IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) ZamawiajÄ
cy ĹźÄ
da wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
9 000,00 PLN
IV.1.3) Przewiduje siÄ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamĂłwienia:
nie
IV.1.4) Wymaga siÄ zĹoĹźenia ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ
czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
nie
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ
czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siÄ zĹoĹźenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie oferty wariantowej
nie
ZĹoĹźenie oferty wariantowej dopuszcza siÄ tylko z jednoczesnym zĹoĹźeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawcĂłw, ktĂłrzy zostanÄ
zaproszeni do udziaĹu w postÄpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawcĂłw Â
Przewidywana minimalna liczba wykonawcĂłw
Maksymalna liczba wykonawcĂłw Â
Kryteria selekcji wykonawcĂłw:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw:
Umowa ramowa bÄdzie zawarta:
Czy przewiduje siÄ ograniczenie liczby uczestnikĂłw umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
ZamĂłwienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w formie katalogĂłw elektronicznych:
nie
Przewiduje siÄ pobranie ze zĹoĹźonych katalogĂłw elektronicznych informacji potrzebnych do sporzÄ
dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem)
nie
NaleĹźy wskazaÄ elementy, ktĂłrych wartoĹci bÄdÄ
przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje siÄ ograniczenia co do przedstawionych wartoĹci, wynikajÄ
ce z opisu przedmiotu zamĂłwienia:
nie
NaleĹźy podaÄ, ktĂłre informacje zostanÄ
udostÄpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bÄdzie termin ich udostÄpnienia:
Informacje dotyczÄ
ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposĂłb postÄpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bÄdÄ
warunki, na jakich wykonawcy bÄdÄ
mogli licytowaÄ (minimalne wysokoĹci postÄ
pieĹ):
Informacje dotyczÄ
ce wykorzystywanego sprzÄtu elektronicznego, rozwiÄ
zaĹ i specyfikacji technicznych w zakresie poĹÄ
czeĹ:
Wymagania dotyczÄ
ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapĂłw aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Czy wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ
pieĹ, zostanÄ
zakwalifikowani do nastÄpnego etapu:
nie
Warunki zamkniÄcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) KryteriaKryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
gwarancja | 40 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o ktĂłrej mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogĹoszeniem
Minimalne wymagania, ktĂłre muszÄ
speĹniaÄ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeĹźenie prawa do udzielenia zamĂłwienia na podstawie ofert wstÄpnych bez przeprowadzenia negocjacji
nie
Przewidziany jest podziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw negocjacji (w tym liczbÄ etapĂłw):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagaĹ zamawiajÄ
cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokoĹci nagrĂłd dla wykonawcĂłw, ktĂłrzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiÄ
zania stanowiÄ
ce podstawÄ do skĹadania ofert, jeĹźeli zamawiajÄ
cy przewiduje nagrody:
WstÄpny harmonogram postÄpowania:
PodziaĹ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiÄ
zaĹ:
nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamĂłwienia definiujÄ
ce minimalne wymagania, ktĂłrym muszÄ
odpowiadaÄ wszystkie oferty:
PodziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegajÄ
cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriĂłw oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na ktĂłrej bÄdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na ktĂłrej jest dostÄpny opis przedmiotu zamĂłwienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczÄ
ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urzÄ
dzeĹ informatycznych:
SposĂłb postÄpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okreĹlenie minimalnych wysokoĹci postÄ
pieĹ:
Informacje o liczbie etapĂłw licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ
pieĹ, zostanÄ
zakwalifikowani do nastÄpnego etapu:
nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniÄcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, ktĂłre zostanÄ
wprowadzone do treĹci zawieranej umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego, albo ogĂłlne warunki umowy, albo wzĂłr umowy:
Wymagania dotyczÄ
ce zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWYPrzewiduje siÄ istotne zmiany postanowieĹ zawartej umowy w stosunku do treĹci oferty, na podstawie ktĂłrej dokonano wyboru wykonawcy:
tak
NaleĹźy wskazaÄ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
ZamawiajÄ
cy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamĂłwieĹ publicznych przewiduje moĹźliwoĹÄ dokonania zmian postanowieĹ zawartej umowy w stosunku do treĹci oferty, na podstawie, ktĂłrej dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystÄ
pienia, co najmniej jednej z okolicznoĹci wymienionych poniĹźej:
16.1. Zmiana Czasu na UkoĹczenie RobĂłt
16.1.1. zmiany bÄdÄ
ce nastÄpstwem okolicznoĹci leĹźÄ
cych po stronie ZamawiajÄ
cego, w szczegĂłlnoĹci:
a) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku nie wprowadzenia Wykonawcy na teren budowy w umownym terminie
b)wstrzymanie robĂłt przez ZamawiajÄ
cego;
c) koniecznoĹÄ usuniÄcia bĹÄdĂłw lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robĂłt;
16.1.2 zmiany bÄdÄ
ce nastÄpstwem dziaĹania organĂłw administracji i innych podmiotĂłw o kompetencjach zbliĹźonych do organĂłw administracji w szczegĂłlnoĹci eksploatatorĂłw infrastruktury oraz wĹaĹcicieli gruntĂłw pod inwestycjÄ, w szczegĂłlnoĹci:
a) przekroczenie zakreĹlonych przez prawo lub regulaminy, a jeĹli takich regulacji nie ma â typowych w danych okolicznoĹciach, terminĂłw wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleĹ, uzgodnieĹ itp.;
b) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleĹ, uzgodnieĹ z przyczyn niezawinionych przez wykonawcÄ, w tym odmowa udostÄpnienia przez wĹaĹcicieli nieruchomoĹci do celĂłw realizacji inwestycji;
16.1.3 inne przyczyny zewnÄtrzne niezaleĹźne od ZamawiajÄ
cego oraz Wykonawcy skutkujÄ
ce niemoĹźliwoĹciÄ
prowadzenia prac lub wykonywania innych czynnoĹci przewidzianych Kontraktem;
W przypadku wystÄ
pienia ktĂłrejkolwiek z okolicznoĹci wymienionych w pkt I.1 â I.3 termin Czasu UkoĹczenia RobĂłt moĹźe ulec odpowiedniemu przedĹuĹźeniu, o czas niezbÄdny do zakoĹczenia wykonywania jej przedmiotu w sposĂłb naleĹźyty, nie dĹuĹźej jednak niĹź o okres trwania tych okolicznoĹci.
16.2. Zmiana sposobu speĹnienia Ĺwiadczenia
16.2.1 zmiany technologiczne spowodowane w szczegĂłlnoĹci nastÄpujÄ
cymi okolicznoĹciami:
a) niedostÄpnoĹÄ na rynku materiaĹĂłw lub urzÄ
dzeĹ wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robĂłt spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiaĹĂłw lub urzÄ
dzeĹ;
b) pojawienie siÄ na rynku materiaĹĂłw lub urzÄ
dzeĹ nowszej generacji pozwalajÄ
cych na zaoszczÄdzenie kosztĂłw realizacji przedmiotu umowy lub kosztĂłw eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umoĹźliwiajÄ
ce uzyskanie lepszej, jakoĹci RobĂłt.
