
d) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych:
Pliki o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg,
wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL,
XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
3) Informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format
kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu
otwarcia ofert.
4) Oznaczenie czasu odbioru danych:
Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
6. Oferta oraz pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę muszą być opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
lub kwalifikowalnym podpisem elektronicznym.
7. Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowalnego podpisu elektronicznego:
1. Dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formacie PAdES,
2. Dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAsES.
8. Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu osobistego:
a) Dla dokumentów w formacie „pdf” lub „xml” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony),
b) Dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać podlpsem zewnętrznym lub otaczającym.
9. Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu zaufanego:
a) Wielkośc dokumentów nie może przekraczać 10MB, dostępny format podpisu „xml”.
10. W przypadku przekazania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku
zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym.
11. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Gmina Jarocin
Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin
Tel.: 62 749 95 00
Fax.: 62 747 22 25
Poczta elektroniczna: office@jarocin.pl
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo@jarocin.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego
prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Patrz pkt. RODO (obowiązek informacyjny)

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WR-RGK.271.1.20.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 6

4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak

4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 2

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cześć 1. Inwentaryzacja przyrodnicza gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, wraz z opisem zastosowanej metodyki.

Cele szczegółowe zadania
- wykonanie inwentaryzacji przyrodniczych gminy Jarocin;
- baza opracowanie bazy danych nt. zasobów przyrodniczych;
- formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych i na potrzeby gospodarowania terenami gminy;

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: gmina Jarocin

Zakres merytoryczny przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Opis metodyki wykonania inwentaryzacji przyrodniczej oraz szczegółowego harmonogramu prac.
2. Ogólny opis fizjograficzny Gminy Jarocin: w tym w szczególności:
a) podziału geobotanicznego (Szafer, Zarzycki, 1972),
b) synchorologicznego podziału regionalnego (Matuszkiewicz, 1980),
c) podziału na krainy i dzielnice przyrodniczo-leśne (Trampler i in., 1990),
d) podziału geobotanicznego (Matuszkiewicz, 1993),
e) regionalizacji zoogeograficznej (Kostrowicki, 1999) wraz z kartograficznym przedstawieniem położenia gminy na tle ww. regionalizacji w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000;
3. Omówienie aktualnego stanu badań oraz literatury przedmiotu w zakresie opracowania zadania.
4. Opracowanie mapy potencjalnej roślinności naturalnej terenu gminy.
5. Opracowanie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację przyrodniczą terenu gminy:
a) wytypowanie cennych zbiorowisk roślin;
b) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków chronionych roślin naczyniowych w odniesieniu do siedlisk lub obszarów określonych przez specjalistów;
c) obserwacje florystyczne minimum trzykrotnie w okresie wegetacyjnym, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato;
d) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków gatunków inwazyjnych oraz oznaczenie stanowisk lub obszarów na mapie;
e) wskazanie stwierdzonych i potencjalnych gatunków chronionych: grzybów, porostów i mszaków na podstawie ogólnej inwentaryzacji (co najmniej jedna kontrola w terenie);
f) wykonanie minimum 30 zdjęć fitosocjologicznych, każde o powierzchni minimum 100m kw. wraz z klasyfikacją fitosocjologiczną. Liczba i rozmiar zdjęcia fitosocjologicznego powinny być adekwatne do rodzaju siedliska i jego powierzchni;
g) określenie położenia płatów i stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 2m,
h) kartograficzne przedstawienie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w wektorowych formatach danych GIS (.shp) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS; przedstawienie warstw informacyjnych:
• siedlisk przyrodniczych (poligony),
• zbiorowisk roślinnych (poligony),
• stanowisk poszczególnych gatunków (punkty);
i) wykonanie dokumentacji fotograficznej zasobów - zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
6. Opracowanie mapy stanowisk gatunków fauny terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację faunistyczną terenu gminy.
7. Wykonanie spisu fauny z podziałem na poszczególne grupy zwierząt: (punktowe stanowiska oraz obszary siedlisk) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS:
a) chronione gatunki bezkręgowców (także miejsca rozmnażania),
b) ichtiofauna (także ryby migrujące i tarliska),
c) herpetofauna (także miejsca bytowania, w tym rozrodu, potencjalne miejsca zimowania oraz gatunki migrujące z trasami migracji),
d) ornitofauna (także gatunki migrujące i zimujące),
e) teriofauna (z wyłączeniem ssaków drobnych nie chronionych),
f) chiropterofauna (także kryjówki letnie w budynkach oraz zimowiska, a także trasy przelotów i żerowiska).
8. Opracowanie dokumentacji fotograficznej chronionych zasobów środowiska zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
9. Opracowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych oraz na potrzeby gospodarowania terenami gminy w zakresie:
a) ochrony zastanych zasobów przyrodniczych,
b) zrównoważonego kształtowania obszarów najcenniejszych przyrodniczo;
c) podnoszenia bioróżnorodności wybranych obszarów - postulowanych przez autorów;
d) kształtowanie systemu przyrodniczego gminy;
e) propozycji szlaków edukacyjnych.
10. Organizacja i przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wymagania szczegółowe
1. Inwentaryzację fauny gminy należy wykonać bez metod inwazyjnych (np. odłowów).
2. Obserwacje faunistyczne należy wykonać minimum trzykrotnie, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato i powinny być one potwierdzone roboczą dokumentacją fotograficzną.
3. Określenie położenia stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 5m.
4. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS - przypisanie fotografii poszczególnym stanowiskom;
5. Przygotowaną metodykę prac przed rozpoczęciem badań terenowych należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającego.
6. Wykonawca musi uzyskać wszystkie zgody niezbędne do wykonania badań terenowych (w tym wymagane przepisami prawa odstępstwa od zakazów), jeśli okażą się one konieczne z punktu widzenia właściwego wykonania prac.

