Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
PRZEGLĄD ELEKTROWNI WODNEJ JEZIORSKO W 2021 r. - 2 TURBOZESPOŁY, KAŻDY O MOCY 2MW
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: emilia.kowalska@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa Osoba Prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEGLĄD ELEKTROWNI WODNEJ JEZIORSKO W 2021 r. - 2 TURBOZESPOŁY, KAŻDY O MOCY 2MW
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0777b61-9d14-11eb-b7a8-ba075a5bf367
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00033982
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010273/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.47 Usługi związane z przeglądami i konserwacją urządzeń i instalacji Elektrowni Wodnej Jeziorsko - RZGW Poznań
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r5318,PRZEGLAD-ELEKTROWNI-WODNEJ-JEZIORSKO-W-2021-r-2-TURBOZESPOLY-KAZDY-O-MOCY-2MW.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r5318,PRZEGLAD-ELEKTROWNI-WODNEJ-JEZIORSKO-W-2021-r-2-TURBOZESPOLY-KAZDY-O-MOCY-2MW.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1 Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl/.2 LINK BEZPOŚREDNI DO POSTĘPOWANIA Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r5318,PRZEGLAD-ELEKTROWNI-WODNEJ-JEZIORSKO-W-2021-r-2-TURBOZESPOLY-KAZDY-O-MOCY-2MW.html .3 Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem www.przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.4 Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie. 5 Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.6 Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14 specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”), Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.7 Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.8 Zamawiający zaleca sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.9 Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.10 Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U z2020 r. poz. 2452) oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.3 Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy ul. Żelaznej 59A, 00-848 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16;b) kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem e-mail: iod@wody.gov.pl lub riod.poznan@wody.gov.plc) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania PO.ROZ.2810.19.2021 prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;e) Dane osobowe zawarte w ofercie będą przechowywane przez okres wskazany w art. 78 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, a w przypadku zawarcia umowy przez okres obowiązywania umowy, z uwzględnieniem pozostałych wymagań prawnych, w tym okresów przechowywania wskazanych przez instytucje biorące udział w dofinansowaniu oraz w przepisach dotyczących przechowywania dokumentacji do celów rozliczeniowych i archiwalnych;f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.h) posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODOi) nie przysługuje Państwu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PO.ROZ.2810.19.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przegląd Elektrowni Wodnej Jeziorsko obejmujący dwa turbozespoły, każdy o mocy 2 MW w zakresie mechanicznym i elektrycznym, m.in.: Prace przygotowawcze do przeglądu turbozespołów, Przegląd, regulacja, ewentualne zakwalifikowanie do naprawy drążków siłowników kierownicy turbin i łączników klap aparatu, Przegląd, konserwacja układu smarowania łożysk prowadzących turbin, instalacji UZO turbin, układu hamowania, Przegląd uszczelnień podłogi turbin, łożyska turbin i uszczelnień węglowych, Przegląd, konserwacja, układu chłodzenia turbozespołów, zasuwy awaryjnej na ujęciu wody do elektrowni, instalacji systemu odwodnienia turbin Kaplana, Przegląd komory i łopat wirnika turbin Kaplana i ewentualne zakwalifikowanie powierzchni wżerów do napawań, Przegląd i konserwacja serwomotorów turbin, instalacji hydraulicznej turbozespołów i pomiary drgań turbozespołów, Przegląd i konserwacja generatorów, szaf układu wzbudzenia, regulacji napięcia oraz transformatora wzbudzenia, szaf układu regulatora obrotów turbin, transformatorów - rozdzielni 15kV-SN, rozdzielni i szaf nn-0,4 kV, układów sygnalizacji, pomiaru i sterowania, Przegląd, czyszczenie, regulacja sond hydrostatycznych pomiarów poziomów wody w Elektrowni.Elektrownia wodna położona jest na prawym brzegu rzeki Warty, w bezpośrednim sąsiedztwie jazu i zapory czołowej jednego z największych zbiorników retencyjnych w Polsce - Jeziorsko. Elektrownia Wodna Jeziorsko - Łyszkowice 18, 99-235 Pęczniew, powiat poddębicki, województwo łódzkie. Obiekt jest wyposażony w dwie turbiny Kaplana o wale pionowym i średnicy D=2,4 m – moc zainstalowana 4,0 MW. Woda do turbin dostarczana jest dwoma stalowymi rurociągami. Średnioroczna produkcja energii to ok. 20 mln kWh. W związku z realizacją powyższych prac przewiduje się wyłączenie naprzemiennie urządzeń, tj. maksymalnie na okres 10 dni turbozespołu nr 1 i maksymalnie na okres 10 dni turbozespołu nr 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik do SWZ – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71356100-9 - Usługi kontroli technicznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50000000-5 - Usługi naprawcze i konserwacyjne
71356000-8 - Usługi techniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W przypadku kryterium „Cena”, oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:Pi (C) = Cmin / Ci x Max (C)gdzie:Pi(C) ilość punktów jakie otrzyma oferta „i” za kryterium „Cena”Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofertCi cena oferty „i”Max (C) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium „Cena”Zasady oceny kryterium „Termin realizacji” (T).Zamawiający przyzna punkty w niniejszym kryterium oceny ofert za wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie krótszym, niż termin wymagany, w podany poniżej sposób: wykonanie¬ przedmiotu zamówienia w terminie wymaganym, tj. 30 dni od dnia podpisania umowy, lub brak podania terminu wykonania lub skrócenie tego terminu do 3 dni – 0 pkt, wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie o 4 dni krótszym niż termin wymagany, tj. – 10 pkt, wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie o 5 dni krótszym niż termin wymagany, tj. – 20 pkt, wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie o 6 dni krótszym niż termin wymagany, tj. – 30 pkt, wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie o 7 dni krótszym i więcej niż termin wymagany – 40 pkt.Zaoferowanie wykonania¬ przedmiotu zamówienia w terminie dłuższym niż 30 dni od dnia podpisania umowy, będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jako niezgodnej w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7