Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ulicy Szpitalnej w Resku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 812429660
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Niepodległości 35
1.5.2.) Miejscowość: Łobez
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-150
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp@powiatlobeski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdp.lobez.ibip.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ulicy Szpitalnej w Resku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0d07f30-c667-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00097847
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00016095/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa ulicy Szpitalnej w Resku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d0d07f30-c667-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja wymaga zarejestrowania się na Platformie i jest dostępna dla każdego zalogowanego użytkownika Platformy. Zalogowany użytkownik Platformy po wyszukaniu postępowania i wejściu w jego szczegóły, powinien przejść na zakładkę „Formularze”. Następnie wybrać grupę formularzy: „Formularz do komunikacji” i jeden z dostępnych rodzajów formularzy. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania. Szczegółowe informacje na temat komunikacji za pośrednictwem Platformy, w tym wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej za pośrednictwem Platformy, informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy znajdują się w Instrukcji Platformy e-Zamówienia – Komunikacja oraz w Regulaminie Platformy dostępnej pod linkiem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Łobzie, ul. Niepodległości 35, 73 – 150 Łobez. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@powiatlobeski.pl lub telefonicznie pod numerem 511 194 133
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZ.261.06.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Celem inwestycji zlokalizowanej na dz. nr. 309/3, 320/2, 347/2, 347/3, 360/1, obręb Resko jest przebudowa drogi – ulicy Szpitalnej w Resku – obejmująca Etap I od km 0 + 040,00 do km 0 + 955,00 w ramach zadania pn. „Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 4314Z Resko - Radowo - Węgorzyno - Brzeźniak na odcinku od km 0 + 000 do km ok. 3 + 500”.
Zakres opracowania obejmuje przebudowę istniejącej zniszczonej drogi powiatowej posiadającej nawierzchnię bitumiczną. Przewiduje się wykonanie bitumicznej nawierzchni jezdni, skrzyżowań oraz zjazdów w km 0+309.15 oraz 0+929.60 drogi powiatowej. Nawierzchnia pozostałych zjazdów, chodników, ścieżki rowerowej, ciągów pieszorowerowych, opasek wykonana zostanie z kostki brukowej betonowej niefazowanej grub.8 cm. Nawierzchnia poszerzenia na łuku skrzyżowania w km 0+213.75 ul. Polna wykonana zostanie z kostki granitowej szarej łupanej 17/19 cm. Nawierzchnie zatoki autobusowej przewiduje się wykonać z kostki kamiennej rozbiórkowej grub. 17/19 cm. Okolice wpustów deszczowych wysuniętych poza jednię zabezpieczono poprzez wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej granitowej łupanej 8/11 cm. W związku z koniecznością wykonania kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej przewidziano odtworzenie istniejącej zniszczonej bitumicznej nawierzchni drogi powiatowej.
Jezdnie projektowanej drogi przewidziano szerokości 6.00-7.00 m ograniczoną obustronnie krawężnikami. Wzdłuż drogi zaprojektowano chodniki szerokości min.2.00 m, ścieżkę rowerową dwukierunkową szerokości 2.00 m , ciąg pieszo-rowerowy szerokości 3.00 m, opaskę szerokości 0.70 m oraz zatokę autobusową szerokości 3.00 m. W ramach całej inwestycji przewiduje się także wymianę istniejących zniszczonych krawężników, obrzeży, regulację pionową zaworów i studni wodociągowych, regulację pionową zaworów i studni gazowych, odtworzenie nawierzchni drogi powiatowej po wykonaniu robót kanalizacyjnych, przebudowę rowu przydrożnego poprzez jego zabudowę, wykonanie drenażu, ustawienie drogowych barier ochronnych oraz balustrad, przestawienie i wykonanie ogrodzeń, wycinkę kolidujących z inwestycją drzew i krzewów.