Wynik prac
1. Etap 1. Raporty częściowe z realizacji prac– opracowane w cyklu kwartalnym.
2. Etap 2. Baza danych zasobów przyrodniczych Gminy Jarocin opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych.
3. Etap 2. Mapy inwentaryzacyjne poszczególnych grup roślin i organizmów żywych w skali 1:10 000, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych.
4. Etap 2. Mapa form ochrony przyrody Gminy Jarocin, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych, w tym:
a) doprecyzowanie przebiegu granic Obszaru Chronionego Krajobrazu ,,Szwajcaria Żerkowska" w uzgodnieniu z właściwymi miejscowo i przedmiotowo organami ochrony środowiska - wektoryzacja granic po liniach granic działek ewidencyjnych,
b) określenie położenia pomników przyrody za pomocą urządzenia GPS,
c) kartograficzne przedstawienie mapy form ochrony przyrody terenu gminy w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000 wraz z bazą danych w tabeli atrybutów poszczególnych warstw informacyjnych:
• obszarowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (poligony), liniowych form ochrony przyrody (np. pomnikowe aleje drzew), chronionych prawem krajowym (polilinie),
• punktowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (punkty), z podziałem na formy ochrony przyrody istniejące i postulowane;
• chronionych siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymienionych w Dyrektywie Rady 92/43/EEC z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, ze zmianami (Dyrektywa Siedliskowa) - załącznik 1
• siedliska oraz załącznik II i załącznik IV - gatunki roślin i zwierząt, stanowisk ptaków wymienionych w Dyrektywie Rady 79/409/EWG z dnia 2 kwietnia 1979 r. w sprawie ochrony dzikich ptaków, ze zmianami (Dyrektywa Ptasia),
• stanowisk gatunków roślin, zwierząt, grzybów (w tym porostów) chronionych prawem krajowym (ochrona ścisła i częściowa) oraz gatunków roślin inwazyjnych,
• stanowisk gatunków rzadkich i zagrożonych w skali kraju i regionu, umieszczonych w polskiej Czerwonej Księdze Roślin, Czerwonej liście roślin i grzybów Polski, polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt, Czerwonej księdze gatunków zagrożonych i innych czerwonych listach;
5. Etap 2. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS.
6. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

77211300-5 - Usługi selekcji drzew

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” 60 %
Doświadczenie – „D” 40 %

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie – „D”

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2. Analizy zasobów wodnych Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji zasobów wodnych gminy Jarocin oraz opracowanie systemowego podejścia do gromadzenia i analizy danych przestrzennych w zakresie rozpoznania i poprawy efektywności zrównoważonego gospodarowania zasobami Gminy Jarocin.

Cele szczegółowe zadania
- budowanie bazy danych nt. zasobów wodnych Gminy Jarocin;
- rozpoznanie możliwości lokalizowania elementów błękitno-zielonej infrastruktury oraz poprawy warunków bioklimatycznych;
- formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych oraz na potrzeby gospodarowania terenami gminy;

