Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ulicy Myśliwca w Krośnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA IZBICKO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413219
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Powstańców Śląskich 12
1.5.2.) Miejscowość: Izbicko
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-180
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774617221
1.5.8.) Numer faksu: 774631254
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@izbicko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.izbicko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ulicy Myśliwca w Krośnicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e2ff1a5-87e4-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00019975
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001159/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa ulicy Myśliwca w Krośnicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.izbicko.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.bip.izbicko.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.bip.izbicko.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zamawiający informuję, że dane osobowe pozyskane w związku z przeprowadzeniem niniejszego postępowania przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "Rozporządzenie RODO" w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego 2) Administratorem danych osobowych jest Zamawiający. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych, wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Sławomir Biliński tel.668620696, adres e-mail: bil102@onet.pl3) Dane osobowe będą przetwarzane, z uwzględnieniem przepisów prawa, w celu: a) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, b) zawarcia i realizacji umowy z wyłonionym w niniejszym postępowaniu wykonawcą,c) dokonania rozliczenia i płatności związanych z realizacją umowy, d) przeprowadzenie ewentualnych postępowań kontrolnych i / lub audytu przez komórki Zamawiającego i inne uprawnione podmioty, e) udostępnienie dokumentacji postępowania i zawartej umowy jako informacji publicznej, f) archiwizacji postępowania. 4) Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym. 5) Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie przez okres co najmniej 5 lat zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji. Dotyczy to wszystkich uczestników postępowania. 6) Osobie, której dane dotyczą przysługuje na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia RODO: a) prawo dostępu do danych (art. 15), b) prawo sprostowania danych (art. 16), c) prawo do usunięcia danych (art. 17), d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18). e) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. 7) Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje: a) prawo do usunięcia danych osobowych, "prawo do bycia zapomnianym" w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia RODO, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia RODO, c) prawo sprzeciwu, o którym mowa w art. 21 Rozporządzenia RODO, 8) Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty. 9) Wystąpienie z żądaniem o którym mowa w pkt. 6 lub 7, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia niniejszego postępowania. Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania lub umowy. 10) Wykonawca pozyskując dane osobowe na potrzeby sporządzenia oferty zobowiązany jest wypełnić obowiązki wynikające m. in. z art. 13 i 14 Rozporządzenia RODO. Wykonawca składając ofertę składa oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku gdy wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiot zamówienia stanowi inwestycja pn.: Przebudowa ulicy Myśliwca w Krośnicy. Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego kolejność realizacji etapów robót: prace budowlane związane z przebudową drogi wewnętrznej – przedłużenie ulicy Myśliwca w Krośnicy dz. Nr 564,533/3,532/6,532/8, 532/10, 532/12 oraz 722/1 i 705 w Boryczy, Gmina Izbicko w swym zakresie obejmują: Przebudowę drogi wewnętrznej o nawierzchni tłuczniowej Budowę studni chłonnych wraz z wypustami ulicznymi z przykanalikami Budowę wjazdów do posesji z kostki betonowej Ułożenie krawężnika betonowego na ławce betonowej wraz z ściekiem z kostki betonowej Ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej z masy betonu asfaltowego AC 8 S Wzmocnienie poboczy gruntowych materiałem z ukopuW projekcie przewidziano przebudowę drogi z dostosowaniem wysokościowym do przylegającego terenu, oraz istniejącego terenu, oraz istniejącej jezdni i istniejących liniach pasa drogowego.Jezdnia o szerokości 3,50m ograniczona obustronnie krawężnikiem betonowym z jednostronnym ściekiem przykrawężnikowym, utwardzeniem zjazdów masą bitumiczną i wjazdów do posesji kostką betonową kolorową o wym. 8x10x20 pobocza obustronne szerokości zmiennej (0,25m do 0,75m).Projektowana przebudowa drogi znajduje swój początek w km ) +000 ( koniec nawierzchni utwardzonej bloczkami betonowymi) a koniec w km 0+151 i jest przedłużeniem ul. Myśliwca.Przekroje poprzeczne zaprojektowano w spadku jednostronnym – 2%Szerokość jezdni 3,50m i obustronne pobocze szerokości zmiennej 0,25 – 0,75 mZjazdy utwardzone masą bitumiczną a wjazdy do posesji kostką betonową „8”.Konstrukcja nawierzchni drogi. Nawierzchnia z masy betonu asfaltowego AC 8 S 3 cm Skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową 0,3 kg/m2 Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W 4 cm Skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2 Podbudowa z tłuczenia bazaltowego fr. 0-31,5 mm-8cm Podbudowa z tłuczenia bazaltowego frakcja 0-63 mm-15 cmKonstrukcja nawierzchni drogi na zjazdach: Warstwa ścieralna z masy betonu asfaltowego AC 8S grubości 3 cm Międzywarstwowe skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,3 kg/m Warstwa wiążąca z masy betonu asfaltowego AC 16 W grubości 4 cm Skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2 Górna warstwa podbudowy z tłuczenia bazaltowego frakcji 0-31,5 mm 8 cm Dolna warstwa podbudowy z tłuczenia bazaltowego frakcji 0-63 mm 15 cmKonstrukcja nawierzchni na wjazdach do posesji: Kostka betonowa kolorowa 8x10x20 Podsypka z kruszywa bazaltowego frakcji 0/4 mm 3 cm Podbudowa z tłuczenia bazaltowego frakcji 0/63 mm 15 cmPobocza obustronne o szerokości zmiennej 0,25 – 0,75 m utwardzone materiałem z ukopu.Odwodnienie. Projektuje się odwodnienie nawierzchni drogi poprzez studnie chłonne.S1-w km 0+006, S2 – w km 0+028. S3 – w km 0+055, S4 – w km 0+085, S5 – w km 0+115. Wszystkie studnie o średnicy zewnętrznej 1500 mm z przykanalikiem i studzienką ściekową. Wszystkie studnie głębokości 3,00m. Głębokość czynna 1,60 m, objętość czynna jednej studni 1,80 m3 a całkowita 3,40m3.Zestawienie powierzchni.Długość całkowita 151,00 mbPowierzchnia jezdni 510,80m2Powierzchnia wjazdów 23,50m2Szerokość jezdni 3,50mKody Wspólnego Słownika Zamówień: 45113000-2 Roboty na placu budowy45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchniSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa i specyfikacja technicznawykonania i odbioru robót budowlanych /STWiOR/, oraz przedmiar robót stanowiące załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES RĘKOJMI ZA WADY I GWARANCJI JAKOŚCI