c) pojawienie siÄ nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robĂłt pozwalajÄ
cej na zaoszczÄdzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztĂłw wykonywanych prac, jak rĂłwnieĹź kosztĂłw eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
d) koniecznoĹÄ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiÄ
zaĹ technicznych/technologicznych niĹź wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robĂłt, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiÄ
zaĹ groziĹo niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
e) zlecenie robĂłt dodatkowych oraz koniecznych do wykonania a wynikĹych po odkryciu i ocenie stanu technicznego urzÄ
dzeĹ infrastruktury technicznej
f) koniecznoĹÄ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiÄ
zaĹ technicznych lub materiaĹowych ze wzglÄdu na zmiany obowiÄ
zujÄ
cego prawa, lub okolicznoĹci gospodarczych,
g) koniecznoĹÄ usuniÄcia sprzecznoĹci w dokumentacji w przypadku niemoĹźnoĹci usuniÄcia sprzecznoĹci przy pomocy wykĹadni, w szczegĂłlnoĹci, gdy sprzeczne zapisy majÄ
rĂłwny stopieĹ pierwszeĹstwa
W przypadku wystÄ
pienia ktĂłrejkolwiek z okolicznoĹci wymienionych w pkt 16.2.1 moĹźliwa jest w szczegĂłlnoĹci zmiana sposobu wykonania, materiaĹĂłw i technologii robĂłt, jak rĂłwnieĹź zmiany lokalizacji budowanych urzÄ
dzeĹ. ZamawiajÄ
cy przewiduje w takiej sytuacji zmianÄ wynagrodzenia odpowiednio do zmian zaistniaĹych w trakcie realizacji zamĂłwienia. Rozliczenie robĂłt nastÄ
pi wtedy metodÄ
powykonawczÄ
z zastosowaniem stawek przyjÄtych do wyceny robĂłt w ofercie wykonawcy.
16.2.2 Zmiany osobowe
a) zmiana osĂłb, przy pomocy, ktĂłrych Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne speĹniajÄ
ce warunki okreĹlone w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia, wedĹug polityki kadrowej Wykonawcy
b) Zmiana osĂłb podanych w ofercie wykonawcy przy pomocy, ktĂłrych Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest moĹźliwa na osoby speĹniajÄ
ce wymogi SIWZ , a dla dokonania zmiany niezbÄdne jest uzyskanie zgody ZamawiajÄ
cego na zaproponowanÄ
osobÄ.
16.3. PozostaĹe zmiany spowodowane nastÄpujÄ
cymi okolicznoĹciami:
a) siĹa wyĹźsza uniemoĹźliwiajÄ
ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
b) zmiana obowiÄ
zujÄ
cej stawki VAT;
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania pĹatnoĹci na rzecz wykonawcy.
d) rezygnacja przez ZamawiajÄ
cego z realizacji czÄĹci przedmiotu umowy.
e) kolizja z planowanymi lub rĂłwnolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami.
W takim przypadku zmiany w umowie zostanÄ
ograniczone do zmian koniecznych powodujÄ
cych unikniÄcie lub usuniÄcie kolizji.
f) zmiany uzasadnione okolicznoĹciami, o ktĂłrych mowa w art. 357 §1 Kodeksu cywilnego.
g) gdy zaistnieje inna okolicznoĹÄ prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkujÄ
ca niemoĹźliwoĹciÄ
wykonania lub naleĹźytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
W przypadku wystÄ
pienia ktĂłrejkolwiek z okolicznoĹci wymienionych w pkt 16.3 a,d,e,f,g moĹźliwa jest w szczegĂłlnoĹci zmiana sposobu wykonania, materiaĹĂłw i technologii robĂłt, jak rĂłwnieĹź zmiany lokalizacji budowanych urzÄ
dzeĹ.
W przypadku pkt. 16.3.b zmiana stawki VAT dotyczyÄ bÄdzie ceny oferty, w czÄĹci, jakiej dotyczÄ
te zmiany przepisĂłw.
W przypadku pkt. 16.3.c zmiany dostosujÄ
sposĂłb rozliczeĹ lub pĹatnoĹci do wymogĂłw zmienionych w umowie.
W przypadku pkt. 16.3.d zmiany mogÄ
dotyczyÄ zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadajÄ
ce cenie RobĂłt, z ktĂłrych ZamawiajÄ
cy rezygnuje.