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania: Gmina Jarocin. W przypadku dostępności dokładniejszych źródłowych danych przestrzennych, dopuszcza się opracowanie odrębnych rysunków dla obszaru miasta Jarocin.
2. Zakres merytoryczny opracowania obejmuje następujące działania:
a) weryfikacja dostępnych baz danych w zakresie sieci cieków wodnych;
b) przegląd i integracja danych GIS dotyczących środowiska glebowego, głębokości zalegania zwierciadła wód gruntowych, sieci hydrograficznej, terenów zieleni, pomników przyrody oraz terenów cennych dendrologicznie, form ochrony przyrody oraz innych danych środowiskowych;
c) wyznaczenie mikrozlewni oraz identyfikacja zagłębień bezodpływowych;
d) ogólna inwentaryzacja zasobów wodnych pod kątem wdrażania błękitno-zielonej infrastruktury;
e) określenie miejsc potencjalnego gromadzenia się wód opadowych – terenów sprzyjających naturalnej retencji – wyznaczenie obszarów o znacznym potencjale retencyjnym
3. Określenie zaleceń na potrzeby planowania przestrzennego, w tym:
a) wskazanie terenów zagrożonych lokalnymi podtopieniami oraz zagrożonych erozją wodną;
b) analiza danych numerycznego modelu terenu oraz numerycznego modelu pokrycia terenu w celu określenia terenów sprzyjających retencjonowaniu wód opadowych;
c) wnioski dotyczące realizacji działań z zakresu retencji wód opadowych oraz ograniczania efektów suszy na terenie gminy, w tym propozycje renaturyzacji wybranych fragmentów cieków lub zbiorników wodnych;
d) zalecenia do lokalizacji inwestycji retencyjnych na terenach niezurbanizowanych (małe zbiorniki wodne, budowle piętrzące, regulacja odpływu z systemów melioracyjnych);
e) propozycje przestrzennego rozmieszczenia zabiegów nietechnicznych służących poprawie zasobów wodnych na terenach niezurbanizowanych (fitomelioracje, pasy zadrzewieniowe, tereny podmokłe itp.),
4. Uzupełnienie bazy danych GIS o istniejące i nowe warstwy tematyczne (m. in.: mapa glebowo-rolnicza, hydrogeologia, infiltracja/wodoprzepuszczalność, poziom zw. wody gruntowej), wraz z komentarzem nt. interpretacji tych danych.
5. Przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wynik prac
Etap 1. Baza danych zasobów wodnych środowiska Gminy Jarocin, opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych.
Etap 1. Część tekstowa zawierająca opisy i komentarze do zebranej bazy danych.
Etap 2. Część tekstowa opracowania z omówieniem wyników badań zgodnych z zakresem prac oraz wnioskami na potrzeby planowania terenów. Komentarz map wynikowych (etap 2).
Etap2. Część graficzna opracowana zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych (etap 2):
a) Mapa inwentaryzacyjna zasobów wodnych w skali 1:10 000,
b) Mapa terenów potencjalnego gromadzenia się wód opadowych w skali 1:10 000,
c) Mapa terenów zagrożonych erozją w skali 1:10 000,
d) Mapa terenów predestynowanych do wprowadzania działań z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury w skali 1:10 000
Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” 60 %
Doświadczenie – „D” 40 %

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie – „D”

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3. Analizy przestrzenne na potrzeby planowania terenów

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie analiz przestrzennych Gminy Jarocin oraz formułowanie wniosków na potrzeby dokumentów planistycznych.

Cele szczegółowe zadania
1. Opracowanie bazy danych zasobów środowiska przyrodniczego i uwarunkowań geomorfometrycznych
2. Rozpoznanie możliwości wzmocnienia potencjału przyrodniczego Gminy Jarocin oraz formułowanie wniosków do dokumentów planistycznych

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: Gmina Jarocin. W przypadku dostępności dokładniejszych źródłowych danych przestrzennych, dopuszcza się opracowanie odrębnych rysunków dla obszaru miasta Jarocin.
Zakres merytoryczny opracowania obejmuje:
1. Analiza dostępnych planów urządzania lasów na potrzeby planowania przestrzennego oraz określenie uwarunkowań planistycznych związanych z gospodarowaniem na terenach będących w zarządzie Lasów Państwowych.
2. Diagnoza systemu zielonych płatów i korytarzy gminy z wykorzystaniem danych: numeryczny model terenu, numeryczny model pokrycia terenu, ortofotomapa, BDOT10k, baza danych Open Street Map, zdjęcia multispektralne
a) Identyfikacja podstawowych elementów struktury zieleni (tzw. zielonej infrastruktury);
b) Analiza ciągłości systemu zielonych płatów i korytarzy na terenie gminy (w tym wskazanie głównych barier);
c) Analiza powiązań przestrzennych struktury zieleni;
d) Analiza powiązań systemu zieleni z zasobami wód powierzchniowych gminy (cieki, zbiorniki wodne itd.);
e) Wytyczne do kształtowania systemu zieleni miejskiej Gminy Jarocin.
3. Analiza wysokości zieleni w skali miejscowej z wykorzystaniem danych: chmura punktów LiDAR, numeryczny model terenu, numeryczny model pokrycia terenu.
4. Analiza kondycji zieleni z wykorzystaniem dostępnych danych: zdjęcia multispektralne i wskaźnik NDVI oraz ich interpretacja.
5. Analiza proponowanych działań mających na celu wzmocnienie systemu zielonych płatów i korytarzy gminy z wykorzystaniem danych: numeryczny model terenu, numeryczny model pokrycia terenu, ortofotomapa, BDOT10k, baza danych Open Street Map, zdjęcia multispektralne:
a) Analiza możliwości powiększenia zielonych płatów (z wykorzystaniem mapy własności);
b) Analiza możliwości uzupełnienia zielonych korytarzy (z wykorzystaniem mapy własności);
c) Analiza konieczności podniesienia jakości przyrodniczej poszczególnych elementów struktury zieleni w celu wzmocnienia systemu zielonych płatów i korytarzy gminy.
6. Wskazanie uwarunkowań ukształtowania terenu gminy z wykorzystaniem danych: numeryczny model terenu, chmura punktów LiDAR, numeryczny model pokrycia terenu, BDOT10k
a) Charakterystyka rzeźby terenu na podstawie numerycznego modelu terenu: hipsometria, nachylenie oraz ekspozycja terenu;
b) Analiza nasłonecznienia na podstawie numerycznego modelu terenu i numerycznego modelu pokrycia terenu:
• dzienne promieniowanie słoneczne bezpośrednie,
• promieniowanie słoneczne rozproszone,
• całkowite promieniowanie słoneczne,
• waloryzacja pod kątem lokalizowania paneli fotowoltaicznych.
7. Przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.