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: -zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, - zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę, nie mniejszą niż 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100 gr.). Załączyć dokument potwierdzający opłacenie. 4) zdolności technicznej lub zawodowej:- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykażą iż wykonali należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli przynajmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości minimum 100 mb o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł ( słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100 gr.)5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2020.poz.1076,1086) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZb) Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: -Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; - O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykażą iż wykonali należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli przynajmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości minimum 100 mb o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł ( słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100 gr.)-Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia nie mniejszą niż 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100 gr.). Załączyć dokument potwierdzający opłacenie.-Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów - jeżeli dotyczyWykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z własnym oświadczeniem z pkt.2 i 3 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 5 do SWZ)-Oświadczenie podmiotu udostępniającego
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - załącznik nr 1 do SWZpełnomocnictwo-jeżeli dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy. 2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: wysokość zabezpieczenia w 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie przedstawionej przez wykonawcę 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach: 3.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: BS Leśnica oddział Izbicko 61 8907 1076 2006 5000 2017 0004z adnotacją "zabezpieczenie należytego wykonania umowy - Przebudowa ulicy Myśliwca w Krośnicy " 3.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3.3) w gwarancjach bankowych, 3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dopuszcza się również: 3.6) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, 3.7) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego, 3.8) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów, 4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz: sposób przekazania zabezpieczenia - Wykonawca przedstawi zamawiającemu potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia najpóźniej w dniu podpisania umowy. 5. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie rękojmi za wady. 6. Jeżeli o udzielenie zamówienia ubiegają się wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą oni solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Jeżeli wyłoniony wykonawca nie wniesie w określonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania. 8. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. od 449 do 453.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków:1. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót budowlanych - spowodowana sytuacją epidemiczną, zmiana spowodowana warunkami atmosferycznymi w szczególności: stany epidemiczne, klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, siła wyższa w rozumieniu kodeksu cywilnego,2. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego, konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonywania i odbioru robót, odmowa wydania przez organy administracyjne lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę,3. Zmiana stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy, a w ślad za tym zmiany wynagrodzenia określonego w § 2 umowy, o kwotę równą różnicy w kwocie podatku, jednakże wyłącznie co do części wynagrodzenia za roboty, których do dnia zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.4. Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SWZ,5. Wystąpienie robót zamiennych – rozliczenie zostanie dokonane metodą różnicową pomiędzy wartością robót pierwotnie przewidzianych, ustaloną w oparciu o kosztorys ofertowy, a wartością robót zamiennych wynikającą z kosztorysu robót zamiennych przygotowanego przez wykonawcę w oparciu o następujące założenia: stawki robocizny ustalone są na takim poziomie jak w kosztorysie ofertowym, stawki materiałów i sprzętu ujęte w wydawnictwie Sekocenbud za dany kwartał, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w Sekocenbudzie wyliczenie zostanie wykonane w oparciu o średnie stawki i ceny rynkowe dla danych robót i następnie zaakceptowanego przez zamawiającego, która to wartość zostanie doliczona/ odliczona do/od wynagrodzenia należnego wykonawcy, poprzez zmianę umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia określonego w § 2 umowy.6. Wystąpienie robót dodatkowych ( art.455 ust.1 pkt.3 ustawy Pzp) zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia określonego w § 2 umowy.Podstawą wykonania robót dodatkowych będzie zaakceptowany przez zamawiającego Protokół konieczności.Za roboty dodatkowe Strony ustalą wynagrodzenie ryczałtowe w oparciu o kosztorys sporządzony przez wykonawcę, zatwierdzony przez zamawiającego z zastosowaniem nośników cenotwórczych wg kosztorysu ofertowego na roboty podstawowe, a w przypadku robót nie ujętych w kosztorysie ofertowym na roboty podstawowe przy zastosowaniu:1) Danych wyjściowych do kosztorysowani, określających: stawkę roboczogodziny, koszty pośrednie, koszty zakupu oraz zysk – zgodnie z kosztorysem ofertowym na roboty podstawowe,2) Norm nakładów rzeczowych wg KNR, a w przypadku braku odpowiedniej pozycji – według analizy indywidualnej,3) Cen jednostkowych materiałów – wg cen zakupu, lecz nie wyższych niż według średniego poziomu cen podanego w aktualnym, w okresie ich wbudowania, cenniku SEKOCENBUD,4) Cen sprzętu i kosztów transportu – według cennika najmu wykonawcy, lecz nie wyższych niż według średniego poziomu cen podanego w aktualnym cenniku SEKOCENBUD.7. Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SWZ,8. Wystąpienie innych wyjątkowych okoliczności, niezależnych od Stron umowy, których nie mogły one przewidzieć w chwili zawierania umowy wpływających na jej realizację. 9. Wszelkie zmiany do umowy mogą nastąpić za zgodą obu stron i wymagają formy pisemnej ( aneks ) pod rygorem nieważności.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy