Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa zabytkowego budynku spichlerza w Bąkowie w związku ze zmianą sposobu użytkowania na cele kulturalno – edukacyjne. II ETAP
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Świecki - Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bąkowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 341373205
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: -
1.5.2.) Miejscowość: Bąkowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-160
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bakowo.csw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dd-bakowo.rbip.mojregion.info
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa zabytkowego budynku spichlerza w Bąkowie w związku ze zmianą sposobu użytkowania na cele kulturalno – edukacyjne. II ETAP
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-44ca14eb-fda5-4383-8ecf-6b7fd454f3f1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406127
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00573016/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 II ETAP Przebudowa zabytkowego budynku spichlerza w Bąkowie w związku ze zmianą sposobu użytkowania na cele kulturalno-edukacyjne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/csw/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/csw/proceedings zwanej dalej Platformą.
2. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane podpisem kwalifikowanym elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy dostępne są pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zostały zawarte w rozdziale XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XXXIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: C.261.2.2024.VA
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa zabytkowego spichlerza wpisanego do rejestru zabytków jako założenie dworsko – parkowe – księga A/1323/1-5. Budynek objęty przedmiotem robót zlokalizowany jest na działce nr 65/3 w miejscowości Bąkowo 37, 86-160 Warlubie.
UWAGA, niniejsze postępowanie nie obejmuje całego zakresu prac zawartych w dokumentacji budowlanej. Budynek obecnie jest w stanie surowym zamkniętym. Niniejsze postępowanie obejmuje roboty budowlane m.in. w zakresie wykonania instalacji, nowych przyłączy do sieci wod.-kan., robót wykończeniowych wewnątrz budynku, elewacji, instalacji paneli fotowoltaicznych, ogrzewania budynku przy pomocy pompy ciepła powietrzno-wodnej zgodnie z danymi zawartymi w przedmiarach poszczególnych branż.
Inwestycja ma na celu wykorzystanie kubatury budynku do stworzenia przestrzeni kulturalno-edukacyjnej w Bąkowie, przy jednoczesnym zachowaniu walorów architektonicznych zabytkowego obiektu.
Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłego przestrzegania postanowień zawartych w decyzjach:
WZN nr 93/2022 z dnia 30.03.2022 r. Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy zabytku oraz w Programie prac konserwatorsko-restauratorskich,
WZN 154/2024 z dnia 24.06.2024 r. Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych.
Na prowadzenie przedmiotowych robót budowlanych Zamawiający uzyskał ostateczne decyzje:
nr 574/2022 z 06.12.2022 r. wydaną przez Starostę Świeckiego,
nr 301/2024 z 09.07.2024 r. wydaną przez Starostę Świeckiego.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji technicznej, przedmiarze robót stanowiących integralną część niniejszej specyfikacji.
Roboty będą prowadzone zgodnie z wymogami ustawy dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U. 2022r., poz. 840 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy.
Budynek spichlerza znajduje się w bliskim sąsiedztwie budynków, w których znajdują się placówki opiekuńczo-wychowawcze oraz pozostałe budynki mieszkalne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów oceny
Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
• CENA (C) = 60%
• OKRES GWARANCJI WYKONAWCY (G) = 40%
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca rozszerzył odpowiedzialność z tytułu rękojmi na okres równy okresowi udzielonej gwarancji (kryterium punktowane G).
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
1) Kryterium CENA:
Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
C = (Cn/Cb) x 60 pkt gdzie:
Cn = najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych
Cb = cena oferty badanej
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów, a pozostałe oferty, po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny, odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
2) Kryterium OKRES GWARANCJI WYKONAWCY:
Punkty za kryterium „Okres gwarancji Wykonawcy*” zostaną przyznane w skali, w zakresie:
Okres gwarancji Wykonawcy (G) – od odbioru
końcowego Liczba punktów
3 lata 0 punktów,
4 lata 10 punktów,
5 lat 20 punktów,
6 lat 30 punktów,
8 lat i więcej 40 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga wykazania dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż równowartość 1 500 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie (ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum, będącego instytucją kultury zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz .U. z 2021 r. poz. 81), o wartości co najmniej 1 500 000 zł brutto oraz że roboty te zostały wykonane w sposób należyty wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa są:
- poświadczenie Zamawiającego,
- list polecający,
- referencje,
- inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dowodów wskazanych powyżej.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że w okresie realizacji zamówienia, na całym jego etapie będzie dysponował co najmniej:
osobą kierującą pracami konserwatorskimi lub samodzielnie je wykonującą, która spełnia wymagania, o których mowa w art. 37a ustawy 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022r., poz. 840 z późn. zm.).
Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie.
Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe ( okres liczony od dnia uzyskania uprawnień), który był kierownikiem budowy, gdzie wartość roboty budowlanej przy zabytkach wynosiła co najmniej 1 500 000 zł brutto oraz która spełnia wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022 r., poz. 840 z późn. zm.)
Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie kierowania robotami jako kierownik budowy lub zastępca kierownika budowy.
Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia ( z co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym) kierowała robotami budowlanymi oraz do wykazania przez tę osobę co najmniej 18-miesięcznej praktyki w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. (Dz .U. z 2021 r. poz. 81), gdzie wartość robót na zabytkach wynosiła co najmniej 1 500 000 zł brutto.
Kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń,
Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie do kierowania robotami budowlanymi – min. 1 rok jako kierownik budowy lub kierownik robót.
Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia kierowała robotami budowlanymi.
Kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, bez ograniczeń,
Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie do kierowania robotami budowlanymi min. 1 rok jako kierownik budowy lub kierownik robót.
Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia kierowała robotami budowlanymi.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej jednym z wymaganych podpisów. Oświadczenie składają: Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz zgodnie z rozdziałem XI. SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej jednym z wymaganych podpisów. Oświadczenie składają: Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz zgodnie z rozdziałem XI. SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego,
2) wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni złożyć oświadczenie - załącznik nr 8 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Wykonawcy zostanie przekazana zaliczka w wysokości 2% wynagrodzenia, pozostała część wynagrodzenia wypłacana zostanie po zakończeniu realizacji inwestycji.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania został zawarty w § 16 załącznika nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/csw/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-25 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-23