Specyfikacja wykorzystywanych danych wejściowych, które powinien uzyskać Wykonawca:
Rodzaj Aktualność Dokładność/skala
numeryczny model terenu 2021 1:500 (piksel o wielkości 1m)
numeryczny model pokrycia terenu 2020 (cz. miejska), 2011
(cz. wiejska) 1:500 (piksel o wielkości: 0,5 m - cz. miejska, 1 m - cz. wiejska)
chmura punktów LiDAR 2020 (cz. miejska), 2011
(cz. wiejska) 1:100 (12 punktów na m2 -
cz. miejska, 4 punkty na m2 -
cz. wiejska)
zdjęcia multispektralne 2021 1:10000 (piksel o wielkości
6 m)
ortofotomapa 2021 (cz. miejska), 2020
(cz. wiejska)
1:500 (piksel o wielkości:
0,1 m - cz. miejska, 0,25 m
- cz. wiejska)

Baza Danych Obiektów
Topograficznych
(BDOT10k) 2020
1:1000

Baza danych Open Street
Map
2021
1:1000
Corine Land Cover 2018 2018 1:50000


Wynik prac
1. Etap 1 Baza danych zasobów środowiska przyrodniczego i uwarunkowań geomorfometrycznych Gminy Jarocin, opracowana zgodnie z wytycznymi opracowania bazy danych GIS oraz przygotowanie rysunków zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych:
a) model wysokościowy zieleni;
b) model kondycji zieleni;
c) dane nt. podstawowych elementów struktury zieleni w formacie .shp;
d) mapa hipsometrii terenu;
e) mapa nachylenia terenu;
f) mapa ekspozycji terenu;
g) mapa dziennego promieniowania słoneczne bezpośrednie terenu wraz z pokryciem;
h) mapa promieniowania słonecznego rozproszonego terenu wraz z pokryciem;
i) mapa całkowitego promieniowania słonecznego terenu wraz z pokryciem;
j) mapa potencjału solarnego terenu;
k) mapa potencjału solarnego dachów obiektów budowlanych.
2. Część tekstowa zawierająca:
a) Etap 1 opis metody opracowania, w tym specyfikacja wykorzystanych danych przestrzennych;
b) Etap 1 specyfikacja opracowanych danych przestrzennych;
c) Etap 1 opis wyników analizy dostępnych planów urządzania lasów na potrzeby planowania przestrzennego oraz określenie uwarunkowań planistycznych związanych z gospodarowaniem na terenach będących w zarządzie Lasów Państwowych;
d) Etap 2 komentarz do danych i map wynikowych;
e) Etap 2 opis diagnozy systemu zielonych płatów i korytarzy gminy (etap 2);
f) Etap 2 wnioski wynikające z diagnozy systemu zielonych płatów i korytarzy w zakresie rozwiązań dla miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (etap 2);
g) Etap 2 opis proponowanych działań mających na celu wzmocnienie systemu zielonych płatów i korytarzy gminy (etap 2).
3. Etap 2 Opracowanie rysunków w skali 1:10 000 zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych (etap 2):
a) Mapa wizualizacji modelu wysokościowego zieleni Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
b) Mapa kondycji zieleni Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
c) Mapa diagnozy systemu zieleni Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
d) Mapa hipsometryczna Gminy Jarocin w skali 1: 10 000,
e) Mapa nachylenia terenu Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
f) Mapa ekspozycji terenu Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
g) Mapa waloryzacji dachów budynków na terenie Gminy Jarocin pod kątem lokalizowania paneli fotowoltaicznych w skali 1:10 000.
4. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” 60 %
Doświadczenie – „D” 40 %

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie – „D”

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4. Analizy krajobrazowe ze szczególnym uwzględnieniem zasobów kulturowych

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie uproszczonych kwerend, inwentaryzacji zasobów krajobrazu kulturowego i waloryzacji Gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, wraz z opisem zastosowanej metodyki.

Cele szczegółowe zadania
1. Opracowanie bazy danych nt. zasobów krajobrazu kulturowego, rozumianego jako element środowiska przyrodniczego,
2. Opracowanie charakterystyki krajobrazu kulturowego Gminy Jarocin z wykazem wyróżników krajobrazu kulturowego,
3. Weryfikacja granic istniejących form ochrony zabytków;
4. Opracowanie mapy uwarunkowań kulturowych Gminy Jarocin na potrzeby planowania przestrzennego oraz formułowanie wniosków do dokumentów planistycznych,
5. Rozpoznanie możliwości wdrażania nowych form ochrony terenów i obiektów.

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: gmina Jarocin

Zakres merytoryczny opracowania obejmuje:
1. Informacje wstępne, w tym: szczegółowe omówienie zakresu prac badawczych i metodologii opracowania oraz przyjęta terminologia.
2. Studia – uproszczona kwerenda przekazów źródłowych i opracowań wraz z interpretacją pod kątem ewidencji zasobów środowiska kulturowego, w tym:
a) historyczne przekazy kartograficzne;
b) wybrane współczesne przekazy kartograficzne oraz bazy danych geodezyjno-kartograficznych;
c) historyczne przekazy ikonograficzne;
d) opracowania i bazy danych dot. środowiska kulturowego na terenie gm. Jarocin.
3. Studia – inwentaryzacja zasobów środowiska kulturowego na potrzeby bazy danych
a) Historyczne granice jednostek osadniczych.
b) Granice jednostek przyrodniczych oraz podstawowe struktury i elementy środowiska przyrodniczego.
c) Obiekty historyczne objęte ochroną prawną poprzez wpis do rejestru zabytków (obszary, budynki, mała architektura, stanowiska archeologiczne itd.).
d) Obiekty historyczne objęte ochroną prawną poprzez wpis do gminnej ewidencji zabytków i wojewódzkiej ewidencji zabytków (obszary, budynki, mała architektura, stanowiska archeologiczne itd.).
e) Strefy ochrony konserwatorskiej ustanowione w aktach prawa miejscowego gminy Jarocin (strefy ochrony układu urbanistycznego i ruralistycznego, strefy ochrony stanowisk archeologicznych).
f) Obiekty historyczne o wyróżniającej się wartości zabytkowej nie objęte ochroną prawną.
4. Inwentaryzację zasobów krajobrazu kulturowego ze szczególnym uwzględnieniem komponentów przyrodniczych (np. komponowane zespoły terenów, aleje, wnętrza krajobrazowe).
5. Studia – inwentaryzacja wybranych zasobów układu kompozycyjno-krajobrazowego:
a) Komponenty związane z rozplanowaniem przestrzeni.
b) Komponenty związane z ekspozycją w przestrzeni (istotne ciągi i miejsca widokowe, powiązania widokowe, dominanty krajobrazowe).
6. Zweryfikowanie przebiegu granic ochrony konserwatorskiej układów ruralistycznych jednostek osadniczych: Mieszków, Golina, Cielcza, Siedlemin, Roszków, Potarzyca, Radlin, Witaszyce i Wilkowyja.
7. Zbiorcza analiza zasobów środowiska kulturowego i krajobrazu.
8. Wnioski z badań nad zasobami środowiska kulturowego i układu kompozycyjno-krajobrazowego:
a) charakterystyka środowiska kulturowego i krajobrazu gminy Jarocin;
b) omówienie cech tradycyjnego budownictwa wiejskiego;
c) wnioski dotyczące ochrony środowiska kulturowego i układu kompozycyjno-krajobrazowego oraz zasad kształtowania przestrzeni z uwzględnieniem wartości kulturowych i krajobrazowych:
• Wykaz komponentów środowiska kulturowego postulowanych do objęcia ochroną prawną lub wymagających korekty form bądź stref ochrony konserwatorskiej,
• Wykaz komponentów układu kompozycyjno-krajobrazowego wymagających uwzględnienia w zapisach miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
d) ogólne rozpoznanie możliwości ustanowienia parku kulturowego w części miasta Jarocin;
e) propozycja szlaków turystycznych i krajoznawczych.
9. Przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wynik prac
1. Etap 1 Baza danych zasobów środowiska kulturowego Gminy Jarocin, opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych .
2. Etap 1 Dokumentacja tekstowa wyników badań, zgodne pkt. 1-6 zakresu prac (etap 1.).
3. Etap 2 Część tekstowa opracowania zgodne z zakresem merytorycznym prac (etap 2.).
4. Etap 2 Część graficzna opracowana zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych (etap 2.):
a) Mapa inwentaryzacyjna zasobów kulturowych oraz form ochrony Gminy Jarocin w skali 1:10 000;
b) Mapa inwentaryzacyjna wybranych zasobów układu kompozycyjno-krajobrazowego Gminy Jarocin w skali 1:10 000.
5. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” 60 %
Doświadczenie – „D” 40 %

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie – „D”

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 5. Inwentaryzacja drzew i ciągów alejowych oraz budowa systemu zarządzania drzewami Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie szczegółowych inwentaryzacji dendrologicznych oraz przekazanie wyników w postaci bazy danych GIS umożliwiającej sprawne gospodarowanie zielenią na terenach gminnych.