Wszystkie powyĹźsze postanowienia stanowiÄ
katalog zmian, na ktĂłre ZamawiajÄ
cy moĹźe wyraziÄ zgodÄ. Nie stanowiÄ
jednoczeĹnie zobowiÄ
zania do wyraĹźenia takiej zgody i nie rodzÄ
Ĺźadnego roszczenia w stosunku do ZamawiajÄ
cego.
16.4 Strony postanawiajÄ
, iĹź dokonajÄ
w formie pisemnego aneksu zmiany wynagrodzenia w wypadku wystÄ
pienia ktĂłrejkolwiek ze zmian przepisĂłw wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych, tj. zmiany:
a. stawki podatku od towarĂłw i usĹug,
b. wysokoĹci minimalnego wynagrodzenia za pracÄ ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10paĹşdziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracÄ,
c. zasad podlegania ubezpieczeniom spoĹecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokoĹci stawki skĹadki na ubezpieczenia spoĹeczne lub zdrowotne.
16.5. Zmiana wysokoĹci wynagrodzenia obowiÄ
zywaÄ bÄdzie od dnia wejĹcia w Ĺźycie zmian
o ktĂłrych mowa w ust. 1.
16.6. W wypadku zmiany, o ktĂłrej mowa w ust. 1 lit. a) wartoĹÄ netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni siÄ, a okreĹlona w aneksie wartoĹÄ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisĂłw.
Za wyjÄ
tkiem sytuacji o ktĂłrej mowa w ust. 1 lit. a), wprowadzenie zmian wysokoĹci wynagrodzenia wymaga uprzedniego zĹoĹźenia przez WykonawcÄ oĹwiadczenia o wysokoĹci dodatkowych koszĂłw wynikajÄ
cych z wprowadzenia zmian, o ktĂłrych mowa w ust 1 litera b) i c).
Wszystkie powyĹźsze postanowienia w punktach 17.4, 17.5 i 17.6. stanowiÄ
katalog zmian na ktĂłre ZamawiajÄ
cy moĹźe wyraziÄ zgodÄ. Nie stanowiÄ
jednoczeĹnie zobowiÄ
zania do wyraĹźenia takiej zgody i nie rodzÄ
Ĺźadnego roszczenia w stosunku do ZamawiajÄ
cego.
Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamĂłwieĹ publicznych:
a) zmiana danych zwiÄ
zanych z obsĹugÄ
administracyjno-organizacyjnÄ
Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego)
b) zmiany danych teleadresowych,
c) udzielenie zamĂłwieĹ dodatkowych okreĹlonych w przepisach o zamĂłwieniach publicznych
d) udzielenie zamĂłwieĹ uzupeĹniajÄ
cych w zakresie wskazanym w SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) SposĂłb udostÄpniania informacji o charakterze poufnym (jeĹźeli dotyczy): Ĺrodki sĹuĹźÄ
ce ochronie informacji o charakterze poufnymIV.6.2) Termin skĹadania ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu:
Data: 24/02/2017, godzina: 09:30,
SkrĂłcenie terminu skĹadania wnioskĂłw, ze wzglÄdu na pilnÄ
potrzebÄ udzielenia zamĂłwienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem):
nie
WskazaÄ powody:
JÄzyk lub jÄzyki, w jakich mogÄ
byÄ sporzÄ
dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin zwiÄ
zania ofertÄ
:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu skĹadania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, w przypadku nieprzyznania ĹrodkĂłw pochodzÄ
cych z budĹźetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ
cych zwrotowi ĹrodkĂłw z pomocy udzielonej przez paĹstwa czĹonkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), ktĂłre miaĹy byÄ przeznaczone na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, jeĹźeli Ĺrodki sĹuĹźÄ
ce sfinansowaniu zamĂłwieĹ na badania naukowe lub prace rozwojowe, ktĂłre zamawiajÄ
cy zamierzaĹ przeznaczyÄ na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia, nie zostaĹy mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:Otwarcie ofert nastÄ
pi dnia 24.02.2017 r. o godz. 10.00