Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie oceny wpływu wykonanych działań na stan zachowania siedlisk na obszarach Natura 2000: Ostoja Jaśliska PLH180014, Mrowle Łąki PLH180043 oraz Łukawiec PLH180024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180378368
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Józefa Piłsudskiego 38
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-001
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 7850044
1.5.8.) Numer faksu: 17 8521109
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub.rzeszow@rdos.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://rzeszow.rdos.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie oceny wpływu wykonanych działań na stan zachowania siedlisk na obszarach Natura 2000: Ostoja Jaśliska PLH180014, Mrowle Łąki PLH180043 oraz Łukawiec PLH180024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60ca50a7-b47f-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00054672
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00018582/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przeprowadzenie oceny wpływu wykonanych działań na stan zachowania siedlisk na obszarach Natura 2000: Ostoja Jaśliska PLH180014, Mrowle Łąki PLH180043 oraz Łukawiec PLH180024
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
POIS.02.04.00-00-0108/16 pn. „Ochrona siedlisk i gatunków terenów nieleśnych zależnych od wód”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.rzeszow.rdos.gov.pl/przeprowadzenie-oceny-wplywu-wykonanych-dzialan-na-stan-zachowania-siedlisk-na-obszarach-natura-2000-ostoja-jasliska-plh180014-mrowle-laki-plh180043-oraz-lukawiec-plh180024-drugie-postepowanie3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ i ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal. 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAPma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza dokomunikacji. 3. Wymagania techniczne i organizacyjne, wysyłania i odbierania korespondencjielektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortaludostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAPhttps://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/regulamin. 4. Wykonawca przystępujący do niniejszegopostępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu,określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegaćpostanowień tego regulaminu. 5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwemdedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. 6. Zadatę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP (rozdział X ust. 1 pkt 1 i 2 SWZ), podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych orazinnych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datęich przekazania na ePUAP. 7. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP(rozdział X ust. 1 pkt 1 i 2 SWZ), podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się wpostaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadaniapubliczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. 8. Ofertęoraz oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP (rozdział X ust. 1 pkt 1 i 2 SWZ),składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonejpodpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niżokreślone w ust. 7, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych wprzepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalnościpodmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomościprzekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ust. 1. 10.Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email:zampub.rzeszow@rdos.gov.pl. 11. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektronicznekopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza dokomunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentówelektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą pocztyelektronicznej, na adres e-mail: zampub.rzeszow@rdos.gov.pl. Sposób sporządzania dokumentówelektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny zwymaganiami określonymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawiesposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentówelektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenia zamówieniapublicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 ). 12. Zamawiający nie przewiduje innegosposobu komunikowania się z Wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osóbfizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takichdanych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, z 04.05.2016 r., str. 1), zwanego dalej„rozporządzenie RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jestRegionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie, al. Piłsudskiego 38, 35-001 Rzeszów, tel.: 17785 00 44, fax: 17 85-21-109, e-mail: sekretariat.rzeszow@rdos.gov.pl. Szczegółowe dane kontaktowepodane są na stronie internetowej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie:http://rzeszow.rdos.gov.pl/kontakt.2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowychw Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie. Kontakt do Inspektora listowanie na adres:Inspektor ochrony danych osobowych, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie, al.Piłsudskiego 38, 35-001 Rzeszów, poprzez e-mail: iod.rzeszow@rdos.gov.pl lub tel. 17 785 00 44.Możliwy jest również kontakt osobisty w siedzibie Urzędu przy ul. Piłsudskiego 38 w Rzeszowie. 3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia RODO wcelu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym. 4.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostaniedokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP. 5. Pani/Pana dane osobowe będąprzechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończeniapostępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okresprzechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym wprzepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP. 7. W przypadku gdy wykonanieobowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia RODO, wymagałoby niewspółmierniedużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowychinformacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub datypostępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzjenie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu,stosowanie do art. 22 rozporządzenia RODO. 9. Posiada Pani/Pan:1) na podstawie art. 15rozporządzenia RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; 2) na podstawieart. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych; 3) na podstawieart. 17 ust. 1 RODO prawo żądania od administratora usunięcia lub na podstawie art. 18 RODOograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18ust. 2 RODO. 10. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lubuzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia RODO, nie możeskutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowieńumowy w zakresie niezgodnym z ustawą. 11. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończeniapostępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 12. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, októrych mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mającychw szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzieleniezamówienia. 13. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lubuzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia RODO, nie może naruszać integralnościprotokołu oraz jego załączników. 14. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do PrezesaUrzędu Ochrony Danych Osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WPN.261.4.2.2020.AT
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 165357,77 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 19766,67 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przeprowadzenie oceny wpływu wykonanych działań na stan zachowania siedlisk na obszarzeNatura 2000 Ostoja Jaśliska PLH180014 (ocena wpływu działań ochronnych wykonanych w2018, 2019 i 2020 r.). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 4925,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriumnajniższej ceny. 2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Zanajkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną. 4. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będziemógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiejsamej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przezZamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając ofertydodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nichofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriumnajniższej ceny. 2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Zanajkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną. 4. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będziemógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiejsamej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przezZamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając ofertydodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nichofertach.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
w ramach kryterium kosztu - rachunek kosztów cyklu życia zgodnie z art. 245 ustawy
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przeprowadzenie oceny wpływu wykonanych działań na stan zachowania siedlisk na obszarzeNatura 2000 Mrowle Łąki PLH180043 (ocena wpływu działań ochronnych wykonanych w 2020r.) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 9066,67 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny. 2. Oceniebędą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Za najkorzystniejszą zostanieuznana oferta z najniższą ceną. 4. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonaćwyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przezZamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając ofertydodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przeznich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny. 2. Oceniebędą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Za najkorzystniejszą zostanieuznana oferta z najniższą ceną. 4. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonaćwyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przezZamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając ofertydodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przeznich ofertach.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
w ramach kryterium kosztu - rachunek kosztów cyklu życia zgodnie z art. 245 ustawy
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przeprowadzenie oceny wpływu wykonanych działań na stan zachowania siedlisk na obszarzeNatura 2000 Łukawiec PLH180024 (ocena wpływu działań ochronnych wykonanych w 2019 i2020 r.). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 5775,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny. 2. Oceniebędą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Za najkorzystniejszą zostanieuznana oferta z najniższą ceną. 4. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonaćwyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przezZamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając ofertydodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przeznich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny. 2. Oceniebędą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Za najkorzystniejszą zostanieuznana oferta z najniższą ceną. 4. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonaćwyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przezZamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając ofertydodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przeznich ofertach.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
w ramach kryterium kosztu - rachunek kosztów cyklu życia zgodnie z art. 245 ustawy