Cele szczegółowe zadania
1. Określenie lokalizacji drzew i grup krzewów,
2. Inwentaryzacja szczegółowa drzew,
3. Określenie witalności i kondycji drzew oraz wykonanie dwudziestu (20) badań szczegółowych drzew za pomocą tomografu sonicznego.
4. Założenie bazy danych GIS umożliwiającej sprawne gospodarowanie zielenią.
5. Wykonanie szkolenia z obsługi bazy danych

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania obejmuje tereny miasta Jarocin, które wskazano w Załączniku 1. Wykaz obszarów inwentaryzacji dendrologicznej oraz 42 lokalizacje drzew objętych ochroną jako Pomnik Przyrody.
2. Opracowanie projektu bazy danych GIS, zgodnie opisanymi powyżej wytycznymi, umożliwiającej gospodarowanie zielenią, która zawiera następujące informacje w postaci tabeli atrybutów:
a) typ zieleni (według klasyfikacji ustalonej z Zamawiającym);
b) nazwa obiektu, obszaru lub ulicy;
c) obowiązujące formy ochrony;
d) oznaczenie jednostki;
e) współrzędne lokalizacji drzew i grup krzewów;
f) numer geodezyjny działki;
g) nazwa polska i łacińska rośliny;
h) dane dendrometryczne drzew lub grup krzewów (średnica korony, wysokość, obwód pnia);
i) opis wizualny stanu drzewa;
j) informacja o badaniach szczegółowych lub diagnostyce drzewa;
k) zalecenia dotyczące monitoringu drzewa;
l) określenie witalności i kondycji drzewa, zgodnie ze Standardem Inspekcji i Diagnostyki Drzew (Załącznik 2.);
m) zalecenia: np. monitoring, pielęgnacja lub wycinka;
n) autor oceny i data oceny;
o) informacje pomocnicze: np. nazwa inwestycji, opis lokalizacji, informacje o poprzednich ocenach jednostki (według klasyfikacji ustalonej z Zamawiającym);
p) wskazania dotyczące porządkowania w strukturze katalogów informacji takich jak: zdjęcia, ekspertyzy drzew lub inne opracowania dotyczące drzew.

3. Projekt bazy danych zatwierdza Zamawiający, przy czym może on ulec modyfikacjom w tracie realizacji inwentaryzacji. Ostateczny kształt bazy danych zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego (Referat Zieleni Miejskiej) po wykonaniu 15% zakresu inwentaryzacji dendrologicznej wraz z bazą danych. Zamawiający wskaże jakie obszary należy zinwentaryzować w pierwszej kolejności.
4. Dodatkowe cechy bazy danych:
a) powinna być powiązana z dokumentacją fotograficzną;
b) umożliwia łatwą rozbudowę i dodawanie informacji;
c) umożliwia edycję i wprowadzanie danych w bezpłatnych programach lub arkuszach kalkulacyjnych;
d) umożliwia sortowanie i wyszukiwanie danych względem: numerów działek, typów zieleni lub nazw obiektów.
5. Określenie lokalizacji i wykonanie inwentaryzacji dendrologicznej wraz z opisem:
a) 1 300 sztuk drzew na terenie Miasta Jarocin,
b) 1 500 sztuk drzew na terenie wiejskim Gminy Jarocin,
c) 1000 sztuk nowych nasadzeń drzew na terenie Miasta Jarocin,
d) 100 sztuk nowych nasadzeń na terenie wiejskim Gminy Jarocin,
e) 250 sztuk grup krzewów na terenie Miasta Jarocin,
f) 42 sztuk drzew objętych ochroną jako Pomnik Przyrody na terenie całej Gminy Jarocin;
przy czym, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ilości inwentaryzowanych nowych nasadzeń drzew (lit. c i d), kosztem drzew wskazanych w lit. a i b. Wszelkie zmiany w tym zakresie będzie uzgadniał Zamawiający (Referat Zieleni Miejskiej).
6. Określenie lokalizacji drzew i grup krzewów – współrzędne x i y z dokładnością do 2m, przypisanie jednostki do działki geodezyjnej oraz opracowanie zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS, plików wektorowych (.shp) z wyszczególnieniem warstw:
a) lokalizacja drzewa;
b) wizualizacja rozmiaru korony;
c) wizualizacja witalności drzewa;
d) wizualizacja kondycji drzewa;
e) gospodarka drzewostanem (drzewo do usunięcia, drzewo do pielęgnacji, drzewo objęte monitoringiem).
7. Inwentaryzacja dendrologiczna obejmuje:
a) określenie lokalizacji drzew i grup krzewów;
b) określenie nazwy gatunkowej (nazwa polska i łacińska), obwodu pnia (na wys. 1,3m oraz 0,05m dla drzew których obwód nie przekracza 50cm na wys. 0,05m), powierzchni krzewu, wysokości, rzutu poziomu korony;
c) opis stanu drzewa lub grupy krzewów uzyskany metodą wizualną oraz opis stanu zdrowotnego;
d) w uzasadnionych przypadkach wykonanie badania osłuchowego wnętrza pnia za pomocą młotka teflonowego;
e) określenie witalności i kondycji drzewa, zgodnie ze Standardem Inspekcji i Diagnostyki Drzew (Załącznik 2.);
f) wykonanie zdjęć wszystkich inwentaryzowanych drzew lub grup krzewów – minimum 2 zdjęcia jednej jednostki.
8. Wykonanie projektu gospodarki drzewostanem wraz z określeniem zakresu prac wycinkowych, opracowanego na podstawie wykonanej inwentaryzacji obejmującego:
a) określenie egzemplarzy drzew i krzewów do usunięcia i pielęgnacji, z podaniem zakresu zabiegów pielęgnacyjno-konserwacyjnych;
b) zawarcie w tabeli inwentaryzacyjnej informacji, na jakiej działce leżą drzewa i krzewy;
c) drzewa wskazane do wycinki oraz będące w złym stanie zdrowotnym powinny mieć wykonane dodatkowe zdjęcia obrazujące ich stan.
9. Opracowanie zasad gospodarki cennym drzewostanem, również na terenach nienależących do Gminy.
10. Wykonanie dwudziestu (20) badań szczegółowych drzew za pomocą tomografu sonicznego do uzyskania kompletnego obrazu rozkładu wnętrza pnia wraz z interpretacją wyników badania; wskazanych przez Wykonawcę po konsultacji z Zamawiającym (Referat Zieleni Miejskiej).
11. Wprowadzenie inwentaryzowanych drzew do bazy danych.
12. Przeprowadzenie trzech szkoleń z obsługi bazy danych gospodarowanie zielenią w siedzibie Zamawiającego.