W ramach inwestycji planuje się podjęcie robót związanych z utrzymywaniem urządzenia wodnego tj. przepustu w km 0+395 w celu zachowania jego funkcji i zgodnie z art. 17 pkt 4 ustawy Prawo wodne na prace te nie jest wymagane uzyskanie zgody wodnoprawnej.
W ramach oddzielnych opracowań branżowych przewiduje się przebudowę systemu oświetlenia ulicznego, elektroenergetycznej sieci nN, SN budowę kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji z istniejącymi sieciami, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. W wyniku realizacji inwestycji nastąpi polepszenie warunków bezpieczeństwa oraz komfortu ruchu.
W projekcie przyjęto średnią grubość usunięcia humusu wynoszącą 30cm.
Kolejność realizacji obiektów:
- roboty rozbiórkowe
- usunięcie drzew i krzewów do 28 lutego jeżeli na drzewach znajdować się będą gniazda ptaków,
- usunięcie humusu
- rozbiórki istniejącego oznakowania pionowego
- rozbiórki istniejącej nawierzchni jezdni
- rozbiórka istniejących zjazdów
- rozbiórka istniejących chodników
- rozbiórka istniejących krawężników
- rozbiórka istniejących obrzeży
- rozbiórka istniejących elementów oświetlenia
- rozbiórka istniejących słupów elektroenergetycznych
- rozbiórka istniejących elementów odwodnienia
· roboty ziemne w zakresie wykopów i nasypów
· wykonanie projektowanych elementów odwodnienia
· wykonanie projektowanych elementów oświetlenia oraz sieci elektroenergetycznej nN, SN
· wykonanie projektowanych elementów kanalizacji deszczowej
· usunięcie kolizji z istniejącymi sieciami
· korekta pionowa zaworów i studni kolidujących z inwestycją
· roboty związane z utrzymywaniem urządzenia wodnego tj. przepustu w km 0+395
· ułożenie krawężników i obrzeży
· wykonanie konstrukcji projektowanej jezdni
· wykonanie konstrukcji chodników
· wykonanie konstrukcji zjazdów
· wykonanie konstrukcji nawierzchni poszerzenia jezdni
· wykonanie konstrukcji ścieżki rowerowej, ciągów pieszo-rowerowych, opasek
· wykonanie konstrukcji zatoki autobusowej
· wykonanie oznakowania pionowego i poziomego
· ustawienie drogowych barier ochronnych oraz balustrad,
· przestawienie i wykonanie ogrodzeń, obsianie trawą poboczy i skarp.
Istniejący stan zagospodarowania terenu
Planowana inwestycja znajduje się w miejscowości Resko na dz. nr 309/3, 320/2, 347/2, 347/3, 360/1, obręb Resko. W chwili obecnej obszar wchodzący w zakres opracowania stanowi zdewastowaną drogę powiatową o nawierzchni bitumicznej. Jezdnia posiada załamania w profilu podłużnym i poprzecznym oraz częściowo pozałamywane krawędzie. Szerokość jezdni istniejącej drogi powiatowej wynosi od 6.0 do 7.0 m. W stanie istniejącym wzdłuż jezdni znajdują się chodniki wykonane z betonowej kostki brukowej, betonowych płyt chodnikowych oraz trylinki. Wzdłuż drogi zlokalizowane są istniejące zjazdy wykonane z betonowej kostki brukowej, trylinki, kostki kamiennej oraz kruszywa. W rejonie korony drogi zlokalizowane są pojedyncze drzewa i krzewy. Pobocza i skarpy porośnięte są roślinnością samosiewną oraz mieszankami traw. Odwodnienie analizowanej drogi odbywa się powierzchniowo bezpośrednio w przyległy teren oraz poprzez nieliczne wpusty deszczowe do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej. W miejscu analizowanej drogi stwierdzono występowanie istniejących podziemnych elementy uzbrojenia terenu.