Wykaz załączników:
Załącznik 1 - Zadanie 5. Wykaz obszarów inwentaryzacji dendrologicznej
Załącznik 2 - Zadanie 5. Standard Inspekcji i Diagnostyki Drzew (FER 2021)

Wynik prac
Etap 1:
1. Opracowanie projektu bazy danych (tabele atrybutów) oraz zatwierdzenie docelowego zakresu bazy danych.
2. Opracowanie inwentaryzacji dendrologicznych, operatów gospodarki drzewostanem oraz wprowadzenie informacji do bazy danych dla 40% ilości drzew i grup krzewów.
Etap 2:
a) Opracowanie inwentaryzacji dendrologicznych, operatów gospodarki drzewostanem oraz wprowadzenie informacji do bazy danych dla 60% ilości drzew i grup krzewów.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

77211300-5 - Usługi selekcji drzew

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” 60 %
Doświadczenie – „D” 40 %

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie – „D”

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 6. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór zaleceń i dobrych praktyk w zakresie gospodarowania terenami zieleni.

Cele szczegółowe zadania
1. Rozpoznanie obecnie stosowanych dokumentów i wytycznych w zakresie kształtowania zieleni w gminie oraz wykonanie audytów wybranych inwestycji.
2. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni gminy Jarocin.
3. Opracowanie materiałów promujących Standardy

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania: Standardy mają mieć zastosowanie na terenie całej gminy Jarocin, ze szczególnym uwzględnieniem terenów gminnych.
2. Organizacja co najmniej dwóch spotkań (spotkanie branżowe dla pracowników UM) oraz otwarte seminarium w siedzibie Zamawiającego, w celu omówienia obecnie stosowanych dokumentów i wytycznych w zakresie kształtowania zieleni w gminie Jarocin oraz wykonanie audytów wybranych inwestycji.
3. Zakres merytoryczny opracowania Standardów po uzgodnieniach z Zamawiającym (Referat Zieleni Miejskiej) obejmuje:
a) podstawy prawne opracowania standardów i odniesienia do standardów branżowych,
b) zasady ochrony drzew i krzewów w ramach inwestycji,
c) ogólne zasady kształtowania, projektowania i rewitalizacji terenów zieleni,
d) propozycje gatunków drzew, krzewów oraz pnączy do nasadzeń,
e) zalecenia jakościowe dotyczące materiału roślinnego,
f) zalecenia dotyczące wykonywania nowych nasadzeń,
g) wytyczne dla przesadzania drzew,
h) wytyczne dla prac pielęgnacyjnych w drzewostanie,
i) ogólne zalecenia dotyczące zakładania innych form zieleni,
j) standardy dotyczące procesu inwestycyjnego – w terenach zieleni,
4. Standardy powinny być ilustrowane również przykładami działań z obszaru gminy.
5. Realizacja działań z zakresu promowania Standardów obejmuje:
a) przeprowadzenie co najmniej dwóch seminariów szkoleniowych nt. zakresu Standardów;
b) opracowanie materiałów informacyjnych nt. Standardów do zamieszczenia na stronie www Zamawiającego - 2 strony A4 tekstu i materiały graficzne.

Wynik prac
Wynik opracowania obejmuje:
1. Notatka zawierająca wnioski i ustalenia
Wymagany termin przekazania: trzy miesiące od podpisania umowy
2. Jednolity tekst standardu, który wraz z częścią graficzną nie przekracza 100 stron.
3. Przekazanie plików wynikowych w formacie .pdf z interaktywnym spisem treści i pliku edytowalnego (np. .doc) oraz osobno plików graficznych, materiałów wykorzystanych w Standardach.