Na obszarze planowej inwestycji na odcinku objętym niniejszym opracowaniem występują następujące urządzenia obce:
- sieć elektroenergetyczna
- sieć wodociągowa
- sieć teletechniczna
- sieć gazowa
- sieć kanalizacji deszczowej
- sieć kanalizacji sanitarnej
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem:
O = C + G
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową nie mniejszą niż 2 500 000 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy zł).
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
2.1. Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5* lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną (przez jedną robotę budowlaną rozumie się robotę wykonaną na podstawie jednej umowy) polegającą na budowie lub przebudowie** drogi kategorii gminnej, powiatowej, wojewódzkiej lub krajowej o długości co najmniej 500 mb.
*Pod pojęciem „wykonanie w okresie ostatnich 5 lat” rozumie się zakończenie roboty w tym okresie (np. protokół odbioru datowany nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert).
**Pod pojęciem budowy należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę lub nadbudowę obiektu budowlanego.
Pod pojęciem przebudowy należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.
2.2. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami:
a) co najmniej 1 osobą na stanowisku Kierownika Budowy
Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa Budowlanego, a dla osób, które uzyskały uprawnienia przed 1994 r. wymagane są odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Ponadto osoba ta winna legitymować się minimum 2 - letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownik budowy lub kierownik robót drogowych (licząc od daty uzyskania odpowiednich uprawnień budowlanych), w tym co najmniej na jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie drogi kategorii gminnej, powiatowej, wojewódzkiej lub krajowej przy czym funkcja kierownika budowy/kierownika robót na tej inwestycji była pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowlanych, a Kierownik uczestniczył przy ich zakończeniu i odbiorze końcowym robót.
b) co najmniej 1 osobą na stanowisko Kierownika robót sanitarnych. Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa Budowlanego, a dla osób, które uzyskały uprawnienia przed 1994 r. wymagane są odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Ponadto osoba ta winna legitymować się minimum 2 – letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku Kierownika budowy/ kierownika robót sanitarnych (licząc od daty uzyskania odpowiednich uprawnień budowlanych), w tym co najmniej na jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie drogi kategorii gminnej, powiatowej, wojewódzkiej lub krajowej przy czym funkcja kierownika budowy/kierownika robót na tej inwestycji była pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowlanych, a Kierownik uczestniczył przy ich zakończeniu i odbiorze końcowym robót.
c) co najmniej 1 osobą na stanowisko Kierownika robót elektrycznych. Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa Budowlanego, a dla osób, które uzyskały uprawnienia przed 1994 r. wymagane są odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Ponadto osoba ta winna legitymować się minimum 2 – letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku Kierownika budowy/ kierownika robót elektrycznych (licząc od daty uzyskania odpowiednich uprawnień budowlanych), w tym co najmniej na jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie drogi kategorii gminnej, powiatowej, wojewódzkiej lub krajowej przy czym funkcja kierownika budowy/kierownika robót na tej inwestycji była pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowlanych, a Kierownik uczestniczył przy ich zakończeniu i odbiorze końcowym robót.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 6.1. i 6.3 Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 8 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ), o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
2) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
3) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
4) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,
5) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170),
6) art. 109 ust. 1 pkt 6, 8 i 10 PZP.
8.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) lub sytuacji ekonomicznej (warunki wskazane w pkt 7.1 ppkt 3) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju (przedmiotu), daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi i roboty te zostały wykonane (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ);
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
* liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
b) dowodów określających czy roboty budowlane wskazane w wykazie robót budowlanych zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
d) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w lit. d, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) dokumenty, o których mowa w pkt 8.2. lit. a i c wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, dokumenty, o których mowa w pkt 8.2 lit. b, d składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, dla którego wykazania służy dany dokument;
6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;
9) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu ofertowym (stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
rodzaj i zakres zmian opisano w projekcie umowy - zał. nr 9
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-23 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-22
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Negocjacje treści ofert dotyczyć będą wszystkich elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, negocjacje nie mogą prowadzić do zmiany treści SWZ