4.2.6.) Główny kod CPV: 72320000-4 - Usługi bazy danych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” 60 %
Doświadczenie – „D” 40 %

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie – „D”

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Osób:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że zapewni, wśród osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
 dla części zamówienia nr 1 co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika prac, posiadającą tytuł naukowy doktora nauk przyrodniczych,
 dla części zamówienia nr 2 - 6 co najmniej jednej osoby pełniącą funkcje kierownika prac.

b) Wykonawcy:
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
 dla części zamówienia nr 1 – opracowania co najmniej 1 inwentaryzacji przyrodniczej dla obszaru o powierzchni co najmniej 100 ha, gdzie inwentaryzacją były bjęte: ryby, płazy i gady, ptaki, nietoperze oraz ssaki.
 dla części zamówienia nr 2 – opracowania przynajmniej 1 analizy zasobów wodnych dla obszaru o powierzchni co najmniej 100 ha,
 dla części zamówienia nr 3 – opracowania co najmniej 1 analizy przestrzennej na potrzeby planowania terenu o powierzchni co najmniej 100 ha,
 dla części zamówienia nr 4 – wykonania co najmniej 1 opracowania naukowego lub studialno-projektowego, które, obejmowało zakresem badania krajobrazu kulturowego lub zabytków, realizowane na obszarze co najmniej 10 ha,
 dla części zamówienia nr 5 - opracowania co najmniej 1 inwentaryzacji dendrologicznej, która obejmowała:
• minimum 250 drzew,
• badanie wykonane za pomocą tomografu sonicznego,
• szczegółową diagnostykę drzew.
 dla części zamówienia nr 6 – sporządzenia co najmniej 1 opracowania standardów w zakresie ochrony lub kształtowania zielni.

Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ
na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych DLA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NR 1, 2, 3, 4, 5 i 6 na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 p.z.p. oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 7 p.z.p. - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ,
c) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych DLA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NR 1, 2, 3, 4, 5 i 6 na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 7 do SWZ;
b) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 8 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

NIE DOTYCZY.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ poza aplikacją. Formularz generowany
przez Platformę Zakupową jest ,,narzędziem technicznym” niezbędnym do złożenia oferty na Platformie, nie stanowi on
jednak faktycznego formularza ofertowego.
2. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć na dana część zamówienia:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
3. Przedmiot zamówienia został podzielony na 6 części, tzn. że Zamawiający przewiduje składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na pierwszą, drugą, trzecią, czwartą, piątą lub szóstą część zamówienia, z zastrzeżeniem że Zamawiający określa maksymalną liczbę części zamówienia, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy – maksymalnie dwie części.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7.
6. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani [art. 462 ust. 2].
7. Termin realizacji zamówienia:
1) Dla części 1: I etap 7 miesięcy od podpisania umowy, II etap 10 miesięcy od podpisania umowy,
2) Dla części 2: I etap 7 miesięcy od podpisania umowy, II etap 10 miesięcy od podpisania umowy,
3) Dla części 3: I etap 7 miesięcy od podpisania umowy, II etap 10 miesięcy od podpisania umowy,
4) Dla części 4: I etap 7 miesięcy od podpisania umowy, II etap 10 miesięcy od podpisania umowy,
5) Dla części 5: I etap 7 miesięcy od podpisania umowy, II etap 10 miesięcy od podpisania umowy,
6) Dla części 6: 3 miesiące od podpisania umowy.
8. Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy uregulowane są we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 3 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na formularzu oferty złożą oświadczenie, z którego wynika,
które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym
w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-04 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego pod adresem: https://jarocin.ezamawiajacy.pl/.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-04 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-03

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z wykonawcami.
1) w sprawach przedmiotu zamówienia:
Pan Tomasz Ratajczak, Pani Patrycja Ignaszak, tel. 516 168 953.
2) w sprawach procedury: Pani Magdalena Kaniewska, tel. 535 157 419.
2. Zamawiający nie wymaga wizji lokalnej.
3. Zamówienie dotyczy przygotowania inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej, inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin. Przedmiot zamówienia został podzielony na sześć części.
Cele ogólne zamówienia dotyczą wszystkich części zamówienia i obejmują:
• Inwentaryzacji zasobów i budowanie baz danych nt. zasobów środowiska gminy Jarocin.
• Waloryzacji zasobów oraz formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów
planistycznych (Opracowanie Ekofizjograficzne, Studium, MPZP lub analogicznych dokumentów) i na potrzeby gospodarowania terenami gminy.
• Propozycji działań edukacyjnych oraz informacyjnych kierowanych do mieszkańców
i turystów (popularyzacja wyników badań)

Przedmiot zamówienia składa się z sześciu części:
1) Część nr 1. Inwentaryzacja przyrodnicza Gminy Jarocin.
2) Część nr 2. Analizy zasobów wodnych Gminy Jarocin.
3) Część nr 3. Analizy przestrzenne na potrzeby planowania terenów Gminy Jarocin,
4) Część nr 4. Analizy krajobrazowe ze szczególnym uwzględnieniem zasobów kulturowych Gminy Jarocin,
5) Część nr 5. Inwentaryzacja drzew i ciągów alejowych oraz budowa systemu zarządzania drzewami Gminy Jarocin
6) Część nr 6. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni Gminy Jarocin
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę montaż baterii na umywalce- Poznań
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania04-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę montaż baterii na umywalce. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI